על מוסר, כבוד וחברים מתים.

Testosterone

New member
על מוסר, כבוד וחברים מתים.

שלום לחברי הפורום. יש לי סיטואציה שמטרידה אותי ממש לאחרונה והייתי מעוניין לשמוע דעתכם עליה. לפני שנתיים וחצי, איבדתי את החבר הכי טוב שלי בתאונת דרכים. אירוע שעד היום לא עוזב אותי ומלווה אותי יום יום. לאותו חבר הייתה חברה כ3 שנים, והם נפרדו 8 חודשים לפני שהוא נהרג. הם היו אהבה גדולה אחד בשביל השני. לאחרונה, אני והאקסית שלו התחלנו להתקרב, עזרתי לה בכל מני בעיות שהיו לה, ונוצר בינינו קשר טוב. אנו צוחקים יחד, מדברים הרבה, ויש כימיה ממש טובה. יש לציין, שהאקסית שלו היא בחורה משכמה ומעלה, אשת אשכולות של ממש, יפה כמו ציור, חכמה הרבה מעל לממוצע, ופשוט בן אדם זהב עם ערכים שקשה למצוא היום. או במילים אחרות, כל גבר היה רוצה להיות איתה, וממש קל להתאהב בבחורה כזו. שנינו לא מצאנו אף אחד/ת בשנים האחרונות, ואנו מבלים לבד. אני מתחיל להרגיש שאני מסוגל לפתח רגשות אליה, אבל יש לי מחסום גדול מאוד בראש "היי, היא האקסית של החבר הכי טוב שלך שנהרג !!!" אם הוא היה בחיים, לא הייתי עונה לה בכלל לטלפון אם הייתה מתקשרת, מרוב שאני מקפיד בקטעים האלה. אני לעולם לא אלך או אחשוב ללכת עם אקסית של חבר. זה יהרג ובל יעבור מבחינתי. אני רוחש לה המון כבוד, אני אפילו לא חש אליה משיכה מינית מרוב המחסומים שיש לי בראש. השאלה שלי אליהם היא, אם יכולה לצאת מהסיפור הזה אהבה גדולה וקשר חזק, הייתם מצדדים בקשר כזה ? זה לא נראה מוזר ? זה לא נראה לא מוסרי ? לא מכבד ? אני אוכל את עצמי במחשבות האלה, וחושב כבר לנתק איתה קשר כליל, כדי לא לעשות טעות. אשמח לשמוע את דעתכם בעניין. תודה.
 
לדעתי

אם אתה אוהב אותה אהבה אמתית בזכות מה שהיא כאדם, באשר היא אדם, ותהיה טוב ונחמד אליה בדרך שתיצור אתה קשר, זה בסדר גמור.
 

oneofus

New member
תקראו לילד על שמו!

למצוא אהבה זה קשה. אם מצאת תפוס בשתי ידים!
 

professional CG

New member
אל תקראו לילד על שמו

צריך להמשיך הלאה בחיים, מספיק תמונה בבית בשביל הזיכרון... לא צריך להיסחף . אם אתה מרגיש שזה זה, ויש פה מצב לחתונה. אני מאמין שהוא היה מעדיף שהיא תיהיה איתך, מאשר עם מישהוא אחר. הוא מת, זו עובדה שלא תשתנה לעולם. אתה מכבד אותו ותוהב אותו לנצח, זו גם עובדה שלא תשתנה לעולם . בסוף היא תמשיך הלאה ותיהיה עם מישהוא, תיהיה לה זוגיות ומשפחה. למה שהמישהוא הזה לא יהיה אתה? ככה חבר שלך ידע שהיא בידיים טובות, במידה והוא משקיף עליך מלמעלה. בהצלחה .
 
זה לא עיניין של מוסר או כבוד

היא פנויה, אתה פנוי והכל פתוח.
 
אין פה שום דבר לא מוסרי...

אפילו להיפך. זאת הזדמנות לקום לחיים חדשים מתוך אובדן גדול וכואב, שיהיה לכם בהצלחה!!
 
צריך לחזור צעד אחורה. עם או בלי האקסית שלו

אתה עדיין באבל על החבר שלך. המוות שלו מופיע לך מול העיניים כל יום ואתה צריך לעשות משהו עם זה. אני לא אומר בשום אופן לשכוח את החבר אבל צריך להתחיל לתפוס אותו בתור אדם שכבר נפטר ולא בתור מישהו שאפשר לגזול ממנו משהו. אולי תיקח דוגמה מהבחורה המקסימה שאתה בקשר איתה. אני משוכנע שהיא לא שכחה ולא תשכח אותו אבל היא הצליחה לחזור לתפקוד.
 

DC400

New member
לדעתי

בד"כ בנאדם מסתובב עם אנשים שדומים לו באופי . כנראה שחברך ואתה הייתם דומים באופי וזה עושה משהו באוירה לא סתם יש ביניכם כימיה . אני דווקא כן חושב שאתם צריכים לנסות ולהוציא קשר מהמכנה המשותף הזה , להוציא שמחה מכל העצב הזה נשמע צעד נכון . גם נראה שאתה באמת נמשך אליה ולא סתם מנצל אותה . בהצלחה!
 

אוגלה

New member
לפי דעתי אין שום בעיה

קודם כל, רציתי לומר שאני משתתפת בצערך. שנית, אני בטוחה שהחבר היה שמח אם היה יודע ששני אנשים שהוא אהב, מוצאים אושר אחד אצל השני. אבל לפני שמתחילים קשר, הייתי חושבת האם הקשר מבוסס על רגשות אמיתיים משני הצדדים, או שאיכשהו תהליך האבל גרם לכם להתקרב לאדם שהכי קרוב לחבר שנהרג, או שיש עדיין רגשות לא פתורים שקשורים לחבר, שיכולים לצוף במהלך הקשר ולפגוע בכם. בכל אופן, אני מאחלת לכם בהצלחה, אבל אולי הייתי פונה להתייעץ עם יועץ אבל לראות, שברבדים היותר עמוקים, זה לא יכול לפגוע
 
אתה נמצא בין החיים

אין כאן עניין של מוסר, כי אתה לא פוגע באף אחד. אין פה גם שום דבר מוזר. אני לא רואה בזה פסול. הם נפרדו באופן רשמי, ואין סיבה שלא תממש אהבה שיכולה להיות ביניכם לאור הנסיבות.
 

DC400

New member
נפרדו באופן רשמי?

נראה לי חד מדיי לכתוב דבר כזה..
 
הם נפרדו באופן רשמי 8 חודשים

לפני שהוא נפטר. כוונתי בנושא הייתה שזה לא שהם היו בזוגיות ואז הוא נפטר. במצב כזה, היו נשארים הרבה דברים לא פטורים, וקיימת נטיה לעשות אידיאליזציה של המת, עד כדי כך שלאף אחד אחר אין אפשרות להשתוות אל אותו אדם טוב שכבר לא נמצא בין החיים. מכיוון שהיא לא איבדה אותו בתור בן זוג, אלא בתור אקס, שזו גם חוויה לא נעימה, אבל זו לא חוויה מטלטלת כמו לאבד בן זוג. מכיוון שהם לא היו בזוגיות אלא נפרדו קודם לכן, הוא לא נכנס לנעליו של החבר, הוא יוצא עם האקסית שלו. יש פה הבדל.
 

Beautiness

New member
אני די צעירה ואולי אני לא רואה פה את כל

ההבטים בסיפור הזה,חוץ מאהבה ורודה ורומנטיקה ילדותית . אני כן יכולה להבין למה אתה חוסם אותה מראש כאופציה לקשר זה טבעי ומובן. אבל תשמע, לדעתי..נסתרות הן דרכי האל. אולי זה נועד להיות כמו שאומרים! אולי מטרת הקשר שלה ושל חבר שלך היה כדי שתכיר אותה, וכדי שבסופו של דבר תהיו ביחד. אם אתה רואה שזה זה, וזה הדדי..אין סיבה לחסום אחד את השני. אהבה זה דיי מצרך נדיר היום,אז אם זה הגיע אליך כדאי לתפוס בשתיי ידיים :] בכל מקרה, אני הייתי הולכת על זה !
 
?!

הבן אדם עבר מעולמנו, הוא לא ממש עסוק בלהתחשבן איתך בדיעבד. אין שום דמיון למצב שהוא היה בין החיים ומלא באגו שלו... גם אם אתה מאמין בנשמות- לנשמות אין אגו, הן טהורות. האגו הוא זה שהיה מפריע לחבר לפרגן לחבר הכי טוב שלו אם הוא היה מוצא את אהבת בחייו בזרועות האקסית שלו (אין לי כח לפרשן, הבנתם מי זה מי, כן?) והאגו של החבר שלך כבר אינו מסתובב בינינו. אם יש חלק אחד באדם שסופו סופי- לדעתי- זה האגו שלו. אז אתה יכול בכיף לשחרר את הרסן המוזר הזה, ולכבד את החבר שלך שהצליח למצוא אישה כל כך נהדרת בחייו, ולהעריך אותה, כפי שאתה מעריך- על מי שהיא. אדרבה, אני מאמינה שמה שמחבר ביניכם זה הטראומה האישית, ונראה לי מאד הגיוני שהיא תקרב ביניכם... החיים ממשיכים, והמתים נשארים מאחור בסוף, על כל הכאב שבכך- אל תעצרו את הכל לכבודו של מת... זה לא מכבד את החיים.
 

elena20

New member
אני יודעת שאין בזה שום היגיון, אבל אני

אישית לא הייתי מסוגלת להיות ככה עם מישהו.
 
למעלה