על מחלקות ומלוניות-מי תרים את הכפפה

מאי 972

New member
ביולדות טרם היה לי הכבוד

אני בהריון ראשון. אבל אני שומעת כל הזמן מסביב, וקוראת פה את כל הסיפורים, תסבירי לי למה בחדר שתוכנן ל 2 יש 3 בנות? ולמה אני צריכה להביא מגבות מהבית? ואיך זה שחצי מהסיפורים פה נותנים הרגשה כל כך רעה? או שזה ההורמונים שלי?
 

ענתש

New member
נראה לי שסתם הפחידו אותך...

בעקרון אין סיבה לתחזק מחלקה של 500 מיטות אם בממוצע יש 50 יולדות בבת אחת במחלקה. אבל פה ושם אם אין לך מזל את "נופלת" על היום בשנה שבו יולדות בבת אחת 60 יולדות ואז מצטופפים בחדר או ישנים במסדרון - וזה הגיוני, אין מה להלחם נגד זה. כל ציפיה אחרת מבית החולים היא מוגזמת (בהנחה שזה לא מצב השיגרה שלו כשיולדות ישנות במסדרון). אני יכולה להגיד לך שבמאיר בחדר שתוכנן ל-3 יש שתי בנות ורק אם יש עומס יוצא דופן שמים את השלישית. מחלקות בהן באופן קבוע המצב הוא צפוף בדרך כלל משפצות ומוסיפות עוד חדרים. מגבות מהבית - ואללה, אפילו לא בדקתי אם נותנים מגבת בבית החולים. הבאתי את שלי הגדולה והמפנקת. נדמה לי שהיו מגבות ששמתי על הרצפה כדי לספוג את המים מהמקלחת, לא בטוחה. בכל מקרה נותנים בגדים (גם לך וגם לתינוק) כמה שאת רוצה (יש עגלות של בגדים נקיים) וגם תחבושות הגיניות (של שקמה, אני לא אוהבת אז אני מביאה לעצמי) וגם כל דבר אחר שאת צריכה, רק תשאלי איפה יש. אם תגידי מה נתן לך הרגשה רעה אני אוכל אולי לעזור עם מידע נכון.
 

g a n i

New member
אבל בתה"ש 3 מיטות בחדר של 2

זה קבוע (ו-2 בחדר בודד, למעט מקרים מאוד מיוחדים באגף של HR). הצפיפות שם היא מגוחכת.הרווח בין המיטות הוא רוחב הארונית נטו. זה לא תמיד רע (אחוות יולדות וכולי, לפעמים נוצרים מצבים נחמדים), אבל מאוד מקשה על ההתנהלות היומיומית, הופך את הביות לקשה מאוד - םיזית אין מקום לעריסה, ובטח לא לשלוש), ואין שמץ טיפת פרטיות: להדרכות הנקה, לשאלות על דימומים ושאר עניינים פרטיים וכולי.
 
המלונית של ליס בבעלות פרטית

אני מכירה חבר של בעלת המלונית. בזמנו המחלקה היתה מעולה אך אז מצד שני עוד לא היתה מלונית וחוץ מזה זה רק ליומים לא צריך לצפות ללוקסוס. תמיד יש תקופות של עומס ותקופות רגועות יותר.
 
מאי יקרה, בואי נעשה קצת סדר...

קודם כל העצומה היא לא יוזמה שלי, אני כתבתי את הכתבה ב-YNET על ביות מלא ונראה לי שזה מה שבילבל אותך. תראי, יש הרבה בתי חולים ששיפצו את מחלקות היולדות וכאלו שעדיין משפצים. רשימה חלקית - שיבא בונים כעת אגף ביות, כרמל שיפצו את כל היולדות+תינוקייה, בני ציון ורמב"ם בשיפוצים, ליס - בי"ח חדש כולו ממילא, בילינסון מחלקות חדשות (העצומה זה כבר סיפור אחר...), וולפסון מחלקה משופצת, אס"ה מחלקה משופצת, מאיר מחלקה משופצת, ויש עוד. השאלה היא כמובן מה עושים במחלקה ולא רק מתי משפצים אותה...
 

מאי 972

New member
סליחה טעות שלי

התבלבל לי ביחד העצומה והכתבה שלך.. אני אומרת שוב, לא ממש משנה לי הצבע על הקיר . אלא המחלקה עצמה. ואם ליס הוא בית חולים חדש לגמרי, למה שלוש בנות בחדר של שתיים? ומה הסיפור עם הביות כן או לא? ולמה כל הסיפורים ששמעתי משם הם סיפורי אימה? ואני לא ומרת עוד מילה על התערבות רפואית וכד', כי בזה אני ממש לא מבינה?
 

אפרתי פ

New member
אני ילדתי בליס והיה בסדר גמור

זה לא היה "סיפור אימה" בכלל. היינו שתי בנות בחדר (של שתי בנות), בביות מלא. כשהייתי צריכה (היו כמה שעות שהייתי ממוטטת ממש, כי התינוק לא ישן, כי הוא ינק טוב) שמתי אותו בתינוקיה. יכול להיות ש"סיפורי האימה" עושים רושם יותר חזק מסיפורים "טובים" או מסתם חוויות רגילות. זה בית חולים ולא ציפיתי לאיזה תנאים מפלידים. וגם בחרתי לא ללכת למלונית - כי בעיני יש דברים שהיה לי חשוב יותר להוציא עליהם את הכסף. ובמחלקה היה ממש ממש בסדר - התנאים, האחיות, הבגדים והמגבות... ואפילו האוכל היה סביר (אם את מצפה לאוכל של בית חולים ולא של מלון).
 
זהר, האם את יודעת לגבי שיפוצים

בתה"ש, נדמה לי ששמעתי איפשהו שהם מתכוונים לשפץ את המחלקה.
 

g a n i

New member
לא זוהר אבל כתבתי על זה אתמול:

הם בונים, בצמוד למחלקה, אגף לביות מלא.
 

lavendula

New member
תסלחי לי על הסקפטיות אבל

לא נראה לי שבזמן שחולי סרטן שובתים רעב כדי להכניס תרופה מצילת חיים לסל הבריאות, ובעוד הורים לילדים עם מחלות נדירות וקשות מפגינים ליד משרדי ממשלה כדי להשיג מימון לתרופה שתשפר את חיי ילדיהם, מישהו בכלל יתייחס לעצומה כזו. אני לא אומרת שהתנאים אידיאלים, אבל לצערי, ולמרות עידוד הילודה בישראל, נשים הרות הן לא בדיוק בראש סדרי העדיפויות כשבאים לדון בתקציב הבריאות. הוגן? לא, אבל אני תמיד מתפללת לא להשתייך לקבוצה הראשונה שמניתי... ובאופן מעשי, מה תעזור עצומה? הרי נשים חייבות ללדת איפשהו, והרוב המכריע לא יולדות בבית, כך שלא יהיה מנוס מלהגיע ללדת באחד מבתי החולים.
 

מאי 972

New member
סלחתי

ללדת באחד מבתי החולים. ציטוט שלך. לא בכזה שהתנאים בו לא כמו שאני חושבת שאני ראויה להם. ועם כל הכבוד והצער לכל שאר המחלקות, אני בוחנת את מה שקרוב כרגע אלי. ובשונה מכל החס וחלילות, כאן יש לנו ברירה. אנחנו שוות כסף, ובתכלס , איך כתבו פה, בכסף שמקבלים עלנו מחזיקים עוד מחלקות. חוסר האמונה שאנחנו יכולות לשנות משהו, הקבלה של כל ה"רפואה השחורה" בכלל ובהריון בפרט מאוד צורמים לי. אבל כנראה רק לי.
 

lavendula

New member
אגב, מה שבאמת מעצבן

זה שגם אם את עוברת למלונית, בית החולים מקבל עלייך את מלוא התשלום. זה באמת לא לעניין! ושוב, גם לי צורם שהמצב לא אופטימלי בבתי היולדות, וזה מתחיל עוד הרבה לפני שמגיעים למחלקה, כלומר בלידה עצמה. אני פשוט לא רואה איך עצומה תשנה את זה. אני גם לא חושבת שבתי יולדות יתרגשו במיוחד מעצומה בעד ביות, כי מרבית היולדות בכלל לא מעוניינות בביות.
 
למעלה