עם תזה או בלי תזה?

תיזכר! תיזכר!

אנחנו כל הזמן מייבאים תה ויסוצקי מישראל (זה מה שבעלי שותה). אם נוכל לייבא מקרוב יותר, זה יהיה מעולה!
 

אור302

New member
צריך לשאול את ויסוצקי עצמם.

אבל איך תגדירי את התה באי-מייל? "התה הזול הזה שיש בצבא?" האמת שמאז שאני פה הפסקתי לשתות תה אולי כי אין לי התה המוכר מהבית.
 
...

אתה בעצמך תה!!!
 

Unicorn98

New member
בעולם המסחר יש הרבה דוגמאות למוצרים ממותגים

שהפכו (בטובתם או שלא) לשם גנרי לקטגוריה שלמה של מוצרים. רק כמה מקרים אקראיים שקופצים בזכרוני - ג'יפ, פריג'ידר, פלאפון, קוקה קולה, סיפולוקס.
 

אור302

New member
דמוקרטיה תחת איום.

הנה, זה בדיוק המצב שיש באירופה עם המהגרים. ליברליזם ליברליזם, עד שמישהו מפרש את הליברליזם הזה באופן הנוגד את המוסכמה והמצב שהפיקו אותו. משמע, מעולם לא היה ליברליזם אמתי, אלא רק הפשטה והרחבת-מה של מצב מוגבל. מישהו דיבר פה על "הפנמת הדיכוי" בהקשר אחר. זה בדיוק מה שמצופה פה ממבקרים חדשים: אתם מוזמנים תמיד - בנורמות המיוחדות למקום שעליכם לכבד. היינו, אל תשכחו מי באמת בעל הבית פה. המסקנה היא, לדעתי, שליברליזם אמתי לא יכול להתקיים. יש לו מקרים מיוחדים, ספציפיים לזמן ולמקום ולאנשים, אבל כשאלה מאוימים הכול מתמוטט ליסודות: שבט, כבוד וצדק מהיר ואלים במשפטי שדה. אז למה לא נכיר בכך מייד? כי מאיים על האגו המנופח והמוסרי שלנו. אז מתחבאים מאחורי תקנונים אציליים ומקווים שלא ניאלץ להגן על הדמוקרטיה שלנו.
 

deathcaster

New member
הכוח הוא ביידייך למנוע זאת

ואם תסתכלי על הדברים אובייקטיבית, את גם תשימי לב שהבעיה היא לא בחדשים, קל לראות שכל פורום שגב' נועה לביא (מהפורומים שהבחנתי בהם) כותבת בו מלווה בוויכוחים כאורך הגלות. כל החדשים שונאים אותה? אבל הם חדשים.... אז אולי הבעיה לא בחדשים גילוי נאות: אני לא חדש, לא כאן ובטח לא בתפוז
 

1ca1

New member
לרוב מסמסים את הנושא הזה

של "לכתוב תזת מאסטר", או שמאפשרים לכתוב תזת סיכום (בכל מקרה, הבנתי שכך זה רוב התזות התל-אביביות בכל מקרה) שהיא כבר חלק מההכנות למחקר בדוקטורט. בקיצור, זה לא אישיו כזה גדול (בטח בשנה א' של המאסטר, כשהתזה (והמחקר, ומתמטיקה עכשיוית) עוד רחוקה), אם אחרי שנה כבר תתחיל להרהר בנושאי דוקטורט, אז כדאי שתעבור למסלול מחקרי.
 

C H 4

New member
אם יש ספק בנוגע להמשך עדיף לעשות תזה

ולא לסמוך על האפשרות להשלים אחר כך. זה עלול להיות כאב ראש אחר כך ועלולים להתקל במכשולים שאפשר למנוע במסלול עם תזה. לדוגמה חברה שלי משלימה עכשיו תזה והמנחה להשלמה (שהיה אמור להיות המנחה לדוקטורט) התגלה כאדם קשה שמצפה ממנה לדברים שלפחות לדבריה הם לא הגיוניים במסגרת של מיני תזה כהשלמה. ההשלמה הזו נמרחת ולא ברור יותר אם היא בכלל תשאר לדוקטורט, אם היא תשאר אצלו ואם הוא בכלל יתן לה אישור על ההשלמה הזו.
 

1ca1

New member
יש סיפור משעשע

שהיה מישהו חדש במכון למחקר מתקדם בפרינסטון, וניגש לשני אנשים שנראו מכובדים כאלה ושואל אותם - "אתם מבינים משהו בהצגות אוטומורפיות?", עכשיו מתברר שהשניים האלה היו בורל ולנגלנדס, אז בורל עונה לו "אני חושב שכן". אז הבחור החדש אומר "אפשר לשאול שאלה טיפשית?". אז לנגלנדס ענה לו - "כבר שאלת". נ.ב. זה סיפור אמיתי.
 

tulkin

New member
../images/Emo13.gif

עכשיו תורי לשאול שאלה טפשית: מתוך שתי השאלות שהאיש החדש שאל את בורל ולנגלנדס, ובהנחה שלנגלנדס יודע על מה הוא מדבר, מי מהן היא השאלה הטפשית?
 

colibri

New member
תפסת לי את השאלה../images/Emo13.gif

(ובלי שום קשר, אני יושבת פה ומנסה להשלים את התיקונים שביקשו להצעת המחקר... והמוטיבציה ככה-ככה
)
 

tulkin

New member
יאללה, לעבודה... עוד מאמץ קטן !

(ובעניין השאלות הטפשיות - יש לי עוד רבות בשפע. אין מחסור בעניין הזה. אם את רוצה אשאיל לך כמה).
 

colibri

New member
שאלות שאולות, הכי שווה

שואלת שאלות שאולות = שואלת בריבוע אןףףףףף, לא ייאמן במה אני תקועה. את רוב התיקונים כבר עשיתי, אבל... המנחה ביקשה "להדגיש את תרומת המחקר לחקר הנושא של X ביחס ל-Y ותרומתו לתיאוריה". כלומר, לכתוב כמה סופרלטיבים על למה המחקר המוצע שלי הוא מעניין, חדשני, מלהיב, וכו' (ואני באמת מאמינה שהוא כזה, אלא מה
) ו....לא מצליחה לכתוב את זה
 
תתחילי מלחשוב

על מה הדבר הכי חשוב שאת הכי מתרגשת שגילית ומשם - היתר כבר יזרמו לך ו.. איזה כיף לסיים!
 
למעלה