ערכת תיקון תקר לעומת גלגל רזרבי

אני בתהליך רכישת טויוטה קורולה חדשה,
הרכב מגיע עם ערכת תיקון תקר במקום גלגל רזרבי,
אפשר להוסיף את הגלגל דרך הסוכנות, בעלות של כ 1,400 ש"ח,
העלות היא לא פרמטר משמעותי, שכן היא בטלה בשישים לאור עלות הרכב.

ברור לי שהחסרון העיקרי להסתמך רק על ערכת התיקון הוא למקרה של קרע בצמיג המחייב הזמנת גרר.

האם כאשר מדובר בתקר הערכה הזו באמת עושה עבודה טובה?
האם התעקשות על גלגל רזרבי זה להתקע בעבר? :)

מהי המלצתכם?
תודה.
 

Kiapicanto1000

Active member
אני בתהליך רכישת טויוטה קורולה חדשה,
הרכב מגיע עם ערכת תיקון תקר במקום גלגל רזרבי,
אפשר להוסיף את הגלגל דרך הסוכנות, בעלות של כ 1,400 ש"ח,
העלות היא לא פרמטר משמעותי, שכן היא בטלה בשישים לאור עלות הרכב.

ברור לי שהחסרון העיקרי להסתמך רק על ערכת התיקון הוא למקרה של קרע בצמיג המחייב הזמנת גרר.

האם כאשר מדובר בתקר הערכה הזו באמת עושה עבודה טובה?
האם התעקשות על גלגל רזרבי זה להתקע בעבר? :)

מהי המלצתכם?
תודה.
האם תא המטען שונה או שהשקע המיועד לגלגל ספיר נותר ריק.
1400 שח זה הרבה. כמה זה עולה בפירוקיות?
 
אני בתהליך רכישת טויוטה קורולה חדשה,
הרכב מגיע עם ערכת תיקון תקר במקום גלגל רזרבי,
אפשר להוסיף את הגלגל דרך הסוכנות, בעלות של כ 1,400 ש"ח,
העלות היא לא פרמטר משמעותי, שכן היא בטלה בשישים לאור עלות הרכב.

ברור לי שהחסרון העיקרי להסתמך רק על ערכת התיקון הוא למקרה של קרע בצמיג המחייב הזמנת גרר.

האם כאשר מדובר בתקר הערכה הזו באמת עושה עבודה טובה?
האם התעקשות על גלגל רזרבי זה להתקע בעבר? :)

מהי המלצתכם?
תודה.
בניסיון הפרטי שלי, רב התקרים אצלי במשפחה היו כאלו שערכת ניפוח לא היתה עוזרת בהם - לפעמים בגלל אופי הפגיעה, ולפעמים כי עד שקלטו שיש פנצ'ר הצמיג כבר היה גמור. פעם אחת יצא לי לתפוס תקר בזמן כשהייתי בחו"ל - זו היתה הפעם הראשונה (והאחרונה) שבה יצא לי להשתמש בערכת תיקון, וזה לא פתר את הבעיה. דידיתי לפנצ'ריה עם עצירות לניפוח כל כמה דקות.
מצד שני, באופניים ואופנועים העסק של נוזל סותם חורים עבד לי יופי במשך שנים.
 

Kiapicanto1000

Active member
בניסיון הפרטי שלי, רב התקרים אצלי במשפחה היו כאלו שערכת ניפוח לא היתה עוזרת בהם - לפעמים בגלל אופי הפגיעה, ולפעמים כי עד שקלטו שיש פנצ'ר הצמיג כבר היה גמור. פעם אחת יצא לי לתפוס תקר בזמן כשהייתי בחו"ל - זו היתה הפעם הראשונה (והאחרונה) שבה יצא לי להשתמש בערכת תיקון, וזה לא פתר את הבעיה. דידיתי לפנצ'ריה עם עצירות לניפוח כל כמה דקות.
מצד שני, באופניים ואופנועים העסק של נוזל סותם חורים עבד לי יופי במשך שנים.

יש כמה סוגי ערכות לסתימת חורים. אם 1 "לא עבד" אולי 2 היה "עובד":
1. הפשוטה היא רק ספריי של פאסט... זה טוב לחורים קטנים ו/או לא מסובכים. הערכה הזאת היא קלת משקל וקטנת נפח ומשתמשים בה לכן באופנועים. כבר יצרן האופנוע מצמיד אותה לגוף האופנוע והיא ממתינה שם לעת הצורך.
2. ערכה הכוללת משאבה המתחברת ל12V של הרכב, בלון פאסט המתחבר למשאבה (המשאבה יונקת ממנו ומזריקה לתוך הצמיג), וסט מלא של תולעים עם 2 החלקים ממתכת: האחד מרחיב החתך בצמיג למימדי התולעת והשני מחדר התולעת.
זה נמצא רק בבגאז' של רכבים/ ג'יפים. זה מתאים לחורים בינוניים או גדולים אבל לא לקרעים בצמיגים... זאת ערכה גדולת נפח (אין מספיק מקום לקבע לאופנוע אבל אפשר לשים בארגז האחורי של האופנוע או לשמור בגראז' או לשאת בתיק גב על חשבון דברים אחרים), וגם המשקל גבוה יותר מאשר רק ספריי ששוקל עד 100-150 גרם. ערכה זאת משמשת ברכבים שאין גלגל ספייר וגם באופנועים.
התולעת היא תיקון טוב (אבל לא ברמה של פטריה או אפילו לא ברמה של פאץ' פנימי מדוייק patch אשר מחייבים פירוק הגלגל) אבל נחשב תיקון זמני עד לתיקון הסופי שמחייב פירוק הצמיג מהחישוק. התולעת גסה יחסית וצריך לחתוך את החלק הבולט מהצמיג החוצה ובנוסף משנה את האיזון הסטטי ולעתים (תלוי במיקום בסולייה) גם את הדינמי של הצמיג.
3. צמיג ספייר זאת האופציה הכי טובה מבין ה3 כי זה מתאים גם למקרי צמיג קרוע/שלא ניתן לתיקון... אבל לא תמיד נוח לפרק ולהחליף צמיג באמצע middle of nowhere.
 
יש כמה סוגי ערכות לסתימת חורים. אם 1 "לא עבד" אולי 2 היה "עובד":
1. הפשוטה היא רק ספריי של פאסט... זה טוב לחורים קטנים ו/או לא מסובכים. הערכה הזאת היא קלת משקל וקטנת נפח ומשתמשים בה לכן באופנועים. כבר יצרן האופנוע מצמיד אותה לגוף האופנוע והיא ממתינה שם לעת הצורך.
2. ערכה הכוללת משאבה המתחברת ל12V של הרכב, בלון פאסט המתחבר למשאבה (המשאבה יונקת ממנו ומזריקה לתוך הצמיג), וסט מלא של תולעים עם 2 החלקים ממתכת: האחד מרחיב החתך בצמיג למימדי התולעת והשני מחדר התולעת.
זה נמצא רק בבגאז' של רכבים/ ג'יפים. זה מתאים לחורים בינוניים או גדולים אבל לא לקרעים בצמיגים... זאת ערכה גדולת נפח (אין מספיק מקום לקבע לאופנוע אבל אפשר לשים בארגז האחורי של האופנוע או לשמור בגראז' או לשאת בתיק גב על חשבון דברים אחרים), וגם המשקל גבוה יותר מאשר רק ספריי ששוקל עד 100-150 גרם. ערכה זאת משמשת ברכבים שאין גלגל ספייר וגם באופנועים.
התולעת היא תיקון טוב (אבל לא ברמה של פטריה או אפילו לא ברמה של פאץ' פנימי מדוייק patch אשר מחייבים פירוק הגלגל) אבל נחשב תיקון זמני עד לתיקון הסופי שמחייב פירוק הצמיג מהחישוק. התולעת גסה יחסית וצריך לחתוך את החלק הבולט מהצמיג החוצה ובנוסף משנה את האיזון הסטטי ולעתים (תלוי במיקום בסולייה) גם את הדינמי של הצמיג.
3. צמיג ספייר זאת האופציה הכי טובה מבין ה3 כי זה מתאים גם למקרי צמיג קרוע/שלא ניתן לתיקון... אבל לא תמיד נוח לפרק ולהחליף צמיג באמצע middle of nowhere.
עשית קצת בלגאן...
אני לא מכיר אף יצרן אופנוע שמצרף לאופנוע תרסיס פאסט כציוד מקורי. יכול להיות שהיבואן הוסיף.
ערכת תיקון תקרים ברכב היא לא תרסיס פאסט - אלא נוזל שמכניסים לצמיג ואז מנפחים. הנוזל הזה אמור להיות יעיל יותר מפאסט מכל מיני סיבות.
יצא לי לראות לא מעט ערכות תיקון תקרים מקוריות במכוניות - אף אחת לא כללה תולעים, שהיא אכן שיטה יעילה מאוד לתיקון זמני של תקר בצמיג. יצא לי גם לראות שמתקנים איתה חתכים בדופן של צמיג, אבל זה לא מומלץ - רק כאמצעי חירום לצאת מהשטח (וגם אז - בנסיעה זהירה).
 

em28

Active member
זה לא סותר.
ערכת תיקון עאלק זה כולה משאבת ניפוח וספריי עם דבק.
בהונדה סיוויק זצוקלולל"ה היו שנים שהיבואן הוציא את הצמיג הרזרבי, שם "ערכת תיקון" בשקל תשעים, ומכר הצמיג ב-2,100 ש"ח.
אני קניתי את התמיג ביד שניה ב-200 ש"ח (ולא השתמשתי בו אף פעם).
לעומת זאת, במשאבת הניפוח יצא לי להשתמש כמה פעמים, בפאנצ'רים רגילים.
את הספריי עוד יש לי בבגאז' - לא יודע אם הוא בכלל עושה משהו.

עכשיו קניתי לביתי משאבת ניפוח סינית ב30$:
 

חן 1111

Active member
אני הייתי קונה גלגל רזרבי, אבל אולי לא במחיר הזה. בטוח שאפשר למצוא בפירוקיות בהרבה פחות. לפני זה כדאי לבדוק אם במקום המיועד לגלגל הזה יש מקום לגלגל בגודל מלא, ולא קומפקטי כמו המקורי, ואז הייתי מעדיף גלגל בגודל זהה לאלה שעל הרכב. שים לב שאתה צריך לקנות גם מגבה ומפתח גלגלים וכדומה. הייתי משאיר ברכב גם את ערכת הניפוח. לא כולם אוהבים להחליף גלגל אם יש ברירה אחרת.
 
למעלה