ערך צבור - מישהו יודע על רשימה מפורטת המציינת איפה בשימוש?

מצב
הנושא נעול.

carmelit01

New member
ערך צבור - מישהו יודע על רשימה מפורטת המציינת איפה בשימוש?

ערך צבור - מישהו יודע על רשימה מפורטת המציינת איפה בשימוש?
היי,
מחפש רשימה מסודרת לגבי המפעילים והאזורים המכבדים ערך צבור.
כמובן שאגד/דן/קווים/מטרופולין בגוש דן + אגד/מטרונית בחיפה והקריות ידוע.
אבל עליתי על קו פנימי בעכו של חברת נתיבי אקספרס בשבוע שעבר ולהפתעתי הנהג הצליח להוריד לי מהערך הצבור..
כך שמיד עלתה בראשי המחשבה האם נתיבי אקספרס מכבדים ערך צבור גם ביתר הארץ (למשל קווי ת"א-נתניה) ומה לגבי יתר החברות?
במיוחד לאחר הפרסומים לפני חודשיים על הקמת מסלקה משותפת בין המפעילים, כך שאין מניעה אמיתית מכיבוד ערך צבור בכל מקום ע"י כל מפעיל.
תודה לעונים!
 
לא נראה לי שתמצא רשימה רשמית מסודרת

ערך צבור - מישהו יודע על רשימה מפורטת המציינת איפה בשימוש?
היי,
מחפש רשימה מסודרת לגבי המפעילים והאזורים המכבדים ערך צבור.
כמובן שאגד/דן/קווים/מטרופולין בגוש דן + אגד/מטרונית בחיפה והקריות ידוע.
אבל עליתי על קו פנימי בעכו של חברת נתיבי אקספרס בשבוע שעבר ולהפתעתי הנהג הצליח להוריד לי מהערך הצבור..
כך שמיד עלתה בראשי המחשבה האם נתיבי אקספרס מכבדים ערך צבור גם ביתר הארץ (למשל קווי ת"א-נתניה) ומה לגבי יתר החברות?
במיוחד לאחר הפרסומים לפני חודשיים על הקמת מסלקה משותפת בין המפעילים, כך שאין מניעה אמיתית מכיבוד ערך צבור בכל מקום ע"י כל מפעיל.
תודה לעונים!
לא נראה לי שתמצא רשימה רשמית מסודרת
מעבר למה שציינת, נכון להיום:
נתיב אקספרס, סופרבוס והחברות הנצרתיות מכבדות ערך צבור בצפון המדינה (בגליל והעמקים).
אגד תעבורה מכבדת ערך צבור בקווי שפירים - ירושלים.
קווים ומטרופולין מכבדות ערך צבור בכל הקווים שלהם במדינה (למעט קווי ביתר עילית של קווים-עילית) עד למחיר נסיעה מסויים שמעבר לו אין ערך צבור אלא כרטיסיית שתי נסיעות (נסיעות בינעירוניות ארוכות).

עם יישום מכרזים חדשים ברחבי המדינה, תחומי השימוש בערך הצבור מתרחבים.

נכון להיום נתיב אקספרס לא מכבדת רשמית (כשזה קורה כנראה מדובר בטעות של נהג) ערך צבור בקווי נתניה - גוש דן. ולגבי הצפון: אגד מכבדת ערך צבור רק בתחומי מטרופולין חיפה ולא בכל הצפון.
 

איטלקי8

New member
שכחת את דן בצפון

לא נראה לי שתמצא רשימה רשמית מסודרת
מעבר למה שציינת, נכון להיום:
נתיב אקספרס, סופרבוס והחברות הנצרתיות מכבדות ערך צבור בצפון המדינה (בגליל והעמקים).
אגד תעבורה מכבדת ערך צבור בקווי שפירים - ירושלים.
קווים ומטרופולין מכבדות ערך צבור בכל הקווים שלהם במדינה (למעט קווי ביתר עילית של קווים-עילית) עד למחיר נסיעה מסויים שמעבר לו אין ערך צבור אלא כרטיסיית שתי נסיעות (נסיעות בינעירוניות ארוכות).

עם יישום מכרזים חדשים ברחבי המדינה, תחומי השימוש בערך הצבור מתרחבים.

נכון להיום נתיב אקספרס לא מכבדת רשמית (כשזה קורה כנראה מדובר בטעות של נהג) ערך צבור בקווי נתניה - גוש דן. ולגבי הצפון: אגד מכבדת ערך צבור רק בתחומי מטרופולין חיפה ולא בכל הצפון.
שכחת את דן בצפון
 

טשאפק 2

New member
מנסיוני נהגי נתיב מכבדים ערך צבור בקווי ת"א-נתניה

לא נראה לי שתמצא רשימה רשמית מסודרת
מעבר למה שציינת, נכון להיום:
נתיב אקספרס, סופרבוס והחברות הנצרתיות מכבדות ערך צבור בצפון המדינה (בגליל והעמקים).
אגד תעבורה מכבדת ערך צבור בקווי שפירים - ירושלים.
קווים ומטרופולין מכבדות ערך צבור בכל הקווים שלהם במדינה (למעט קווי ביתר עילית של קווים-עילית) עד למחיר נסיעה מסויים שמעבר לו אין ערך צבור אלא כרטיסיית שתי נסיעות (נסיעות בינעירוניות ארוכות).

עם יישום מכרזים חדשים ברחבי המדינה, תחומי השימוש בערך הצבור מתרחבים.

נכון להיום נתיב אקספרס לא מכבדת רשמית (כשזה קורה כנראה מדובר בטעות של נהג) ערך צבור בקווי נתניה - גוש דן. ולגבי הצפון: אגד מכבדת ערך צבור רק בתחומי מטרופולין חיפה ולא בכל הצפון.
מנסיוני נהגי נתיב מכבדים ערך צבור בקווי ת"א-נתניה
קרה לפחות 5 פעמים בשבועיים-שלושה האחרונים, ולא נתקלתי באף סירוב.
 
המכשירים שלהם תומכים בזה

מנסיוני נהגי נתיב מכבדים ערך צבור בקווי ת"א-נתניה
קרה לפחות 5 פעמים בשבועיים-שלושה האחרונים, ולא נתקלתי באף סירוב.
המכשירים שלהם תומכים בזה
אבל אז החברה לא מקבלת תשלום על הנסיעה ולכן בהוראות לנהגים אסור להם לכבד ערך צבור.
 

carmelit01

New member
במוקד הטלפוני של נתיבי אקספרס נאמר שהם מכבדים בכל הקווים..

המכשירים שלהם תומכים בזה
אבל אז החברה לא מקבלת תשלום על הנסיעה ולכן בהוראות לנהגים אסור להם לכבד ערך צבור.
במוקד הטלפוני של נתיבי אקספרס נאמר שהם מכבדים בכל הקווים..
מצד שני הבחורה הנחמדה גם ציינה שערך צבור הוא כלל ארצי ולכן מכובד על ידי כל המפעילים בארץ (מה שכמובן לא נכון), ככה שאני לוקח את התשובה שלה בערבון מוגבל..
תודה על התשובה המפורטת והמושקעת שכתבת מטה - אני אשמור אותה לטובת הנסיעות הבאות.
 

olli3

New member
מנהל
יש מניעה אמיתי מכיבוד ערך צבור בכל מקום והיא תנאי הזיכיון.

ערך צבור - מישהו יודע על רשימה מפורטת המציינת איפה בשימוש?
היי,
מחפש רשימה מסודרת לגבי המפעילים והאזורים המכבדים ערך צבור.
כמובן שאגד/דן/קווים/מטרופולין בגוש דן + אגד/מטרונית בחיפה והקריות ידוע.
אבל עליתי על קו פנימי בעכו של חברת נתיבי אקספרס בשבוע שעבר ולהפתעתי הנהג הצליח להוריד לי מהערך הצבור..
כך שמיד עלתה בראשי המחשבה האם נתיבי אקספרס מכבדים ערך צבור גם ביתר הארץ (למשל קווי ת"א-נתניה) ומה לגבי יתר החברות?
במיוחד לאחר הפרסומים לפני חודשיים על הקמת מסלקה משותפת בין המפעילים, כך שאין מניעה אמיתית מכיבוד ערך צבור בכל מקום ע"י כל מפעיל.
תודה לעונים!
יש מניעה אמיתי מכיבוד ערך צבור בכל מקום והיא תנאי הזיכיון.
במכרזים הישנים הכסף שהנוסע משל על הנסיעה הולך למפעיל. במכרזים החדשים הכסף שהנוסע משלם הולך למדינה (מה שמאפשר את הערך הצבור כחוזה ארצי). אם נהג התיב אקספרס יעביר ערך צבור בקו 605 מנתיה לת"א, זה אומר שהכסף ילך למדינה ולא למפעיל ואז הרווחים של המפעיל יורדים.
&nbsp
במכרזים החדשים המפעיל מקבל תשלום על פי מספר הקילומטרים שהוא מבצע.
 
זו לא מניעה אמיתית

יש מניעה אמיתי מכיבוד ערך צבור בכל מקום והיא תנאי הזיכיון.
במכרזים הישנים הכסף שהנוסע משל על הנסיעה הולך למפעיל. במכרזים החדשים הכסף שהנוסע משלם הולך למדינה (מה שמאפשר את הערך הצבור כחוזה ארצי). אם נהג התיב אקספרס יעביר ערך צבור בקו 605 מנתיה לת"א, זה אומר שהכסף ילך למדינה ולא למפעיל ואז הרווחים של המפעיל יורדים.
&nbsp
במכרזים החדשים המפעיל מקבל תשלום על פי מספר הקילומטרים שהוא מבצע.
זו לא מניעה אמיתית
כשמשרד התחבורה רוצה הוא יכול לשנות תנאים עם מפעילים ללא מכרזים חדשים.
הערך הצבור הופעל אצל ארבע מפעילות בגוש דן ללא קיום שום מכרז. לפי המכרזים הישנים מאוד של פתח תקוה ובקעת אונו למשל הכסף הלך לקווים ולא למדינה. שלא לדבר על קווי אגד ודן בגוש דן שלא נכללו מעולם בשום מכרז. זה לא מנע את הפעלת הערך הצבור והכרטוס המשותף בגוש דן.
גם במטרופולין חיפה הערך הצבור הופעל בקווי אגד והמטרונית ללא מכרז.
אם משרד התחבורה היה רוצה היה יכול למשל להשיג הסכם חדש מול נתיב אקספרס ואפיקים על מנת לצרף אותם לערך הצבור ולכרטוס המשותף בגוש דן.
 

טשאפק 2

New member
במכרזים החדשים כל התמורה הולכת למדינה?

זו לא מניעה אמיתית
כשמשרד התחבורה רוצה הוא יכול לשנות תנאים עם מפעילים ללא מכרזים חדשים.
הערך הצבור הופעל אצל ארבע מפעילות בגוש דן ללא קיום שום מכרז. לפי המכרזים הישנים מאוד של פתח תקוה ובקעת אונו למשל הכסף הלך לקווים ולא למדינה. שלא לדבר על קווי אגד ודן בגוש דן שלא נכללו מעולם בשום מכרז. זה לא מנע את הפעלת הערך הצבור והכרטוס המשותף בגוש דן.
גם במטרופולין חיפה הערך הצבור הופעל בקווי אגד והמטרונית ללא מכרז.
אם משרד התחבורה היה רוצה היה יכול למשל להשיג הסכם חדש מול נתיב אקספרס ואפיקים על מנת לצרף אותם לערך הצבור ולכרטוס המשותף בגוש דן.
במכרזים החדשים כל התמורה הולכת למדינה?
זה לא נראה לי חכם במיוחד, כי זה מפחית מהמוטיבציה של החברה לתת שירות טוב ולמשוך נוסעים. (למשל - לפרסם קו חדש. אם תוספת הנוסעים לא תכניס לה כסף, אז למה לה).
 
במכרזים החדשים המפעילים מקבלים מהמדינה תשלום לפי מספר

במכרזים החדשים כל התמורה הולכת למדינה?
זה לא נראה לי חכם במיוחד, כי זה מפחית מהמוטיבציה של החברה לתת שירות טוב ולמשוך נוסעים. (למשל - לפרסם קו חדש. אם תוספת הנוסעים לא תכניס לה כסף, אז למה לה).
במכרזים החדשים המפעילים מקבלים מהמדינה תשלום לפי מספר
קילומטרים ולא לפי מספר נוסעים.
המוטיבציה של המפעילים היא לעמוד בתנאי המכרז ולתת את רמת השירות שמשרד התחבורה דורש.
משרד התחבורה הוא למעשה מפעיל העל של התחבורה הציבורית במדינה והמפעילים הם קבלני משנה שלו.
 

olli3

New member
מנהל
ההיפך, זה גורם לכך שלמפעיל לא ממש אכפת להפעיל קווים כי הם לא

במכרזים החדשים כל התמורה הולכת למדינה?
זה לא נראה לי חכם במיוחד, כי זה מפחית מהמוטיבציה של החברה לתת שירות טוב ולמשוך נוסעים. (למשל - לפרסם קו חדש. אם תוספת הנוסעים לא תכניס לה כסף, אז למה לה).
ההיפך, זה גורם לכך שלמפעיל לא ממש אכפת להפעיל קווים כי הם לא
רווחיים מבחינת מספר הנוסעים. השוק הקודם הוא שוק שמזכיר יותר מוניות שירות, איפה שיש הרבה נוסעים יש שירות תדיר ואיפה שפחות השירות דליל (תדירות של פעם ב30-45 דקות) ומסתיים מוקדם בערב.
&nbsp
כמו כן, המפעיל מקבל תמריצים שונים (כספיים).
 

טשאפק 2

New member
כמובן, הדגש על "כל" התמורה

ההיפך, זה גורם לכך שלמפעיל לא ממש אכפת להפעיל קווים כי הם לא
רווחיים מבחינת מספר הנוסעים. השוק הקודם הוא שוק שמזכיר יותר מוניות שירות, איפה שיש הרבה נוסעים יש שירות תדיר ואיפה שפחות השירות דליל (תדירות של פעם ב30-45 דקות) ומסתיים מוקדם בערב.
&nbsp
כמו כן, המפעיל מקבל תמריצים שונים (כספיים).
כמובן, הדגש על "כל" התמורה
אין חולק שאת התדירויות והמסלולים קובע משרד התחבורה, אבל טוב שיהיה לחברות עצמן תמריץ כלכלי למשוך נוסעים. שהמוטיבציה לתת שירות טוב לא תבוא רק מתוך הרצון לעמוד בפיקוח חיצוני.
 

olli3

New member
מנהל
בור שיש להן, קו מצליח צריך תגבור, תגבור = כסף למפעיל.

כמובן, הדגש על "כל" התמורה
אין חולק שאת התדירויות והמסלולים קובע משרד התחבורה, אבל טוב שיהיה לחברות עצמן תמריץ כלכלי למשוך נוסעים. שהמוטיבציה לתת שירות טוב לא תבוא רק מתוך הרצון לעמוד בפיקוח חיצוני.
בור שיש להן, קו מצליח צריך תגבור, תגבור = כסף למפעיל.
 

טשאפק 2

New member
זה רלוונטי רק למיעוט מן הקווים

בור שיש להן, קו מצליח צריך תגבור, תגבור = כסף למפעיל.
זה רלוונטי רק למיעוט מן הקווים
התמריץ לשרת עוד נוסעים צריך להיות לאורך כל החזית, גם בקווים שאינם מפוצצים במיוחד.
 

olli3

New member
מנהל
נכון והמפעיל מפרסם בעיתונות מקומית כולל רדיו מקומי

זה רלוונטי רק למיעוט מן הקווים
התמריץ לשרת עוד נוסעים צריך להיות לאורך כל החזית, גם בקווים שאינם מפוצצים במיוחד.
נכון והמפעיל מפרסם בעיתונות מקומית כולל רדיו מקומי
כדי למשוך נוסעים פוטנציאלים לקווים חדשים או לקווים שהשירות בהם שופר או כיחסי ציבור לקווים קיימים וותיקים שאינם מלאים. זה חלק מהתמריץ הכספי שמקבל המפעיל על מאמצי שיפור השירות ושיווקו לנוסעים.
 

טשאפק 2

New member
איזה תמריץ?

נכון והמפעיל מפרסם בעיתונות מקומית כולל רדיו מקומי
כדי למשוך נוסעים פוטנציאלים לקווים חדשים או לקווים שהשירות בהם שופר או כיחסי ציבור לקווים קיימים וותיקים שאינם מלאים. זה חלק מהתמריץ הכספי שמקבל המפעיל על מאמצי שיפור השירות ושיווקו לנוסעים.
איזה תמריץ?
לא הבנתי, משלמים לו על פרסום?

הדבר הפשוט הוא לשלם לו (גם) על נוסעים, והוא יעשה את שיקוליו, כיצד למשוך עוד נוסעים תוך שהוא עומד בתנאי המכרז. אם שווה להשקיע בפרסום, או בשיפורים ובפינוקים בנסיעה (כמו בקווי מטרופולין בשרון), בפיקוח פנימי הדוק על השירות, או בכל דרך אחרת.

כאשר התמריץ נכון, המערכת יכולה לשלב את יתרונות השוק הפרטי (גמישות, יעילות) עם יתרונות התכנון המרכזי (ראייה כוללת, העמדת האינטרס הציבורי ולא העסקי בראש).
 

olli3

New member
מנהל
הפינוקים לא קשורים לשום דבר, זה חובה בכל מכרז.

איזה תמריץ?
לא הבנתי, משלמים לו על פרסום?

הדבר הפשוט הוא לשלם לו (גם) על נוסעים, והוא יעשה את שיקוליו, כיצד למשוך עוד נוסעים תוך שהוא עומד בתנאי המכרז. אם שווה להשקיע בפרסום, או בשיפורים ובפינוקים בנסיעה (כמו בקווי מטרופולין בשרון), בפיקוח פנימי הדוק על השירות, או בכל דרך אחרת.

כאשר התמריץ נכון, המערכת יכולה לשלב את יתרונות השוק הפרטי (גמישות, יעילות) עם יתרונות התכנון המרכזי (ראייה כוללת, העמדת האינטרס הציבורי ולא העסקי בראש).
הפינוקים לא קשורים לשום דבר, זה חובה בכל מכרז.
לשלם לו גם על נוסעים משמע לפתוח את כל המסלקה הארצית כך שאחוזים ילכו למפעיל הזה ואחוזים אחרים ילכו למפעיל ההוא וכשיש לך איזור שיש בו כרטוס משותף, אתה צריך לחלק את העוגה לפי אחוז שירות שיש לכל מפעיל באיזור המסויים הזה.
&nbsp
פשוט זה לא.
&nbsp
התמריץ הוא אכן כספי אבל באופן קצת מורכב מאיך שפישטת את זה ואפילו לי קשה להסביר את זה כמו שצריך. התמריץ הוא על הצלחה בהעלאת מספר הנוסעים. המפעיל עושה לעצמו את השיקולים מה כדאי לפרסם כדי שמספר הנוסעים יעלה וכך הוא מקבל גם תמריץ על כך שהצליח וגם בהמשך עקב שימוש גדול יותר, תוספת תשומות לקו ובכך עוד כסף על הקילומטרים הנוספים שהוא מבצע.
 

טשאפק 2

New member
הפינוקים של מטרופולין בחלק מקווי השרון אינם 'חובה בכל מכרז'

הפינוקים לא קשורים לשום דבר, זה חובה בכל מכרז.
לשלם לו גם על נוסעים משמע לפתוח את כל המסלקה הארצית כך שאחוזים ילכו למפעיל הזה ואחוזים אחרים ילכו למפעיל ההוא וכשיש לך איזור שיש בו כרטוס משותף, אתה צריך לחלק את העוגה לפי אחוז שירות שיש לכל מפעיל באיזור המסויים הזה.
&nbsp
פשוט זה לא.
&nbsp
התמריץ הוא אכן כספי אבל באופן קצת מורכב מאיך שפישטת את זה ואפילו לי קשה להסביר את זה כמו שצריך. התמריץ הוא על הצלחה בהעלאת מספר הנוסעים. המפעיל עושה לעצמו את השיקולים מה כדאי לפרסם כדי שמספר הנוסעים יעלה וכך הוא מקבל גם תמריץ על כך שהצליח וגם בהמשך עקב שימוש גדול יותר, תוספת תשומות לקו ובכך עוד כסף על הקילומטרים הנוספים שהוא מבצע.
הפינוקים של מטרופולין בחלק מקווי השרון אינם 'חובה בכל מכרז'
לגבי העניין הטכני, לא נראה לי יותר מדי מסובך בעידננו לעקוב במדויק אחרי מספר הנוסעים בכל קו. הנתונים ממילא חיוניים לצורך תכנון ובקרה.

"התמריץ הוא על הצלחה בהעלאת מספר הנוסעים" - זה טוב, אבל נשמע שבנו מנגנון מסובך שלא לצורך, שאינו טוב יותר להשגת המטרה (תמרוץ המפעיל לשירות טוב וקשוב) מאשר ספירת ראשים פשוטה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה