על פרטיות ופומביות

על פרטיות ופומביות

מה שמביא אותי לכתיבת הודעה זו זה שילוב של הכתבה הזו וסוגיה שמטרידה אותי מזה זמן מה. את הבלוג הרגיל שלי אני מנהל כבר כארבע חודשים, יש שיגידו שזה לא הרבה, עבורי זה המון. הבעיה התחילה לאחרונה, כשזהיתי את אחד המגיבות לבלוג שלי. מסתבר שהיא ואני באותה תנועת נוער, שאינה גדולה כל כך (נוער מרצ) וכמו שאומרים אצלינו: אם התעטשת בסמינר, בחדר סגור אטום לרעש ואף אחד לא ראה אותך, למחרת כולם ידחפו לך תה. קיצור, הרכילות אצלינו שוברת שיאיים. עד לאחרונה זה איכשהו לא הפריע ליאך בכמה פוסטים האחרונים אני מתייחס באופן ספציפי למישהי מהתנועה שלנו וזה דברים אישיים שאני לא מעוניין שמישהו ידע (או יותר נכון, ידע לקשר בין הכינויים בבלוג לאנשים אמיתיים) הפתרון הראשון שעלה במוחי היה פשוט לסגור, אבל מהר מאוד גיליתי שיש את הצורך הזה להוציא החוצה. אז אני פשוט לא יודע וחשבתי לעלות את זה על גבי הרשת, לראות מה אחרים (אהם, אתם) חושבים על התמודדות עם האנונימיות הלא אנונימית...
 
אני מסכים עם ארליכמן

כתיבת בלוג יכולה/צריכה להיעשות בצורה מצונזרת בדיוק כמו כל הודעה/תגובה שנזרקת לחלל הוירטואלי/אינטרנטי. אנשים שלא יודעים להישמר ולצנזר, סופם להיפגע. יש אנשים אחרים, שבכוונה לא מצנזרים מספיק (כמוני למשל) ואכן נפגעים. אבל אז לא באים בטענות לאף אחד על הפגיעה. זה חלק מהחיים. לגבי שאלתך והבלוג שלך באופן אישי (לא עיינתי בו), אם אני מבין נכון אתה לא יכול לסגור אותו ולפתוח בלוג חדש בשם חדש ושיהיה יותר מצונזר מהקודם כי אתה רוצה שכל אותם שנכנסו קודם ימשיכו להיכנס וידעו מי אתה. תקן אותי אם אני טועה. אתה אכן בדילמה מסויימת אם אכן זו הבעיה. אפשרות אחת היא לעצור את ההודעות הבאות ולצנזר אותם ולפתוח במקביל בלוג נוסף שיהיה בלתי מצונזר אבל שלא יחשוף את פרטיך האישיים. בעצם, רוב הבלוגיסטים והכותבים בפורומים עושים זאת. מעטים נוהגים לחשוף את עצמם ואת פרטיהם. למעשה, החשיפה של אותה בלוגיסטית עלומה היא לא חשיפה של מי היא ואיפוא היא גרה אלא חשיפה של הבלוג שלה לעיניהם של רבים. וזו הרי משאת נפש של כל הבלוגיסטים. מי שאינו רוצה בכך הולך לבנות בלוג פרטי ושם לו סיסמא.
 

איה@

New member
אז זהו - שזו סוגיה שכל בלוגיסט

נתקל בה. איפה לשים את הגבול בין החיים הוירטואליים לחיים האמיתיים? לדעתי - אין כאן כללים. כל אחד אדון לעצמו, ואתה הוא זה שמחליט מה לכתוב ומה לא. עדיף לפעמים להמנע מלכתוב על נושאים אישיים מדי - ולהשאר נאמן למקור. או באמת כמו שעמית המכשף כתב לך - לפתוח בלוג שהכניסה אליו היא עם סיסמא באישורך.
איה.
 
למעלה