עצה בבחירת תמהיל

  • פותח הנושא mf
  • פורסם בתאריך

mf

New member
עצה בבחירת תמהיל

גודל משכנתא 300-350K. שווי הנכס 620K הכנסה חודשית שלנו 21K נטו וצפויה לעלות. יישאר חסכון בצד של 80K+ קרן השתלמות של 90K שאמורה להשתחרר בעוד שלש שנים. על איזה תמהיל הייתם ממליצים ולכמה שנים? 10, 15 או 20? ילד בדרך ומשפחה צפויה לגדול בשנים הקרובות.
 
דעתי

1. עוד מקרה של משכנתא שקטנה עליכם לגמרי. 2. ניקח למען השמרנות סכום של 350 א'. אין ספק שהייתי מעדיף לקחת ל-10 שנים וזה גם ממש קטן עליכם וחבל לקחת לתקופה ארוכה יותר ולשלם ריביות והצמדות מיותרות. ל-10 שנים ההחזר המייצג כולל ביטוח יהיה משהו כמו 3800 ש"ח לחודש (כולל ביטוחים) שזה בהחלט סביר ביחס להכנסה נטו היפה שלכם. ההחזר ההתחלתי יהיה כמובן נמוך יותר באזור של 3300 ש"ח (כולל ביטוחים). 3. תמהיל - 50-50 בין קבועה צמודה לבין פריים (או עדיפות קלה לקבועה הצמודה, אבל לא קריטי). 4. תשתדלו לא לגעת בקרן ההשתלמות ולהפוך אותה לחסכון פנסיוני לטווח ארוך כי היא פטורה ממס רווחי הון (שזה משמעותי בטווחים ארוכים) והתשואה שלה לטווח ארוך גבוהה מעלות המשכנתא. אין כמעט שום אפיק השקעה אחר שנהנה מפטור ממס. לכן תתאמצו להתעלם מהעובדה שהכסף בשלב מסוים נזיל, אל תחזירו למשכנתא וגם אל תשתמשו לצריכה שוטפת.
 

mf

New member
בכזה שיהיה קרוב לערך השכירות אך גם לא ימרח

יותר מדי זמן. העדיפות שלי היא לסיים עם המשכנתא כמה שיותר מהר, לכן אני לא רוצה לקחת ל-20 שנה.
 

mf

New member
בעקרון

השכירות המתקבלת היא 3200. זה ההחזר שאני רוצה לעמוד בו פלוס מינוס. אני יכול גם לעמוד ביותר גבוה.
 

ab1729

New member
סליחה, לא קישרתי להודעה השניה שלכם על יבנה

בהנתן החזר חודשי כנ"ל, אכן הייתי לוקח כ40-50% בקבועה צמודה ל10 שנים ן50-60% בפריים ל12 שנה. כדאי לנסות ולעשות סקר שוק, ובהתאם לריבית שתקבלו לכוונן מעט יותר את אופן הפיזור.
 
ערב טוב ! גישה אחרת-משכנתא זה חוב וחוב זה רע

לדעתי לקחת מינימום משכנתא למינימום זמן. משכנתא ל10 שנים תעלה 27.5 אחוז ואולי פחות. משכנתא ל4 שנים תעלה 11 אחוז וכמעט בטוח פחות בצורה משמעותית ! לדעתי להשתמש בכספים בצד לגמור את המשכנתא בעוד 4 שנים ומומלץ פחות - מינימום עלות מינימום סיכון-מקסימום רווח. אחרי 4 שנים תחסכו את אותו סכום ששלמתם למשכנתא במשך 6 שנים ובעוד 10 שנים מהיום תהיו עם דירה בלי משכנתא ולמעלה מ300 אלף שח בחסכון ! בהצלחה!
 
למעלה