על פוליטיקה, מטרו, מי תהום והרבה בוץ...
על פוליטיקה, מטרו, מי תהום והרבה בוץ...
מוקדש, איך לא, לכבוד השר בועז ל וששת קוראיו הנאמנים.
שמעו נא ילדים ואספר לכם סיפור על הדוד הטוב, סרגיי סביאנין, ראש עירית מוסקבה, בונה המטרו הגדול.
טוב, אז כולנו פה יודעים (איך לא? סיפרתי לכם כבר) שהמטרו במוסקבה נמצא בתהליך מואץ של הרחבה. רק בשנתיים הקרובות נפתחות קרוב ל- 10 תחנות חדשות. מה שמתבקש, כמובן, אם ניקח בחשבון ששטחה של מוסקבה הוכפל פי 2.5 בשנה האחרונה עם סיפוחם של שטחים נרחבים של מחוז מוסקבה אל שטחה המוניציפלי של העיר עצמה.
ב- 1 לספטמבר שנה זו אמור היה להיפתח לתנועה קטע חדש של הקו ה-7, הקו הסגול Tagansko-Krasnopresnenskaya Line שנכון לעכשיו תחנת הקצה הדרומית שלו היא Vykhino - תחנת המטרו העמוסה יותר בעיר בשל היותה תחנת מעבר לרכבות הפרברים המביאות העירה את היוממים מדרום. בתחנה זו עוברים קרוב ל- 200,000 נוסעים ביום!!! הקטע החדש יכיל שתי תחנות נוספות אחרי Vykhino -
Lermontovsky Prospekt ו- Zhulebino. כאשר בהמשך תצטרף תחנה נוספת - Kotelniki.
עד כאן הכל טוב ויפה. רק מה? לפעמים קורות תקלות. המטרו במוסקבה נבנה לעיתים קרובות מאוד בתנאים גיאולוגיים קשים ובעיית מי התהום, כיסי מים וזרימה תת קרקעית - כל אלה הן בעיות ידועות, בהן נתקלים בוני הרכבת. וכך קרה שבאמצע חודש יולי, בעת פריצת מנהרת מילוט בין המנהרה הימנית לשמאלית בקטע Vykhino - Lermontovsky Prospekt - פרצו מי תהום ובוץ לשתי המנהרות והביאו להצפתם של כ- 70 מ' של מנהרות. בנוסף, מעל האתר הובחנה תזוזת קרקע שהביא להיסדקות יסודות וקירות של מבנים על פני הקרקע. ע"מ למזער את הנזק ולבלום את התפשטות ההצפות בוצעה "הקרסה" ידנית של המנהרות בשתי הכיוונים והוחל בפינוי הקטע שניזוק.
על פוליטיקה, מטרו, מי תהום והרבה בוץ...
מוקדש, איך לא, לכבוד השר בועז ל וששת קוראיו הנאמנים.
שמעו נא ילדים ואספר לכם סיפור על הדוד הטוב, סרגיי סביאנין, ראש עירית מוסקבה, בונה המטרו הגדול.
טוב, אז כולנו פה יודעים (איך לא? סיפרתי לכם כבר) שהמטרו במוסקבה נמצא בתהליך מואץ של הרחבה. רק בשנתיים הקרובות נפתחות קרוב ל- 10 תחנות חדשות. מה שמתבקש, כמובן, אם ניקח בחשבון ששטחה של מוסקבה הוכפל פי 2.5 בשנה האחרונה עם סיפוחם של שטחים נרחבים של מחוז מוסקבה אל שטחה המוניציפלי של העיר עצמה.
ב- 1 לספטמבר שנה זו אמור היה להיפתח לתנועה קטע חדש של הקו ה-7, הקו הסגול Tagansko-Krasnopresnenskaya Line שנכון לעכשיו תחנת הקצה הדרומית שלו היא Vykhino - תחנת המטרו העמוסה יותר בעיר בשל היותה תחנת מעבר לרכבות הפרברים המביאות העירה את היוממים מדרום. בתחנה זו עוברים קרוב ל- 200,000 נוסעים ביום!!! הקטע החדש יכיל שתי תחנות נוספות אחרי Vykhino -
Lermontovsky Prospekt ו- Zhulebino. כאשר בהמשך תצטרף תחנה נוספת - Kotelniki.
עד כאן הכל טוב ויפה. רק מה? לפעמים קורות תקלות. המטרו במוסקבה נבנה לעיתים קרובות מאוד בתנאים גיאולוגיים קשים ובעיית מי התהום, כיסי מים וזרימה תת קרקעית - כל אלה הן בעיות ידועות, בהן נתקלים בוני הרכבת. וכך קרה שבאמצע חודש יולי, בעת פריצת מנהרת מילוט בין המנהרה הימנית לשמאלית בקטע Vykhino - Lermontovsky Prospekt - פרצו מי תהום ובוץ לשתי המנהרות והביאו להצפתם של כ- 70 מ' של מנהרות. בנוסף, מעל האתר הובחנה תזוזת קרקע שהביא להיסדקות יסודות וקירות של מבנים על פני הקרקע. ע"מ למזער את הנזק ולבלום את התפשטות ההצפות בוצעה "הקרסה" ידנית של המנהרות בשתי הכיוונים והוחל בפינוי הקטע שניזוק.