עצה בבקשה

אבן 11

New member
עצה בבקשה

הנני בחור בוגר שחי עם אימו(עדיין רווק). יש לי כלב נהדר שאני קשור איליו מאד. הבעיה היא שאימי היא אישה דתיה, והרב בבית הכנסת אמר לה שאסור שיהיה כלב בבית. ומאז שומו שמים רק ויכוחים עם האמא שדורשת לסלקו לאלתר! איני יודע מה לעשות , מצד אחד אני מאד מכבד את אימי(שאגב, היא אלמנה)ומאידך אני לא מסוגל לוותר על הכלב. למישהו אולי יש רעיון?
 

shirili

New member
דרוש הסבר!

איך יכול להיות שיש לך כלב שאתה קשור עליו כשאתה גר עם אמא שלך והיא לא מסכימה?? מה גילך ?
 

אבן 11

New member
מה לא ברור לך שירלי,,,,,,,,,,,,

פשוט מאד, האמא שינתה את דעתה ויחסה אל הכלב , מאז שהרב אמר לה שאסור כלב בבית. אגב גילי 24
 

lilithmm

New member
אז אתה ממש ילד של אמא

ואם הרב יגיד לך להתאבד, תתאבד? יאללה כבר נמאס מכל התירוצים שלכם
 

רבההה

New member
הגזמת קצת,לא?

lilithmm,הוא לא רוצה למסור את הכלב..הוא רוצה להשאיר אותו אצלו, למה אתה קופץ עליו? הוא רק ביקש עזרה. ואם הוא ביקש עזרה אז כנראה שהכלב ממש חשוב לו והוא לא מוכן לוותר עליו.. במקום לדבר אליו ככה אתה צריך להגיד לו כל הכבוד שהוא לא מוותר על הכלב כי הרב אמר לאמא שלו.
 

lilithmm

New member
אוה אני ממש מתנצל

כל יום נכנסים לפה אנשים (גם בפורום חתולים, זוועה מה שהולך שם) מספרים כמה שהם אוהבים את החיות שלהם אבל ממש אין ברירה, צריך למסור אותם. אני ממש מצטער שהוא אמר שהוא לא רוצה למסור אותו (כמו כולם, אבל אין ברירה). אני עוד יותר מצטער על הכלב שמקבל זריקה בלב בגלל אדם שכ"כ אוהב את הכלב שלו. מסכן צריך לעזור לו. וסליחה שלא דיברתי יפה
 

shirili

New member
התשובה שלך מגוכחת לחלוטין!!

כל הנוא מגוכח לגמרי ואני לא מעוניינת להמשיך בדיון הזה
 

john111

New member
לך לרב אחר -

היה לי בזמנו חבר שחזר בתשובה והיה לו כלב. הלך אל הרב ושאל אותו מה לעשות, הרי כלב זה טומאה על פי היהדות. אמר לו אותו רב שאם כבר הכלב ברשותו חובה עליו לדאוג לו כי זה צער בעלי חים. הוא רק אמר שחשוב לא להתפלל עם הכלב באותו החדר. משמע שיש דעות לכאן ולכאן.
 

collie

New member
ויסקי היה בחדר שהיו מקדשים בשבת

בהתחלה שהיינו הולכים להורים של בעלי שהם מאד דתיים היה אסור לויסקי להיות בחדר בזמן הקידוש משהו שממש הרגיז אותי. אבל אז האח שהוא רב אמר להורים שזה בסדר שאין בעיה עם זה והוא היה גם בזמן הקידוש.
 

ארנזמי

New member
התשובה בגוף השאלה

בין כה זה הגיל לעזוב את הבית... מצא לך דירה משלך וקח את הכלב איתך. אם המצב הכלכלי שלך כרגע לא מאפשר לעזוב מידית, נסה לדבר עם אמך ולהסביר לה שהמצב זמני, עד שתוכל לעזוב את הבית והתחל במאמצים אינטנסיבים להשגת המטרה (אני יכולה רק להניח, שגם אתה במקום מסוים כבר רוצה לעזוב בלי קשר לכלב...)
 

אבן 11

New member
ארנזמי שלום

תודה על העצה שלך, אבל לעזוב את האמא לעולם לא אעשה כך. אימי אלמנה ואני גר איתה , ואפילו אם אתחתן אגור אצלה כי הבית גדול ואני הבן היחידי שגר עמה(שאר האחים נשואים).
 

gabimaor

New member
אם תחקור מעט

את הנושא תגלה שהוא לא שחור ולבן. יש לא מעט אפור באמצע. אאל"ט יש פסקי הלכה לשני הכוונים.נסה למצוא פסק הלכה שמתיר לגדל את הכלב ושכנע את האימא.
 

AllRed

New member
השאלה כמה אדוקים אתם באמונתכם...

אני מכיר מספיק משפחות דתיות שמגדלות כלבים ואין בעיה עם ההלכה בנושא. כמו שפונים לוט' לחו"ד שנייה גם כאן הייתי פונה לרב אחר בהתאם לרמת האדיקות של משפחתי. למה לא היו בעיות עד היום? - כמה זמן הכלב אצליכם?
 

kohi2

New member
מציעה

להפגיש אותה עם רב אחר או איש שומר מצוות שהיא מכבדת שלא מחזיק בדעה הזו (ויש כאלה). יש לי הרבה שכנים דתיים שמחזיקים כלבים, גם בתוך הבית ללא שום התלבטות. אם זכור לי נכון אתה באר שבעי. מציעה שתיצור קשר עם הרב יורם כהן מרמות (איש מתון ומוערך מאד) ותשאל לדעתו, תסביר לו שמצד אחד אתה מבקש לכבד את אמך אך מצד שני אתה מאד אוהב את הכלב ויסב לך צער גדול להיפרד ממנו.
 

אבן 11

New member
אני מאד לכולכם על העצה

אכן זה נשמע הגיוני ביותר. אחפש רב פתוח יותר, ואז אנסה להפגיש אותו עם אימי , אולי זה יעזור. אגב אני בעצמי חילוני. ושוב תודה והמשך יום טוב לכולם!
 

C H 4

New member
הרב (תסלח לי) חזיר

משום שאני גרה בשכונה שגרים בה גם לא מעט דתיים ומכמה זרמים של הדת (לא יודעת איך מגדירים את זה) ולרבים מהם יש כלבים שחיים בתוך הבית. אם תמצא רב אחר שיסביר לה שמדובר בגחמה של הרב שלה זה יעזור?
 
למעלה