עקדת יצחק- נסיון לרצח?מלמד- להמשך

  • פותח הנושא L7
  • פורסם בתאריך

L7

New member
ליצחק הוא רצה לחתוך את הקצה השני.

את הראש. ברית מילה עם כל הלב.
 

lmatan1

New member
עושה רושם שהמוהל מצץ לך את הזין

והשתן עלה לך לראש עכשיו הכל ברור.
 

lmatan1

New member
מה פר לא יכול להיות כל אחד מקבל

מה שמגיע לו ברור שיש סיבה למה אתה ככה וזה טבוע בתת מודע שלך יש לך רעיון יותר טוב למה הפכת לכזה עויין אלוקים.
 

L7

New member
הדת נושא מצויין לבדיחות וגיחוך.זה

זה הכל. והצער על ההשתמטות והמיסיונריות מחזק את הרצון לחשוף את הרמייה הדתית.
 

lmatan1

New member
כאילו רואים שזה היעוד שלך בעולם

כאילו אתה רק מתרכז ברמיה הדתית כאילו אתה לא פרייר כל הכבוד בזכותך חיים כאילו אתה אחלה כזה.
 

אמיר96

New member
פרשנות שלי

סיפור העקידה בא להראות שהאל לא מעונין בקורבנות אדם. הוא מסופר בצורה כזו שיהיה ברור שהאל רשאי לדרוש כל דבר מהאדם, אבל למרות זאת הוא לא דורש כל דבר מהאדם.
 

saar7650

New member
הפרשנות שלך מקבילה לפירושם של

חלק מחז"ל המופיע באריכות כאן. מעשה העקידה נועד להבהיר לאברהם בפרט וע"י זה לאומה כולה, כי הקב"ה לא חפץ (בלשון המעטה) בקרבנות אדם. כשאומר הקב"ה לאברהם:"הנה נא ידעתי כי ירא אלוקים אתה ולא חשכת את בנך את יחידך ממני" - "ולא חשכת" משמעו: לא גרמת לכיליונו. חשכת לשון חושך, העדר (מהר"ל דרך חיים, עמ' קמ"ד). ולא חשכת את בנך... ממני = בגללי, במצוותי. משמעות פסוק זה היא אפוא: "הנה הודעתי כי ירא אלוקים אתה ולא ע"י גרימת מותו של בנך בגללי או במצוותי". דומה שכך הבין גם הרמב"ם (מו"נ ג', כ"ד): "שבמעשה זה... ידעו כל בני האדם גבול יראת ה' מה הוא". ואמנם, כך הבין גם הרב קוק זצ"ל את עניינה של עקידת יצחק (אג"ר ב', שע"ט, עמ' מ"ג): "אותה ההתמכרות העמוקה של עבודה זרה שראה בה האדם הפרא חזות הכל. עד שנצחה גם את רחמי הורים, ותשים את האכזריות על בנים ובנות למדה קבועה בעבודת המולך, וכהנה, היא תוצאה ערפילית מההכרה הגנוזה שבעומק לבב האדם, שהעניין האלוקי יקר הוא מכל, וכל נחמד ואהוב כאין נגדו... ניסיון העקדה הראה לדעת שאותו החום וההתמכרות לעניין האלוקי אינו צריך שתהי ההשגה האלוקית... מעולפת בלבושים בזויים כאותם של העבודות הזרות". הנה כי כן, זוהי ההוראה הגדולה של מעשה עקידה: "אסור ליראת שמים שתדחק את המוסר הטבעי של האדם, כי אז אינה עוד יראת שמים טהורה. סימן ליראת שמים טהורה היא כשהמוסר הטבעי הנטוע בטבע הישר של האדם, הולך ועולה על פיה במעלות יותר גבוהות ממה שהוא עומד מבלעדה. אבל אם תצויר יראת שמים בתכונה כזאת שבלא השפעתה על החיים היו החיים יותר נוטים לפעול טוב, ולהוציא אל הפועל דברים מועילים לפרט ולכלל, ועל פי השפעתה מתמעט כח הפועל ההוא, יראת שמים כזאת היא יראה פסולה".
 

SilentWave

New member
אז למה פשוט לא להגיד?

למה לגרום למאמין הכי גדול שלו לרצוח כמעט את בנו?
 

saar7650

New member
תשובה-

אחרי המעשים נמשכים הלבבות. במעשה עצמו, יותר נכון במניעת מעשה החויה עושה רושם גדול יותר מאמירה. הנסיון הזה של אברהם הוא בעצם הטבעת המוסר הבסיסי הזה של תיעוב קרבנות אדם ע"י מעשה, מניעת מעשה.
 

L7

New member
לאברהם היתה נכונות להקרבת אדם.

וזה לגנותו.
 

saar7650

New member
סיפור העקדה

בא להטביע באברהם ובעקבותיו גם בָנוּ את הענין של איסור הקרבת אדם.
 

L7

New member
סיפור העקדה מביע את אכזריות הדת.

אב שעמד לרצוח את בנו לא יוכל להישיר מבט לבנו או להביט במראה. אם הוא חילוני. דתי צריך להיות גאה בכך. וזה המסר המעוות.
 

saar7650

New member
אכזריות?

על מה אתה מדבר? הרי אלוקים מביא את סיפור העקידה כדי לומר שאין היא כמו חלק מהדתות הקוראות להעלאת קרבנות אדם...
 

saar7650

New member
מישהו אמר שזה טוב?

כנראה אינך מבין עברית פשוטה: אלוקים, במעשה העקידה הראה לאברהם ולעולם כולו שהקרבת קרבן אדם זה מעשה אכזרי. במעשה העקדה נודע לאברהם שהעלאת קרבן אדם היא אכזרית.
 

רון סי

New member
הוא לא מדבר על אלוהים

הוא מדבר על אברהם. הוא עוסק במה שאברהם עשה, בלי קשר לאלוהים. אברהם, על פי הפירוש המקובל, התכוון לציית להוראת האל ולשחוט את בנו. על החלטה וכוונה זו מדובר.
 

רון סי

New member
זה לא מה שהוא אמר

הוא אמר שהדת, לפי סיפור עקידת יצחק, מפארת ציות עיוור לאלוהים, גם אם הוא שולח אב לשחוט את בנו. אם דת מפארת ציות להוראה לשחוט בן, אז הדת אכזרית.
 
למעלה