עץ הפורום - אנשים "מפורסמים" במשפחה

ronrabin

New member
עץ הפורום - אנשים "מפורסמים" במשפחה

שלום לכולם, נדבקתי בחיידק חיפוש הקשר לאנשים מפורסמים במשפחה - ואכן מצאתי מספר חברי כנסת המקושרים אלי(ניתן לראות זאת גם בעץ הפורום - באדיבותו של YEHUDAD). לדעתי, אם נחפש ונפרסם את האנשים המפורסמים שלנו נוכל להשתמש בהם כ-"עוגנים" לחפש קשרים בינינו ולהרחיב את עץ הפורום .
 

ronrabin

New member
המפורסמים (?) שלי

ח"כ זכריה גלוסקא (כנסת 1) מוטה גור ח"כ מנחם כהן(כנסות 1-7) אופירה גלוסקא (זמרת) רוני
 

yehudad

New member
המפורסמים "שלי" בעץ המשפחתי

מגיעים מהצד של ה
: הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל והרב אברהם אלקנה כהנא-שפירא יבדל"א. בני משפחה מוכרים נוספים בעולם החרדי: הרב שלום-נתן רענן קוק זצ"ל שהיה מנהל ישיבת "מרכז הרב" לאחר מותו של הראי"ה קוק, ובנו הרב שלמה רענן הי"ד שנרצח לפני כשש שנים ע"י מחבל בחברון.
 

עב

New member
"מפורסמים"

יש משהו בדבריך בחיפוש אחרי מפורסמים, הם באמת יכולים לשמש עוגן. חוץ מזה לא מתחשק לי להתלות עליהם... אז המפורסמים שלי הם:
במשפחת אמי טוענים לקשר עם אחותו של רבי עקיבא איגר השני. כתבתי "טוענים" כי לא התעסקתי בהוכחת הקשר.
במשפחת אבי מדובר בשניים שספק אם מישהו בפורום שמע עליהם: המוזיקאי ומבקר האומנות ההונגרי SANDOR GYORGY GAL נולד 1907 נפטר 1980 השופט HAJNAL JOZSEF שכחתי מתי נולד, נפטר בשנות השלושים. במקרה של משפחת אבי הקשרים מוכחים.
 

Ohle74

New member
מיהו מפורסם?

עדיין לא ברור לי, שאלת הפירסום תלויה קצת במקום ובזמן בהרבה מקרים. "מפורסמים" שלי- ד"ר פסח חברוני-גדל כחרדי בן הישוב הישן בי-ם, ד"ר באוניברסיטת ציריך אחד ממורי המתמטיקה הראשונים בא"י על שמו רחוב בי-ם. אורית לביא-נשיאל. הרב ד"ר הושע יעקבי-רבה של זגרב ומנהיג יהודי יוגוסלוויה. הרב דר' אברהם אבל ארליך-רבה של הקהילה דוברת הגרמנית בריגה. פרופ' אבל ארליך-נולד בפרוסיה, מלחין ומרצה חתן פרס ישראל. פרופ' הילדה זלוסצר-סופרת, מרצה לתולדות האומנות, המומחית לאמנות קופטית. תתכן קרבה לד"ר יוהן יעקבי-רופא ופוליטיקאי יליד פרוסיה, פעיל לדמוקרטיזציה בגרמניה ולאמנסיפציה של היהודים.
 

wow1

New member
הסבא רבא3X שלי נישא לאחות הסבא של

פרויד, בבוצ'אץ' כמובן, זה נחשב? איל.
 

Ohle74

New member
בהחלט../images/Emo6.gif

שהרי פרויד הוא מאוד-מפורסם (ואולי אפילו מאוד-מאוד מ...) ומכאן שהקרבה אליו מתחזקת. וכאן המקום אולי לדרג את רמות הפרסום של המפורסם, (משהו כמו מאוד מפורסם, מפורסם מדרגה בינונית וסתם-מפורסם.
) בסדר עניתי בציניות, לדעתי השאלה כפי שציינתי בעייתי, אבל אני משתף פעולה כדי להרחיב את מעגל הנחשפים לשמות בני המשפחה (מי יודע אולי משהו יראה מוכר למישהו). סבתי אגב הייתה מפורסמת בעוגותיה ובבדיחותיה הגליציענריות. חג שמח
, אוהד
 

Ohle74

New member
צר לי...

איני זוכר. כפי שרשמתי לעב במסר, אני כנראה קיבלתי את הגנים היקיים ולכן איני זוכר בד"כ בדיחות. בדיחותיה (שכללו בד"כ איזה שהוא רב או יהודי באיזו שטעטל) וחוכמותיה הם זכרונות נהדרים שלצערי לא רשמנו אותן מעולם.מרשמי עוגות דווקא הועברו לבנות המשפחה.
 
מפורסמים..

צד אבי שופע רבנים החל מהבעשט,נחמן מברסלב,פינחס מקוריץ ושאול קצלבויגן צד אימי צנוע יותר ובשורותיו יש רק את מיקי מרכוס שנהרג במילחמת השיחרור. שלכם חנה גונן
 
מפורסמים

משפחת אשתי ז"ל מוצאה, בענף אחד, מנתן שפנייר, שהיה היהודי הראשון שהורשה להתישב בעיר החופשית המבורג, בגרמניה, ונכדו היה בעלה של גליקל מהמלין שכתבה את ספר זכרונותיה המפורסם.
 
מפורסמים מדורי דורות

משפחת סבתו של סבי - שלמה - יצחק סידי,(מאיזמיר) הייתה בת משפחת סונסינו ופיצ'וטו - שתי משפחות שייסדו את בית הדפוס היהודי הראשון באיטליה. בית הדפוס הדפיס ספרי תנ"ך, הגדות ומגילות אסתר והמון כתבי קודש יהודים יפים יפים. ספרים רבותי, ספרים מה לא יותר יהודי מזה? ואתו סבא שלי קבל גם פירמאן (כתב זכיון ואישור ל... המון דברים שאסורים היו על יהודים) מהשולטן התורכי. סבי היה רופא (מיילד אמנם...), שהציל חיילים במלחמת העולם הראשונה והפירמאן ניתן לו כאות הוקרה. לאה
 

כוכה

New member
לאה, בעניין פיצ'וטו

האם כולם הם אותה המשפחה???? האם העשיר הנודע אדגר דה-פיצ'וטו מג'נבה גם כן שייך? ואם כן - יש לי עוד שבילך - מישהי -מ - - - כרמיאל (המוצא ממצרים).
 
מכרמיאל - הם חברינו הכי טובים!

שנים אנו מכירים, וילדינו הבוגרים, בני 25 גם הם יחד הלכו לגן, ליסודי ולתיכון. עד היום הם "קומונה" כזו נפלאה. ממש מרתק לראות זאת. הם גרים עכשיו כסטודנטים בתל אביב. תודה רבה! ואיך את מכירה אותם? אני מתחילה להאמין, שאכן כך - כל שניים בארץ תמיד מכירים את השלישי... חג שמח ותודה! לאה
 

פזית177

New member
לא . זה לא הם. הגיעו מחיפה לא מזמן

הם בכרמיאל כמה שנים בלבד. מצרים אמרנו.
 
תצחקי.. החברים שלנו

שעליהם דברתי,אם חברתנו ממצריים אך משפחתה מאיטליה. בזמנו נמנעה מהם כניסה לארץ והם השתקעו "בינתיים" במצריים. ולכן נראה לי ברור מאד שאליהם את מתכוונת. חג שמח! לאה
 

צלילית3

New member
שלום לאה. להורי היו חברים, מש'

טייכר (הם ביטאו זאת טיישר). אבי והוא היו חברים מלייפציג. טייכר ואחותו הנשואה לוייזר, גרו באזור התחנה המרכזית של היום (ת"א). אם זה מעניין אותך יש לי כתובת של אחד מבני המשפחה, במבשרת ציון. פרט נוסף :למש' טייכר היה בלייפציג בית דפוס וכן כאן בת"א. (מדובר בשנים שלפני ואחרי קום המדינה).
 
למעלה