עצות לטיול מוזיקלי בארה"ב

The Walrus

New member
עצות לטיול מוזיקלי בארה"ב

היי,
באוגוסט אנו (אני והמשפחה שלי) שוקלים לטוס לטיול בארה"ב בניו אורלינס, ממפיס, נשוויל ומיסיסיפי. כמובן שאלו ערים מוזיקליות מאוד, עם היסטוריה מוזיקלית עשירה ובין היתר הטיול יתעסק בנושאים האלו.
רציתי לשאול - האם מישהו מכם היה פעם בטיול דומה באיזור ויוכל לעזור לנו עם טיפים? האם למישהו יש מקורות, לינקים לקריאה, דברים לקרוא וכו'? בעיקר אם יש לכם חומר מעבר לדברים הטרוויאלים (הסאן סטודיוס וכאלו), אתם גם בערך מכירים את הטעם המוזיקלי שלי אז אם יש לכם עצות רלוונטיות זה בכלל יהיה נחמד
.

והשאלה השנייה (מופנית בעיקר אליך תומר חח, למרות שאשמח לעזרה מכולם) היא כמובן שאם אני כבר שם השאיפה היא ללכת להופעה כלשהי, בדיקה של אמנים ספציפיים לא ממש העלתה הרבה (ניל יאנג, ספרינגסטין וניק קייב כולם באירופה בתקופה הזאת! איזה באסה), השאלה היא האם דבר ראשון האם יש אתר כל ההופעות במקומות האלו, לפי ערים ולא לפי אמנים? כי לעבור אחד אחד זה לא ממש יעיל. כמה זמן מראש מודיעים על הופעות כאלו? כל מי שיופיע באוגוסט כבר הודיע? טיפים כלליים וכו'.

תודה רבה
.
 

The Walrus

New member
ותוספת קטנה

יש אפשרות לגיחה של 3-4 ימים לניו יורק, ככה שאם יש לכם טיפים מוזיקליים בנושא ניו יורק, או מידע על הופעות שם, אשמח לשמוע גם. תודה
 
pollstar.com

זה האתר שמאפשר לחפש הופעות לפי ערים ותאריכים. מה שכן, הוא מאזכר בעיקר את האמנים הגדולים והבינוניים. לא תמצא שם הופעות של הרכבים "מקומיים". בשביל זה הייתי מחפש פרטנית לפי אתרים של ערים מסויימות. לגבי ניו אורלינס - אני אהיה שם עוד כשבוע, והאתר הזה למשל מאוד שימושי - הרבה הופעות של הרכבי ביג באנד וFאנק. בכל מקרה, אני בטוח שעל מקומות כמו preservation hall וכד' עוד תקרא. שווה ביותר אם אתה אוהב ג'אז. האמת שהייתי בניו אורלינס לפני כמה שנים והייתי במקומות היותר מפורסמים, כך שאם למישהו יש המלצות קצת פחות טריוויאליות - אני אשמח.
 

noosh

New member
אני אמנם לא תומר, אבל

נראה לי ש-ticketmaster הוא האתר לבדוק בו, אתה יכול לחפש לפי ערים. אני לא בטוחה שהוא מכסה הכל הכל, ובטח יש עוד כמה יעילים. וגם, לפעמים שווה סתם לגגל את שם העיר או האיזור ו-concert או gigs או לחפש את האתר שמרכז את אירועי התרבות של העיר, ככה הגעתי במקרה להופעה של איירון אנד ויין בבריסל. זה גם נחמד בלי קשר, לדעת אם יש אירועים נחמדים בעיר או פסטיבלים או משהו כזה ששווה לבקר בו (הו, לו רק הייתי יודעת שפסטיבל היין במנדוסה הוא בתחילת מרץ...)
וגם, כן כדאי לדעתי לבדוק באתרים של האמנים שאתה יודע שאתה רוצה לראות, או שמות שקופצים לך לראש. ואני ממליצה להירשם למיילינג ליסטס שלהם, אני די בטוחה שלא כל ההופעות עד אוגוסט הוכרזו ויש אמנים שמוסיפים הופעות באמצע הטור או סתם בקטע ספונטני, במיוחד אמנים ולהקות שמוציאים אלבומים השנה והם בכל מקרה מסיירים. הייתי גם מוסיפה בפייסבוק. ובודקת בלי קשר מדי פעם, כי לא תמיד שולחים מייל על כל הופעה שמתווספת. נשמע כמו הרבה עבודה אבל זה נחמד ושווה את זה והפוגה נחמדה מדי פעם, לחפש משהו כזה. אני עושה את זה תמיד כשאני יודעת שאני נוסעת למקום כלשהו.

בנוגע לערים המוזיקליות בהן תבקר, יש לי חברים שהיו בממפיס והם חובבי מוזיקה (וול, הם היו שם לתחרות בלוז בינלאומית וזה P: )אז אולי יהיו להם המלצות, אני משערת שהם הכירו כמה מועדונים שווים ונקודות ציון בדרך. אני יכולה לשאול בשבילך. רקע תאורטי אני משאירה לאנשים החכמים פה בפורום.

ותהנה! אני גם אהיה בניו יורק בסוף אוגוסט ומקווה לתפוס איזה משהו, אם כי נראה שהדברים השווים הם ביוני ): אבל גם אני מחפשת מדי פעם כדי לראות אם יש משהו ואם אתקל במשהו מעניין, אעדכן אותך. בכל מקרה, אם אתה אוהב את הנשיונל ומוצא את עצמך במונטנה, הם שם ב-10.8.
(אוף, עכשיו עשיתי סיבוב קצר באתרים של הרכבים שמוציאים אלבומים השנה וראיתי שהפליימינג ליפס מגיעים ללולהפלוזה בברזיל בסוף החודש, אבל הם לא ממשיכים לשומקום אחר בדרום אמריקה, נאמר, ארגנטינה. למה! למה! אתם כבר כאן! כבר חציתם את קו המשווה, תעשו איזה סיבוב קטן באיזור! אבל גם - תודה, בעקבות החיפושים ראיתי ש-Of Monsters and Men באים לפה בסוף, עכשיו אני רק צריכה למצוא דרך להיכנס להופעה הזאת כי היא סגורה).
 

AeroTom

New member
אז ככה

קודם כל בערים האלה לא ביקרתי אף פעם, אבל כמובן שיש המון מה לראות מבחינת היסטוריה מוזיקלית. אני יכול לשאול חברים שלי שוחרי מוזיקה בחו"ל, בטוח יהיו המלצות.

הופעות - אני בדרך כלל טס במיוחד בשביל זה, אז פחות עושה את הבדיקות האלה, אבל יצא לי הרבה בשביל חברים וכו'. מעבר לאתרים של אמנים ספציפיים, תמיד טוב לבדוק את לוח ההופעות של אולמות מומלצים בכל עיר (אם יצא לך לתפוס הופעה ב-Ryman האגדי בנאשוויל, אפילו משהו שלא הכי מושך אותך, תלך). אני אשלח לך בפרטי או בפייסבוק רשימה אם אספיק, בנוסף אשאל חברים גם על זה.

בנוגע לניו-יורק, פה אני יכול לשלוח לך מלא מלא המלצות. אם אלו אולמות שהכי כדאי לבדוק, מקומות מוזיקליים היסטוריים, פאבים ומועדונים מומלצים עם הופעות קטנות שוות, פיסות היסטוריה במקומות שונים בעיר ועוד. אני חולה על ניו-יורק.

אם יהיו לך תאריכים מדוייקים אני בכיף גם אבדוק אמנים שאולי תאהב שמופיעים בסביבה. אם יהיו. לא כולם הודיעו על הופעות באוגוסט. זה תלוי באמן בדרך כלל. אני מאמין שעד חודש מאי כבר תהיה לך רשימה טובה אם תבדוק.
 

וינסנטי

New member
חלום שלי

יום אחד אני פשוט אסע לניו אורלינס, אסתובב בבארים שם חצי שנה ואחזור. מקנא בך לגמרי.
 

moonolog

New member
woodstock הכי מעניין

יש בבאתנל גרין איפה שהיה וודסטוק מוזיאון מאוד מעניין
שווה ביקור
 

The Walrus

New member
תודה רבה לכולם

אני מתחיל בתהליך סיזיפי להחריד של חפירה בלוחות זמנים של אמנים ואולמות בתקווה למצוא הופעה טובה בתאריכים האלו...

(איך היה מתאים לי עכשיו איזה טור של דייויד בואי שינחת שם. בבקשה?)
 
בדקתי כמה מהלהקות שאני אוהב

סתם ככה בעקבות ההודעה שלך ובאמת רובן עוד לא פרסמו תאריכים לאוגוסט, אז אני מניח שיש לך עוד זמן לתכנן מה לעשות.
נדמה לי אבל שאין מנוס מחיפוש סיזיפי באינטרנט, אתה מדבר על 4 ערים שונות, זמנים שונים, מועדונים רבים של הופעות... אבל ticketmaster זה אחלה פיתרון לתפוס אמנים גדולים.
 
גרתי שנתיים בממפיס

אומנים? אלביס פרסלי, ביבי קינג, ג'וני קאש.
המלצות לביקור:
גרייסלנד. סאן סטודיו.
לא הייתי אבל נחשב, סטאק (לחובבי סול).

בלי קשר: כדאי לבקר במוזיאון חירות האדם, במלון פיבאדי לראות את מצעד הברוזים, לקחת טיול מאורגן במסגרת הנסיעה בברוז (הנ"ל אוטובוס אמפיבי שנוסע ביבשה וגם במיסיסיפי.

למי שמחפש פרוג, סביר יותר למצוא הרכבים כאלה בנאשוויל או בצ'אטאנוגה ולא בממפיס.
 

yuvg28

New member
ממליץ בחום למוזיקאים

בברקלי יש בחופש כל שנה איזה פרויקט קיץ לנוער
אם את/ה מנגן/ת במשהו את יכולה לנסות להתקבל .. די קשה אבל שווה הכל!!!
הסדנה באורך של 5 שבועות ומידע על הסדנאות שלהם ניתן למצוא באתר הרשמי של ברקלי (מגיל 15 ומעלה)
 
למעלה