ערך של 226 שעה אחרי ארוחת צהריים

mickalon1

New member
ערך של 226 שעה אחרי ארוחת צהריים

הי בנות, אני חדשה בפורום. לפני כשבועיים שלושה גיליתי שיש לי סכרת הריון ומלפני כשבוע אני מטופלת במרפאת סכרת הריון של מכבי (שרק תשבוחות יש לי אליהם). אחריי שעה מארוחת הצהריים יצא לי ערך של 226 ומאד ניבהלתי. מחכה לעוד שעה כדי לבדוק אם ירד הערך. מישהי נתקלה בערכים הזויים כאלו?
 
הי - דבר ראשון ברוכה המצטרפת

דבר שני למה למדוד שעה אחרי האוכל? חכי שעתיים - אמור להיות תוצאה של פחות מ - 120. ובכל מקרה לא מתייחסים למקרה חריג של סוכר גבוהה - אם רואים שלאורך זמן של כמה ימים יש סוכר גבוהה בשעה הספציפית הזאת - מחליטים מה לעשות - סביר להניח שאינסולין אם את לא מקבלת ואם כן אז העלעה של המינון. ובאמת לא צריך למדוד יותר ממה שאת חייבת כי גם לחץ מעלה סוכר.
 

mickalon1

New member
תודה על ההרגעה

תודה תודה. אכן ניבהלתי. אבדוק עוד מעט שוב לראות אם הערך ירד. שוב תודה.
 

minimousegi

New member
גם אני מודדת שעה אחרי האוכל ולא שעתיים! זה

תלוי ובכל מקרה אחרי שעה ערך של 220 + גבוה מה אכלת?
 
יש מרפאות שמורות למדוד אחרי שעה

מרפאות שונות עובדות עם פורטוקולי מדידה שונים כל עוד אחרי שעה הערך אינו עולה על 130 או אחרי שעתיים על 120 זה תקין.
 
פעם עבדו עם עד 140 תקין

לאחרונה הרבה מהמרפאות החמירו את הערכים להריון לעד 130 תקין. יש מרפאות, מחמירות פחות, שנותרו עם 140.
 

crystal909

New member
במכבי מודדים שעה אחרי וצריך להיות עד 140.

כללית מודדים שעתיים אחרי עד 120. ממליצה לך לבדוק לפי ההנחיות שקיבלת משמע אחרי שעה. זה אכן ערך לא תקין.
 
גבוהה

זהו אכן ערך גבוה. האם הקפדת לשטוף ידיים היטב לפני המדידה ? מה אכלת בארוחת הצהריים הזו ? האם בד"כ ערכי הסוכר שלך תקינים ? אם זהו ערך אמיתי (נמדד על ידיים נקיות ולא נגרם בשל שאריות מזון על האצבע) אז קודם כל כדאי להמנע מהמזון שאכלת. נראה שהוא לא טוב לך. אם חריגות כאלו בערכי הסוכר קורות לך מעבר להיום בצהריים אז כדאי לפנות בהקדם לצוות המטפל לשקול שינוי בטיפול (קרי שינוי בתזונה או הוספת אינסולין). אנא עדכני אותנו.
 

mickalon1

New member
ערך חריג

לפי מיטב זכרוני רחצתי ידיים לפני הבדיקה. אכלתי ארוחה של תפוחי אדמה עם הרבה שעועית ושמנת חמוצה. זו ארוחה מאד לא שיגרתית וגרמה לי לרצות לחזור לנוהל ארוחות הסלטים שלי בארומה. ב10 הימים שאני מדקרת (לא מזריקה) זהו הערך החריג ביותר מתוך 7 הערכים הגבוהים שקיבלתי. עוד 10 דקות אבדוק שוב ואראה מה התוצאה. שוב תודה. מיקי
 
אולי אכלת יותר ממה שמותר לך מתפו"א

ועוד שילוב של שמנת. נסי פעם הבאה לאכול מזה פחות ובמקום שמנת לכי על דנונה 1.5% ותראי איך זה משפיע. גם במסגרת הדיאטה יש הרבה ניסוי ותהייה כי יש מזונות שונים שמשפיעים שונה על כל גוף.
 

mickalon1

New member
זה כנראה מה שקרה

אכן זו היתה ארוחה של תפוח אדמה ענק ממולא ומלא שעועית שחורה ומעל לכל שמנת. זה בהחלט לא מומלץ מבחינת סוכר. מדהים כמה הערכים משתנים גם כשאוכלים את אותו דבר כמה ימים עוקבים.
 
זה באמת מדהים אבל חשוב מאוד שתקפידי

כי את חייבת לעשות כל מה שאת יכולה כדי להוריד את הרמות. ומנסיון אפשר להנות מאוד מאוכל נפלא גם במסגרת המגבלות שיש. אין שום סיבה להיות רעבה או כל דבר אחר ואפילו אפשר לרדת יפה במשקל.
 

crystal909

New member
לא קשור לשמנת. השילוב של התפו"א והשעועית

הוא הבעייתי כי שניהם פחמימות. מדדת כמויות?!
 

IrisPeleg

New member
נכון מאד, השמנת דוקא עזרה

מאכלים שמנים מורידים את האינדקס הגליקמי של הפחמימות ומעיטים את ספיגת הגלוקוז. לכן, השמנת דוקא טובה לתפוח אדמה שהאינדקס הגליקמי שלו גבוה ולכן אינו מומלץ (עדיף תפו"א מתוק).
 

mickalon1

New member
האמת שלא מדדתי

זה היה הרבה מאד תפו"א ושעועית. אני עוד לא קולטת כמה זה משפיע. טוב לומדים.
 

daniela15

New member
תפ"וא ביג נו נו!

לא לאכול תפ"וא מכיוון שזה פחמימה טהורה שמקפיצה את הסוכר גם בכמות מאוד קטנה. אני הייתי אוכלתבכל ארוחהעיקרית אורז עם ירק (לא קיטניות!!! כגון שעועית לבנה ושות..)והכי חשוב לשלב גם מנת בשר שממנה מקבלים את השובע בלי לעלות את הפחמימות... השד לא כל-כך נורא! ואחרי ההיריון- הכי כיף להכנס למידה 38 כבר אחרי חודש! בנות אל תזלזלו בבריאות שלכם ושל הילוד! חשוב להיפגש עם דיאטיקנית שמבינה בסכרת של ההיריון בהצלחה,
 

IrisPeleg

New member
אורז לבן ותפו"א

אורז לבן ותפו"א הם אותו הדבר. עדיף אורז מלא או תפו"א מתוק
 
למעלה