עשב מהגיהנום.

סיויק1

New member
עשב מהגיהנום.

שלום לכולם. זוהיא הפעם הראשונה שלי בפורום. אני והבת-זוג עברנו לבית חדש (שכור) וברצוני לשקם את הגינה. הפעולה הראשונה שביצעתי היתה עישוב מקיף ורציני בידיים שנמשך שבוע ימים. השקאה יום יומית לשיקום המדשאה באה לאחר מכן. ואכן הדשא מתאושש לאיטו. אבל... יחד עם הדשא צומח לו בכמות אין סופית עשב מזן שלא הופיע בכלל בגינה המעושבת הראשונית. שליפה ידנית היא בלתי אפשרית. הנבטים הם קטנים ובאלפיהם, כמו שניתן לראות בתמונות. השאלות שלי הן: - איזה עשב זה בדיוק? - האם קיים ריסוס או פטנט אחר שיהרוג את העשב אבל לא יחסל את הדשא הקיים? - האם אפשר פשוט להניח לדשא להתגבר לבד? - האם אפשר ליבש את העשב ע"י הפסקת השקאה לתקופה מסוימת? תודה
 

צפנתי

New member
חלבלוב כלשהו לדעתי.

אאל"ט יש חומר שפוגע ברחבי עלים וחס על דגניים, ואולי הוא יעזור. מאידך כיסוח מתמיד גם יפגע בעשב הזה, כיסוח לא יאפשר לו לפרוח ולייצר זרעים. בנק הזרעים בקרקע מספיק לנביטה של כחמש שנים, ותמיד באים זרעים חדשים עם הרוח ובע"ח.
 

bcrowl

New member
איפה הדשא בדיוק?

לא הבנתי.. האם בקטע הזה או שזהו קטע אחר בגינה עם אותו העשב?
 

סמסיים

New member
גם אצלי

היה, המון המון בהתחלה (לפני שנתיים שלוש) זחלתי ועקרתי אחד אחד. ואז הוא נעלם. חשבתי שניצחתי אותו, אבל מסתבר שתמה העונה
. עם האביב - שוב הופיע. הפעם פחות. גיליתי שעם גיזום הדשא הוא נעלם. עונתו קצרה. קל מאוד לעקירה. עדיין מבצבץ לפעמים בכל מיני מקומות בגינה. מידי פעם אני עוקרת. כשהוא מפריע לי בעיניים. לא שווה להקדיש לו מאמצים. בכל אופן, אין לי מושג מיהו ומה הוא. עדיין מקווה שמישהו שיודע יענה לך. גם אני אשמח לדעת מה זה העשב הזה.
 

סודA

New member
לא הייתי מרסס, כיסוח תכוף של הדשא יחסל

את העשב, פעם בשבוע לפחות.. בכל מקרה, "אלבר סופר" הוא החומר המתאים להדברת עשבים רחבי עלים ועד כמה שידוע לי הוא בררני ולא פוגע בדגניים לומר בדשא.
 
זה עשב מגן עדן

לדעתי- חלבלוב מצוי. יש תמונות עם פריחה? הוא אמנם קטן יחסית ולכן קשה לעשב אותו באופן יסודי, אך לעומת זאת- 1. הוא לרוב מוגבל לאיזורי צל. 2. המראה שלו ירוק וצנוע, ובערוגות יפות לא מבחינים בו כמעט. 3. אין לו מנגנוני הישרדות מהגיהינום, כמו פקעיות ורבייה וגטטיבית. לדעתי- הנח לו לגדול. רק מעטים מכל הנבטים יגיעו לפריחה. בשלב הפריחה- עשב אותם. יהיו הרבה פחות מהם. לאחר שנה הכמות תפחת בהרבה ובהדרגה תיעלם.
 
עקירה כמו בשן וכמו בגוש קטיף

הם פשוטים לעיקור ולא עושים בעיות כמו שצויין. אפשר לחכות קצת ותראה שישארו הרבה יותר פחות מעכשיו.
 
למעלה