עצומה למען הפעלת הכרמלית בשבת

מצב
הנושא נעול.
לא צריך להתייאש , אם בירושלים יש תחץ בשבת

הגעתי למסקנה שתחצ בשבת יש רק באירופה
עכשיו רק נותר לבחור את עתיד ילדינו.
לא צריך להתייאש , אם בירושלים יש תחץ בשבת
אז בחיפה בהחלט אפשר להפעיל את הכרמלית, צריך רק מספיק בעלי עניין והשפעה שילחצו בנושא.
 

mister K

New member
בירושלים זו תחבורה פרטית

לא צריך להתייאש , אם בירושלים יש תחץ בשבת
אז בחיפה בהחלט אפשר להפעיל את הכרמלית, צריך רק מספיק בעלי עניין והשפעה שילחצו בנושא.
בירושלים זו תחבורה פרטית
למרות שבאופן רשמי גם הכרמלית היא פרטית. משרד התחבורה לא מוכן עדיין להכיר בה בתור תחבורה ציבורית.
לדעתי הפעלת הכרמלית בשבת זה סתם מאבק סמלי ולא יותר.
עדיף להיאבק על הדברים החמורים יותר, כמו למשל הקדמת שעת העוצר בימי שישי החל מהיום לשעה בה הוא לא התחיל כבר שנים.
אני לא זוכר מתי קווי דן סיימו את נסיעותיהם בשישי בשעה 15:00. גם בשיא החורף נסיעות אחרונות תמיד יצאו בסביבות 15:45.
ושוב, כולנו יודעים מי המתוסכל שאחראי לזה ובסוף הצליח במזימתו.
 
הכרמלית לא פרטית. חברה עירונית אינה פרטית, היא ציבורית לא

בירושלים זו תחבורה פרטית
למרות שבאופן רשמי גם הכרמלית היא פרטית. משרד התחבורה לא מוכן עדיין להכיר בה בתור תחבורה ציבורית.
לדעתי הפעלת הכרמלית בשבת זה סתם מאבק סמלי ולא יותר.
עדיף להיאבק על הדברים החמורים יותר, כמו למשל הקדמת שעת העוצר בימי שישי החל מהיום לשעה בה הוא לא התחיל כבר שנים.
אני לא זוכר מתי קווי דן סיימו את נסיעותיהם בשישי בשעה 15:00. גם בשיא החורף נסיעות אחרונות תמיד יצאו בסביבות 15:45.
ושוב, כולנו יודעים מי המתוסכל שאחראי לזה ובסוף הצליח במזימתו.
הכרמלית לא פרטית. חברה עירונית אינה פרטית, היא ציבורית לא
פחות מתחבורה שמופעלת על ידי המדינה.
משרד התחבורה לא מכיר בחברה העירונית שמפעילה את הכרמלית כמפעילת תח"צ, בגלל מאבק על כוח והשפעה מול עיריית חיפה ודווקא משרד התחבורה מתעקש שמפעיל פרטי יפעיל את הכרמלית. אבל כנראה שעיריית חיפה תיכנע בסוף ויתבצע מכרז על הפעלת הכרמלית. יש גם מחשבה לפרסם מכרז הפעלה מאוחד להפעלת הכרמלית ולהפעלת הרכבל העתידי בין לב המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה.
 

mister K

New member
תח"צ בשבת יש בכל העולם

הגעתי למסקנה שתחצ בשבת יש רק באירופה
עכשיו רק נותר לבחור את עתיד ילדינו.
תח"צ בשבת יש בכל העולם
ישראל היא הלא נורמלית.
עד שלא תקום כאן חזית חילונית שבאמת תדרוש דברים ולא כל מיני ארגונים שמתנהגים כמו ילדות קטנות, שום דבר לא ישתנה.
וזה נכון לא רק לתחבורה הציבורית.
עד אז, פתרונות חלקיים שמופעלים באופן פרטי הם הדבר היחיד שיהיה.
 

bralor4247

New member
אי אפשר להילחם כל החיים

תח"צ בשבת יש בכל העולם
ישראל היא הלא נורמלית.
עד שלא תקום כאן חזית חילונית שבאמת תדרוש דברים ולא כל מיני ארגונים שמתנהגים כמו ילדות קטנות, שום דבר לא ישתנה.
וזה נכון לא רק לתחבורה הציבורית.
עד אז, פתרונות חלקיים שמופעלים באופן פרטי הם הדבר היחיד שיהיה.
אי אפשר להילחם כל החיים
המלחמות בישראל על דברים בסיסיים שמקובלים בכל מדינה מערבית לא הגיונית.
מדובר בחושך לגויים.
ואני אפילו לא מדבר על הממשלה, מדבר על התנהגות בסיסית ברחוב, זריקת פסולת ללא בושה, צעקות בתור, קללות, צפירות, עקיפות מסוכנות, חוסר כבוד בסיסי לאדם.
בגזרת התח״צ , די ברור שלעולם לא תהייה פה תחבורה ציבורית נורמלית ובטח לא בשבת.
שלא נדבר על הריכוזיות במשק ומצב הביטחוני והמצב הדמוגרפי והדמוקרטי הכלכלי וההישגי של מדינת ישראל
בתקופה האחרונה הגעתי למסקנה שמי שיכול לנטוש את הספינה הטובעת מוטב יעשה זאת בהקדם. לדעתי הכל אבוד.
&nbsp
 

mister K

New member
אין לי מה להגיד, אתה צודק לחלוטין

אי אפשר להילחם כל החיים
המלחמות בישראל על דברים בסיסיים שמקובלים בכל מדינה מערבית לא הגיונית.
מדובר בחושך לגויים.
ואני אפילו לא מדבר על הממשלה, מדבר על התנהגות בסיסית ברחוב, זריקת פסולת ללא בושה, צעקות בתור, קללות, צפירות, עקיפות מסוכנות, חוסר כבוד בסיסי לאדם.
בגזרת התח״צ , די ברור שלעולם לא תהייה פה תחבורה ציבורית נורמלית ובטח לא בשבת.
שלא נדבר על הריכוזיות במשק ומצב הביטחוני והמצב הדמוגרפי והדמוקרטי הכלכלי וההישגי של מדינת ישראל
בתקופה האחרונה הגעתי למסקנה שמי שיכול לנטוש את הספינה הטובעת מוטב יעשה זאת בהקדם. לדעתי הכל אבוד.
&nbsp
אין לי מה להגיד, אתה צודק לחלוטין
במיוחד אחרי שחוזרים מתקופה ארוכה בחו"ל שמים לב לכל הגועל נפש של ישראל. אין ספק שיש גם דברים טובים, אבל הרשימה שציינת בהחלט מייצגת.
העניין הוא שיש אנשים כמוני שלא נפלה בחלקם הזכות לאזרחות זרה ואין להם אפשרות לעזוב למדינה טובה יותר. כל עוד אני כאן לא אשאר אדיש.
אולי רק כשהחילונים והליברלים יחטפו פעם אחת איזו כאפה מצלצלת במיוחד, מישהו יתעורר.
 
הבעייה שרק לחילונים בלי אוטו אכפת,

תח"צ בשבת יש בכל העולם
ישראל היא הלא נורמלית.
עד שלא תקום כאן חזית חילונית שבאמת תדרוש דברים ולא כל מיני ארגונים שמתנהגים כמו ילדות קטנות, שום דבר לא ישתנה.
וזה נכון לא רק לתחבורה הציבורית.
עד אז, פתרונות חלקיים שמופעלים באופן פרטי הם הדבר היחיד שיהיה.
הבעייה שרק לחילונים בלי אוטו אכפת,
לרוב החילונים העשירים ומעמד הביניים יש רכב אז לא ממש אכפת להם מתחבורה ציבורית בשבת.
 

mister K

New member
פה אתה כבר נוגע ביחס הכללי לתח"צ

הבעייה שרק לחילונים בלי אוטו אכפת,
לרוב החילונים העשירים ומעמד הביניים יש רכב אז לא ממש אכפת להם מתחבורה ציבורית בשבת.
פה אתה כבר נוגע ביחס הכללי לתח"צ
כל עוד התחבורה הציבורית בישראל מוגדרת ולו באופן לא רשמי, כאמצעי המיועד רק לחסרי ברירה, שום דבר לא ישתנה. אפילו דבר בסיסי ביותר כמו תחבורה ציבורית 24 שעות בימי חול אין פה, למעט בחיפה.
להרבה אנשים פה ולהרבה פוליטיקאים אין שום בעיה להקריב את יעילות התחבורה הציבורית לטובת אינטרסים אחרים. יש להם את הרכב שלהם ואוטובוסים מעניינים להם את התחת במקרה הטוב או מהווים להם מטרד במקרה הרע. הם רק עדיין לא מודעים לנזק האדיר שהם גורמים לטווח ארוך.
אם הייתה מודעות כמו בשאר העולם, מתכתחילה התחבורה הציבורית לא הייתה מוקרבת לטובת סיפוק היצרים של עסקני הדת.
 

amit1270

New member
מסקנה שגויה

הגעתי למסקנה שתחצ בשבת יש רק באירופה
עכשיו רק נותר לבחור את עתיד ילדינו.
מסקנה שגויה
תח"צ ביום המנוחה (לרוב במתכונת מצוצמת) יש בכל העולם - אירופה, אסיה, אמריקה, אפריקה, אוסטרליה וגם המזרח התיכון. בעצם אני מכיר רק מקום אחד שאין בו...
 

איטלקי8

New member
אני אשאל שאלת תם: אם כל הגורמים לא מתייחסים לכרמלית כתח"צ.

עצומה למען הפעלת הכרמלית בשבת
http://www.atzuma.co.il/karmalitsat

בתקווה שזה יעזור.
אני אשאל שאלת תם: אם כל הגורמים לא מתייחסים לכרמלית כתח"צ.
למה כאשר דנים בשאלה האם להפעיל אותה בשבת זו הופכת להיות סוגיה של תח"צ?
&nbsp
אם הכרמלית תח"צ אז זה צריך להיות עד הסוף - להכניס אותה גם לרב קו.
אם הכרמלית היא לא תח"צ, אז הסוגיה של הפעלתה בשבת לא קשורה בכלל לתחום התחבורה הציבורית אלא אולי לתחום התיירות או תחום רישוי והפעלת עסקים בשבת.
 
הכרמלית היא תח"צ (היא אפילו מופיעה באתר כל-קו), אבל משרד

אני אשאל שאלת תם: אם כל הגורמים לא מתייחסים לכרמלית כתח"צ.
למה כאשר דנים בשאלה האם להפעיל אותה בשבת זו הופכת להיות סוגיה של תח"צ?
&nbsp
אם הכרמלית תח"צ אז זה צריך להיות עד הסוף - להכניס אותה גם לרב קו.
אם הכרמלית היא לא תח"צ, אז הסוגיה של הפעלתה בשבת לא קשורה בכלל לתחום התחבורה הציבורית אלא אולי לתחום התיירות או תחום רישוי והפעלת עסקים בשבת.
הכרמלית היא תח"צ (היא אפילו מופיעה באתר כל-קו), אבל משרד
התחבורה לא מכיר בחברה העירונית שמפעילה את הכרמלית כמפעילת תח"צ ולכן המשרד לא מאפשר להכליל את החברה המפעילה בחוזים המשותפים (כרטיס הרב-קו עצמו כבר משמש בכרמלית).
זה מאבק על שליטה וכוח בין משרד התחבורה לעיריה ולא ויכוח עקרוני על שאלת היותה של הכרמלית תחבורה ציבורית.

ולעניין ההפעלה בשבת, זה לא משנה אם ההתייחסות תהיה כנושא של תח"צ או כנושא של הפעלת עסק בשבת - הדיעות המנוגדות ומהות הויכוח יישארו כפי שהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה