ענין שאיני מבין אולי תסבירו לי היכן אני טועה

  • פותח הנושא yeh11
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

בישגד

New member
המכות בגחון זה בטח בגלל שהכביש פתאום התרומם במפתיע ונגח בו

לא ניתן לבנות אוטובוס בינעירוני נמוך רצפה כי
אז הוא יהא מוגבל מהירות משום שמכה הכי קטנה בגחונו יכולה לגרום לאיבוד שליטה של הנהג. העירוניים מלאים במכות בגחונם וזה חיסרון גדול. אם ייצא לך להגיע למוסך, בקש מהמכונאי שירים את העירוני על הליפט ולא תאמין כמה מכות יש לו בגחון. אוטובוס בינעירוני חייב להיות עם שלדה גבוהה כדי למנוע מכות בתחתיתו. תוכל לקרוא על כך בדו"חות פנימיים של הרכש באגד כאשר תזדמן לבית אגד. לגבי דרום השרון והקשישים - שאלתך מוצדקת ולי אין תשובה לצערי.
המכות בגחון זה בטח בגלל שהכביש פתאום התרומם במפתיע ונגח בו
ולא בגלל שטסים על באמפרים ואבני שפה בלי חשבון
 

olli3

New member
מנהל
לא נכון, באמפרים גבוהים מידי לא מתאימים לאוטובוס ומיניבוס.

המכות בגחון זה בטח בגלל שהכביש פתאום התרומם במפתיע ונגח בו
ולא בגלל שטסים על באמפרים ואבני שפה בלי חשבון
לא נכון, באמפרים גבוהים מידי לא מתאימים לאוטובוס ומיניבוס.
בעוד רכב פרטי, רק עולה על הבאמפר עם הגלגלים הקדמים ומיד מצטרפים הגלגלים האחוריים, באוטובוס נוצר מצב בו הגלגלים הקדמיים והאחוריים מחוברים לכביש ובאמצע יש את הבאמפר שמשפשף את האוטובוס מלמטה יופי יופי.
&nbsp
גם בחיפה הייתה בעיה כזאת עם באמפרים והעיריה גילחה אותם יותר כדי שהאוטובוסים והמיניבוסים יעברו שם בלי להיפגע.
 
נכון מאוד חד משמעית !


לא נכון, באמפרים גבוהים מידי לא מתאימים לאוטובוס ומיניבוס.
בעוד רכב פרטי, רק עולה על הבאמפר עם הגלגלים הקדמים ומיד מצטרפים הגלגלים האחוריים, באוטובוס נוצר מצב בו הגלגלים הקדמיים והאחוריים מחוברים לכביש ובאמצע יש את הבאמפר שמשפשף את האוטובוס מלמטה יופי יופי.
&nbsp
גם בחיפה הייתה בעיה כזאת עם באמפרים והעיריה גילחה אותם יותר כדי שהאוטובוסים והמיניבוסים יעברו שם בלי להיפגע.
נכון מאוד חד משמעית !
 

בישגד

New member
הרצפה עקומה... תרתי משמע

לא נכון, באמפרים גבוהים מידי לא מתאימים לאוטובוס ומיניבוס.
בעוד רכב פרטי, רק עולה על הבאמפר עם הגלגלים הקדמים ומיד מצטרפים הגלגלים האחוריים, באוטובוס נוצר מצב בו הגלגלים הקדמיים והאחוריים מחוברים לכביש ובאמצע יש את הבאמפר שמשפשף את האוטובוס מלמטה יופי יופי.
&nbsp
גם בחיפה הייתה בעיה כזאת עם באמפרים והעיריה גילחה אותם יותר כדי שהאוטובוסים והמיניבוסים יעברו שם בלי להיפגע.
הרצפה עקומה... תרתי משמע
אני בטוח שבמאה אחוז מהמקרים שאוטובוס משפשף באמפר זה אך ורק באשמת הבאמפר.
אבל בכל זאת מעניין איך את אותם הבאמפרים משפשפים אוטובוסים מאותו הדגם רק בחלק מהמקרים.
אולי בעצם הבעיות בחיפה לא מעידות על כל או רוב המקרים.
 
תתפלא: פסי הרעדה מחסלים את הגחון של נמוך הרצפה

המכות בגחון זה בטח בגלל שהכביש פתאום התרומם במפתיע ונגח בו
ולא בגלל שטסים על באמפרים ואבני שפה בלי חשבון
תתפלא: פסי הרעדה מחסלים את הגחון של נמוך הרצפה
והם האוייבים הגדולים ביותר של נמוך הרצפה. תאר לך מה היה קורה עם רכב בינעירוני נמוך רצפה שנתקל לפתע במהירות 110 קמ"ש בעצם מפריע על הכביש. זה היה נגמר באיבוד שליטה של הנהג, במכה חזקה בתחתית הרכב וכנראה גם בנפגעים.
 

בישגד

New member
אני גם מתאר לעצמי מה קורה לכל כלי רכב שעולה על עצם ב110 קמ"ש

תתפלא: פסי הרעדה מחסלים את הגחון של נמוך הרצפה
והם האוייבים הגדולים ביותר של נמוך הרצפה. תאר לך מה היה קורה עם רכב בינעירוני נמוך רצפה שנתקל לפתע במהירות 110 קמ"ש בעצם מפריע על הכביש. זה היה נגמר באיבוד שליטה של הנהג, במכה חזקה בתחתית הרכב וכנראה גם בנפגעים.
אני גם מתאר לעצמי מה קורה לכל כלי רכב שעולה על עצם ב110 קמ"ש
ולא רק לנמוך רצפה, מה גם שמומחה כמוך שאוהב לרדת לפרטים טכניים בטח יודע שאין היום בארץ אוטובוסים שיכולים או אמורים לנסוע 110 בלי לשחרר את הנעילה או לטוס בירידות. אבל שכחתי שבישראל מפעילים אוטובוסים רק בתנאים שהם מיועדים להם (כמו לנסוע מעל 100 קמ"ש עם אוטובוס נמוך רצפה מפרקי שלא מיועד לזה).
 
מהירות גבוהה היא גורם שולי לתאונות ואפילו מצילה לעיתים

אני גם מתאר לעצמי מה קורה לכל כלי רכב שעולה על עצם ב110 קמ"ש
ולא רק לנמוך רצפה, מה גם שמומחה כמוך שאוהב לרדת לפרטים טכניים בטח יודע שאין היום בארץ אוטובוסים שיכולים או אמורים לנסוע 110 בלי לשחרר את הנעילה או לטוס בירידות. אבל שכחתי שבישראל מפעילים אוטובוסים רק בתנאים שהם מיועדים להם (כמו לנסוע מעל 100 קמ"ש עם אוטובוס נמוך רצפה מפרקי שלא מיועד לזה).
מהירות גבוהה היא גורם שולי לתאונות ואפילו מצילה לעיתים
מתאונה משום שהיא מסייעת להתחמק בזמן מהתנגשות. אחוז מזערי של תאונות נגרם בישראל מנסיעה ממהירות גבוהה.
חלק ניכר מהאוטובוסים יכול לנסוע במהירות של 130 קמ"ש בצורה בטוחה. כך הם נבנו אך היצרנים נצטוו לנעול בפלומבה את המהירות ולהגבילה - דבר טפשי לדעתי ולדעת נהגי אוטובוס רבים.
 

איטלקי8

New member
זה קצת מוזר לומר לך את האמת.

תתפלא: פסי הרעדה מחסלים את הגחון של נמוך הרצפה
והם האוייבים הגדולים ביותר של נמוך הרצפה. תאר לך מה היה קורה עם רכב בינעירוני נמוך רצפה שנתקל לפתע במהירות 110 קמ"ש בעצם מפריע על הכביש. זה היה נגמר באיבוד שליטה של הנהג, במכה חזקה בתחתית הרכב וכנראה גם בנפגעים.
זה קצת מוזר לומר לך את האמת.
פסי האטה זה לא רעיון שהומצא בישראל.. זה קיים בכל העולם.
משכך, הגיוני שהיצרנים ידעו לתת פתרון לבעיה הזאת...
 

amit1270

New member
הפתרון הוא לנהוג קצת יותר רגוע

זה קצת מוזר לומר לך את האמת.
פסי האטה זה לא רעיון שהומצא בישראל.. זה קיים בכל העולם.
משכך, הגיוני שהיצרנים ידעו לתת פתרון לבעיה הזאת...
הפתרון הוא לנהוג קצת יותר רגוע
 
כל הדגמים נמוכי הרצפה נועדו מראש לנסיעה עירונית כך

זה קצת מוזר לומר לך את האמת.
פסי האטה זה לא רעיון שהומצא בישראל.. זה קיים בכל העולם.
משכך, הגיוני שהיצרנים ידעו לתת פתרון לבעיה הזאת...
כל הדגמים נמוכי הרצפה נועדו מראש לנסיעה עירונית כך
שאיש לא תכנן אותם לנסיעה בינעירונית. הבעיה היא לא רק באמפרים אלא גם מערכות בולמים ועוד שאינם מיועדים לנסיעה מהירה בינעירונית. בנסיעה בינעירונית יהיה לאוטובוס נמוך הרצפה בלאי גבוה מאוד ואחד הדברים שייהרסו ראשונים הן כריות האויר. נמוך רצפה לא מתאים לנסיעות בינעירוניות ולכן בנסיעות כאלה משתמשים באוטובוסים גבוהי רצפה. כדי להתאים נמוך רצפה למהירויות גבוהות ולעומסים רבים הנובעים מהמסלול הארוך יש להשקיע הון עתק והדבר לא משתלם כלכלית. הטענה היא שבשביל אחוזים בודדים של נוסעים לא ישקיעו כאלה סכומים, לטוב או לרע.
 

איטלקי8

New member
אבל לפי מה מודדים נסיעה עירונית או בינעירונית?

כל הדגמים נמוכי הרצפה נועדו מראש לנסיעה עירונית כך
שאיש לא תכנן אותם לנסיעה בינעירונית. הבעיה היא לא רק באמפרים אלא גם מערכות בולמים ועוד שאינם מיועדים לנסיעה מהירה בינעירונית. בנסיעה בינעירונית יהיה לאוטובוס נמוך הרצפה בלאי גבוה מאוד ואחד הדברים שייהרסו ראשונים הן כריות האויר. נמוך רצפה לא מתאים לנסיעות בינעירוניות ולכן בנסיעות כאלה משתמשים באוטובוסים גבוהי רצפה. כדי להתאים נמוך רצפה למהירויות גבוהות ולעומסים רבים הנובעים מהמסלול הארוך יש להשקיע הון עתק והדבר לא משתלם כלכלית. הטענה היא שבשביל אחוזים בודדים של נוסעים לא ישקיעו כאלה סכומים, לטוב או לרע.
אבל לפי מה מודדים נסיעה עירונית או בינעירונית?
קו 70 למשל לתל השומר עושה מרחק לא פחות מקו 251 של אגד, והיו מקרים שקו 251 הופעל באוטובוס עירוני.
גם קו 263 בין עכו לכרמיאל פועל הרבה באמצעות אוטובוס עירוני.
 

amit1270

New member
מרחק בין תחנות, אופי הנסיעה (רחובות או כבישים בינעירוניים)

אבל לפי מה מודדים נסיעה עירונית או בינעירונית?
קו 70 למשל לתל השומר עושה מרחק לא פחות מקו 251 של אגד, והיו מקרים שקו 251 הופעל באוטובוס עירוני.
גם קו 263 בין עכו לכרמיאל פועל הרבה באמצעות אוטובוס עירוני.
מרחק בין תחנות, אופי הנסיעה (רחובות או כבישים בינעירוניים)
בד"כ זה הולך ביחד.
 

איטלקי8

New member
יש לי הרושם שאין פה שום דבר חלוט

מרחק בין תחנות, אופי הנסיעה (רחובות או כבישים בינעירוניים)
בד"כ זה הולך ביחד.
יש לי הרושם שאין פה שום דבר חלוט
וסתם מדביקים כינוי עירוני או בין עירוני לקו.
יש גם קווים שעושים מסלול נסיעה ארוך ומפותל בין שתי ערים ממש רחוקות אבל הם עוצרים באיזה 39749274297492 תחנות בדרך ונכנסים לכל ישוב שרק נמצא על הכביש.
 

amit1270

New member
קו בינעירוני מאסף הוא עדיין קו בינעירוני

יש לי הרושם שאין פה שום דבר חלוט
וסתם מדביקים כינוי עירוני או בין עירוני לקו.
יש גם קווים שעושים מסלול נסיעה ארוך ומפותל בין שתי ערים ממש רחוקות אבל הם עוצרים באיזה 39749274297492 תחנות בדרך ונכנסים לכל ישוב שרק נמצא על הכביש.
קו בינעירוני מאסף הוא עדיין קו בינעירוני
 
קשור גם לתוית המחיר של הנסיעה. 6.90 ש"ח הוא קו עירוני.

יש לי הרושם שאין פה שום דבר חלוט
וסתם מדביקים כינוי עירוני או בין עירוני לקו.
יש גם קווים שעושים מסלול נסיעה ארוך ומפותל בין שתי ערים ממש רחוקות אבל הם עוצרים באיזה 39749274297492 תחנות בדרך ונכנסים לכל ישוב שרק נמצא על הכביש.
קשור גם לתוית המחיר של הנסיעה. 6.90 ש"ח הוא קו עירוני.
ויש גם קו פרברי כמו זה למעלה אדומים למשל. אם תכניס נמוך רצפה לקו 480, אזי לאחר שתי נסיעות הוא יגיע למוסך. גם ככה נמוך רצפה מוגבל מהירות והילוכים ומותאם לנסיעה עירונית. כמובן שאפשר תמיד לבצע שינויים ברכב אך הם מסוכנים ולמעשה אסורים לפי הנחיות יצרן.
וכבר דיברנו כאן בעבר על הליילנד רויאל-טייגר מרק2 שמספר הרישוי שלו היה 89-683 ואשר לאחר שינוי יחודי במנוע ובתיבה עלה את העליות של סדום כמו פרייבט ואף עקף בקלות אוטובוסים חדשים ממנו ב-12 שנים לפחות. אבל זה אסור ובזמנו הדבר נועד להראות שגם עם טייגר ניתן לעלות עליות ב-90 עד 100 קמ"ש או לנסוע במישור גם 130 קמ"ש. לאותו טייגר לא היה כלל שעון מהירות שהגיע ל-130 קמ"ש (1977) והמהירות נמדדה בסיוע רכב נוסף שנסע אחריו.
 

איטלקי8

New member
אבל יש אוטובוסים שהם הכלאה של עירוני ובין עירוני

לא ניתן לבנות אוטובוס בינעירוני נמוך רצפה כי
אז הוא יהא מוגבל מהירות משום שמכה הכי קטנה בגחונו יכולה לגרום לאיבוד שליטה של הנהג. העירוניים מלאים במכות בגחונם וזה חיסרון גדול. אם ייצא לך להגיע למוסך, בקש מהמכונאי שירים את העירוני על הליפט ולא תאמין כמה מכות יש לו בגחון. אוטובוס בינעירוני חייב להיות עם שלדה גבוהה כדי למנוע מכות בתחתיתו. תוכל לקרוא על כך בדו"חות פנימיים של הרכש באגד כאשר תזדמן לבית אגד. לגבי דרום השרון והקשישים - שאלתך מוצדקת ולי אין תשובה לצערי.
אבל יש אוטובוסים שהם הכלאה של עירוני ובין עירוני
ראיתי כאלה באיזור חיפה מופעלים ע"י נתיב אקספרס אם אני זוכר נכון
 
לאגד תעבורה יש 125 אוטובוסים נמוכי רצפה על שלדת בינעירוני אך

אבל יש אוטובוסים שהם הכלאה של עירוני ובין עירוני
ראיתי כאלה באיזור חיפה מופעלים ע"י נתיב אקספרס אם אני זוכר נכון
לאגד תעבורה יש 125 אוטובוסים נמוכי רצפה על שלדת בינעירוני אך
הם מיועדים לכל היותר לנסיעות פרבריות ולא בינעירוניות והבלאי בהם גם ככה גדול. (מבשרת, אדם, תל-צור, ורד יריחו, מעלה אדומים וגבעת זאב) השילוב הזה של נמוך רצפה עם שלדת דגם בינעירוני בעייתי מאוד מבחינת הנוחות והבלאי.
 
זו שלדה של עירוני נמוך כניסה

לאגד תעבורה יש 125 אוטובוסים נמוכי רצפה על שלדת בינעירוני אך
הם מיועדים לכל היותר לנסיעות פרבריות ולא בינעירוניות והבלאי בהם גם ככה גדול. (מבשרת, אדם, תל-צור, ורד יריחו, מעלה אדומים וגבעת זאב) השילוב הזה של נמוך רצפה עם שלדת דגם בינעירוני בעייתי מאוד מבחינת הנוחות והבלאי.
זו שלדה של עירוני נמוך כניסה
החלק הקדמי של נמוך רצפה והאחורי של בינעירוני (בגדול). הבלאי גבוה מבין עירוני רגיל, אך נמוך משל נמוך רצפה מלא.
 

איטלקי8

New member
נשמע כמו WIN WIN. למה אין יותר כאלה על הכביש?

זו שלדה של עירוני נמוך כניסה
החלק הקדמי של נמוך רצפה והאחורי של בינעירוני (בגדול). הבלאי גבוה מבין עירוני רגיל, אך נמוך משל נמוך רצפה מלא.
נשמע כמו WIN WIN. למה אין יותר כאלה על הכביש?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה