לא מכרז,אבל פתיחת החוזה מחדש כך שמוגדרים בו מחדש על מה
מקבים רווחים. והרווחים בגוש דן והשרון הם של המדינה.
לא מכרז,אבל פתיחת החוזה מחדש כך שמוגדרים בו מחדש על מהזו לא מניעה אמיתית
כשמשרד התחבורה רוצה הוא יכול לשנות תנאים עם מפעילים ללא מכרזים חדשים.
הערך הצבור הופעל אצל ארבע מפעילות בגוש דן ללא קיום שום מכרז. לפי המכרזים הישנים מאוד של פתח תקוה ובקעת אונו למשל הכסף הלך לקווים ולא למדינה. שלא לדבר על קווי אגד ודן בגוש דן שלא נכללו מעולם בשום מכרז. זה לא מנע את הפעלת הערך הצבור והכרטוס המשותף בגוש דן.
גם במטרופולין חיפה הערך הצבור הופעל בקווי אגד והמטרונית ללא מכרז.
אם משרד התחבורה היה רוצה היה יכול למשל להשיג הסכם חדש מול נתיב אקספרס ואפיקים על מנת לצרף אותם לערך הצבור ולכרטוס המשותף בגוש דן.
מקבים רווחים. והרווחים בגוש דן והשרון הם של המדינה.