ערב שבת קודש, עוד כשבועיים תשעה באב

marabo

Well-known member
ערב שבת קודש, עוד כשבועיים תשעה באב


שבת ראשונה מזה 1947 שנים מאז שטיטוס הרשע החריב בית מקדשנו שמקום המקדש זרים לא נכנסים אליו ולא מטמאים אותו.
הסמאלנים, המתיוונים ושאר שונאי ישראל לא יודעים נפשם מצער. עיתונאי הסמל מיללים מרות וזועקים לשמים.
אינני יודע מה יהיה סופו של הסיפור אבל דבר אחד ברור לי כעת, עוד 200 שנה בשיעורי היסטוריה ילמדו על היום ההיסטורי החשוב הזה ועל נתניהו שעם כוונה או בלי הוביל לזה.
על הסמאלנים המיללים, איש לא ילמד.
מי יתן ותהיה זו תחילתה של הגאולה השלמה ויזכה עם ישראל לעלות לרגל לבית מקדש בשלושת הרגלים, בחג הסוכות, בחג הפסח ובחג השבועות
 

נעם 53

New member
מקווה שיאפשרו להמוני ישראל לעלות להר הבית להתאבל על החורבן

 

marabo

Well-known member
למה להתאבל

יש במדינת ישראל מספיק אדריכלים ומהנדסים וחברות בניה. אפשר להתחיל כבר בתיכנון בנין בית המקדש
 

נעם 53

New member
יש סרובע היהודי בי-ם מכון שעוסק בתכנון ושימור כל פרטי המקדש.

נדמה לי ששמו "מכון המקדש" הם מתכוננים ליום בו יקום בית המקדש השלישי במהרה בימינו אמן.
 

סוהי69

New member
במקום להתאבל עדיף להסתכל קדימה בתקווה ובחיוב.

תקופה של כמעט 2000 שנה היא ארוכה מאד ורבת אירועים.כל ואקום סופו שיתמלא בתוכן.לפעמים התוכן לא משביע אותנו נחת אבל צריך ללמוד לחיות איתו ולצידו ולמצוא דרך חדשה להחיות את העבר גם אם בצורה קצת שונה.........העיקר הוא לא לשכוח את מה שהיה ולהסיק מסקנות וללמוד לקחים.
 

נעם 53

New member
יחד עם זאת אסור לשכוח. עם שאין לו שורשים - אין לו עתיד.

כמו שביום הזכרון אנו מתאבלים על הנופלים ומיד חוגגים את עצמאותינו, כך בדיוק חובה להתאבל על החורבן ומיד לחגוג את גאולתינו.
 

סוהי69

New member
אנחנו לא נשכח לעולם את העבר הלאומי שלנו

על הטוב ועל הרע שבו.......העבר הוא שלנו הוא כמו שאמרת - היסוד וההצדקה שלנו לעתיד לאומי.
 

marabo

Well-known member
סליחה אבל אני עוד לא רואה כאן שום גאולה

מכפתור עוד לא תופרים חליפה. כל עוד שום דבר עוד לא זז בכיוון של מלך המשיח מבית דוד שעוסק בתורה ונילחם מלחמות ה' מקבץ נדחי ישראל ובונה המקדש אנחנו עוד לא בשום גאולה.
מה שיש כאן כיום זה בסך הכול קיבוץ גדול של יהודים שהתקבץ כאן עם איזה וועד קהילה. כמו שיש גם ליהודים בניו יורק ובעוד מקומות בעולם. לוועד הקהילה כאן יש קצת יותר עצמאות מהוועד של ניו יורק אבל עדיין שניהם ועדי קהילה הכפופים לפריצי הגויים.
כשיתחיל לזוז משהו בכיוון הגאולה האמיתית הנ"ל ניתן יהיה לשקול את הצעתך
 

נעם 53

New member
המסע הגדול ביותר מתחיל בצעד הראשון. פעם ראשונה מזה עשרות....

שנים שישראל עומדת על שלה למרות לחצים ואיומים.
תחשוב מה היה קורה לו חס וחלילה בוזון היה ראש ממשלה ותבין שאנו בתחילת הגאולה
 

marabo

Well-known member
חזל לימדו אותנו, דור שבית המקדש לא נבנה בימיו

זה כאילו שבית המקדש נחרב בימיו.
בית המקדש זה לא נוסטלגיה, זו מצווה מרכזית ומהותית בתורה של עם ישראל וכל עוד הוא לא יכון, חובה להתאבל
 

סוהי69

New member
זו הלכה מאד קיצונית ולא מקובלת עלי

לזכור אין פירושו בהכרח להתאבל כל יום.בית המקדש יבנה אם וכאשר זה יהיה אפשרי.זו לא חובה לשחזר אורח חיים ודרך להבעת האמונה באלוהים בדיוק באופן בו זה נעשה לפני אלפי שנים.
 

marabo

Well-known member
אז תתנצר או תתאסלם

או תהיה מה שאתה רוצה, איש לא מכריח אותך להשאר יהודי. אבל מה שהבאתי זו היהדות. תאהב את זה או לא. אף אחד לא אמר שקל להיות יהודיה
 

סוהי69

New member
התגובה שלך קיצונית אבל מאד לא משכנעת.

לא אתה המוסמך להגדיר,לאשר או וקבוע את מידת היהדות שלי.הזהות וההזדהות הלאומית שלי מאוד מחוברים להיסטוריה של העם שלי,לעבר,למנהגים ולמסורת.הראיה שלי את המציאות ריאלית ולא חד מימדית כמו שלך.כל התבטאות גסה כמו שלך השוללת או מערערת את הלאומיות שלי רק מכערת אותך.כדאי שתפנים שאפשר להיות יהודי טוב,נאמן ואמיתי בלי להיות חרדי או דתי.
 

marabo

Well-known member
אני לא חרדי ולא דתי ולא חילוני

אני יהודי שחי בארץ ישראל ומחכה בכל יום לגאולה השלמה כפי שלימדונו חזל
אני לא קובע כלום ולא משנה כלום ממה שהם שהיו מוסמכים לקבוע קבעו.
 

סוהי69

New member
חז"ל בעיני הביעו את דעתם המלומדת,אבל לא "קבעו".

גם בין חכמינו ז"ל היו חילוקי דעות עד ניגודים של ממש וזה טבעי ובסדר.אני רואה בעבר שלנו רקע לחיינו בהווה ובסיס להמשך הלאומי שלנו בעתיד.
 

marabo

Well-known member
זה דורש הסבר

בחומש דברים בפרק יז נכתב כך:

"כי יפלא ממך דבר למשפט, בין-דם לדם בין-דין לדין ובין נגע לנגע--דברי ריבת, בשעריך: וקמת ועלית--אל-המקום, אשר יבחר יהוה אלהיך בו. ט ובאת, אל-הכהנים הלוים, ואל-השפט, אשר יהיה בימים ההם; ודרשת והגידו לך, את דבר המשפט. י ועשית, על-פי הדבר אשר יגידו לך, מן-המקום ההוא, אשר יבחר יהוה; ושמרת לעשות, ככל אשר יורוך. יא על-פי התורה אשר יורוך, ועל-המשפט אשר-יאמרו לך--תעשה: לא תסור, מן-הדבר אשר-יגידו לך--ימין ושמאל."

כלומר: המוסמכים לפרש ולקבוע הלכות היו הכהנים והשופטים או הסנהדרין בבית המקדש.
ההתחלה הייתה באלו אותם הסמיך משה לאחר יציאת מצרים ואלו הסמיכו את ממשיכיהם מדור לדור.
לאחר החורבן, המוסמכים ששרדו כמו רבן יוחנן בן זכאי הנהיגו וקבעו כיצד תראה דת ישראל לאחר החורבן, הייתה להם כאמור הסמכות לקבוע זאת. לאחר מרד בר כוכבא החליטו הרומאים לעצור את הסמיכה ויהיה מה. הם למעשה אסרו את הסמיכה והוציאו להורג כל מי שהסמיך או הוסמך.
כך למעשה נשאר עם ישראל עם הלכות שלאיש אין סמכות לשנות. בדורות הבאים, תקופת התנאים והאמוראים כשרבו המחלוקות לא הייתה ברירה אלא להכריע אותן לפי כללי פסיקה שהיו מקובלים כמו יחיד ורבים הלכה כרבים וכדומה.
ביהדות יש עקרון של ירידת הדורות, דהיינו, ככל שחולפים הדורות אנו מניחים שדברים נשכחים ועקרונות פסיקה והלכות נכחדים ולכן לא מקובל לשנות הלכות שפסקו גדולי תורה בדורות קדומים כי הנחת העבודה היא שהם הכירו טוב מאיתנו את הדברים והידע שיש לנו היום הוא כבר חלקי ופחות מדויק.
הפתרון למצב הזה הוא חידוש הסמיכה, ישנה אפשרות הלכתית להגיע למצב כזה אם רוב מכריע של רבני ארץ ישראל מגיעים להסכמה על חידוש הסמיכה ועל המוסמכים. היה ניסיון כזה לפני כחמש מאות שנה, הנסיון נכשל בגלל מחלוקת שפרצה אז בין רבני ירושלים לרבני צפת.
נכון להיום הסיכוי שכלל רבני ארץ ישראל יגיעו להסכמה על משהו כזה אפסי.
לכן כרגע, אין ברירה אלא להמשיך עם המסורת המקובלת מדורי דורות עד ביאת גואל צדק
 

DANIAVNI

Well-known member
אבל גם נאמר "וחי בהם ולא שימות בהם ..."

ההתנהלות הימנית קיצונית משיחית שלך מסכנת חיי יהודים
וזה זר לרוח היהדות.

נאמר בתורה (ויקרא יח, ה): "ושמרתם את חוקותי ואת משפטי, אשר יעשה אותם האדם וחי בהם".
ללמדנו, כי אם יש בקיום מצוה משום סכנה לחיים, יש לעבור על אותה מצוה, ולא למות בגללה. רק בשלוש עבירות חייב אדם למסור את נפשו ולא לעבור עליהן. שלושת העבירות הן: עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים.

איסלאם איננו עבודה זרה ביהדות למשל כדברי הרמבם

"אלו הישמעאלים אינם עובדי עבודה זרה כלל, וכבר נכרתה מפיהם ומלבם. והם מייחדים לאל יתעלה ייחוד כראוי..." (תשובות הרמב"ם, פריימן, הוצאת "מקיצי נרדמים", התרצ"ד, סימן שסט)

http://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php?title=וחי_בהם_ולא_שימות_בהם
 
למעלה