על מחלקות ומלוניות-מי תרים את הכפפה

מאי 972

New member
על מחלקות ומלוניות-מי תרים את הכפפה

מצד אחד הלידה עוד נראית לי רחוקה.מצד שני אולי המעונן חלקית שבחוץ העיר אותי. או שזו העצומה של זהר? אנחנו בעלות הכוח, אם הבנתי נכון (ותקנו אותי בבקשה אם אני טועה) כמו כל דבר בהריון כסף זה שם המשחק , בתי החולים מקבלים על כל לידה תשלום כלומר יש להם אינטרס מובהק שנלד אצלהם. מצד שני לפחות ממה שאני קוראת על ליס ועל תל השומר המחלקות שלהם מתחת לכל ביקורת. כי ככה הם מעודדים את המלוניות עכשיו השאלה שלי - אני יוצאת מנקודת ההנחה, שרוב הבנות לא הולכות למלונית מסיבה כזו או אחרת.אז למה אנחנו לא יוצאות בעצומה ופניה למי שלא יהיה לשיפור התנאים במחלקות עצמן???הרי אין פה הגיון .. זו זכות שלנו ללדת ולקבל תנאים לא? אישית כמו שזה נראה עכשיו אני אבחר ללדת במקום אחר, אומנם רק 2 לילות אבל אני רוצה תנאים נורמלים. מי תרים את הכפפה?
 

anna77

New member
נושא חשוב!

וזה לא רק בליס ותל השומר! בכל בתי החולים בארץ, גם באלה שאין בהם מלונית- לא משקיעים בתנאים במחלקת יולדות, למרות שהם מרוויחים המון. לרוב הלידות ללא סיבוכין, אין הרבה הוצאות והמדינה משלמת כאילו זה ניתוח. בהדסה עין כרם בירושלים, למשל, איפה שהתנאים נחשבים כטובים, הנשים נאלצות לשהות כמעט יום שלם אחרי הלידה במסדרון, כי אין מקום בחדרים!!!! אבל מה אנחנו יכולות לעשות? יש הצעות?
 

מאי 972

New member
במסדרון?

לא נסחפו... לא יודעת בדיוק מה אנחנו יכולות לעשות אני בטוחה שיש פה חכמות ממני, לדוגמא אני זוכרת את העצומה שהייתה לגבי מכבי, והפלא ופלא הם שנו דברים לא? פשוט לא נראה לי הגיוני כל הקטע הזה שאנחנו מוכנות לסבול הכל.. אנחנו סובלות לרוב בשקט רופאים שמעקמים לנו את הפרצוף שלא עשינו אצלהם את הבדיקות בפרטי... ואף מילה למה אנחנו בכלל צריכות לעשות בדיקות בפרטי שהרי אנחנו משלמות מס בריאות.. אנחנו מוכנות לשלם סכומים לא הגיונים בשביל שקט נפשי ולהיות במסדרון? זה כבר יותר מידי. אז מה נשב בשקט ונגיד ככה זה? אנחנו צרכניות של מגוון מאוד גדול של שרותים, רפואה זה אחד מהם, ודווקא בקטעים החשובים אנחנו שותקות.. לא?
 

טאש

New member
לא הבנתי איזו כפפה....ברב המחלקות

כבר עשו שיפוצים ולכן רב מחלקות היולדות נראות מאוד נעימות. הבעיה של 2-3 בנות בחדר ושירותים משותפים היא אילוץ שאני בספק אם נוכל להזיז. אולי הדרישה לתקנים נוספים של אחיות במחלקה יכולה כן להזיז משהו. ללא ספק אפשרויות הביות כרגע הן המוגבלות בשל מחסור בכח אדם (ומודעות ועוד)
 

מאי 972

New member
הנה סדר בדברים

למה שלא נזיז אילוצים? חדרים ל 2 אמורים להיות חדרים ל 2 משהו תכנן אותם ככה לא? על כ"א אני כבר לא מדברת. ואם העלת את נושא הביות - למה שלא נדאג להפרדה? אני קוראת פה סיפורים על בנות שרצו ביות ושובצו בחדרים שבהן היו בנות שלא רצו ביות. זו צודקת וזו צודקת למה אין הפרדה? חדרים עם ביות וחדרים בלי ביות? זו זכות שלנו לבחור מה אנחנו מעדיפות לא? אם החלטתי שאני לא רוצה ביות, למה אני צריכה לחלוק חדר עם משהי שרוצה ביות? ומה עם עוד כ"א לתינוקיה? שכן תהיה אופציה למי שבוחרת לא להיות בביות? מה עם כל בעיות שחוזרות על עצמן פה בסיפורים? על מגבות? על מחסור בציוד ועל אוכל? ואף מילה על הקטע של חדרים בתשלום, ומילדת אישית מבית החולים שאת משלמת לה כסף.. אולי זו רק תחושה שלי, אולי אני במיעוט פה, אבל ההשלמה שלנו שכל דבר עולה כסף , שבעצם אנחנו משלמות הרבה על בריאות נראה לי רע.
 

lavendula

New member
זה לא מעשי

בית החולים עושה אופטימיזציה. נגיד ויש חדרים ל-2, ויש עומס? מה כבר אפשר לעשות? לשלוח הביתה? הפרדה בין ביות ללא-ביות? קשה לתכנן את זה מראש. משתלים להפריד, אבל שוב, אם יש עומס, אין ברירה.
 

מאי 972

New member
לא יכולה לקבל את האין ברירה

מצטערת. לאמא שלי אמרו שאין ברירה אלא לקחת אותי לתינוקה, לא עלה על דעתה אופציה של ביות, גם היום שאני מספרת לה על זה זה נראה לה לא הגיוני, למה? כי אז לא הייתה בחירה. יש עומס? תפנו לבתי חולים אחרים באזור, ממש כמו שסוגרים פגיות (
). נכון שקשה לתכנן ביות, אבל תקצו מקום, יש עומס? תשאלו את היולדת אם איכפת לה להיות בחדר עם ביות , או תעדכנו את מי שבחרה ביות שהיא תהיה בחדר של בנות שביקשו לא להיות עם ביות. נכון זה רק ליומיים, אבל למה דברים שהם הגיוניים בעולם בישראל ישר אומרים אין ברירה...?
 
גם אני בדיעה הזאת

ואישית אני לא בעד לתת כסף עוד למלונית. השאלה איך לעשות ביקורת לתנאים ? יש אופציה שזהר תעשה כזאת ביקורת בכלל ? זה בר בדיקה ? ולמה לא מתפקדת לשירשור התל"מ שלנו ככה משאירה אותנו לבד שם
 
עידית יקירתי, כבר בדקתי...../images/Emo13.gif

במנוע החיפוש, יש קטגוריה שנקראת "מחלקת יולדות" - זה בדיוק מה שמפורט בה, התנאים, כמה יולדות בחדר וכו' וכו'. נסי ותהני...
 
הבעיה היא בכלל לא של בתי החולים -

הם בדרך כלל גופים די עניים. הבעיה היא של חלוקת תקציבים מצד הממשלה. ליס ותל השומר החליטו לתת אלטרנטיבה שמאפשרת להם להרוויח יותר, אבל הם לא מרעים את התנאים בכוונה כדי לגרום לאנשים להזמין מקום במלונית. פשוט כדי להיטיב את התנאים צריך יותר חדרים ויותר אחיות - שזה כמובן עוד תקציב. את הכפפה אפשר להרים בבחירות הבאות - וגם אז לא בטוח...
 

מאי 972

New member
אבל הם מקבלים כסף

הם מקבלים כסף על כל אחת מאיתנו שיולדת. ואני לא מקבלת את גלגול האשמה על הממשלה. נושא הבריאות הוא דפוק תקציבית וזה לא חדש.ובתי חולים תמיד בוכים שאין להם כסף. אם אין להם כסף שלא יפרסמו את עצמם. במקום לקדם את המלוניות שיקדמו את התנאים עצמם.
 

rjf

New member
מאי אני חייבת להגיד לך שאם

כבר היה בא לי לצאת למלחמה על משהוא אז זה על הזכות לבחור איפה ללדת - בבית או בבית חולים - שהמימון שהולך אוטומתית לבית חולים ילך למימון לידת הבית עם כך בחרתי. לי זה ברור שגם אחרי הלידה הזאת - כמו אחרי הלידה הקודמת אין מצב שאני נשארת באישפוז אלא אם כן אני או התינוקת חייבות. למה לי מיטה צרה ולא נוחה של בית חולים את אני יכולה את המיטה שלי בבית?
 

מאי 972

New member
../images/Emo45.gif זכות הבחירה

אני איתך.חוץ מהקטע הזה של "לצאת למלחמה".. לא אוהבת מלחמות. אני חושבת שצריכה להיות בחירה אם לגבי מקום הלידה.
 
נראה לי שלפחות לגבי ליס,

המלונית לא שייכת להם, לא? ככה קראתי באיזה מקום, אבל אני לא יודעת אם זה נכון או לא. בכלל, נורא קל להפריח האשמות כמו "מזניחים את המחלקות בכוונה", כשלמעשה התקציב של בתי החולים כל כך נמוך, שכל המחלקות נורא מוזנחות. מי שמבקרת היום במחלקות פנימיות, למשל, תראה מראות הרבה יותר מזעזעים מאלה שיש במחלקת יולדות, ובתכל'ס, אם יש תקציב מוגבל אלה המחלקות שצריכות לקבל אותו קודם - כי שם יש זקנים ואנשים חולים, שמתאשפזים להרבה יותר מיומיים שלושה, או לכל היותר שבוע.
 

מאי 972

New member
אי אפשר בכל החזיתות

וחולים קשישים בפנימית זו חזית בפני עצמה. ואף מילה על חולי סרטן.. והסל הרפואי אז מה ? נשב בשקט כי יש לפננו בתור? אבל תראי חיפושית, אנחנו משלמים המון כסף על בריאות, ולטעמי דווקא בלידה שאני בחורת לאן ללכת ושאני יודעת שבתי החולים מקבלים עלי כסף, וקצת מחזרים אחרי זכות להקים צעקה. אין להם כסף? אז מה זה כל הכנסים והפרסומים שהם עושים? לא איכפת לי כבר למה, למי שייכת המלונית ומי מרווח. הנה כתבו פה שבירושלים שוכבים מבסדרון - זה בסדר כי "הבית חולים עני?". בעיני לא. ואני מאוד שמחה עכשיו שאני לא ירושלמית, ויש לי קצת יותר בחירה. כי אני לא מסוגלת לחשוב על עצמי שוכבת במסדרון. לא אחרי לידה ולא בכלל.
 

ענתש

New member
אז אני לא כל כך בעד זה...

אני בעד זכויות עקרוניות שלא עולות כסף לבית החולים - ביות מלא, לידות בבית, יחס של אדם שבא לקבל שירות ולא של חולה שיש "לרפא" אותה ו"להתערב" לה. אבל בעד שיפור התנאים ? תשמעי, אני אישית מצביעה ברגליים נגד בתי חולים שמשפרים את הרפואה הפרטית *על חשבון* הרפואה הציבורים כגון תל השומר (מזניחים את המחלקה במכוון כדי לעודד תנועה למלונית, שלבית החולים יש נתח נאה מהכנסותיה). אבל לרוב בתי החולים אין מלונית ואין תנאים משופרים במחלקה מסיבה אחת - הכסף שמגיע מביטוח לאומי למחלקת יולדות זורם באופן אוטומטי לשתי המחלקות האחרות. וסבתא שלי, שהיא בת למעלה מ-90, כשהיא מאושפזת במחלקה פנימית עם מכשור רפואי נורמאלי וכוח אדם שמספיק להתיחס במינימום לחולים (גם זה לא מספיק אבל יכול היה להיות יותר גרוע) וכשהיא מקבלת תרופות אני יודעת שחלק מזה אני בעצמי מימנתי בזה שלא ביקשתי מחלקת יולדות מפוארת. לצערי אנחנו לא חיים במדינה עשירה וזה המצב. כל דבר שתדרכי עם ה"כוח" שלך יבוא על חשבון מישהו אחר, שיש לו פחות כוח.
 

ענתש

New member
מה זה "שתי המחלקות" ? התבלבל לי..

"שאר המחלקות" היה צריך להיות.
 

מאי 972

New member
אני ואת בעד אותם דברים כמעט..

אני רוצה תנאים , לא תנאים מפוארים, ממש לא מעניין אותי צבע הקיר, אבל כן מעניין אותי כמה בנות יש איתי בחדר, ומעניין אותי שיתנו לי לבחור אם אני רוצה ביות או לא (ולפעמים בלהט המאבק על הביות שוכחים שיש בנות שממש לא רוצות ביות ולא רוצות תינוק איתם בחדר ושגם זה בסדר ) . וגם אני כמוך מכירה את המחלקות הפנימיות (לצערי מנסיון אישי שלי, לא צריך להיות בת 90 להתאשפז שם) ואת מצוקת בתי החולים, ועדיין. אני לא רוצה תנאי פאר, אני רוצה תנאים. אני לא רוצה לארוז מגבות בתיק בית החולים אני לא רוצה שבעלי ילך להביא לי אוכל אני רוצה לבחור אם אני רוצה ביות או לא, ובכל מקרה לחלוק חדר אם מי שבחרה כמוני. אני רוצה לקבל שרות ממש כמו שאני מאמינה שגם במחלקות פנמיות צריך לקבל שרות. ושוב, תמיד יהיו לפני, המחלקות הפנימיות, ההשתלות, המיון .. הפעם אני רוצה לדאוג לעצמי לשם שיוני.
 

ענתש

New member
למה ? נתקלת בתת תנאים

בפעם שעברה ? אני בשתי הלידות שלי זכיתי לתנאים סבירים ביותר גם אם לא מפוארים. אז כן, היינו 3 בנות בחדר (בלידה ראשונה) ואחר כך שתיים (בשניה) וכן היו מקלחת ושירותים על כל 6 בנות (אבל תמיד היה נקי בפנים) וכן הבאתי מגבת מהבית אבל לא חלוקים ללבישה (שמתלכלכים מאד ותמיד היו נקיים וזמינים) וכן צבע הקירות בית חולים כזה מדכא אבל היו שמיכות וכריות וסדינים נקיים והאוכל היה סביר גם אם לא מפואר (ביצה קשה ודיסה ולחם עם ריבה או גבינה בבוקר, בצהרים שניצל ואורז ובערב דייסה, גבינה, לחם, ביצים שוב). נתנו לי להיות בביות מלא וגם לשים את התינוק בתינוקיה אם הייתי ממש צריכה (בלידה הראשונה כן, בשניה לא). לא הרגשתי שאני בתת תנאים.
 
למעלה