על תעוד ועיבוד ואיבוד

giulietta

New member
חס וחלילה

לא תמצאי אותי מתגעגעת לקשיים של פעם [בכלל, אני לא נוטה לעשות אידאליזציה של העבר]. מה שהתכוונתי [ראי גם בדברי אניגמטי] שיש עומק אחר לדברים שמושגים במאמץ מסוים. גם המתנה, סבלנות, איפוק, הם סוג של מאמץ. וגם מיעוט של דברים. ככל שהשפע הולך וגדל וגדלה הזמינות שלו - ערכו יורד. ככה זה בטבע וככה זה בחיים הטכנולוגיים. אי אפשר לעצור את הקידמה והקידמה במובנים רבים משפרת את איכות חיינו. אני רק מעלה כאן איזושהי נקודה ותוהה ביני לביני אם יש דרך להכניס מימד ערכי לחיים הטכנולוגים, כי לא הם העיקר, הם רק אמצעי לשיפור חיינו, גם הפנימיים.
 
מסכימה איתך

שיש ערך אחר לדברים שמושגים על ידי מאמץ, במיוחד להישגים שהשגנו לאחר מאמץ. אני רק לא חושבת שתיעוד של חוויות הוא משהו כזה. החוויות נצברות, איך נתעד אותן לא ישנה את עצם קיומן. טכנולוגיה אינה ערך. היא רק אמצעי שמשפר לנו את רמת החיים. אפילו לא את איכות החיים. אין בה רע, כמו שאין בה טוב. היא רק מוסיפה לנוחיות.
 
הרהורים בעקבות השרשור...

כשקראתי את כל השרשור, חיפשתי את עצמי בשרשור הזה. גיליתי שלמרות שאני מאוד נהנה לראות תמונות וסרטים מהעבר, כשאני מסתכל על תמונות אני לא חווה התרגשות עוצמתית מחודשת, זה לא יותר מאשר: "נעים להיזכר", "היו ימים" – נוסטלגיה נעימה. כן, אני יודע שיש רבים אחרים שחווים את זה אחרת... שכשהם מסתכלים בתמונות מהעבר התרגשויות של אז חוזרות על עצמן. אני כנראה בנוי אחרת. למה? אני לא יודע. ככה זה. מחשבה נוספת... יש אנשם שהחוויה העכשווית שלהם לא מלאה ומושלמת, אם אין להם מה לשמר ממנה לעתיד אחרים – חווים את החוויה העכשווית במלוא עוצמתה כאן ועכשיו. בעתיד, הם יחוו חוויות חדשות. אולי זה מסביר את אלו שתמיד שוכחים לקחת את המצלמה לטיול...
 

giulietta

New member
נקודה מעניינת...

יש כאלה שבאמת עסוקים כל הזמן בתעוד ואפילו ב"בימוי" המצטלמים/שחקנים ופחות בחוויה עצמה, אבל יש כאלה שמצטיידים במצלמה רק כדי באמת לשמר זכרונות. כמו ביקור בחנות המזכרות בסוף הטיול.
 
השריטה שלי עמוקה בנושא ../images/Emo13.gif

שנים, אחרי כל סיום של פילם ופיתוחו אני ישר מסדרת באלבום. יש לי פינה בבית עם מאות אלבומים.
שלא לדבר שתמיד תמונה אחת או שתיים תמיד מוצאת את דרכה למדף שכבר עוד מעט קורס מרוב תמונות של בני המשפחה ואירועים חשובים. מאז שהמדף התמלא, עברתי לקירות. :) למה לשמור באלבום ולראות פעם ב..כשאפשר לראות כל הזמן? בפינות שונות בבית תמיד יש קולג'ים של תמונות מאירועים שונים. מתה על זה. נורא כיף.
 

חתולון*

New member
יפה ../images/Emo140.gif

גם לי יש בחדר השינה כ-20 תמונות על הקיר, ממקומות בארץ ובחו"ל... נהנה להסתכל עליהם. ועוד עשרות אלבומים מפוצצים בתמונות, והיום בעידן הדיגיטלי, ה-CD מתפוצצים מנפח.
 

נגה...

New member
וכל אחד והאסוציאציות שלו :))

הזכרת לי את הפרסומות של פעם שחלקם הגדול צוירו ביד וסדר הדפוס שהכין ת'אותיות ולא היה סורק או פוטו שופ... :)) ערב חמים
 

מיקושה

New member
מדהים../images/Emo13.gifוזה מסביר..את ה"פוזה,של

המבוגרים כשמדברים בינהם כממתיקי סוד..חחחחוהשפה..איזו שפה..חח
 
ג'ול

קראתי, נהניתי מאד ויש לי גם ציטוט מעניין: "יש לך מכחול, יש לך צבעים, צייר לך גן עדן והיכנס לתוכו!"... אומרים ש"המביא דברים בשם אומרם-מביא גאולה לעולם". מוותיקי המתרפקים אל העבר.
 

noati

New member
תיעוד עיבוד ומה שבניהם :))

ככה תוך כדי הקריאה אותך ניזכרתי שהיה לי מאוד חשוב שחלק נכבד מהחתונה שלנו יצולם בשחור לבן דווקא ולא בצבע בעיקר את החופה... כל פעם <פעם בכמה שנים
> כשאני מסתכלת דווקא התמונות שחורלבן מזכירות לי יותר....
 
למעלה