עצירת רכבות

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
עצירת רכבות

עצירת רכבות
אני חייב לציין שאני מעלה את ההודעה הזאת לאחר שדיי בדקתי את הנושא הזה ולאחר נסיעה בהמון רכבות ומכל הסוגים ואני מגיע למספר מסקנות מערכות הבלמים של הקטרים של alstom לא יודעים להתמודד עם עצירות תכופות ומהירות של רכבות הנוסעים ולכן העצירות מלוות ברעש מחריש אזנים גם מהבלמים של הקרונות וגם מהבלמים של הקטר בנוסף לכך בקרונות הנגררים או נדחפים ע"י קטרים הבלימה מאוד חזקה ומעיפה את הנוסעים קדימה ואחורה בחוזקה בעיקר בעת מעבר הרכבת מנסיעה איטית מאוד לעצירה מוחלטת וזה כולל גם את הקרונות הספרדיים, קרונות המו-דו וקרונות הדאבל דק לעומת זאת רכבות ה IC3 בולמות במהירות וביעילות בעצירה רכה ונעימה שלא גורמת לתופעות היזרקות הנוסעים קדימה האחורה (בהתאם ליכוון שהישיבה). האם מדובר בבעיות במערכות בהבלמים של הקרונות הנגרים\נדחפים או שמדובר אולי בבעיות בהזרמת האויר לבלימת הקרונות או שאין תיאום בין מערכת הבלימה של הקרונות למערכות בלימה של הקטרים או שהקטריסטים עושים את זה דווקא?
 

fireman

New member
ואיפה התגובות?

עצירת רכבות
אני חייב לציין שאני מעלה את ההודעה הזאת לאחר שדיי בדקתי את הנושא הזה ולאחר נסיעה בהמון רכבות ומכל הסוגים ואני מגיע למספר מסקנות מערכות הבלמים של הקטרים של alstom לא יודעים להתמודד עם עצירות תכופות ומהירות של רכבות הנוסעים ולכן העצירות מלוות ברעש מחריש אזנים גם מהבלמים של הקרונות וגם מהבלמים של הקטר בנוסף לכך בקרונות הנגררים או נדחפים ע"י קטרים הבלימה מאוד חזקה ומעיפה את הנוסעים קדימה ואחורה בחוזקה בעיקר בעת מעבר הרכבת מנסיעה איטית מאוד לעצירה מוחלטת וזה כולל גם את הקרונות הספרדיים, קרונות המו-דו וקרונות הדאבל דק לעומת זאת רכבות ה IC3 בולמות במהירות וביעילות בעצירה רכה ונעימה שלא גורמת לתופעות היזרקות הנוסעים קדימה האחורה (בהתאם ליכוון שהישיבה). האם מדובר בבעיות במערכות בהבלמים של הקרונות הנגרים\נדחפים או שמדובר אולי בבעיות בהזרמת האויר לבלימת הקרונות או שאין תיאום בין מערכת הבלימה של הקרונות למערכות בלימה של הקטרים או שהקטריסטים עושים את זה דווקא?
ואיפה התגובות?
אין? מה זה החוצפה הזאת?
 

oren*

New member
אם כך כנראה שנסענו שלשום ברכבת

עצירת רכבות
אני חייב לציין שאני מעלה את ההודעה הזאת לאחר שדיי בדקתי את הנושא הזה ולאחר נסיעה בהמון רכבות ומכל הסוגים ואני מגיע למספר מסקנות מערכות הבלמים של הקטרים של alstom לא יודעים להתמודד עם עצירות תכופות ומהירות של רכבות הנוסעים ולכן העצירות מלוות ברעש מחריש אזנים גם מהבלמים של הקרונות וגם מהבלמים של הקטר בנוסף לכך בקרונות הנגררים או נדחפים ע"י קטרים הבלימה מאוד חזקה ומעיפה את הנוסעים קדימה ואחורה בחוזקה בעיקר בעת מעבר הרכבת מנסיעה איטית מאוד לעצירה מוחלטת וזה כולל גם את הקרונות הספרדיים, קרונות המו-דו וקרונות הדאבל דק לעומת זאת רכבות ה IC3 בולמות במהירות וביעילות בעצירה רכה ונעימה שלא גורמת לתופעות היזרקות הנוסעים קדימה האחורה (בהתאם ליכוון שהישיבה). האם מדובר בבעיות במערכות בהבלמים של הקרונות הנגרים\נדחפים או שמדובר אולי בבעיות בהזרמת האויר לבלימת הקרונות או שאין תיאום בין מערכת הבלימה של הקרונות למערכות בלימה של הקטרים או שהקטריסטים עושים את זה דווקא?
אם כך כנראה שנסענו שלשום ברכבת
עם קטר של IC3 משום שהנסיעה הייתה חלקה, הרכבת הייתה עמוסה וכמעט לא היה מקום להחזיק ועדיין לא הרגשתי שאני נופל בעצירה בתחנה. מה שכן, נסעתי אתמול באוטובוס של דן עם בעיית מתלים, בכל פעם שהוא ביצע סיבוב חד ימינה (בכיכר למשל), האוטובוס נשאר במשך למעלה מעשרים שניות מוטה לצד ימין למרות שיצאנו מהסיבוב והכביש היה ישר לחלוטין
 
בלימה של רכבות

עצירת רכבות
אני חייב לציין שאני מעלה את ההודעה הזאת לאחר שדיי בדקתי את הנושא הזה ולאחר נסיעה בהמון רכבות ומכל הסוגים ואני מגיע למספר מסקנות מערכות הבלמים של הקטרים של alstom לא יודעים להתמודד עם עצירות תכופות ומהירות של רכבות הנוסעים ולכן העצירות מלוות ברעש מחריש אזנים גם מהבלמים של הקרונות וגם מהבלמים של הקטר בנוסף לכך בקרונות הנגררים או נדחפים ע"י קטרים הבלימה מאוד חזקה ומעיפה את הנוסעים קדימה ואחורה בחוזקה בעיקר בעת מעבר הרכבת מנסיעה איטית מאוד לעצירה מוחלטת וזה כולל גם את הקרונות הספרדיים, קרונות המו-דו וקרונות הדאבל דק לעומת זאת רכבות ה IC3 בולמות במהירות וביעילות בעצירה רכה ונעימה שלא גורמת לתופעות היזרקות הנוסעים קדימה האחורה (בהתאם ליכוון שהישיבה). האם מדובר בבעיות במערכות בהבלמים של הקרונות הנגרים\נדחפים או שמדובר אולי בבעיות בהזרמת האויר לבלימת הקרונות או שאין תיאום בין מערכת הבלימה של הקרונות למערכות בלימה של הקטרים או שהקטריסטים עושים את זה דווקא?
בלימה של רכבות
למיטב נסיוני, הקטרים החדשים לא עושים הרבה רעש בבלימה. לעומתם, קרונות הקומותיים עושים באמת המון רעש, והסיבה לכך היא מערכת הבלמים ה-´יעילה מדי´ שלהם - כיום מחוברים לכל ציר של קרונות הקומותיים (בכל קרון ארבע צירים) ארבע(!) מערכות בלמי דיסק. זוהי הסיבה הן לעצירות החזקות והן לרעש הרב. הקרונות הספרדיים (אלו המכונים ´מו-דו´, למרות שבאופן טכני גם קרונות הקומותיים הם ´מו-דו´) מצויידים במערכות בלימה דומות, אבל בכמות פחותה בהרבה שלהן, ומנסיוני האישי אין שום בעייה רצינית איתם מבחינת הנוסעים - לא רעש ולא עוצמה, אם כי לפעמים הריח של הבלמים דולף לתוך הרכבת. בקרונות הישנים יותר הסיפור שונה לחלוטין, מכיוון שהם מצוידים במערכת בלמים שונה מאוד, הכוללת גשישים (מעין זרועות) שבקצותיהם רפידות. אותם גשישים מצמידים בעת הבלימה את הרפידות אל היקף הגלגל עצמו. מכיוון שמדובר בחיכוך רב מאוד ללא כל מיגון נגד רעש (מלבד החלפה של רפידות מתכת לרפידות מיוחדות ויקרות אחרות), נוטים קרונות אלו להיות הרעשניים ביותר בעת הבלימה, אפילו אם היא לא חזקה במיוחד. ועכשיו לסוג רכבת הנוסעים האהוב עלי - קרונועי ה-IC3 (לאורן, מנהל הפורום - מדובר בקרונועים, ולא ברכבות גרורות קטר)- גם הם מצוידים בבלמי דיסק, כמו שאר הקרונות החדשים, אבל מסיבות שאינני יודע להסבירן (מלבד ההסבר הברור שאלו פשוט רכבות מצוינות) הם לא עושים כמעט רעש, למרות יכולות הבלימה המצוינות שלהם. מאפיין נחמד של הקרונועים האלו מבחינת הבלימה הוא קיום של מערכת בלימת חירום, שכוללת מגנטים הנמשכים בחוזקה אל המסילה, ומסייעים לעצירת הרכבת במרחק קצר יותר (ממהירות של 160 קמ"ש - 700 מטר במקום 950). דרך אגב, גם מבחינת תאוצה אלו בין הרכבות היותר זריזות בעולם (!). אמרתי כבר שאני חושב שאלו רכבות מצוינות???
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה