עמדת המפלגה בעניין ההתנתקות.
נכון שכרגע ישנו הליך של הכרעה בתוך הליכוד ואנו די שותקים בעניין, אבל היות ואנו מפלגה רצינית, הייתי רוצה שנתנהל ביותר אחריות. מעבר לחילוקי הדעות המדיניים, מצוי הנושא הכלכלי ובנושא הזה כידוע, מתחייבת התנהלות אחראית! היום מסתבר כי סה"כ ההוצאות לנוכח הפינוי (אם יהיה) עומדות על 10 מיליארד ש"ח!!! כאשר סכום זה כולל את הפיצוי למטרונספרים על בתיהם ועיסקיהם, בנוסף להוצאות צבאיות, כך עפ"י הערכות. כדי להכניס דברים לפרופורציה, ברצוני לציין כי מדובר בסכום הכולל שהשקיעו ממשלות ישראל בגוש קטיף מאז 1967!!!! ועדיין לא דובר עם האמריקאים על סיוע ולא נראה לי שצפוי כזה במיוחד, כי מדובר במהלך חד-צדדי. כיצד יתכן שאנו, ששותפים בקואליציה, רואים הצעת לתכנית שהוסכם עליה עם ארה"ב ואיש לא נתן את דעתו על מקורות המימון!!! כמה מיסים נצטרך להטיל על הציבור, כמה רעבים/עניים/מובטלים יתווספו, איך זה שאנו מהווים "חותמת גומי" מחד ומייחסים לעצמנו התנהלות אחראית מאידך? כעת אני פונה דווקא אל "האגף השמאלני" במפלגה: אתם שטענתם לאורך כל הדרך כי "השקעות העתק בשטחים" הן אלו שגרמו לאנשים להיות רעבים ועניים, שימו לב!!! אותם סכומי העתק שממשלות ישראל השקיעו במשך 37 שנים וגרמו לטענתכם לתופעות האלו, הולך להיות מוצא תוך שנתיים-שלוש!!! כיצד זה יפעל לדעתכם כלפי האוכלוסיה, כמה רעבים עניים יתווספו לדעתכם? הצעתי היא שמפלגת שינוי תצהיר כי לא תתמוך אוטומאטית בתכנית, כל עוד לא יימצאו מקורות תקציביים ראויים, לא על חשבון מיסים וגזרות. במילים אחרות: כל עוד האמריקאים לא מממנים את עלות התכנית, על שרי המפלגה וח"כיה להתנגד!!! לדעתי עדיף להוביל מהלך של המשך הקאנטוניזציה הפלשתינית מבלי לפנות ישובים ישראלים, להמתין להתחזקותה של הכלכלה הישראלית, להמתין שהפלשתינים יחסלו את תשתיות הטרור ויכוננו דמוקרטיה אמיתית, אח"כ להגיע להסכמות במסגרת הסכם קבע שיפתור את כל הבעיות יחד, אז ממשלת ארה"ב תזרים כספים רבים כפי שהתחייבה בנאום בוש. בנתים גם נתוודע לדמותו של הנשיא האמריקאי שייבחר, אנחנו בהחלט צריכים ללכת על בטוח, לפחות בתחום הכלכלי.
נכון שכרגע ישנו הליך של הכרעה בתוך הליכוד ואנו די שותקים בעניין, אבל היות ואנו מפלגה רצינית, הייתי רוצה שנתנהל ביותר אחריות. מעבר לחילוקי הדעות המדיניים, מצוי הנושא הכלכלי ובנושא הזה כידוע, מתחייבת התנהלות אחראית! היום מסתבר כי סה"כ ההוצאות לנוכח הפינוי (אם יהיה) עומדות על 10 מיליארד ש"ח!!! כאשר סכום זה כולל את הפיצוי למטרונספרים על בתיהם ועיסקיהם, בנוסף להוצאות צבאיות, כך עפ"י הערכות. כדי להכניס דברים לפרופורציה, ברצוני לציין כי מדובר בסכום הכולל שהשקיעו ממשלות ישראל בגוש קטיף מאז 1967!!!! ועדיין לא דובר עם האמריקאים על סיוע ולא נראה לי שצפוי כזה במיוחד, כי מדובר במהלך חד-צדדי. כיצד יתכן שאנו, ששותפים בקואליציה, רואים הצעת לתכנית שהוסכם עליה עם ארה"ב ואיש לא נתן את דעתו על מקורות המימון!!! כמה מיסים נצטרך להטיל על הציבור, כמה רעבים/עניים/מובטלים יתווספו, איך זה שאנו מהווים "חותמת גומי" מחד ומייחסים לעצמנו התנהלות אחראית מאידך? כעת אני פונה דווקא אל "האגף השמאלני" במפלגה: אתם שטענתם לאורך כל הדרך כי "השקעות העתק בשטחים" הן אלו שגרמו לאנשים להיות רעבים ועניים, שימו לב!!! אותם סכומי העתק שממשלות ישראל השקיעו במשך 37 שנים וגרמו לטענתכם לתופעות האלו, הולך להיות מוצא תוך שנתיים-שלוש!!! כיצד זה יפעל לדעתכם כלפי האוכלוסיה, כמה רעבים עניים יתווספו לדעתכם? הצעתי היא שמפלגת שינוי תצהיר כי לא תתמוך אוטומאטית בתכנית, כל עוד לא יימצאו מקורות תקציביים ראויים, לא על חשבון מיסים וגזרות. במילים אחרות: כל עוד האמריקאים לא מממנים את עלות התכנית, על שרי המפלגה וח"כיה להתנגד!!! לדעתי עדיף להוביל מהלך של המשך הקאנטוניזציה הפלשתינית מבלי לפנות ישובים ישראלים, להמתין להתחזקותה של הכלכלה הישראלית, להמתין שהפלשתינים יחסלו את תשתיות הטרור ויכוננו דמוקרטיה אמיתית, אח"כ להגיע להסכמות במסגרת הסכם קבע שיפתור את כל הבעיות יחד, אז ממשלת ארה"ב תזרים כספים רבים כפי שהתחייבה בנאום בוש. בנתים גם נתוודע לדמותו של הנשיא האמריקאי שייבחר, אנחנו בהחלט צריכים ללכת על בטוח, לפחות בתחום הכלכלי.