ענין שאיני מבין אולי תסבירו לי היכן אני טועה

  • פותח הנושא yeh11
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

yeh11

New member
ענין שאיני מבין אולי תסבירו לי היכן אני טועה

ענין שאיני מבין אולי תסבירו לי היכן אני טועה
שלום! והשאלה מדוע האוטובוסים המשרתים בקוי דרום השרון לתל אביב ברב הקוים בין עירוניים כאשר המרחק יחסית קצר ,קצב העליה והירידה מאוטובוסים אלה איטי יותר מאשר בעירוניים ,למבוגרים אוטובוסים כאלה מהווים בעיה בעליה ובירידה מהאוטובוס לעומת נמוכי הרצפה ,אז מה קורה כאן ?
 

אוהדא11

New member
למשרד התחבורה הפתרונים

ענין שאיני מבין אולי תסבירו לי היכן אני טועה
שלום! והשאלה מדוע האוטובוסים המשרתים בקוי דרום השרון לתל אביב ברב הקוים בין עירוניים כאשר המרחק יחסית קצר ,קצב העליה והירידה מאוטובוסים אלה איטי יותר מאשר בעירוניים ,למבוגרים אוטובוסים כאלה מהווים בעיה בעליה ובירידה מהאוטובוס לעומת נמוכי הרצפה ,אז מה קורה כאן ?
למשרד התחבורה הפתרונים
 
לא ניתן לבנות אוטובוס בינעירוני נמוך רצפה כי

ענין שאיני מבין אולי תסבירו לי היכן אני טועה
שלום! והשאלה מדוע האוטובוסים המשרתים בקוי דרום השרון לתל אביב ברב הקוים בין עירוניים כאשר המרחק יחסית קצר ,קצב העליה והירידה מאוטובוסים אלה איטי יותר מאשר בעירוניים ,למבוגרים אוטובוסים כאלה מהווים בעיה בעליה ובירידה מהאוטובוס לעומת נמוכי הרצפה ,אז מה קורה כאן ?
לא ניתן לבנות אוטובוס בינעירוני נמוך רצפה כי
אז הוא יהא מוגבל מהירות משום שמכה הכי קטנה בגחונו יכולה לגרום לאיבוד שליטה של הנהג. העירוניים מלאים במכות בגחונם וזה חיסרון גדול. אם ייצא לך להגיע למוסך, בקש מהמכונאי שירים את העירוני על הליפט ולא תאמין כמה מכות יש לו בגחון. אוטובוס בינעירוני חייב להיות עם שלדה גבוהה כדי למנוע מכות בתחתיתו. תוכל לקרוא על כך בדו"חות פנימיים של הרכש באגד כאשר תזדמן לבית אגד. לגבי דרום השרון והקשישים - שאלתך מוצדקת ולי אין תשובה לצערי.
 
הסבר נוסף

לא ניתן לבנות אוטובוס בינעירוני נמוך רצפה כי
אז הוא יהא מוגבל מהירות משום שמכה הכי קטנה בגחונו יכולה לגרום לאיבוד שליטה של הנהג. העירוניים מלאים במכות בגחונם וזה חיסרון גדול. אם ייצא לך להגיע למוסך, בקש מהמכונאי שירים את העירוני על הליפט ולא תאמין כמה מכות יש לו בגחון. אוטובוס בינעירוני חייב להיות עם שלדה גבוהה כדי למנוע מכות בתחתיתו. תוכל לקרוא על כך בדו"חות פנימיים של הרכש באגד כאשר תזדמן לבית אגד. לגבי דרום השרון והקשישים - שאלתך מוצדקת ולי אין תשובה לצערי.
הסבר נוסף
בגדול. אוטובוס עירוני נמוך רצפה או נמוך כניסה מקל על אנשים להיכנס ולצאת ממנו, הן בזכות היותו נמוך והן בזכות הדלתות הרחבות, הוא "מתוכנת" לנסיעות קצרות יחסית במרחב העירוני ולכן יש בו פחות מקומות ישיבה (והם פחות נוחים) ויותר מקומות עמידה. בקו אוטובוס חזק יש תחלופה גבוה של נוסעים כאשר בכל תחנה יכולים גם לעלות נוסעים וגם לרדת נוסעים, והמבנה של הדלתות הרחבות ומרחב העמידה הגדול מאפשר להקטין את זמן עיכוב התחנה.

אוטובוס בינעירוני יכול להיות מאסף (כזה שבכל תחנה יכולים גם לעלות וגם לרדת) אך למרחקים גדולים יותר, ולכן הדגש הוא על נוחות הנסיעה הארוכה. יותר מושבים (והם יותר נוחים), וכן תאי מטען עבור ציוד או אופניים. בניגוד לקו עירוני, שלרוב אף נוסע לא צריך לנסוע מתחילתו ועד סופו, בקו בינעירוני יהיו נוסעים רבים יותר שישתמשו בקו מתחילתו ועד סופו.
קו בינעירוני יכול להיות גם מהיר, או ישיר, שמשמעותו פחות תחנות ולעיתים גם מגבלות איסוף והורדה (100% עולים בעיר המוצא ויורדים בעיר היעד), תחלופה אין בכלל ולכן למרות העיכוב הנוסף בתחנות, נוחות הנסיעה למרחקים ארוכים מפצה על כך.

במקרה של קווי דרום השרון 249 ו-347 ו-149 לתל אביב, הם בדיוק כאלה, ובפקקים של הבוקר מרבית הנוסעים מבלים בהם כשעה. חשוב שהשעה הזו תעבור בנוחות. זה כמובן נכון גם לגבי 567 של אגד (באגד מתקיים הגרוע מכל של ערבוב סוגים, אתה אף פעם לא יודע מה יגיע).
אמרתי בעבר שאני חושב שלגבי קווים 47 ו-90 מדובר בטעות לשים אותם כבינעירוני כי הם דווקא מזכירים יותר את הסוג הראשון.

בעוד שיש קווים שברור לנו שהם צריכים להיות עירוניים וקווים שברור לנו שהם צריכים להיות בינעירוניים, הקווים הארוכים במטרופולינים נמצאים בתווך ולכן יש גם טעויות ואי הסכמות, הנחיות מסודרות יוכלו להקטין את האפור אך ההתלבטות תמיד תישאר לגבי אחוז מסוים מהקווים.
 
אמת ! ולמרות זאת קיימת בעיה כאשר אדם נכה על

הסבר נוסף
בגדול. אוטובוס עירוני נמוך רצפה או נמוך כניסה מקל על אנשים להיכנס ולצאת ממנו, הן בזכות היותו נמוך והן בזכות הדלתות הרחבות, הוא "מתוכנת" לנסיעות קצרות יחסית במרחב העירוני ולכן יש בו פחות מקומות ישיבה (והם פחות נוחים) ויותר מקומות עמידה. בקו אוטובוס חזק יש תחלופה גבוה של נוסעים כאשר בכל תחנה יכולים גם לעלות נוסעים וגם לרדת נוסעים, והמבנה של הדלתות הרחבות ומרחב העמידה הגדול מאפשר להקטין את זמן עיכוב התחנה.

אוטובוס בינעירוני יכול להיות מאסף (כזה שבכל תחנה יכולים גם לעלות וגם לרדת) אך למרחקים גדולים יותר, ולכן הדגש הוא על נוחות הנסיעה הארוכה. יותר מושבים (והם יותר נוחים), וכן תאי מטען עבור ציוד או אופניים. בניגוד לקו עירוני, שלרוב אף נוסע לא צריך לנסוע מתחילתו ועד סופו, בקו בינעירוני יהיו נוסעים רבים יותר שישתמשו בקו מתחילתו ועד סופו.
קו בינעירוני יכול להיות גם מהיר, או ישיר, שמשמעותו פחות תחנות ולעיתים גם מגבלות איסוף והורדה (100% עולים בעיר המוצא ויורדים בעיר היעד), תחלופה אין בכלל ולכן למרות העיכוב הנוסף בתחנות, נוחות הנסיעה למרחקים ארוכים מפצה על כך.

במקרה של קווי דרום השרון 249 ו-347 ו-149 לתל אביב, הם בדיוק כאלה, ובפקקים של הבוקר מרבית הנוסעים מבלים בהם כשעה. חשוב שהשעה הזו תעבור בנוחות. זה כמובן נכון גם לגבי 567 של אגד (באגד מתקיים הגרוע מכל של ערבוב סוגים, אתה אף פעם לא יודע מה יגיע).
אמרתי בעבר שאני חושב שלגבי קווים 47 ו-90 מדובר בטעות לשים אותם כבינעירוני כי הם דווקא מזכירים יותר את הסוג הראשון.

בעוד שיש קווים שברור לנו שהם צריכים להיות עירוניים וקווים שברור לנו שהם צריכים להיות בינעירוניים, הקווים הארוכים במטרופולינים נמצאים בתווך ולכן יש גם טעויות ואי הסכמות, הנחיות מסודרות יוכלו להקטין את האפור אך ההתלבטות תמיד תישאר לגבי אחוז מסוים מהקווים.
אמת ! ולמרות זאת קיימת בעיה כאשר אדם נכה על
כסא גלגלים רוצה לנסוע באוטובוס בקו 480 למשל. הוא לא יוכל לעשות זאת.
מאידך, גם מהסיבות שהבאת ומהסיבות שאני הבאתי - לא ניתן להפעיל נמוך רצפה בקווים בינעירוניים למרות שתאורטית ניתן לבנות לדגם בינעירוני דלתות רחבות ומושבים כמו במרצדס O305 מהרכבה גרמנית.
להזכירך כי היו גם היו באגד אוטובוסי מרצדס מדגם בינעירוני O303 עם דלתות רחבות הזהות לדגם עירוני. סדרה ירושלמית כזו של כלי הרכב ממספר הרישוי 60-880-80 עד 60-890-80 היתה הכלאה מעניינת. 60-883-80 הושבת רק לפני שנתיים לאחר ששימש גרר סדנא במשך שנים רבות.
 

אורי404

New member
אביתר אתה מעלה כאן בעיה בתח"צ בינעירוני מ/ירושלים

אמת ! ולמרות זאת קיימת בעיה כאשר אדם נכה על
כסא גלגלים רוצה לנסוע באוטובוס בקו 480 למשל. הוא לא יוכל לעשות זאת.
מאידך, גם מהסיבות שהבאת ומהסיבות שאני הבאתי - לא ניתן להפעיל נמוך רצפה בקווים בינעירוניים למרות שתאורטית ניתן לבנות לדגם בינעירוני דלתות רחבות ומושבים כמו במרצדס O305 מהרכבה גרמנית.
להזכירך כי היו גם היו באגד אוטובוסי מרצדס מדגם בינעירוני O303 עם דלתות רחבות הזהות לדגם עירוני. סדרה ירושלמית כזו של כלי הרכב ממספר הרישוי 60-880-80 עד 60-890-80 היתה הכלאה מעניינת. 60-883-80 הושבת רק לפני שנתיים לאחר ששימש גרר סדנא במשך שנים רבות.
אביתר אתה מעלה כאן בעיה בתח"צ בינעירוני מ/ירושלים
יתקנו אותי אם אני טועה, אך קרונועי IC3 אינם נגישים לכלל הנוסעים. לא שקו הרכבת לירושלים הוא אידיאלי, בגלל ריחוק תחנת הרכבת מאזורים שונים מהעיר ובגלל זמן הנסיעה הארוך. אבל זה היה יכול להיות הרע במיעוטו, עד שיהיה קו רכבת A1 המהיר.
בשירות האוטובוסים הבינעירוני, למשל לאזור בני ברק או תל אביב או אזורים אחרים, למשל בית שמש או אשדוד רב רובם של האוטובוסים הם בינעירוניים. למעט מקרים לא מאוד נפוצים, כמו ימי ו' או עומס אחר בקווי האוטובוסים או חוסר באוטובוסים הקבועים. אז מפעילים אוטובוס נמוך רצפה, רגיל או 'ארוך' (אוטובוס מפרקי/אוטובוס עם אקורדיאון וכו').
 
הבעיה קיימת מאז ומעולם וחבר ''שלך'' שרוליק כץ לא טרח לפתור

אביתר אתה מעלה כאן בעיה בתח"צ בינעירוני מ/ירושלים
יתקנו אותי אם אני טועה, אך קרונועי IC3 אינם נגישים לכלל הנוסעים. לא שקו הרכבת לירושלים הוא אידיאלי, בגלל ריחוק תחנת הרכבת מאזורים שונים מהעיר ובגלל זמן הנסיעה הארוך. אבל זה היה יכול להיות הרע במיעוטו, עד שיהיה קו רכבת A1 המהיר.
בשירות האוטובוסים הבינעירוני, למשל לאזור בני ברק או תל אביב או אזורים אחרים, למשל בית שמש או אשדוד רב רובם של האוטובוסים הם בינעירוניים. למעט מקרים לא מאוד נפוצים, כמו ימי ו' או עומס אחר בקווי האוטובוסים או חוסר באוטובוסים הקבועים. אז מפעילים אוטובוס נמוך רצפה, רגיל או 'ארוך' (אוטובוס מפרקי/אוטובוס עם אקורדיאון וכו').
הבעיה קיימת מאז ומעולם וחבר ''שלך'' שרוליק כץ לא טרח לפתור
אותה כפי שהוא שיקר בלי להניד עפעף כאשר הוא הבטיח לסגור את הרכבת ביום 17.08.2011. רק בגלל שהוא שיקר - אני שם פס ענק בגודל של צינור המוביל הארצי עליו ועל המפלגה שלו.
ולישראל כץ: מחר יוצא ה- 17.08.2011. האם אתה סוגר מחר את הרכבת?
 

nitsansh

New member
כלומר שאוטובוסים בין עירוניים לא נגישים לנכים???

אמת ! ולמרות זאת קיימת בעיה כאשר אדם נכה על
כסא גלגלים רוצה לנסוע באוטובוס בקו 480 למשל. הוא לא יוכל לעשות זאת.
מאידך, גם מהסיבות שהבאת ומהסיבות שאני הבאתי - לא ניתן להפעיל נמוך רצפה בקווים בינעירוניים למרות שתאורטית ניתן לבנות לדגם בינעירוני דלתות רחבות ומושבים כמו במרצדס O305 מהרכבה גרמנית.
להזכירך כי היו גם היו באגד אוטובוסי מרצדס מדגם בינעירוני O303 עם דלתות רחבות הזהות לדגם עירוני. סדרה ירושלמית כזו של כלי הרכב ממספר הרישוי 60-880-80 עד 60-890-80 היתה הכלאה מעניינת. 60-883-80 הושבת רק לפני שנתיים לאחר ששימש גרר סדנא במשך שנים רבות.
כלומר שאוטובוסים בין עירוניים לא נגישים לנכים???
 

אורי404

New member
אני חושב, שכיום יש מעט מאוד, שכן מונגשים

כלומר שאוטובוסים בין עירוניים לא נגישים לנכים???
אני חושב, שכיום יש מעט מאוד, שכן מונגשים
לפי המסמך המצורף, בקווים הפנימיים באום אל-פחם אמורים לפעול אוטובוסים בינעירוניים עם מעלון. קרי מונגשים לנכים.
אני לא יודע האם בפועל פועלים אוטובוסים כאלה. אבל זה מה שהיה אמור להיות. בחלק ממכרזים מאוחרים יותר, מצויין שתהיה העדפה למפעיל, אשר יציע אוטובוס בינעירוני מונגש. כלומר עובדים על זה. אבל ללא ספק זה מאוחר מדי ולא מספיק.
 

בישגד

New member
בקווים כמו 149 לא צריך אוטובוס בינעירוני אלא פרוורי

הסבר נוסף
בגדול. אוטובוס עירוני נמוך רצפה או נמוך כניסה מקל על אנשים להיכנס ולצאת ממנו, הן בזכות היותו נמוך והן בזכות הדלתות הרחבות, הוא "מתוכנת" לנסיעות קצרות יחסית במרחב העירוני ולכן יש בו פחות מקומות ישיבה (והם פחות נוחים) ויותר מקומות עמידה. בקו אוטובוס חזק יש תחלופה גבוה של נוסעים כאשר בכל תחנה יכולים גם לעלות נוסעים וגם לרדת נוסעים, והמבנה של הדלתות הרחבות ומרחב העמידה הגדול מאפשר להקטין את זמן עיכוב התחנה.

אוטובוס בינעירוני יכול להיות מאסף (כזה שבכל תחנה יכולים גם לעלות וגם לרדת) אך למרחקים גדולים יותר, ולכן הדגש הוא על נוחות הנסיעה הארוכה. יותר מושבים (והם יותר נוחים), וכן תאי מטען עבור ציוד או אופניים. בניגוד לקו עירוני, שלרוב אף נוסע לא צריך לנסוע מתחילתו ועד סופו, בקו בינעירוני יהיו נוסעים רבים יותר שישתמשו בקו מתחילתו ועד סופו.
קו בינעירוני יכול להיות גם מהיר, או ישיר, שמשמעותו פחות תחנות ולעיתים גם מגבלות איסוף והורדה (100% עולים בעיר המוצא ויורדים בעיר היעד), תחלופה אין בכלל ולכן למרות העיכוב הנוסף בתחנות, נוחות הנסיעה למרחקים ארוכים מפצה על כך.

במקרה של קווי דרום השרון 249 ו-347 ו-149 לתל אביב, הם בדיוק כאלה, ובפקקים של הבוקר מרבית הנוסעים מבלים בהם כשעה. חשוב שהשעה הזו תעבור בנוחות. זה כמובן נכון גם לגבי 567 של אגד (באגד מתקיים הגרוע מכל של ערבוב סוגים, אתה אף פעם לא יודע מה יגיע).
אמרתי בעבר שאני חושב שלגבי קווים 47 ו-90 מדובר בטעות לשים אותם כבינעירוני כי הם דווקא מזכירים יותר את הסוג הראשון.

בעוד שיש קווים שברור לנו שהם צריכים להיות עירוניים וקווים שברור לנו שהם צריכים להיות בינעירוניים, הקווים הארוכים במטרופולינים נמצאים בתווך ולכן יש גם טעויות ואי הסכמות, הנחיות מסודרות יוכלו להקטין את האפור אך ההתלבטות תמיד תישאר לגבי אחוז מסוים מהקווים.
בקווים כמו 149 לא צריך אוטובוס בינעירוני אלא פרוורי
כמו וולוו 8900 או Lion's City Ü
אוטובוסים כמו המארס אולי טובים לקווים כמו 480, לא לקווים פרווריים עם הרבה תחנות ושאין בהם צורך בתא מטען שמתאים לכמות מזוודות באוטובוס לטיול שנתי לאילת ומוסיף גובה מיותר (רוב הנוסעים יוממים ולא סוחבים צ'ימידנים). רק חסר באוטובוסים הso-called מפוארים כמו בקו 249 כיסאות מסאז' ומערכת בידור אישית (למה להסתפק רק בערוצי רדיו?).
דלתות מעט רחבות יותר יש גם באוטובוסים פרווריים עם מעט או בלי מקומות עמידה ולא רק בעירוניים. הדלתות של המארס פשוט צרות מדי. אפילו בירדנים של עפיפי הדלתות רחבות יותר.
 

בישגד

New member
תוספת קטנה

בקווים כמו 149 לא צריך אוטובוס בינעירוני אלא פרוורי
כמו וולוו 8900 או Lion's City Ü
אוטובוסים כמו המארס אולי טובים לקווים כמו 480, לא לקווים פרווריים עם הרבה תחנות ושאין בהם צורך בתא מטען שמתאים לכמות מזוודות באוטובוס לטיול שנתי לאילת ומוסיף גובה מיותר (רוב הנוסעים יוממים ולא סוחבים צ'ימידנים). רק חסר באוטובוסים הso-called מפוארים כמו בקו 249 כיסאות מסאז' ומערכת בידור אישית (למה להסתפק רק בערוצי רדיו?).
דלתות מעט רחבות יותר יש גם באוטובוסים פרווריים עם מעט או בלי מקומות עמידה ולא רק בעירוניים. הדלתות של המארס פשוט צרות מדי. אפילו בירדנים של עפיפי הדלתות רחבות יותר.
תוספת קטנה
בקו כמו 149 קטע הנסיעה בכבישים מעל 80 קמ"ש הוא כ10 ק"מ (כביש 4(?) ו5) ככה שאין בעיה להפעיל בו פרווריים נמוכי כניסה גם אם הם מוגבלים במהירות. ההפרש בזמן הנסיעה בין 80 ו100 קמ"ש בקטע הזה הוא פחות מ2 דקות וזה בהנחה שהנסיעה היא כולה במהירות המירבית בלי האטות. וזה בכל מקרה מתקזז בזכות העליה והירידה היעילות יותר.
 


בקווים כמו 149 לא צריך אוטובוס בינעירוני אלא פרוורי
כמו וולוו 8900 או Lion's City Ü
אוטובוסים כמו המארס אולי טובים לקווים כמו 480, לא לקווים פרווריים עם הרבה תחנות ושאין בהם צורך בתא מטען שמתאים לכמות מזוודות באוטובוס לטיול שנתי לאילת ומוסיף גובה מיותר (רוב הנוסעים יוממים ולא סוחבים צ'ימידנים). רק חסר באוטובוסים הso-called מפוארים כמו בקו 249 כיסאות מסאז' ומערכת בידור אישית (למה להסתפק רק בערוצי רדיו?).
דלתות מעט רחבות יותר יש גם באוטובוסים פרווריים עם מעט או בלי מקומות עמידה ולא רק בעירוניים. הדלתות של המארס פשוט צרות מדי. אפילו בירדנים של עפיפי הדלתות רחבות יותר.
 

mister K

New member
זו עוד הוכחה לחוסר ההבנה האיום שיש לפקידי משרד התחבורה

בקווים כמו 149 לא צריך אוטובוס בינעירוני אלא פרוורי
כמו וולוו 8900 או Lion's City Ü
אוטובוסים כמו המארס אולי טובים לקווים כמו 480, לא לקווים פרווריים עם הרבה תחנות ושאין בהם צורך בתא מטען שמתאים לכמות מזוודות באוטובוס לטיול שנתי לאילת ומוסיף גובה מיותר (רוב הנוסעים יוממים ולא סוחבים צ'ימידנים). רק חסר באוטובוסים הso-called מפוארים כמו בקו 249 כיסאות מסאז' ומערכת בידור אישית (למה להסתפק רק בערוצי רדיו?).
דלתות מעט רחבות יותר יש גם באוטובוסים פרווריים עם מעט או בלי מקומות עמידה ולא רק בעירוניים. הדלתות של המארס פשוט צרות מדי. אפילו בירדנים של עפיפי הדלתות רחבות יותר.
זו עוד הוכחה לחוסר ההבנה האיום שיש לפקידי משרד התחבורה
יושבים שם פשוט אנשים טיפשים. מבחינתם תל אביב - רעננה זה "בין עירוני" ולכן צריך להפעיל את הקווים בין שתי הערים האלו עם מארסים כאילו זה תל אביב - אילת...
זו הוכחה לכך שהם מעולם לא נסעו בקווים שעל תנאי המכרז שלהם הם אחראיים לצערנו. הפעלת קווים כמו 47 ו-90 עם מכונות בין עירוניות, תוך כדי עיגון של סוג האוטובוס הזה בתנאי המכרז, היא פשוט אבסורד משווע ותעודת עניות לרמת האינטיליגנציה במשרד התחבורה.
 

טשאפק 2

New member
אני מניח שלא פקידי המשרד קובעים את תנאי המכרז

זו עוד הוכחה לחוסר ההבנה האיום שיש לפקידי משרד התחבורה
יושבים שם פשוט אנשים טיפשים. מבחינתם תל אביב - רעננה זה "בין עירוני" ולכן צריך להפעיל את הקווים בין שתי הערים האלו עם מארסים כאילו זה תל אביב - אילת...
זו הוכחה לכך שהם מעולם לא נסעו בקווים שעל תנאי המכרז שלהם הם אחראיים לצערנו. הפעלת קווים כמו 47 ו-90 עם מכונות בין עירוניות, תוך כדי עיגון של סוג האוטובוס הזה בתנאי המכרז, היא פשוט אבסורד משווע ותעודת עניות לרמת האינטיליגנציה במשרד התחבורה.
אני מניח שלא פקידי המשרד קובעים את תנאי המכרז
אלא חברות פרטיות, שזוכות במכרז לפרסום מכרז לפרסום מכרז. במשרד התחבורה גופא אין כיום יותר מדי סמכויות מקצועיות.
 

oshlick1

New member
העירוניים הנמוכים הם פחות יציבים מהגבוהים?

לא ניתן לבנות אוטובוס בינעירוני נמוך רצפה כי
אז הוא יהא מוגבל מהירות משום שמכה הכי קטנה בגחונו יכולה לגרום לאיבוד שליטה של הנהג. העירוניים מלאים במכות בגחונם וזה חיסרון גדול. אם ייצא לך להגיע למוסך, בקש מהמכונאי שירים את העירוני על הליפט ולא תאמין כמה מכות יש לו בגחון. אוטובוס בינעירוני חייב להיות עם שלדה גבוהה כדי למנוע מכות בתחתיתו. תוכל לקרוא על כך בדו"חות פנימיים של הרכש באגד כאשר תזדמן לבית אגד. לגבי דרום השרון והקשישים - שאלתך מוצדקת ולי אין תשובה לצערי.
העירוניים הנמוכים הם פחות יציבים מהגבוהים?
דווקא חשבתי שהפוך - בגלל שמרכז הכובד שלהם נמוך יותר הסיכוי שלהם להתהפך קטן יותר (בדומה למכוניות מרוץ שהן רחבות ונמוכות.)
 
אין קשר ליציבות אלא לנוחות.

העירוניים הנמוכים הם פחות יציבים מהגבוהים?
דווקא חשבתי שהפוך - בגלל שמרכז הכובד שלהם נמוך יותר הסיכוי שלהם להתהפך קטן יותר (בדומה למכוניות מרוץ שהן רחבות ונמוכות.)
אין קשר ליציבות אלא לנוחות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה