"על קיר הברזל"

סלסרו

New member
"על קיר הברזל"

מאמרו המפורסם של ז'בוטינסקי, שמעניין מאד לבחונו כעת, לאור ההיסטוריה.. על קיר הברזל הפיסקה האחרונה: "אין משמע כל זה, שאין להעלות על הדעת אפשרות של כל הסכם מרצון שהוא עם ערביי ארץ-ישראל. כל עוד יש לערבים אפילו זיק של תקווה להיפטר מאתנו, הם לא ימכרו את תקוותם זו לא בעד אי-אלו מלים מתוקות ולא בעד שום פרוסה מזינה של לחם בחמאה, ומשום כך דווקא, אין לראותם בחזקת אספסוף, אלא עם, אף אם עם מפגר, אבל עם חי. עם חי מסכים לוויתורים בשאלות עצומות וגורליות כאלו רק כאשר לא נשארת לו כל תקווה, כאשר בקיר הברזל לא נראה עוד אף לא סדק אחד. רק אז מאבדות קבוצות קיצוניות שסיסמתם היא "בשום אופן לא", את קסמן, וההשפעה עוברת לידי הקבוצות המתונות. רק אז יבואו אלינו המתונים האלה ובידם הצעה לוויתורים הדדיים: רק אז יתחילו הם לשאת ולתת עמנו ביושר ובשאלות מעשיות, כגון ערובה נגד גירוש מן הארץ, או בעניין שיווי-זכויות, או בדבר ישות עצמית לאומית; ואני מאמין ומקווה, שאז נוכל לתת להם ערובות כאלה, שתרגענה אותם, ושני העמים יוכלו לחיות זה בצד זה בשלום ומתוך יחסי הגינות. ואולם הדרך היחידה להסכם כזה היא קיר הברזל, כלומר, חיזוקו של השלטון בארץ-ישראל, שלא יהא נתון לשום השפעות ערביות, כלומר, עצם השלטון, שנגדו לוחמים הערבים. במלים אחרות, בשבילנו הדרך היחידה להסכם בעתיד מתבטאת בהסתלקות מוחלטת מכל הנסיונות להגיע להסכם בהווה."
 
יש ערבים שפויים

למשל גיסו של חביב עוואד, אזרח ערבי מאעבלין שנהרג מפגיעת קטיושה בנגרייה שבה עבד בקריית-אתא, דברים נחרצים נגד חיזבאללה ונגד נסראללה. "אני מאשים את הממשלות שלנו, לא רק את הנוכחית אלא גם את הממשלות הקודמות, שנתנו את התרופה לסרטן הזה שנקרא נסראללה", אמר ל-nrg מעריב. "הוא סרטן. אני מקווה שימשיכו עד הסוף, עד שיחסלו לא רק את נסראללה אלא את כל חיזבאללה. אם לא יעשו את זה עכשיו, העניין הזה יחזור, אם לא עלינו אז על אחרים".
 

Mrs G

New member
תראה את זה

"...נפגשתי עם רודפי-השלום שלנו עשרות פעמים, ובכל פגישה שאלתי אותם: מדוע מטיפים אתם כל הזמן מוסר ליהודים? לכו אל הערבים ותיוודעו אצלם, באילו תנאים הם מוכנים להשלים עמנו. ולא אני היחיד, כמובן, שאלתי זאת, אלא הכל וכל אחד. אולם הם מתעקשים, שלא ללכת אל הערבים. יתירה מזאת: הם נעלבים עלבון קשה, כשאחרים הולכים אל הערבים, מנסחים לפניהם את השקפות רודפי-השלום ושואלים אותם, כיצד הם, הערבים, מביטים על כך. לפני שלוש שנים ביקר ארנסט דיוויס, כתב של עיתון ברלינאי בירושלים, במערכת עיתון ערבי אחד וראיין את עורכו בעניין אותן הצעות שלום. הוא פירסם במלואם הן את דבריו והן את תשובתו של העורך הערבי. דבריו של דיוויס כללו ניסוח מדוייק של ההטפה הוותרנית- כל-כך מדוייק והוגן, שאפילו מוסדות אותו מחנה לא מצאו, עם כל רצונם למצוא, שום טעות. עם כל זה הם התרגזו במידה שלא תתואר על דיוויס [..] הם התרגזו מפני שתשובתו של העורך הערבי הייתה ברורה מאד: אין אנו רוצים בשום שלום, עד שתוותרו על הצהרת בלפור, והעיקר על העלייה שלא בהסכמתנו. רצונכם להשלים איתנו? אז תסכימו למסור את הכל בארץ, במיוחד את ענייני העליה שלכם בידי פארלמנט עם רוב ערבי. [..]" "עתה מייבבת אצלנו בציונות, בצורה מרעישה מאד, מקהלת רודפי-שלום, השואפים להשיג (ע"י הטפה ליהודים בלבד) השלמה עם הערבים. קשה להיפטר מרגש בחילה: למחרת, לאחר שחיטה כה שפלה ומאוסה- הבה נתוודה בחטאינו ונבקש, שלא יכו אותנו להבא. אפילו אני, עם כל זילזולי האורגני בחלקו הניכר של ההרכב בציונות של ימינו, לא ציפיתי להתרפסות תהומית כזאת. אף-על-פי-כן, חש לדחות את רגש התיעוב ועוד פעם להתבונן היטב בעניין זה לגופו של דבר." השלום - 1928
 

סלסרו

New member
מדהים עד כמה שום דבר לא השתנה

ב80 השנים האחרונות. הדברים יכלו להכתב היום.
 

Mrs G

New member
אותו העדר.

אך נטול מנהיג. געגועים אחזוני לבני בגין לפתע.
 

Mrs G

New member
מעניין איך היה ז'בוטיסקי מתבונן

היום על קיר הברזל, אחרי שהיה מבקש קאראף מיים עם איזה עשר, עשרים, שמונים כדורי פראמין וחבילת ציפר לקס.
 
למעלה