עצה דחופה , מה אתן הייתן עושות?

עצה דחופה , מה אתן הייתן עושות?

שלום לכולם, ושבוע טוב. אני אמא חדשה לאגם בת 5 חודשים , ב-1 לפברואר אני צריכה לחזור לעבודה, שעות העבודה שלי הן פעמיים בשבוע כד 16:00 ו3 פעמים עד 18:30 זה אומר שבשעה 19:15 בערך אני מגיעה הביתה. אני מזכירה בחברה לסוכנות רכב, לא תפקיד גדול אבל עם תנאים טובים וותק של 3 שנים. כסף למטפלת אין לנו לצערי.האופציה היחידה היא לשים אותה במשפחתון עד 16:00 ולשלם למישהי זרה שתשמור עליה עד 19:00, אני מיואשת , הלוואי והייתי יכולה לעבוד מהבית , היא כזו קטנה, מצטערת על המכתב הארוך אך אודה לכם אם תייעצו לי
 
אין לך משפחה?סבתות?

אולי תבקשי לצאת בארבע לפחות ל3 ח' או משהו כזה, גם אני הייתי במצב דומה והתחננתי לשחרור כל יום באותה השעה ל3' ח' עד שתגדל קצת אבל מצד שני אני רואה שכבר היית 6 ח' בבית אז אני מקווה שיתנו לך. בכל אופן ממש עצוב להשאיר אותה עד 19 בערב שזו בעצם שעת השינה כבר, בעלך לא יכול להגיע מוקדם ב3 ימים האחרים? ניסיתי לעזור
 

irai

New member
רק רוצה להגיד לך שאם אין לך ברירה

אז תנשי לשנות גישה. אני חזרתי לעבוד כל יום עד 18:00 כאשר הבת שלי הייתה בת 4 חודשים. לקחנו מישהי זרה לשמור עליה ועכשיו מישהי זרה הזו יותר מסבתא בשבילה. היא מאוד אוהבת אותה ובשבת מבקשת ללכת לבקר אותה (כמובן לא הולכים). גם אני בזמני גדלתי עם אימא שעבדה המון ואפילו השאירו אותי לישון בגן (הייתה אפשרות).
 

t a l t a l 555

New member
גם אני עבדתי בסוכנות רכב עד לשעה

הזאת ופשוט התפטרתי!!!!! רק המחשבה שאני לא יראה את הילדה שלי כל היום ורק בערב (עשתה לי רע בנשמה) היא בעצם צריכה ללכת לישון כשאני מגיעה ואני יראה אותה רק כמה דקות כאב לי מאוד, היום מצאתי עבודה חדשה טובה לא פחות מנסיוני המשכורת שאני ואת קיבלנו לא בשמיים. בכל מקרה זה לשיקולך בלבד שיהיה לך בהצלחה והרבה מזל.
 
זה אף פעם לא קל

גם כשחוזרים הביתה ב-16.00 זה לא קל. מה אם בעלך? מתי הוא עם הילדה? סידור שעובד מצויין אצלנו וגם אצל זוגות חברים שלי- הבעל, למרות שגם הוא עובד לא מעט שעות, מוצא לפחות אחר צהריים אחד להגיע יותר מוקדם ולבלות זמן איכות לבד עם האפרוח. אני ביום הזה עובדת על מאוחר ומגיע רק לזמן לאמבטיה. אבל לפחות הילדה עם אבא שלה. זה פוטר לפחות אחר"צ אחד.
 

ברוריהה

New member
זה קשה אבל ...

מלקרוא את מה שכתבת את מראש חושב כמה נורא המצב. תני לי לנסח את הדברים אחרת: ב-1 לפברואר אני חוזרת לעבודה. אני אשים את אגם במשפחתון ולשמחתי, רוב ימות השבוע אני אוכל להוציא אותה מהמשפחתון. פעמיים בשבוע אני חוזרת מאוחר ולכן אצטרך למצוא מישהי שתוציא אותה מהמשפחתון, אני מקווה שנמצא מישהי מקסימה. היא כזאת קטנטונת, יהיה לה הרבה יותר קל להתרגל למצב עכשיו. בקיצור, מה שאני אומרת, זה שלפעמים ה"זר" שמוציא אותם מהגן טוב לא פחות מהמשפחה.
 

ברוריהה

New member
ועוד משהו

אצלנו האיש הגיע להסדר עם הבוס ש2-3 פעמים בשבוע הוא מוציא את הילדה מהגן, ושאר השבוע הוא עובד כמה שצריך בלי לקטר . אולי האיש שלך יכול למצוא את הדרך להגיע בזמן פעמיים בשבוע ? זמן איכות עם אבא ...
 
תודה רבה לכולכן אבל

בעלי מגיע הביתה באותה השעה, וזה לא משהו שיכול להשתנות. השאלה האם הייתן חוזרות למקום עבודה כזה? האם הייתן מחפשות מקום אחר? והאם הילדה לא תהיה מסכנה שאני ישאיר אותה לבד?
 

irai

New member
אילו שאלות שקשה לענות אליהם?

את מוכנה לעזוב את מקום העבודה? תסתדרו כלכלית? תראי אצלי המצב ממש לא אידאלי. אני חוזרת ב 18:00 ובעלי ב 20:00 הכי מוקדם ולפעמים גם ב- 22:00 . ברור שלבת שלנו חסר זמן אימא\אבא. אנחנו משתדלים לכפות על זה בשישי -שבת. הבת שלי לא נראת לי מסכנה . היא אוהבת את הגן ואת המטפלת. אין לנו אפשרות לשנות מצב זה. אני לא מוכנה לשבת בבית (גם לא בעלי) ובמקצועות שלנו אין חצי משרה.
 
האם יש אפשרות שתישארי עוד כמה

חודשים בבית? אני נשארתי 10 חודשים בבית,אמנם לא הייתה לי עבודה לחזור אליה. זה לא היה קל מכל הבחינות, בעיקר כלכלית. אח"כ מצאתי עבודה טובה, בר נכנס למשפחתון מקסים, עד השעה 17 ואח"כ מישהי מקסימה שומרת עליו בערך שעה עד שאני מגיעה הבייתה. זה גם לא קל, אבל זה הרע במיעוטו.
 
לגבי "לא משהו שיכול להשתנות"

אני מזהירה מראש שאני הולכת לכתוב דברים קשים. אנחנו שומעים המון זוגות שמתגרשים (הסטטיסיקה-30% במגזרים מסוימים) ופתאום, אחרי הגירושים, אבות שעד עכשיו עבדו עד 20.00 מוצאים אחר צהריים אחד בשבוע להיות עם הילדים שלהם, כי בהסכם אחזקה של הילדים זה מה שהם מקבלים. ופתאום נופל להם האסימון שזה כל הזמן שיש להם עם הילדים שלהם, אז ניהיה חשוב. ודווקא אבות שכן בבית, לא עושים את המאמץ הזה. לפעמים צריך לעשות סוויץ' בראש בשביל זה. נולדה לכם ילדה, כל החיים שלכם השתנו. גם בעלך צריך לבדוק אם אפשר לשנות משהו בשעות שלו, בכדי להיות יותר עם הילדה. שלא יחכה להיות אבא גרוש בשביל להתאמץ בשבילה. זה קשור להמון דברים בחיים. נגיד בן אדם אומר" אין מצב שאני יכול לקחת שבוע חופש בעבודה לצאת לחופשה". אבל אם חס וחלילה, מישהו במשפחה ימות וישבו שיבעה, הבן אדם לא יעדר שבוע מהעבודה בשביל זה? לא יסתדרו בעבודה בלעדיו? אז למה לחכות שמישהו ימות בשביל לחיות? אני לא אומרת שכל עבודה אפשר לשנות. אני רק אומרת שלא צריך לפסול על הסף, אלא להשאר עם ראש פתוח ולבדוק את כל האפשריות. אני בחיים לא חשבתי שאלך לעבודה ב-7.30 בבוקר, אני בהייטק ואם הייתי מגיעה למשרד לפני 9.30 זה היה רק אם היתה ישיבה מיוחדת. בטח לא הייתי קמה (לפעמים) ב-5.30 להכין אוכל לילדה (שלא תחשבו שזה החיים שלי על בסיס קבוע, רק לפעמים
). שוב בקיצור- לבדוק את כל האפשריות, לא לפסול על הסף. זה גם יהיה טוב לבעלך להיות עם הילדה.
 

ללה11

New member
אני מסכימה

ומוסיפה, שלפני הלידה אני עבדתי כל יום 800-2000 (ככה זה במקצוע שלי...) ונורא ברור שאחרי הלידה אני, כי אני האמא, צריכה לעבוד פחות. אז למה אבות לא? למה זה לא נורא ברור שאבות גם רוצים / צריכים להיות עם הילדים שלהם?
 

dana181

New member
אני חושבת שאת יכולה לנסות לבקש

לצאת רק פעמיים מאוחר ושבעלך או סבתא יקח אותה פעמיים בשבוע. הכל אפשרי. לי כרגע (ברוך ה') אין צורך שבעלי יגיע מוקדם אבל היו זמנים שהוא היה יוצא מוקדם ולקח את הילד (כשהיה לנו רק אחד) ואי עבדתי יותר שעות יש לך שם ותק מכירים אותך לכן נראה לי שיהיה קל יותר לבקש סידור חדש. אני חיפשתי עבודה וראיתי ששעות עבודה המקובלות הן מ8 עד 16 או 17 והמשכורות לא בשמיים. כלומר לא מתלהבים לשלם לעובדת חדשה ועוד אמא לילדים משכורות טובות.לכן החלטתי להשאר איפה שמכירים אותי ומבינים את מצבי. שיהיה לך בהצלחה מכל הלב
 
למעלה