ערוץ 2: האוטובוסים ה"סודיים" של החרדים: בחצי

מצב
הנושא נעול.
שאלות למשרד התחבורה:
1. על איזה סיבות היסטוריות אתם מדברים? ככל הידוע לי, קווי המהדרין הם לא כאלה ותיקים. יש ביניהם כמה חדשים ממש. 2. למתי מתוכננת אותה האחדת מחירים? חשוב מאוד לעבוד בצורה מסודרת.... 3. סתן לידע כללי, האם האחדת המחירים תהיה כלפי מעלה או כלפי מטה?
האחדת המחיר תהייה משולבת
כלפי מטה לציבור החרדי. כלפי מעלה לכל השאר.
 

בת אריה

New member
שאלות למשרד התחבורה:
1. על איזה סיבות היסטוריות אתם מדברים? ככל הידוע לי, קווי המהדרין הם לא כאלה ותיקים. יש ביניהם כמה חדשים ממש. 2. למתי מתוכננת אותה האחדת מחירים? חשוב מאוד לעבוד בצורה מסודרת.... 3. סתן לידע כללי, האם האחדת המחירים תהיה כלפי מעלה או כלפי מטה?
קווי החרדים קיימים בערך משנת תש"ס
אולי לפניי, אבל לא באגד. במשך שנים היו קווים מגן וורשה בב"ב לריכוזים חרדיים (אני חושב שזה התחיל באשדוד ואופקים, אבל לא סגור על זה). 2. לא ברור אם בכל, כמו שהסברתי.
 

בת אריה

New member
ערוץ 2: האוטובוסים ה"סודיים" של החרדים: בחצי
ערוץ 2: האוטובוסים ה"סודיים" של החרדים: בחצי מחיר בישראל פועלים לא מעט קווי אוטובוס נסתרים: קווים בינעירוניים שמחיר הנסיעה בהם זול בהרבה. הסיבה שאין כמעט מידע על הקווים האלה היא פשוטה מאד: הם מיועדים רק לציבור החרדי. "אגד" מסרו בתגובה: "בעקבות פניית חדשות ערוץ 2 חידדנו את הנהלים למוקדנים במוקדי השירות" קישור לכתבה: http://www.mako.co.il/news-israel/e...d21004.htm&sCh=31750a2610f26110&pId=786102762
אל תעשה כאן פוליטיקה. אנשי ישראל חופשית הם
אנשי מרץ.
 

בת אריה

New member
כאשר אתה מדבר בזכות הקווים החרדיים - האם זו
לא פוליטיקה ?
שיגיד שהוא מגייס אתכם להפגנה פוליטית
של ארגון של מרץ. זה הכל. הגנה על הקויים האלה? כיום זה לא חוקי להתחרות באגד, להזכירך. היה גם פסק בית משפט שחייב את המפעיל והחברה שממנה הוא שכר בסכום של כמה אלפי שקלים. ____ האפליה צריכה להפסק, אבל על ידי השוק החופשי בלבד- כלומר, תחרות חופשית לחלוטין ולא הפרטה כמו שיש עכשיו.
 

amirv

New member
שיגיד שהוא מגייס אתכם להפגנה פוליטית
של ארגון של מרץ. זה הכל. הגנה על הקויים האלה? כיום זה לא חוקי להתחרות באגד, להזכירך. היה גם פסק בית משפט שחייב את המפעיל והחברה שממנה הוא שכר בסכום של כמה אלפי שקלים. ____ האפליה צריכה להפסק, אבל על ידי השוק החופשי בלבד- כלומר, תחרות חופשית לחלוטין ולא הפרטה כמו שיש עכשיו.
למה רק מרצ?
לדעתי המתנגדים הגדולים ביותר לקווי המהדרין הם דווקא האוכלוסייה הדתית ציונית.
 

בת אריה

New member
למה רק מרצ?
לדעתי המתנגדים הגדולים ביותר לקווי המהדרין הם דווקא האוכלוסייה הדתית ציונית.
כי מה?
הדתיים ציוניים מחויבים בהקפדה על גדרי הצניעות לא פחות מאחיהם החרדים (גם אם הם לא רואים צורך לעשות את זה בקווי מהדרין, הם לא ישבו ליד בנות המין השני באוטובוס וכו' - ממה ששמתי לב.)
 

אוהד11

New member
כי מה?
הדתיים ציוניים מחויבים בהקפדה על גדרי הצניעות לא פחות מאחיהם החרדים (גם אם הם לא רואים צורך לעשות את זה בקווי מהדרין, הם לא ישבו ליד בנות המין השני באוטובוס וכו' - ממה ששמתי לב.)
הצניעות הזו היא דבר שמעביר את הדתיים/חרדים
על דעתם, והם מאבדים כל פרופורציה וכל הגיון
 

amit1270

New member
אין קשר בין הדתיים הלאומיים לקווי המהדרין
זה הכול המצאה חרדית.
גםג לא כל החרדים מקבלים את הגחמה הזאת
אצל הליטאים והספרדים זה הרבה פחות מקובל. אבל כמו תמיד אצל החרדים, הקו הקיצוני ביותר גורר אחריו את כולם ובסוף זה הופך לדבר מקובל.
 

cwen

New member
גםג לא כל החרדים מקבלים את הגחמה הזאת
אצל הליטאים והספרדים זה הרבה פחות מקובל. אבל כמו תמיד אצל החרדים, הקו הקיצוני ביותר גורר אחריו את כולם ובסוף זה הופך לדבר מקובל.
ואז זו פתאום מסורת ישראל, ואין מה לעשות.
 

mister K

New member
כי מה?
הדתיים ציוניים מחויבים בהקפדה על גדרי הצניעות לא פחות מאחיהם החרדים (גם אם הם לא רואים צורך לעשות את זה בקווי מהדרין, הם לא ישבו ליד בנות המין השני באוטובוס וכו' - ממה ששמתי לב.)
מחוייבים? למה מי החליט בשבילם, אתה?
אני מכיר הרבה דתיים ציוניים ולרובם המוחלט אין בעיה לשבת ליד אישה באוטובוס. ההלכה היהודית לא קובעת שאסור לשבת ליד אישה, זו החמרה של החרדים הקיצוניים ביותר שכנראה לא מסוגלים לשבת ליד אישה מבלי לחשוב מחשבות סוטות.
 

cwen

New member
מחוייבים? למה מי החליט בשבילם, אתה?
אני מכיר הרבה דתיים ציוניים ולרובם המוחלט אין בעיה לשבת ליד אישה באוטובוס. ההלכה היהודית לא קובעת שאסור לשבת ליד אישה, זו החמרה של החרדים הקיצוניים ביותר שכנראה לא מסוגלים לשבת ליד אישה מבלי לחשוב מחשבות סוטות.
אבל זה הרבה יותר גרוע מזה
מילא לא לשבת ליד אשה. יש איסור נגיעה, כשיושבים אחד ליד השני עלולים להתחכך בטעות... אפשר להבין. ואם אברך מוותר על מקומו ונותן לאשה לשבת ונשאר לעמוד כדי לא לשבת לידה, אין לי שום טענות כלפיו. זכותו. אבל הם החליטו שאסור להם לשבת *מאחורי* אשה, כי אז הם עלולים להסתכל עליה וחס וחלילה לבוא לידי מחשבות זימה. בגלל זה הם דוחקים את הנשים לאחור, כדי שלא יסתכלו עליהן בטעות.
 

mister K

New member
אבל זה הרבה יותר גרוע מזה
מילא לא לשבת ליד אשה. יש איסור נגיעה, כשיושבים אחד ליד השני עלולים להתחכך בטעות... אפשר להבין. ואם אברך מוותר על מקומו ונותן לאשה לשבת ונשאר לעמוד כדי לא לשבת לידה, אין לי שום טענות כלפיו. זכותו. אבל הם החליטו שאסור להם לשבת *מאחורי* אשה, כי אז הם עלולים להסתכל עליה וחס וחלילה לבוא לידי מחשבות זימה. בגלל זה הם דוחקים את הנשים לאחור, כדי שלא יסתכלו עליהן בטעות.
 
מחוייבים? למה מי החליט בשבילם, אתה?
אני מכיר הרבה דתיים ציוניים ולרובם המוחלט אין בעיה לשבת ליד אישה באוטובוס. ההלכה היהודית לא קובעת שאסור לשבת ליד אישה, זו החמרה של החרדים הקיצוניים ביותר שכנראה לא מסוגלים לשבת ליד אישה מבלי לחשוב מחשבות סוטות.
אני אומנם לא רב גדול
אבל לפי ההלכה אסור לגבר לשבת ליד אישה זרה באותו ספסל. הכסאות באוטובוס מופרדים בניגוד לספסלים שהיה נהוג בתקופת הטייגרים. ולכן אין כל מניעה שישבו אחד ליד השני. את זה סיפר לי בחור חרדי. ואם כבר להפריד נשים גברים שיפרידו לפי צדדים ולא קדימה אחורה.
 

אוהד11

New member
שיגיד שהוא מגייס אתכם להפגנה פוליטית
של ארגון של מרץ. זה הכל. הגנה על הקויים האלה? כיום זה לא חוקי להתחרות באגד, להזכירך. היה גם פסק בית משפט שחייב את המפעיל והחברה שממנה הוא שכר בסכום של כמה אלפי שקלים. ____ האפליה צריכה להפסק, אבל על ידי השוק החופשי בלבד- כלומר, תחרות חופשית לחלוטין ולא הפרטה כמו שיש עכשיו.
מה זה לא חוקי להתחרות באגד ? מה עם כל המכרזים
שסילקו את אגד ומונעים ממנה להתחרות באופן שווה, או להפעיל שרותים במחירים שווים לאחרים ?
 

בת אריה

New member
מה זה לא חוקי להתחרות באגד ? מה עם כל המכרזים
שסילקו את אגד ומונעים ממנה להתחרות באופן שווה, או להפעיל שרותים במחירים שווים לאחרים ?
אני בעד ביטול קביעת המחירים על ידי משרד
התחבורה. שכל חברה תקבע בהתאם למה שהיא מרוויחה/מפסידה מאותו קו.
 

846

Active member
אני בעד ביטול קביעת המחירים על ידי משרד
התחבורה. שכל חברה תקבע בהתאם למה שהיא מרוויחה/מפסידה מאותו קו.
70% מקווי האוטובוסים בארץ
יפסיקו לפעול אם השוק יפתח לתחרות חופשית והחברות יעבדו על בסיס רווח והפסד וכדאיות.
 

בת אריה

New member
70% מקווי האוטובוסים בארץ
יפסיקו לפעול אם השוק יפתח לתחרות חופשית והחברות יעבדו על בסיס רווח והפסד וכדאיות.
בטווח הארוך חברה שתשקיע בקהל שלה
ותעודד - תעביר הרבה אנשים מרכב פרטי לאוטובוס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה