על מפגשי מסילה-כביש בישראל

מצב
הנושא נעול.

tsd91

New member
על מפגשי מסילה-כביש בישראל

על מפגשי מסילה-כביש בישראל
בישראל כיום כ-1,200 ק"מ של מסילות רכבת (מה המספר המדוייק?) ולמעלה מ-100 מפגשי מסילה-כביש (או: מסילה-דרך). החסרון במפגשים אלו ברור מאליו, הם מהווים סכנה בטיחותית הן לרכבת והן לנוסעי הכביש, הרכבת הנוסעת מהווה הפרעה לנוסעי הכביש וחוסמת את התנועה בכל מעבר.

ע"פ דו"ח הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ב-2010 היו 81 מפגשים על מסילה פעילה הפתוחים לציבור הרחב (למעט הנמצאים בשטח מגודר וכיו"ב).

אשמח למידע מפורט ומעודכן יותר על מספר מפגשי מסילה-כביש, וההפרדות המפלסיות הרבות שנעשו ונעשות לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל בעשור האחרון (תת"ל 64, כמדומני).

דבר נוסף: האם במסילות החדשות הנבנות כעת (רכבת העמק, מסילת השרון, מסילת כרמיאל-נעמן, הקו המהיר לירושלים ומסילת אשקלון-ב"ש) עתידים להתווסף מפגשי מסילה-כביש נוספים או שמלכתחילה תוכננו אלו עם הפרדות מפלסיות? זכורני לפחות מפגש מסילה אחד בקו כרמיאל-נעמן, אבל אשמח לפירוט.

תודה!
 

luckydude

Active member
אמנם עדיין ישנם הרבה מפגשי מסילה

על מפגשי מסילה-כביש בישראל
בישראל כיום כ-1,200 ק"מ של מסילות רכבת (מה המספר המדוייק?) ולמעלה מ-100 מפגשי מסילה-כביש (או: מסילה-דרך). החסרון במפגשים אלו ברור מאליו, הם מהווים סכנה בטיחותית הן לרכבת והן לנוסעי הכביש, הרכבת הנוסעת מהווה הפרעה לנוסעי הכביש וחוסמת את התנועה בכל מעבר.

ע"פ דו"ח הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ב-2010 היו 81 מפגשים על מסילה פעילה הפתוחים לציבור הרחב (למעט הנמצאים בשטח מגודר וכיו"ב).

אשמח למידע מפורט ומעודכן יותר על מספר מפגשי מסילה-כביש, וההפרדות המפלסיות הרבות שנעשו ונעשות לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל בעשור האחרון (תת"ל 64, כמדומני).

דבר נוסף: האם במסילות החדשות הנבנות כעת (רכבת העמק, מסילת השרון, מסילת כרמיאל-נעמן, הקו המהיר לירושלים ומסילת אשקלון-ב"ש) עתידים להתווסף מפגשי מסילה-כביש נוספים או שמלכתחילה תוכננו אלו עם הפרדות מפלסיות? זכורני לפחות מפגש מסילה אחד בקו כרמיאל-נעמן, אבל אשמח לפירוט.

תודה!
אמנם עדיין ישנם הרבה מפגשי מסילה
אבל לדעתי רוב המפגשים בעלי תנועה ערה של רכבים ו/או כבר הופרדו, נמצאים בעבודות בהפרדה או ממש לפני תחילת עבודות הפרדה. פה ושם ישנם יוצאי דופן כמו רחוב תל חי ברמלה.
 

luckydude

Active member
צ״ל רכבים ו/או רכבות

אמנם עדיין ישנם הרבה מפגשי מסילה
אבל לדעתי רוב המפגשים בעלי תנועה ערה של רכבים ו/או כבר הופרדו, נמצאים בעבודות בהפרדה או ממש לפני תחילת עבודות הפרדה. פה ושם ישנם יוצאי דופן כמו רחוב תל חי ברמלה.
צ״ל רכבים ו/או רכבות
 

tsd91

New member
אציין דוגמה המוכרת לי מקרוב

על מפגשי מסילה-כביש בישראל
בישראל כיום כ-1,200 ק"מ של מסילות רכבת (מה המספר המדוייק?) ולמעלה מ-100 מפגשי מסילה-כביש (או: מסילה-דרך). החסרון במפגשים אלו ברור מאליו, הם מהווים סכנה בטיחותית הן לרכבת והן לנוסעי הכביש, הרכבת הנוסעת מהווה הפרעה לנוסעי הכביש וחוסמת את התנועה בכל מעבר.

ע"פ דו"ח הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ב-2010 היו 81 מפגשים על מסילה פעילה הפתוחים לציבור הרחב (למעט הנמצאים בשטח מגודר וכיו"ב).

אשמח למידע מפורט ומעודכן יותר על מספר מפגשי מסילה-כביש, וההפרדות המפלסיות הרבות שנעשו ונעשות לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל בעשור האחרון (תת"ל 64, כמדומני).

דבר נוסף: האם במסילות החדשות הנבנות כעת (רכבת העמק, מסילת השרון, מסילת כרמיאל-נעמן, הקו המהיר לירושלים ומסילת אשקלון-ב"ש) עתידים להתווסף מפגשי מסילה-כביש נוספים או שמלכתחילה תוכננו אלו עם הפרדות מפלסיות? זכורני לפחות מפגש מסילה אחד בקו כרמיאל-נעמן, אבל אשמח לפירוט.

תודה!
אציין דוגמה המוכרת לי מקרוב
מפגש המסילה בסמוך לתחנת כפר חב"ד, חוצה את אחד מכבישי הגישה החשובים לכפר. הכביש מחבר בין מרכז הכפר והיישוב צפריה, מכללת 'בית רבקה' ועוד. הרכבת החוצה את הכביש חוסמת את הכביש, לעתים לפרקי זמן לא מבוטלים, ומהווה מטרד רציני וסיכון משמעותי לתושבי השכונה הסמוכה (מטרים בודדים).
&nbsp
האם ניתן לבצע הפרדה מפלסית במקום? מסופקני, אני לא מהנדס ולכן אין לי דעה בנושא. אולי עם הזזת התחנה אל חניון שפירים תבוצע גם הפרדה שכזו.
 
היבט נוסף על מפגשי כביש/מסילת ברזל

על מפגשי מסילה-כביש בישראל
בישראל כיום כ-1,200 ק"מ של מסילות רכבת (מה המספר המדוייק?) ולמעלה מ-100 מפגשי מסילה-כביש (או: מסילה-דרך). החסרון במפגשים אלו ברור מאליו, הם מהווים סכנה בטיחותית הן לרכבת והן לנוסעי הכביש, הרכבת הנוסעת מהווה הפרעה לנוסעי הכביש וחוסמת את התנועה בכל מעבר.

ע"פ דו"ח הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ב-2010 היו 81 מפגשים על מסילה פעילה הפתוחים לציבור הרחב (למעט הנמצאים בשטח מגודר וכיו"ב).

אשמח למידע מפורט ומעודכן יותר על מספר מפגשי מסילה-כביש, וההפרדות המפלסיות הרבות שנעשו ונעשות לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל בעשור האחרון (תת"ל 64, כמדומני).

דבר נוסף: האם במסילות החדשות הנבנות כעת (רכבת העמק, מסילת השרון, מסילת כרמיאל-נעמן, הקו המהיר לירושלים ומסילת אשקלון-ב"ש) עתידים להתווסף מפגשי מסילה-כביש נוספים או שמלכתחילה תוכננו אלו עם הפרדות מפלסיות? זכורני לפחות מפגש מסילה אחד בקו כרמיאל-נעמן, אבל אשמח לפירוט.

תודה!
היבט נוסף על מפגשי כביש/מסילת ברזל
אין יותר טוב מהפרדה מפלסית.
היבט נוסף כאשר אין הפרדה:
עם חשמול הרכבת העומד בפתח יהיה צורך להתיחס גם לכבל החשמלי(תחת 25000 וולט) שימצא מעל המסילה/הכביש/השביל החקלאי שיותקן בגובה יחסית נמוך של 5.5 עד 6 מ׳ בלבד; הווה אומר שכל ציוד שינוע מתחתו בעל גובה העולה על 4.5 מ׳, יכנס אוטומטית לחלל הבטחון שבו פריצת מתח תיתכן במיוחד בימים לחים.
 

Rubim88

New member
התאונות האלו עוד יגיעו

היבט נוסף על מפגשי כביש/מסילת ברזל
אין יותר טוב מהפרדה מפלסית.
היבט נוסף כאשר אין הפרדה:
עם חשמול הרכבת העומד בפתח יהיה צורך להתיחס גם לכבל החשמלי(תחת 25000 וולט) שימצא מעל המסילה/הכביש/השביל החקלאי שיותקן בגובה יחסית נמוך של 5.5 עד 6 מ׳ בלבד; הווה אומר שכל ציוד שינוע מתחתו בעל גובה העולה על 4.5 מ׳, יכנס אוטומטית לחלל הבטחון שבו פריצת מתח תיתכן במיוחד בימים לחים.
התאונות האלו עוד יגיעו
ולא רק פריצת מתח אלא גם פגיעה בכבל ונזק למערכת, בדיוק כמו שיש מטומטים שעושים תאונות דומות בגשרים. רק עם מוט הגבלת גובה מקדים יהיה אפשר לצמצם נזקים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תשובה

על מפגשי מסילה-כביש בישראל
בישראל כיום כ-1,200 ק"מ של מסילות רכבת (מה המספר המדוייק?) ולמעלה מ-100 מפגשי מסילה-כביש (או: מסילה-דרך). החסרון במפגשים אלו ברור מאליו, הם מהווים סכנה בטיחותית הן לרכבת והן לנוסעי הכביש, הרכבת הנוסעת מהווה הפרעה לנוסעי הכביש וחוסמת את התנועה בכל מעבר.

ע"פ דו"ח הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ב-2010 היו 81 מפגשים על מסילה פעילה הפתוחים לציבור הרחב (למעט הנמצאים בשטח מגודר וכיו"ב).

אשמח למידע מפורט ומעודכן יותר על מספר מפגשי מסילה-כביש, וההפרדות המפלסיות הרבות שנעשו ונעשות לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל בעשור האחרון (תת"ל 64, כמדומני).

דבר נוסף: האם במסילות החדשות הנבנות כעת (רכבת העמק, מסילת השרון, מסילת כרמיאל-נעמן, הקו המהיר לירושלים ומסילת אשקלון-ב"ש) עתידים להתווסף מפגשי מסילה-כביש נוספים או שמלכתחילה תוכננו אלו עם הפרדות מפלסיות? זכורני לפחות מפגש מסילה אחד בקו כרמיאל-נעמן, אבל אשמח לפירוט.

תודה!
תשובה
מאז שלושת תאונות הרכבת הגדולות באחוזם, ברבדים ובבית יהושע התקבלו החלטות ממשלה בדבר צימצום מפגשי כביש-מסילה במדינת ישראל והחלפתן בהפרדות מפלסיות. לצורך כך גובשה תוכנית לתשתית לאומית - תת"ל 64.
ואכן בחומש האחרון בוטלו מפגשים רבים ונבנו וממשיכות להיבנות הפרדות מפלסיות רבות. כמו-כן - כל המסילות החדשות שנבנות - נבנות ללא מפגשי כביש מסילה וכל המפגשים מופרדים מפלסית.
אני חייב לציין שמדינת ישראל נמצאת במקום מצוין לעומת מרבית מדינות העולם בנושא מערכות הגנה על מפגש ובכל נושא הטיפול במפגשים אלה. הפרק הזה אומנם נכתב בדם ועדיין ישנם מקומות, בהם ביצוען של הפרדות מפלסיות מעוכב שנים בשל גחמות של ראשי ערים כאלה ואחרים, אבל בגדול בשנים האחרונות ישנה מודעות גדולה בקרב מקבלי ההחלטות ורואים את זה בשטח.
 

איטלקי8

New member
יש במקום כלשהו נתונים

תשובה
מאז שלושת תאונות הרכבת הגדולות באחוזם, ברבדים ובבית יהושע התקבלו החלטות ממשלה בדבר צימצום מפגשי כביש-מסילה במדינת ישראל והחלפתן בהפרדות מפלסיות. לצורך כך גובשה תוכנית לתשתית לאומית - תת"ל 64.
ואכן בחומש האחרון בוטלו מפגשים רבים ונבנו וממשיכות להיבנות הפרדות מפלסיות רבות. כמו-כן - כל המסילות החדשות שנבנות - נבנות ללא מפגשי כביש מסילה וכל המפגשים מופרדים מפלסית.
אני חייב לציין שמדינת ישראל נמצאת במקום מצוין לעומת מרבית מדינות העולם בנושא מערכות הגנה על מפגש ובכל נושא הטיפול במפגשים אלה. הפרק הזה אומנם נכתב בדם ועדיין ישנם מקומות, בהם ביצוען של הפרדות מפלסיות מעוכב שנים בשל גחמות של ראשי ערים כאלה ואחרים, אבל בגדול בשנים האחרונות ישנה מודעות גדולה בקרב מקבלי ההחלטות ורואים את זה בשטח.
יש במקום כלשהו נתונים
על כמה הפרדות מפלסיות הן בביצוע, כמה בתכנון ובאיזה שלב של תכנון (פרויקט שתוקצב, פרויקט שלא תוקצב וכו').
 
תקרא בפורום ותבנה בסיס נתונים מהמידע שפה

יש במקום כלשהו נתונים
על כמה הפרדות מפלסיות הן בביצוע, כמה בתכנון ובאיזה שלב של תכנון (פרויקט שתוקצב, פרויקט שלא תוקצב וכו').
תקרא בפורום ותבנה בסיס נתונים מהמידע שפה
לחלופין פנה למשרד התחבורה וכאשר תקבל נתונים פרסם אותם גם פה.
 
בעבר פורסם בפורום קובץ אקסל עם רשימת מפגשי המסילה-כביש

תקרא בפורום ותבנה בסיס נתונים מהמידע שפה
לחלופין פנה למשרד התחבורה וכאשר תקבל נתונים פרסם אותם גם פה.
בעבר פורסם בפורום קובץ אקסל עם רשימת מפגשי המסילה-כביש
מצורף הקובץ.
מאז כמובן שדברים השתנו ובחלק מהמפגשים כבר נבנו הפרדות מפלסיות (40, 50א', 139).
חלקם בבנייה, כלולים בפרויקט בביצוע או לקראת בניה (32, 33, 34, 53 שסוקר השבוע בפורום, 125, 127, 132(?), 141, 208, 223, 224).
וסביר שיש שינויי סטטוס נוספים שאני לא זוכר.
 
תוכנית להפרדה מפלסית 30א' שתחליף את מפגש 30:

בעבר פורסם בפורום קובץ אקסל עם רשימת מפגשי המסילה-כביש
מצורף הקובץ.
מאז כמובן שדברים השתנו ובחלק מהמפגשים כבר נבנו הפרדות מפלסיות (40, 50א', 139).
חלקם בבנייה, כלולים בפרויקט בביצוע או לקראת בניה (32, 33, 34, 53 שסוקר השבוע בפורום, 125, 127, 132(?), 141, 208, 223, 224).
וסביר שיש שינויי סטטוס נוספים שאני לא זוכר.
תוכנית להפרדה מפלסית 30א' שתחליף את מפגש 30:
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/pages/188.aspx[/URL]
 

tsd91

New member
תודה רבה!!!

בעבר פורסם בפורום קובץ אקסל עם רשימת מפגשי המסילה-כביש
מצורף הקובץ.
מאז כמובן שדברים השתנו ובחלק מהמפגשים כבר נבנו הפרדות מפלסיות (40, 50א', 139).
חלקם בבנייה, כלולים בפרויקט בביצוע או לקראת בניה (32, 33, 34, 53 שסוקר השבוע בפורום, 125, 127, 132(?), 141, 208, 223, 224).
וסביר שיש שינויי סטטוס נוספים שאני לא זוכר.
תודה רבה!!!
אכן מסמך מפורט ומעניין. מתוכו עולה מצב טוב מאוד (יחסית, כמו כל דבר ביקום הקטן שלנו. יחסית).
&nbsp
92 מפגשי מסילה-כביש מופיעים במסמך זה. מתוכם 31 מפגשי מסילה-דרך עפר - שלמרות הסכנה הבטיחותית הגלומה בהם, בסופו של דבר מדובר בדרכים עם מעט משתמשים.
&nbsp
הוסף עליהם 4 מפגשי מסילה-דרך פרטית, שכנ"ל מדובר בהפרעה מינורית לציבור - הגענו ל-57 מפגשי מסילה-כביש.
&nbsp
נפחית את שתי ההפרדות המפלסיות שדיווחת עליהם (50א' לא מופיע במסמך) ואת 11 הנוספות שבתהליכי ביצוע או לקראת בניה הרי שהמספר יורד ל-44. עדיין משמעותי - אבל יחסית מצבנו טוב.
 
בקובץ מופיע 50 א' (אני רשמתי ללא הרווח) אבל הכוונה למפגש הזה

תודה רבה!!!
אכן מסמך מפורט ומעניין. מתוכו עולה מצב טוב מאוד (יחסית, כמו כל דבר ביקום הקטן שלנו. יחסית).
&nbsp
92 מפגשי מסילה-כביש מופיעים במסמך זה. מתוכם 31 מפגשי מסילה-דרך עפר - שלמרות הסכנה הבטיחותית הגלומה בהם, בסופו של דבר מדובר בדרכים עם מעט משתמשים.
&nbsp
הוסף עליהם 4 מפגשי מסילה-דרך פרטית, שכנ"ל מדובר בהפרעה מינורית לציבור - הגענו ל-57 מפגשי מסילה-כביש.
&nbsp
נפחית את שתי ההפרדות המפלסיות שדיווחת עליהם (50א' לא מופיע במסמך) ואת 11 הנוספות שבתהליכי ביצוע או לקראת בניה הרי שהמספר יורד ל-44. עדיין משמעותי - אבל יחסית מצבנו טוב.
בקובץ מופיע 50 א' (אני רשמתי ללא הרווח) אבל הכוונה למפגש הזה
כן מספר המפגשים המופיעים בקובץ הוא 91 ולא 92 (שורה 1 היא שורת כותרות) וחלק מהמפגשים המצויינים בקובץ הם במסילות לא פעילות.
בפועל מספר המפגשים שבאמת יש חשיבות להחליפם בהפרדות מפלסיות קטן עוד יותר.
 

איטלקי8

New member
מי אחראי על הפרסום הזה?

בעבר פורסם בפורום קובץ אקסל עם רשימת מפגשי המסילה-כביש
מצורף הקובץ.
מאז כמובן שדברים השתנו ובחלק מהמפגשים כבר נבנו הפרדות מפלסיות (40, 50א', 139).
חלקם בבנייה, כלולים בפרויקט בביצוע או לקראת בניה (32, 33, 34, 53 שסוקר השבוע בפורום, 125, 127, 132(?), 141, 208, 223, 224).
וסביר שיש שינויי סטטוס נוספים שאני לא זוכר.
מי אחראי על הפרסום הזה?
אולי הוא יכול להשיג מידע עדכני :)
 

tsd91

New member
תודה על התשובה

תשובה
מאז שלושת תאונות הרכבת הגדולות באחוזם, ברבדים ובבית יהושע התקבלו החלטות ממשלה בדבר צימצום מפגשי כביש-מסילה במדינת ישראל והחלפתן בהפרדות מפלסיות. לצורך כך גובשה תוכנית לתשתית לאומית - תת"ל 64.
ואכן בחומש האחרון בוטלו מפגשים רבים ונבנו וממשיכות להיבנות הפרדות מפלסיות רבות. כמו-כן - כל המסילות החדשות שנבנות - נבנות ללא מפגשי כביש מסילה וכל המפגשים מופרדים מפלסית.
אני חייב לציין שמדינת ישראל נמצאת במקום מצוין לעומת מרבית מדינות העולם בנושא מערכות הגנה על מפגש ובכל נושא הטיפול במפגשים אלה. הפרק הזה אומנם נכתב בדם ועדיין ישנם מקומות, בהם ביצוען של הפרדות מפלסיות מעוכב שנים בשל גחמות של ראשי ערים כאלה ואחרים, אבל בגדול בשנים האחרונות ישנה מודעות גדולה בקרב מקבלי ההחלטות ורואים את זה בשטח.
תודה על התשובה
מצטרף לשאלתו של איטלקי8: יש ברשותך נתונים 'יבשים' בנוסף לאלו שציינתי מ-2010? אז היו 81 מפגשים שכאלה, כמה קיימים היום ולכמה מהם יש תכנון/ביצוע להפרדה מפלסית?
&nbsp
תודה!
 

lauBSter

New member
לאחרונה קראתי שברכבת לכרמיאל בהתחלה יהיה מפגש כביש-מסילה

תשובה
מאז שלושת תאונות הרכבת הגדולות באחוזם, ברבדים ובבית יהושע התקבלו החלטות ממשלה בדבר צימצום מפגשי כביש-מסילה במדינת ישראל והחלפתן בהפרדות מפלסיות. לצורך כך גובשה תוכנית לתשתית לאומית - תת"ל 64.
ואכן בחומש האחרון בוטלו מפגשים רבים ונבנו וממשיכות להיבנות הפרדות מפלסיות רבות. כמו-כן - כל המסילות החדשות שנבנות - נבנות ללא מפגשי כביש מסילה וכל המפגשים מופרדים מפלסית.
אני חייב לציין שמדינת ישראל נמצאת במקום מצוין לעומת מרבית מדינות העולם בנושא מערכות הגנה על מפגש ובכל נושא הטיפול במפגשים אלה. הפרק הזה אומנם נכתב בדם ועדיין ישנם מקומות, בהם ביצוען של הפרדות מפלסיות מעוכב שנים בשל גחמות של ראשי ערים כאלה ואחרים, אבל בגדול בשנים האחרונות ישנה מודעות גדולה בקרב מקבלי ההחלטות ורואים את זה בשטח.
לאחרונה קראתי שברכבת לכרמיאל בהתחלה יהיה מפגש כביש-מסילה
בצומת כרמיאל מערב, וזאת עד להתחלת הבנייה והשלמת המחלף הגדול בצומת הזה.
כרגע אין עבודות על בניית המחלף. בשאר המקומות אכן כבר נבנו ואף הושלמו ההפרדות המפלסיות (אחיהוד+ברלב).
 

איטלקי8

New member
זה לא יקרה.

לאחרונה קראתי שברכבת לכרמיאל בהתחלה יהיה מפגש כביש-מסילה
בצומת כרמיאל מערב, וזאת עד להתחלת הבנייה והשלמת המחלף הגדול בצומת הזה.
כרגע אין עבודות על בניית המחלף. בשאר המקומות אכן כבר נבנו ואף הושלמו ההפרדות המפלסיות (אחיהוד+ברלב).
זה לא יקרה.
ודווקא ניכר שיש עבודות בשטח שם... הם טיפלו בצומת שם כבר איזה 937249729 פעמים.
האמת אפשר לדעת בקלות מה הולך לקרות לפי שיטת המכרזים.
יש זוכה במכרז הקמת הגשר? מה לוחות הזמנים שלו?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה