עמיר פרץ: לעצור את הצפת הכבישים במו

מצב
הנושא נעול.
בוקר טוב בני !

בוקר טוב אביתר
אני מבין שמה שאתה אומר על הרצליה פיתוח הוא בעקבות מחקר מעמיק ונתונים סטטיסטיים בדוקים. בתור יליד המקום המכיר היטב את האוכלוסיה, גם ה"חדשה", הרשה לי לחלוק עליך.
בוקר טוב בני !
אני לא מסתמך על שום מחקר שלי. בזמנו, לפני שנתיים ערכה ידידה טובה שלי עבודה סמינריונית על הרמה ההשכלתית של תושבי שדרות התכלת. אחוז המשכילים ברחוב זה אשר הם בעלי תואר ראשון היה מן הנמוכים בישראל. כיום, התמלאה הרצליה פיתוח בתושבים בעלי בסטות ובאנשים שרמתם הבסיסית נמוכה. גם לי היתה חברה בשנת 94 שנולדה שם. הכרתי לא מעט אנשים משם. התרשמתי מרמה השכלתית מן הנמוכות שראיתי. כמובן שאין להכליל על כל האוכלוסיה אך ממה שראיתי, התרשמתי שחוץ מהרבה כסף, הרבה השכלה אין שם. ודרך אגב: המצב זהה גם בקיסריה כיום. אני חושב שדווקא במקומות כאלה, הכסף מכסה על ההשכלה אבל הוכח שהשכלה לא ניתן לרכוש בכסף - ראה לעניין זה: אוניברסיטת לטביה ו/או שלוחת דרבי בארץ. כל הרוכש תואר בכסף - דינו להיתפס בסופו של דבר. ברור שישנם פרופסורים ודוקטורים בהרצליה פיתוח אך מספרם ביחס לשאר האוכלוסיה במקום זניח. אם אינני טועה, דווקא העיר באר-שבע בולטת לטובה במספר המשכילים. ירושלים איננה משכילה במיוחד והיא נחשבת גם לעיר הכי עניה במדינת ישראל. יום טוב.
 
אז אתה טועה...

בוקר טוב בני !
אני לא מסתמך על שום מחקר שלי. בזמנו, לפני שנתיים ערכה ידידה טובה שלי עבודה סמינריונית על הרמה ההשכלתית של תושבי שדרות התכלת. אחוז המשכילים ברחוב זה אשר הם בעלי תואר ראשון היה מן הנמוכים בישראל. כיום, התמלאה הרצליה פיתוח בתושבים בעלי בסטות ובאנשים שרמתם הבסיסית נמוכה. גם לי היתה חברה בשנת 94 שנולדה שם. הכרתי לא מעט אנשים משם. התרשמתי מרמה השכלתית מן הנמוכות שראיתי. כמובן שאין להכליל על כל האוכלוסיה אך ממה שראיתי, התרשמתי שחוץ מהרבה כסף, הרבה השכלה אין שם. ודרך אגב: המצב זהה גם בקיסריה כיום. אני חושב שדווקא במקומות כאלה, הכסף מכסה על ההשכלה אבל הוכח שהשכלה לא ניתן לרכוש בכסף - ראה לעניין זה: אוניברסיטת לטביה ו/או שלוחת דרבי בארץ. כל הרוכש תואר בכסף - דינו להיתפס בסופו של דבר. ברור שישנם פרופסורים ודוקטורים בהרצליה פיתוח אך מספרם ביחס לשאר האוכלוסיה במקום זניח. אם אינני טועה, דווקא העיר באר-שבע בולטת לטובה במספר המשכילים. ירושלים איננה משכילה במיוחד והיא נחשבת גם לעיר הכי עניה במדינת ישראל. יום טוב.
אז אתה טועה...
ההתרשמות שלי (והיא מתוך היכרות טובה) היא שרוב התושבים דוחפים את הילדים שלהם להשכלה בארץ ובחו"ל (טוב..יש להם אמצעים..). תבדוק גם כמה חיילים קרביים יוצאים משם..אולי תופתע. אבל מעבר לכך, חבל להכליל.
 
אה..ועוד משהו

אז אתה טועה...
ההתרשמות שלי (והיא מתוך היכרות טובה) היא שרוב התושבים דוחפים את הילדים שלהם להשכלה בארץ ובחו"ל (טוב..יש להם אמצעים..). תבדוק גם כמה חיילים קרביים יוצאים משם..אולי תופתע. אבל מעבר לכך, חבל להכליל.
אה..ועוד משהו
אני מניח שהכוונה היא לשדרות גלי תכלת. אז לידיעתך, זה רחוב עם מספר בתים מועט (נדמה לי 20 או 30) שמאוכלס בעיקרו על ידי תושבי חוץ. (השגריר האמריקאי גר שם למשל והשכלה שלו ושל ילדיו היא עניין לארה"ב). אינני מבין איך אפשר לעשות מחקר על 20 בתים ולאמר שזה מחקר מדעי סטטיסטי. היות והרחוב נחשב לאחד היקרים בישראל, אם לא היקר שבהם, אז הוא בטח לא משקף, אפילו לא את הרצליה פיתוח הממוצעת.
 
רחוב יקר עם השכלה קטנה. העבודה

אה..ועוד משהו
אני מניח שהכוונה היא לשדרות גלי תכלת. אז לידיעתך, זה רחוב עם מספר בתים מועט (נדמה לי 20 או 30) שמאוכלס בעיקרו על ידי תושבי חוץ. (השגריר האמריקאי גר שם למשל והשכלה שלו ושל ילדיו היא עניין לארה"ב). אינני מבין איך אפשר לעשות מחקר על 20 בתים ולאמר שזה מחקר מדעי סטטיסטי. היות והרחוב נחשב לאחד היקרים בישראל, אם לא היקר שבהם, אז הוא בטח לא משקף, אפילו לא את הרצליה פיתוח הממוצעת.
רחוב יקר עם השכלה קטנה. העבודה
שלה כללה 501 בתי אב. עבודתה הוגשה במכון ללימודים עירוניים ואזוריים לפני שנתיים. דווקא מעניין לציין מתוך ניסיון אישי את התלמידים שהיו לי בחוג למדע המדינה בעברית: המצליחים היו כאלה שהכסף לא זורם להם בין הידיים והעשירים רק רצו לרכוש עבודות כל הזמן...... אין חוכמות: יש מקצועות שצריך להשקיע בהם ורכישת סמינריוניות לא מסייעת... הרי במבחן הגמר מתגלה האמת.....
 
אמצעים לא יכולים לעזור כאשר

אז אתה טועה...
ההתרשמות שלי (והיא מתוך היכרות טובה) היא שרוב התושבים דוחפים את הילדים שלהם להשכלה בארץ ובחו"ל (טוב..יש להם אמצעים..). תבדוק גם כמה חיילים קרביים יוצאים משם..אולי תופתע. אבל מעבר לכך, חבל להכליל.
אמצעים לא יכולים לעזור כאשר
הנתונים ההתחלתיים נמוכים.... לא רוכשים השכלה בכסף. למד איתי בחור עשיר מאוד בעברית אבל היתה לו רמת משכל נמוכה והוא נכשל במבחנים. בסוף הוא והכסף שלו נזרקו מהמוסד...
 
אביתר..במקום אחר אמרת שאתה

אמצעים לא יכולים לעזור כאשר
הנתונים ההתחלתיים נמוכים.... לא רוכשים השכלה בכסף. למד איתי בחור עשיר מאוד בעברית אבל היתה לו רמת משכל נמוכה והוא נכשל במבחנים. בסוף הוא והכסף שלו נזרקו מהמוסד...
אביתר..במקום אחר אמרת שאתה
בודק עובדות בשבע עיניים. אין 500 בתי אב בשדרות גלי תכלת ואין אפילו 50 בתי אב... ואחוז התושבים הזרים ברחוב הוא גבוה.
 
501 בכל הסביבה. לא אני כתבתי את

אביתר..במקום אחר אמרת שאתה
בודק עובדות בשבע עיניים. אין 500 בתי אב בשדרות גלי תכלת ואין אפילו 50 בתי אב... ואחוז התושבים הזרים ברחוב הוא גבוה.
501 בכל הסביבה. לא אני כתבתי את
הסמינריונית הזו וזה גם לא עניין אותי. סתם נזכרתי אמש בעבודה הזו. מעצבן אותי מאוד כרגע כל מה שקורה עם ה-"שיחזורים" הצורמים האלה ! אתה הרי ארכיוניסט מושבע שנולד עם ארכיון ביד ! למה אתה לא עושה משהו ??? למה אתה לא מרים כפפה ??? למה אתה נותן לזה להימשך ככה ???
 
אהממ. טעית בשירשור..לא?

501 בכל הסביבה. לא אני כתבתי את
הסמינריונית הזו וזה גם לא עניין אותי. סתם נזכרתי אמש בעבודה הזו. מעצבן אותי מאוד כרגע כל מה שקורה עם ה-"שיחזורים" הצורמים האלה ! אתה הרי ארכיוניסט מושבע שנולד עם ארכיון ביד ! למה אתה לא עושה משהו ??? למה אתה לא מרים כפפה ??? למה אתה נותן לזה להימשך ככה ???
אהממ. טעית בשירשור..לא?
 
כן, נכון. טעיתי בשרשור ../images/Emo6.gif ובכל-זאת

אהממ. טעית בשירשור..לא?
כן, נכון. טעיתי בשרשור
ובכל-זאת
אתה מכיר אנשי שטח בתחום הזה. ניסית פעם לדבר עימם על השחזור ?
 

ה דרומי

New member
השב"כ נגד נהגי המוניות הערבים

עמיר פרץ: לעצור את הצפת הכבישים במו
עמיר פרץ: לעצור את הצפת הכבישים במוניות יושב ראש ההסתדרות מאשים את הקלות במתן רשיונות להפעלת מוניות כגורם מרכזי בהתדרדרות במצבם של נהגי המוניות, התדרדרות שהביאה להתאבדותו אתמול של נהג מונית. יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, הביע צער ותדהמה על התאבדותו של נהג המונית משה טוינה ז"ל מאשקלון. טוינה הצית עצמו אתמול בגלל מצבו הכלכלי הקשה והיום נפטר מפצעיו. יו"ר ההסתדרות אמר היום כי "מזה זמן רב אני מתריע על מצבם הקשה של נהגי המוניות שעלול להוביל אותם לנקיטת צעדי יאוש. היום קיבלנו דוגמא חיה לתוצאה של המצב העגום הזה". יו"ר ההסתדרות אף קרא לשר התחבורה, מאיר שטרית, לעצור באופן מיידי את הצפת הכבישים במוניות באמצעות חלוקת מספרים ירוקים לכל דורש. יו"ר ההסתדרות הניח על שולחן הכנסת לפני כמה חודשים הצעת חוק לפיה יועלה מחיר המספר הירוק מ- 185 אלף ₪ ל- 250 אלף ₪. כמו-כן מציע יו"ר ההסתדרות להעלות את תקופת העיסוק בנהיגה במונית לצורך קבלת המספר מ- 5 ל- 8 שנים. פרץ הוסיף ואמר כי "הרפורמה בענף המוניות שנעשתה ב- 1997 היא דוגמא לכך שלא כל הפרטה מוצלחת ולא כל ענף ניתן לפתוח לתחרות. הממשלה דאז רצתה להביא לתחרות בענף, אך בפועל הביאה את הנהגים לסף רעב. נהגים לא מצליחים להגיע אפילו לרמת שכר המינימום. בישראל יש כיום מונית אחת לכל 350 משתמשים לעומת מונית אחת לכל 1000 משתמשים במדינות אירופה. אי-אפשר להתקיים יותר מנהיגה במונית. 30 אלף משפחות איבדו בבת-אחת את מטה לחמם כתוצאה מציות עיוור לרעיון התחרות וההפרטה". פרץ אף עמד על בעיית הפנסיה של נהגי המוניות. "הנהגים הותיקים שרכשו מספרים בהון עתק וקיוו שיוכלו להשכיר אותם בסכום נאה שיגיעו לזקנה, אינם יכולים היום לפרוש מהעבודה כי ערכו של הנכס שבידם ירד פלאים. נהגים בני 70 ואפילו 80 ממשיכים לנהוג במשך שעות והדבר מהווה סכנה לציבור". מערוץ-7
השב"כ נגד נהגי המוניות הערבים
השב"כ נגד נהגי המוניות הערבים מאת: חדשות נענע . כל ערבי שיגיש בקשה לרשיון מונית - יחוייב לעבור סלקציה של השב"כ, כך קבעה וועדת הכלכלה של הכנסת. הח"כים הערבים: "החלטה גזענית" סלקציה של השב``כ. מוניות ) "אם על רקע היותי ערבי לא אקבל רישיון למונית - זה מעיד על גזענות וקיפוח מוצהרים מצד השב"כ וישראל בכלל". כך אומר מנהל תחנת מוניות בנצרת. הדברים נאמרו בעקבות החלטה של וועדת הכלכלה של הכנסת, לפיה יבחן השב"כ כל נהג, אשר יגיש בקשה לרשיון מונית ("מספר ירוק"). חברי הכנסת הערבים יוצאים נגד ההחלטה, שהתקבלה בשבוע שעבר. הדיון שקיימה וועדת הכלכלה עסק בהענקת סמכויות לשב"כ להמליץ על אי מתן רשיונות נהיגה מקצועיים - מוניות, אוטובוסים ומשאיות - על פי שיקול דעתו. עד כה, סמכות זו היתה נתונה למשטרה בלבד. רוב מנהלי תחנות המוניות בנצרת סירבו להגיב להחלטה, אך גם דעותיהם של אלה שהחליטו להגיב היו חלוקות. רוב מנהלי התחנות שהגיבו אמרו לחדשות נענע כי ההחלטה היא למעשה חוק חדש ויש לנהוג לפיו. בעל תחנת מוניות בשכונה המזרחית של העיר, אמר: "אין לנו שום אינטרס לחפש מי אשם ומי לא. אם וועדה בכנסת החליטה החלטה כזאת – כנראה שהיא יודעת מה היא עושה". מנהל אחר באחת מהתחנות הגדולות בעיר, הוסיף: "מי שמגיש בקשה והוא נראה חשוד, או שלא עומד בקריטריונים, אז באמת עדיף שהשב"כ לא יתן לו רשיון". לעומתם, אומר א', מנהל תחנת מוניות במרכז נצרת, שמדובר בגזענות ובאפליה קשה: "אם מגיש הבקשה לרשיון מונית הוא נהג בעל תיק פלילי, מן הראוי שלא יקבל ושלא ישמש כנהג. אך מה פשעתי אם אני או אחד מבני משפחתי בתור אזרחים הגונים וישרים מגישים בקשה אך נדחים על ידי השב"כ? זוהי סלקציה שמחזירה אותנו הרבה שנים אחורה. אם בישראל רוצים שלום ושקט, עדיף שיתעסקו בדרכים להגיע אל השלום ולא בדרכים של איך להתרחק ממנו". "החלטה גזענית". עבד אל מאלכ דהאמשה (אתר הכנסת) "אולי השב"כ גם ידרוש ממני אישור לשכב עם אשתי?" בעקבות ההחלטה הגיש חבר הכנסת עבד אל-מאלכ דהאמשה, מהרשימה הערבית המאוחדת, בקשה לשר התחבורה, מאיר שטרית, וליושב ראש וועדת הכלכלה, חבר הכנסת אמנון כהן, לבטל את ההחלטה. "ריח חריף של גזענות עולה מן ההחלטה הזאת", אומר דהאמשה ומוסיף: "השב"כ בין כה וכה מתערב בענייני מינוי המואזינים, האימאמים ומנהלי בתי הספר בכפרים הערביים ועכשיו החליט לקבוע גם מי יהיו נהגי המוניות". במכתבו דרש דהאמשה ממשרד התחבורה לבטל "החלטה גזענית זו". הוא מוסיף: "רק ערבים במדינה דמוקרטית כמו ישראל סובלים מבעיות כאלה. אם המצב יימשך כמו שהוא אז בעוד זמן קצר יתחיל השב"כ לקבוע לערבים בבחירת הנשים שלהם", טוען דהאמשה, ושאל רטורית: "האם אני אצטרך בקרוב אישור כדי לשכב עם אשתי? הפכנו למדינת שב"כ?". גם חברי הכנסת, ואסל טאהא וטאלב אל סאנע הגישו בקשות דומות. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר בתגובה: "מדובר בתקנה ישנה שעד כה לא נעשה בה שימוש. התקנה אפשרה עד כה למשטרה לבדוק את המבקשים רשיון למונית ועתה נתונה הסמכות לשרות הביטחון הכללי."
 

KermitTheFrog

New member
למה ה"נגד" בכותרת המאמר?

השב"כ נגד נהגי המוניות הערבים
השב"כ נגד נהגי המוניות הערבים מאת: חדשות נענע . כל ערבי שיגיש בקשה לרשיון מונית - יחוייב לעבור סלקציה של השב"כ, כך קבעה וועדת הכלכלה של הכנסת. הח"כים הערבים: "החלטה גזענית" סלקציה של השב``כ. מוניות ) "אם על רקע היותי ערבי לא אקבל רישיון למונית - זה מעיד על גזענות וקיפוח מוצהרים מצד השב"כ וישראל בכלל". כך אומר מנהל תחנת מוניות בנצרת. הדברים נאמרו בעקבות החלטה של וועדת הכלכלה של הכנסת, לפיה יבחן השב"כ כל נהג, אשר יגיש בקשה לרשיון מונית ("מספר ירוק"). חברי הכנסת הערבים יוצאים נגד ההחלטה, שהתקבלה בשבוע שעבר. הדיון שקיימה וועדת הכלכלה עסק בהענקת סמכויות לשב"כ להמליץ על אי מתן רשיונות נהיגה מקצועיים - מוניות, אוטובוסים ומשאיות - על פי שיקול דעתו. עד כה, סמכות זו היתה נתונה למשטרה בלבד. רוב מנהלי תחנות המוניות בנצרת סירבו להגיב להחלטה, אך גם דעותיהם של אלה שהחליטו להגיב היו חלוקות. רוב מנהלי התחנות שהגיבו אמרו לחדשות נענע כי ההחלטה היא למעשה חוק חדש ויש לנהוג לפיו. בעל תחנת מוניות בשכונה המזרחית של העיר, אמר: "אין לנו שום אינטרס לחפש מי אשם ומי לא. אם וועדה בכנסת החליטה החלטה כזאת – כנראה שהיא יודעת מה היא עושה". מנהל אחר באחת מהתחנות הגדולות בעיר, הוסיף: "מי שמגיש בקשה והוא נראה חשוד, או שלא עומד בקריטריונים, אז באמת עדיף שהשב"כ לא יתן לו רשיון". לעומתם, אומר א', מנהל תחנת מוניות במרכז נצרת, שמדובר בגזענות ובאפליה קשה: "אם מגיש הבקשה לרשיון מונית הוא נהג בעל תיק פלילי, מן הראוי שלא יקבל ושלא ישמש כנהג. אך מה פשעתי אם אני או אחד מבני משפחתי בתור אזרחים הגונים וישרים מגישים בקשה אך נדחים על ידי השב"כ? זוהי סלקציה שמחזירה אותנו הרבה שנים אחורה. אם בישראל רוצים שלום ושקט, עדיף שיתעסקו בדרכים להגיע אל השלום ולא בדרכים של איך להתרחק ממנו". "החלטה גזענית". עבד אל מאלכ דהאמשה (אתר הכנסת) "אולי השב"כ גם ידרוש ממני אישור לשכב עם אשתי?" בעקבות ההחלטה הגיש חבר הכנסת עבד אל-מאלכ דהאמשה, מהרשימה הערבית המאוחדת, בקשה לשר התחבורה, מאיר שטרית, וליושב ראש וועדת הכלכלה, חבר הכנסת אמנון כהן, לבטל את ההחלטה. "ריח חריף של גזענות עולה מן ההחלטה הזאת", אומר דהאמשה ומוסיף: "השב"כ בין כה וכה מתערב בענייני מינוי המואזינים, האימאמים ומנהלי בתי הספר בכפרים הערביים ועכשיו החליט לקבוע גם מי יהיו נהגי המוניות". במכתבו דרש דהאמשה ממשרד התחבורה לבטל "החלטה גזענית זו". הוא מוסיף: "רק ערבים במדינה דמוקרטית כמו ישראל סובלים מבעיות כאלה. אם המצב יימשך כמו שהוא אז בעוד זמן קצר יתחיל השב"כ לקבוע לערבים בבחירת הנשים שלהם", טוען דהאמשה, ושאל רטורית: "האם אני אצטרך בקרוב אישור כדי לשכב עם אשתי? הפכנו למדינת שב"כ?". גם חברי הכנסת, ואסל טאהא וטאלב אל סאנע הגישו בקשות דומות. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר בתגובה: "מדובר בתקנה ישנה שעד כה לא נעשה בה שימוש. התקנה אפשרה עד כה למשטרה לבדוק את המבקשים רשיון למונית ועתה נתונה הסמכות לשרות הביטחון הכללי."
למה ה"נגד" בכותרת המאמר?
במקום לכתוב השב"כ יבדוק את נהגי המוניות. זו פשוט כותרת של צהובון שמנסה ליצור סנסציות.
 

fireman

New member
אני חושב שזה מצויין

השב"כ נגד נהגי המוניות הערבים
השב"כ נגד נהגי המוניות הערבים מאת: חדשות נענע . כל ערבי שיגיש בקשה לרשיון מונית - יחוייב לעבור סלקציה של השב"כ, כך קבעה וועדת הכלכלה של הכנסת. הח"כים הערבים: "החלטה גזענית" סלקציה של השב``כ. מוניות ) "אם על רקע היותי ערבי לא אקבל רישיון למונית - זה מעיד על גזענות וקיפוח מוצהרים מצד השב"כ וישראל בכלל". כך אומר מנהל תחנת מוניות בנצרת. הדברים נאמרו בעקבות החלטה של וועדת הכלכלה של הכנסת, לפיה יבחן השב"כ כל נהג, אשר יגיש בקשה לרשיון מונית ("מספר ירוק"). חברי הכנסת הערבים יוצאים נגד ההחלטה, שהתקבלה בשבוע שעבר. הדיון שקיימה וועדת הכלכלה עסק בהענקת סמכויות לשב"כ להמליץ על אי מתן רשיונות נהיגה מקצועיים - מוניות, אוטובוסים ומשאיות - על פי שיקול דעתו. עד כה, סמכות זו היתה נתונה למשטרה בלבד. רוב מנהלי תחנות המוניות בנצרת סירבו להגיב להחלטה, אך גם דעותיהם של אלה שהחליטו להגיב היו חלוקות. רוב מנהלי התחנות שהגיבו אמרו לחדשות נענע כי ההחלטה היא למעשה חוק חדש ויש לנהוג לפיו. בעל תחנת מוניות בשכונה המזרחית של העיר, אמר: "אין לנו שום אינטרס לחפש מי אשם ומי לא. אם וועדה בכנסת החליטה החלטה כזאת – כנראה שהיא יודעת מה היא עושה". מנהל אחר באחת מהתחנות הגדולות בעיר, הוסיף: "מי שמגיש בקשה והוא נראה חשוד, או שלא עומד בקריטריונים, אז באמת עדיף שהשב"כ לא יתן לו רשיון". לעומתם, אומר א', מנהל תחנת מוניות במרכז נצרת, שמדובר בגזענות ובאפליה קשה: "אם מגיש הבקשה לרשיון מונית הוא נהג בעל תיק פלילי, מן הראוי שלא יקבל ושלא ישמש כנהג. אך מה פשעתי אם אני או אחד מבני משפחתי בתור אזרחים הגונים וישרים מגישים בקשה אך נדחים על ידי השב"כ? זוהי סלקציה שמחזירה אותנו הרבה שנים אחורה. אם בישראל רוצים שלום ושקט, עדיף שיתעסקו בדרכים להגיע אל השלום ולא בדרכים של איך להתרחק ממנו". "החלטה גזענית". עבד אל מאלכ דהאמשה (אתר הכנסת) "אולי השב"כ גם ידרוש ממני אישור לשכב עם אשתי?" בעקבות ההחלטה הגיש חבר הכנסת עבד אל-מאלכ דהאמשה, מהרשימה הערבית המאוחדת, בקשה לשר התחבורה, מאיר שטרית, וליושב ראש וועדת הכלכלה, חבר הכנסת אמנון כהן, לבטל את ההחלטה. "ריח חריף של גזענות עולה מן ההחלטה הזאת", אומר דהאמשה ומוסיף: "השב"כ בין כה וכה מתערב בענייני מינוי המואזינים, האימאמים ומנהלי בתי הספר בכפרים הערביים ועכשיו החליט לקבוע גם מי יהיו נהגי המוניות". במכתבו דרש דהאמשה ממשרד התחבורה לבטל "החלטה גזענית זו". הוא מוסיף: "רק ערבים במדינה דמוקרטית כמו ישראל סובלים מבעיות כאלה. אם המצב יימשך כמו שהוא אז בעוד זמן קצר יתחיל השב"כ לקבוע לערבים בבחירת הנשים שלהם", טוען דהאמשה, ושאל רטורית: "האם אני אצטרך בקרוב אישור כדי לשכב עם אשתי? הפכנו למדינת שב"כ?". גם חברי הכנסת, ואסל טאהא וטאלב אל סאנע הגישו בקשות דומות. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר בתגובה: "מדובר בתקנה ישנה שעד כה לא נעשה בה שימוש. התקנה אפשרה עד כה למשטרה לבדוק את המבקשים רשיון למונית ועתה נתונה הסמכות לשרות הביטחון הכללי."
אני חושב שזה מצויין
לא בגלל עניין הערבים אלא בגלל ה"מסננת" היעילה יותר של שירות הביטחון הכללי. כמו שרובנו יודעים המשטרה בעניין הזה היא חותמת גומי לכל דבר...מוציאים תעודת יושר ב30-40 ש"ח רואים שאין תיק\עבר פלילי ומכאן הדרך לחתימה קצרה עד מאוד. לשב"כ יש יכולת לסנן בצורה יותר טובה את האנשים שבסופו של דבר יסיעו אותנו ברכבם או יסעו לידנו בכביש, בין אם זה נהגי מוניות משאיות או אוטובוסים. לדעתי הדבר ישפיע לטובה על סוג האנשים שמגיעים להיות נהגי רכב ציבורי לצערנו יש לא מעט אנשים שאני אישית לא הייתי מוכן לתת להם בידים דגם של אוטובוס שלא נדבר על אוטובוס עם 50 כסאות, אותו הדבר גם לגבי נהגי מוניות ומשאיות.
 
במקום להציף בדירות....

עמיר פרץ: לעצור את הצפת הכבישים במו
עמיר פרץ: לעצור את הצפת הכבישים במוניות יושב ראש ההסתדרות מאשים את הקלות במתן רשיונות להפעלת מוניות כגורם מרכזי בהתדרדרות במצבם של נהגי המוניות, התדרדרות שהביאה להתאבדותו אתמול של נהג מונית. יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, הביע צער ותדהמה על התאבדותו של נהג המונית משה טוינה ז"ל מאשקלון. טוינה הצית עצמו אתמול בגלל מצבו הכלכלי הקשה והיום נפטר מפצעיו. יו"ר ההסתדרות אמר היום כי "מזה זמן רב אני מתריע על מצבם הקשה של נהגי המוניות שעלול להוביל אותם לנקיטת צעדי יאוש. היום קיבלנו דוגמא חיה לתוצאה של המצב העגום הזה". יו"ר ההסתדרות אף קרא לשר התחבורה, מאיר שטרית, לעצור באופן מיידי את הצפת הכבישים במוניות באמצעות חלוקת מספרים ירוקים לכל דורש. יו"ר ההסתדרות הניח על שולחן הכנסת לפני כמה חודשים הצעת חוק לפיה יועלה מחיר המספר הירוק מ- 185 אלף ₪ ל- 250 אלף ₪. כמו-כן מציע יו"ר ההסתדרות להעלות את תקופת העיסוק בנהיגה במונית לצורך קבלת המספר מ- 5 ל- 8 שנים. פרץ הוסיף ואמר כי "הרפורמה בענף המוניות שנעשתה ב- 1997 היא דוגמא לכך שלא כל הפרטה מוצלחת ולא כל ענף ניתן לפתוח לתחרות. הממשלה דאז רצתה להביא לתחרות בענף, אך בפועל הביאה את הנהגים לסף רעב. נהגים לא מצליחים להגיע אפילו לרמת שכר המינימום. בישראל יש כיום מונית אחת לכל 350 משתמשים לעומת מונית אחת לכל 1000 משתמשים במדינות אירופה. אי-אפשר להתקיים יותר מנהיגה במונית. 30 אלף משפחות איבדו בבת-אחת את מטה לחמם כתוצאה מציות עיוור לרעיון התחרות וההפרטה". פרץ אף עמד על בעיית הפנסיה של נהגי המוניות. "הנהגים הותיקים שרכשו מספרים בהון עתק וקיוו שיוכלו להשכיר אותם בסכום נאה שיגיעו לזקנה, אינם יכולים היום לפרוש מהעבודה כי ערכו של הנכס שבידם ירד פלאים. נהגים בני 70 ואפילו 80 ממשיכים לנהוג במשך שעות והדבר מהווה סכנה לציבור". מערוץ-7
במקום להציף בדירות....
ולעזור לדור הצעיר להרים וליישר את הגב,מציפים במוניות. והעם ממשיך לשתוק...... מתי תיהיה כאן השכמה??????????
 
סיכום ביניים

עמיר פרץ: לעצור את הצפת הכבישים במו
עמיר פרץ: לעצור את הצפת הכבישים במוניות יושב ראש ההסתדרות מאשים את הקלות במתן רשיונות להפעלת מוניות כגורם מרכזי בהתדרדרות במצבם של נהגי המוניות, התדרדרות שהביאה להתאבדותו אתמול של נהג מונית. יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, הביע צער ותדהמה על התאבדותו של נהג המונית משה טוינה ז"ל מאשקלון. טוינה הצית עצמו אתמול בגלל מצבו הכלכלי הקשה והיום נפטר מפצעיו. יו"ר ההסתדרות אמר היום כי "מזה זמן רב אני מתריע על מצבם הקשה של נהגי המוניות שעלול להוביל אותם לנקיטת צעדי יאוש. היום קיבלנו דוגמא חיה לתוצאה של המצב העגום הזה". יו"ר ההסתדרות אף קרא לשר התחבורה, מאיר שטרית, לעצור באופן מיידי את הצפת הכבישים במוניות באמצעות חלוקת מספרים ירוקים לכל דורש. יו"ר ההסתדרות הניח על שולחן הכנסת לפני כמה חודשים הצעת חוק לפיה יועלה מחיר המספר הירוק מ- 185 אלף ₪ ל- 250 אלף ₪. כמו-כן מציע יו"ר ההסתדרות להעלות את תקופת העיסוק בנהיגה במונית לצורך קבלת המספר מ- 5 ל- 8 שנים. פרץ הוסיף ואמר כי "הרפורמה בענף המוניות שנעשתה ב- 1997 היא דוגמא לכך שלא כל הפרטה מוצלחת ולא כל ענף ניתן לפתוח לתחרות. הממשלה דאז רצתה להביא לתחרות בענף, אך בפועל הביאה את הנהגים לסף רעב. נהגים לא מצליחים להגיע אפילו לרמת שכר המינימום. בישראל יש כיום מונית אחת לכל 350 משתמשים לעומת מונית אחת לכל 1000 משתמשים במדינות אירופה. אי-אפשר להתקיים יותר מנהיגה במונית. 30 אלף משפחות איבדו בבת-אחת את מטה לחמם כתוצאה מציות עיוור לרעיון התחרות וההפרטה". פרץ אף עמד על בעיית הפנסיה של נהגי המוניות. "הנהגים הותיקים שרכשו מספרים בהון עתק וקיוו שיוכלו להשכיר אותם בסכום נאה שיגיעו לזקנה, אינם יכולים היום לפרוש מהעבודה כי ערכו של הנכס שבידם ירד פלאים. נהגים בני 70 ואפילו 80 ממשיכים לנהוג במשך שעות והדבר מהווה סכנה לציבור". מערוץ-7
סיכום ביניים
1. עם כל הכבוד לעמיר פרץ ודאגתו למקופחים, הוא תוקף רק חלק מהבעיה. עם כל חכמות הסטטיסטיקה שלו - איפה קצת סטטיסטיקה ועובדות על הרמה העלובה של התחבורה הציבורית בארץ, יחסית לארצות אחרות? מה הפלא שיש ביקוש למוניות כשהתחבורה הציבורית אינה מספקת מענה לצרכים? 2. מישהו בשרשור חזר על מה שציינתי מזמן, שמוניות "שירות" מאפיינות מדינה בלתי מפותחת שטרם למדה לתכנן מערכת תחבורה ציבורית סבירה ומשולבת. אם וכאשר דבר זה יקרה כאן, לא תהיה בעיה לספק לנהגי מוניות "שירות" לשעבר פרנסה במסגרת המסודרת החדשה. 3. בינתיים המוניות מספקות שירות חיוני, ואין להעלות על הדעת צמצום מספרן, כל עוד שאין חלופה סבירה.
 

fireman

New member
אני מסכים ולא מסכים

סיכום ביניים
1. עם כל הכבוד לעמיר פרץ ודאגתו למקופחים, הוא תוקף רק חלק מהבעיה. עם כל חכמות הסטטיסטיקה שלו - איפה קצת סטטיסטיקה ועובדות על הרמה העלובה של התחבורה הציבורית בארץ, יחסית לארצות אחרות? מה הפלא שיש ביקוש למוניות כשהתחבורה הציבורית אינה מספקת מענה לצרכים? 2. מישהו בשרשור חזר על מה שציינתי מזמן, שמוניות "שירות" מאפיינות מדינה בלתי מפותחת שטרם למדה לתכנן מערכת תחבורה ציבורית סבירה ומשולבת. אם וכאשר דבר זה יקרה כאן, לא תהיה בעיה לספק לנהגי מוניות "שירות" לשעבר פרנסה במסגרת המסודרת החדשה. 3. בינתיים המוניות מספקות שירות חיוני, ואין להעלות על הדעת צמצום מספרן, כל עוד שאין חלופה סבירה.
אני מסכים ולא מסכים
הגדלת מספר הרשיונות שינתנו למוניות לא יגרמו לשיפור ברמת התחבורה הציבורית הכללית במדינת ישראל אלא יצרו עוד יותר תחרותיות בין נהגי המוניות לבין עצמם. כאשר 6 אנשים אוכלים מעוגה עגולה אחת לכל אחד מהם מובטחת פרוסה נאה... אם תחלק אותה בין 100 אנשים, אתה תצטרך לחלק פירורים... מה שיגרם מהגדלת כמות הרשיונות הוא הצפה של המדינה במוניות (כבר היום כשאני נוסע באוטו שלי ואני מציץ באיזו מראה, לפחות באחת מהן אני אראה מונית, תמיד! ואתה יכול לבדוק את זה סטטיסטית) הוא יותר מלחמה על הנוסעים, הורדת המחירים בצורה בולטת וכתוצאה מכך במקום לאפשר לנהגים הקיימים את האפשרות להתפרנס בכבוד (?!) אתה נוגס להם בפרנסה שלהם שהיא בין כה לא משהו... בבאר שבע בוטל צו השעה של שטרית בנוגע להפעלת מוניות שירות בבאר שבע, אתה חושב שהם הפסיקו? אתה טועה ובגדול, מוניות השירות נוסעות גם נוסעות חרף אימת הקנסות, לצערם זה כנראה או לשבת בתחנה בחוסר מעש או לבצע קווי שירות תוך כדי לקיחת סיכון שיתפסו ויקנסו על כך. כאשר זה המצב המתואר...אתם חושבים שיהיה בריא להוסיף עוד מוניות? לגבי ענף התחבורה בכלל....הוא נראה ככה בעיקר בגלל המשאבים המדולדלים של מספר חברות תחבורה בארץ שצורת הניהול שלהן מתאימה לחברות של ימי הביניים... כמה זמן "דן" נמצאת בקשיים? תהיה בטוח שהקשיים הללו לא מחוסר נוסעים והחברה לתחבורה ציבורית בבאר שבע לא נסגרה בגלל שלא היו נוסעים... ניהול ידידי היקר, רק הניהול.
 
שיעשו כמו במזרח הרחוק

אני מסכים ולא מסכים
הגדלת מספר הרשיונות שינתנו למוניות לא יגרמו לשיפור ברמת התחבורה הציבורית הכללית במדינת ישראל אלא יצרו עוד יותר תחרותיות בין נהגי המוניות לבין עצמם. כאשר 6 אנשים אוכלים מעוגה עגולה אחת לכל אחד מהם מובטחת פרוסה נאה... אם תחלק אותה בין 100 אנשים, אתה תצטרך לחלק פירורים... מה שיגרם מהגדלת כמות הרשיונות הוא הצפה של המדינה במוניות (כבר היום כשאני נוסע באוטו שלי ואני מציץ באיזו מראה, לפחות באחת מהן אני אראה מונית, תמיד! ואתה יכול לבדוק את זה סטטיסטית) הוא יותר מלחמה על הנוסעים, הורדת המחירים בצורה בולטת וכתוצאה מכך במקום לאפשר לנהגים הקיימים את האפשרות להתפרנס בכבוד (?!) אתה נוגס להם בפרנסה שלהם שהיא בין כה לא משהו... בבאר שבע בוטל צו השעה של שטרית בנוגע להפעלת מוניות שירות בבאר שבע, אתה חושב שהם הפסיקו? אתה טועה ובגדול, מוניות השירות נוסעות גם נוסעות חרף אימת הקנסות, לצערם זה כנראה או לשבת בתחנה בחוסר מעש או לבצע קווי שירות תוך כדי לקיחת סיכון שיתפסו ויקנסו על כך. כאשר זה המצב המתואר...אתם חושבים שיהיה בריא להוסיף עוד מוניות? לגבי ענף התחבורה בכלל....הוא נראה ככה בעיקר בגלל המשאבים המדולדלים של מספר חברות תחבורה בארץ שצורת הניהול שלהן מתאימה לחברות של ימי הביניים... כמה זמן "דן" נמצאת בקשיים? תהיה בטוח שהקשיים הללו לא מחוסר נוסעים והחברה לתחבורה ציבורית בבאר שבע לא נסגרה בגלל שלא היו נוסעים... ניהול ידידי היקר, רק הניהול.
שיעשו כמו במזרח הרחוק
חלק משרות המוניות יהיה על קטנועים מותאמים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה