עצות להקה אחרי ניתוח קיסרי

קט קט

New member
עצות להקה אחרי ניתוח קיסרי

שלום אסתר אני עומדת לעבור ניתוח קחסרי מתוכנן מראש, עקב מצב עכוז. איזה עצות אפשר לקבל ממך לגבי הנקה אחרי הניתוח? תנוחות מומלצות שלא יכאבו על התפרים, מתי בכלל אפשר להתחיל להניק, מתי נותנים את התינוק, בעיות צפויות, וכו´. תודה מראש קט קט
 
where are you giving birth?

If you give birth in Lis, you will be able to breastfeed your baby as soon as you get into your room. In the first feed, you can feed even lying on your back. Have someone put your baby on top of you with his mouth near the nipple, and with a little help, he will find the breast and latch on. Later when you are able to sit in a chair, the side position is the most comfortable ( see picture in the gallery)​
 

קט קט

New member
i am giving birth

in tel hashomer, and not in lis. but i hope they will let me have my baby as soon as i am in the room. i am afraid i will be too exhausted to hold her, and that it will be painful on the stiches. is it a problem that i will get her only after a few hours, and not start to feed her the moment she´s out?
 
c-section in Tel Hashomer

from what I understand, and maybe those who gave birth there can give you more information, the baby is taken away from you for at least 12 hours, and will probably be given artificial milk in that time. If you really want to breastfeed, you will have to fight for it. Insist that you get your baby earlier, and that he does not get artificial milk. I think that KatKat gave birth there, and maybe she will give you more information. All babies can be taught to breastfeed in the end. It is just a matter of dedication, and good help. I will refer you to a good yoetset hanaka for when you are released, and she will do re-birthing with you and help you get your baby breastfeeding. Just make sure that you pump often in the first few days. I think that there is not a good breast pump in Tel Hashomer, so before the birth, try to rent a Lactina which is a good pump to get your milk supply going well in the beginning. PS, you can write in Hebrew if you wish. I can read it, I just can´t write without a zillion mistakes in every word.
 

justmom

New member
תרגום: קיסרי בתל השומר

ממה שהבנתי, ואולי בנות שילדו שם יוכלו לתת לך יותר מידע, התינוק נלקח ממך למשך לפחות 12 שעות, וסביר להניח שבמשך הזמן הזה יקבל תמ"ל. אם את באמת רוצה להניק, תצטרכי להילחם על זה. דרשי לקבל את התינוקת שלך מוקדם יותר, ושלא יתנו לו תמ"ל. אני חושבת ש-Kat the Bat ילדה שם ואולי היא תוכל לתת לך יותר מידע. בסופו של דבר, ניתן ללמד כל תינוק לינוק. זה רק עניין של התמדה ועזרה טובה. אפנה אותך ליועצת הנקה טובה שתוכלי לגשת אליה אחרי שתשתחררי, והיא תעשה איתך re-birthing ותעזור לך ללמד את התינוק שלך לינוק. הקפידי רק לשאוב חלב ימים הראשונים. אני לא חושבת שבתל השומר יש משאבה טובה, כך שלפני הלידה כדאי לך לשכור לקטינה, שהיא משאבה טובה, כדי להתחיל את ייצור החלב בגופך כבר מההתחלה. אגב, את יכולה לכתוב עברית - אני יכולה לקרוא עברית, ורק לא יכולה לכתוב בלי מיליון שגיאות בכל מלה.
 

דיאנה1

New member
יש מדלה לקטינה בתל השומר

אבל היא נמצאת באופן קבוע בחדר שנקרא "חדר הנקה", חדר צפוף ולא נוח בצורה נוראית! כל הזמן היתה שם תנועה פנימה והחוצה של אמהות והתינוקות בעריסות שלהם והן ישבו על כיסאות לא נוחים עם וילונות שאמורים להפריד ביניהן ולא נותנים שום פרטיות. ממש לא הבנתי איך אפשר להניק בתנאים כאלה את ההנקות הראשונות הקשות אחרי הלידה. (הייתי שם כשבר היה מאושפז בתל השומר וסרב לינוק, והמשאבה נשארה בבית, והייתי חייבת להוציא איכשהו את החלב) לכן אני מאד ממליצה לך לשכור מדלה לקטינה משלך ולהגיע איתה לבית החולים שלא תצטרכי להגיע לחדר הזה, למרות שיגידו לך בודאי בבית החולים שיש להם משאבה. ועוד מסקנה מביקורי בחדר הזה - אם יולדים בתל השומר אז כדאי מאד לקחת חדר ב"בייבי אפרופו" ברגע שאפשר. במיוחד אם רוצים להניק. ועוד הערה: נכון מה שאסתר אמרה שאפשר ללמד כל תינוק להניק אבל לפעמים ההשקעה כל כך גדולה לתקן מה שקילקלו קודם לכן שהאמא פשוט לא עומדת בהשקעה. חברתי ילדה בתל השומר ונתנו לתינוקת תמ"ל. התינוקת סרבה לינוק. חברתי מאד רצתה לחזור להנקה, ואפילו היתה אצל ד"ר לייבוביץ´ באודים, אבל כשהיא שמעה את ההשקעה שהיא צריכה להשקיע - למעשה כל היום או לשאוב או להניק - היא החליטה לוותר ולשאוב בלבד. יש לסיפור הזה סוף טוב, בגיל 3 חודשים התינוקת פתאום התחילה לינוק ומאז ינקה בלי בעיה. אבל עדיף למנוע את הבעיות מראש ולדאוג לתנאי הנקה אופטימליים לאחר הלידה מאשר לנסות לתקן אחר כך.
 

קט קט

New member
לגבי שאיבה

האם מדלה לקטינה היא פושט המדלה החשמלית? או שזה דגם מיוחד? ועוד שאלה - מתי צריך להתחיל לשאוב? מיד?
 

justmom

New member
תרגום: אני עומדת ללדת

בתל השומר ולא בליס, אבל אני מקווה שיתנו לי את התינוקת שלי ברגע שאגיע לחדר. אני חוששת שאהיה מותשת מדי להחזיק אותה, ושיכאב לי בתפרים. האם יש בעיה בזה שאקבל אותה רק אחרי כמה שעות, ולא אתחיל להניק אותה ברגע שתיוולד?
 

kat the bat

New member
אכן ילדתי בתל-השומר

אבל ילדתי בלידה רגילה ואין לי כל-כך מושג מה קורה אחרי ניתוח קיסרי. אני יודעת שביקשתי בכל לשון של בקשה (מעבר למדבקות ששמים על העריסה) שלא לתת לתינוקת שלי תמ"ל או מוצץ. ילדתי אחה"צ, ניסיתי להניק בחדר לידה אבל התינוקת לא רצתה. אחרי שהועברתי לחדר במחלקה, ביקשתי שיעירו אותי בלילה להניק - האחיות ניסו לשכנע אותי לישון רצוף בלילה ושאחכה ל-5 בבוקר, להשכמה של המניקות. התעקשתי שיעירו אותי בכל זאת ולא הייתה התנגדות, ואכן בתי לא קיבלה תמ"ל כלל. אני לא יודעת מה הנוהל עם יולדות אחרי ניתוח קיסרי, אבל לפי מה שראיתי, מדריכת ההנקה והאחיות עזרו לנשים שעברו ניתוח בכל הקשור להנקה. כדאי אולי להצטרף לסיור מקדים בביה"ח (כמו שאנחנו עשינו) ולשאול מראש את המיילדת שעורכת את הסיור את כל השאלות האלו. דרך אגב, נכון שחדר ההנקה צפוף ומופרד בוילונות בלבד, אבל רק הנשים והתינוקות מורשים להיכנס אליו, והוא לא גרוע כל-כך אם לא מצפים ליותר מדי מבית חולים ציבורי.
 

קט קט

New member
../images/Emo51.gif

טוב לשמוע שלא נתנו תמ"ל לפי בקשתך ושיש עזרה אם צריך.
 

justmom

New member
תרגום: היכן את עומדת ללדת?

אם תלדי בליס תוכלי להניק את תינוקך ברגע שתגיעי לחדר. בהנקה הראשונה תוכלי אפילו להניק כשאת שוכבת על הגב. דאגי מישו יניח את התינוק עלייך כשפה שלו ליד הפטמה, ועם מעט עזרה התינוק ימצא את השד וייתפוס אותו. אחר-כך, כשכבר תוכלי לשבת בכיסא, תנוחת הצד היא הנוחה ביותר (ראי תמונה בגלרייה).
 

tonti

New member
קט קט! אני ילדתי בקיסרי

אבל במאיר. והסיבה שבחרתי במאיר היא שידעתי שהם יתנו לי להניק מתי שאבקש. וזה בדיוק מה שהיה. שעה אחרי הניתוח כבר הנקתי. הם ביקשו שאחתום על מסמך שאני מסכימה להוציא את מתן מהחימום (מקובל שם לשים את התינוק בחימום 6 שעות). ואני מבטיחה לך שאצלי הוא התחמם הכי מהר וגם היה לו כיף במקביל... בקשר לעייפות את יכולה להיות רגועה. כי אם זה קיסרי מתוכנן, כמו שהיה אצלי, את ממש לא עייפה אחרי זה. זה כל כך קצר ולא מרגישים שום כאב בשעות הראשונות אחרי הניתוח וזה הזמן להניק. ממש לא כדאי לחכות שהשפעת האפידורל תעבור כי אז מתחיל לכאוב. (וגם אז, זה לא כל כך נורא כמו שמצפים). מתן היה איתי 24 שעות מאז שהוא נולד וינק יום ולילה בלי הפסקה. אל תדאגי גם בקשר לזה שאומרים שאחרי קיסרי לוקח לחלב יותר זמן להגיע. זה לא נכון. מניקים וזה מגיע. אצלי זה קרה אחרי ביום השלישי. שיהיה לך בהצלחה
ואם יש לך עוד משהו לשאול, את מוזמנת לשלוח לי מסר. תמר
 

אליגל

New member
גם אני ילדתי בקיסרי מתוכנן בבלינסון

וביקשתי את בתי כבר אחרי שיצאתי מחדר התאוששות, שם לא נתנו לה כלום (על פי בקשתי), הלידה היתה בשבע בערב, ולמחרת בבוקר כבר ינקה במרץ. נדמה לי שביום הראשון זה היה במיטה בשכיבה ואחרי שכבר קמתי מן המיטה ההנקה היתה בישיבה. בהצלחה.
 

קט קט

New member
נשמע מעודד

אבל אני עומדת ללדת בתה"ש (בגלל הרופא שלי שגם ינתח אותי). אני מקווה ששם יסכימו להביא לי את התינוקת מיד. אני אשלח לך מסר אם יהיו לי תהיות נוספות. תודה קט
 

kat the bat

New member
שוב, ההמלצה שלי

ללכת לסיור מקדים ולשאול את כל השאלות שיש לך (נסי לתאם סיור שעורכת מיילדת בכירה שהיא גם אחראית משמרת). אם אין סיור עד המועד המתוכנן לניתוח שלך - נסי לדבר עם המיילדות דרך המועדון של ביה"ח. חוץ מזה, נסי לדבר עם הרופא שלך ולברר את דעתו בעניין - אם הוא תומך בהנקה מיד לאחר הניתוח, אולי הוא יוכל להשפיע על הצוות, במידה ותתעורר התנגדות.
 
למעלה