עריכת כתוביות ושילובם באנימציה.

BN100

New member
עריכת כתוביות ושילובם באנימציה.

(שאלי כבר את השאלה הזו לפני כשבועיים בפורום אבל לא קיבלתי תשובה כמו מספקת
) שלום. אני יוצר כל מיני כותרות בתוכנות כמו Photo Impact ו- Photoshop, ואני מעוניין לשלב אותם בסרטון וידאו על רקע אנימציה וצבעים שונים. השאלה שלי היא איך אני מייצא את הכותרת לא סתם כקובץ תמונה? זאת אומרת, רק את הכותרת עצמה בלי "הרקע הלבן" שיפריע לי בהנפשה של הכותרות- רק את האותיות בלבד בלי שום רקע כזה או אחר! איך עושים את זה? הבנתי שיש בפוטושופ אפשרות לייצא כתוביות כאלה על רקע הנקודות האפורות-לבנות, אבל משום מה זה לא מצליח לי? אפר הסבר קצת יותר מפורט? (אני די "מתחיל" בתוכנה פוטושופ).
 

guruB

New member
אוקי - אז ככה

יש קבצים מסוימים ששומרים על מידע שקוף שנמצא בתמונה. מידע כזה נקרא לרוב ALPHA CHANNEL. יש מספר פורמטים התומכים באלפא, אני חושב שהנפוץ ביותר (זה שנתמך על ידי רוב תוכנות עריכת הווידאו) הוא ה TARGA. שהוא קובץ עם סיומת TGA. גם TIFF תומך וגם אחרים. שים לב שבעת שמירת הקובץ, לפעמים מופיעה האופציה לשמור גם על אלפא או לוותר עליה. אני, בד"כ, פותח תמונה חדשה, 72DPI, בגודל PAL, כותב את מה שאני כותב על רקע שקוף (לוח השח מט האפור), שומר את התמונה כ TARGA הכוללת ALPHA ומיבא אותה לתוכנת העריכה שלי. הדרך הזאת עובדת לי גם באפטר אפקטס, גם בפרמייר וגם בפיינל קט פרו. מקווה שהיא תעבוד גם בשבילך.
 

Hardisk

New member
היי

יש תוכנות עריכה כמו פרמייר שתומכות בקבצי פוטושופ רגילים, אז אפשר לעשות תמונה בלי רקע בכלל ואז לשמור. לדעתי זה יעבוד עוד לא ניסיתי.
 
למעלה