על חשבון נהגי המוניות: כל אוטו יהפוך למונית

על חשבון נהגי המוניות: כל אוטו יהפוך למונית

הנה זה מתחיל: אפלקציית הזמנת הנסיעות אובר (Uber) הודיעה כי בסוף השבוע הקרוב תפעיל באזור תל אביב פיילוט לשירות השנוי במחלוקת שלה, UberX - שמאפשר לבעלי כלי רכב פרטיים להסיע נוסעים תמורת תשלום.

אובר החלה להפעיל בישראל את שירות הזמנת המוניות שלה בסוף אוגוסט, כתחרות ישירה לפעילות גט טקסי הוותיקה. ואולם, החברה לא הסתירה את כוונותיה להשיק את השירות הבעייתי אוברX, שמאפשר לכל בעל רכב, שעומד בתנאים מסוימים שנקבעו על ידי החברה, להפוך לנהג מונית נטול רישיון מתאים ולהסיע נוסעים.
השקה רשמית של השירות בישראל צפויה להיתקל בהתנגדות מצד משרד התחבורה, שהעומד בראשו, השר ישראל כץ, הכריז ביוני שיפעל להגביל את פעילותו ולא יאפשר פגיעה בענף המוניות. “אנו מצפים מכולם לכבד את כללי מדינת ישראל ולפעול על פי חוקיה", אמר כץ. "לא ייתכן שתגיע חברה מחו"ל ויינתן לה אישור לפעול כאן ללא אותם כללים וחוקים המוחלים על כלל ציבור נהגי המוניות ועל כולם. חייב להיות כאן שוויון".
במקרה של אובר X הנזק שעלול השירות לגרום עולה על התועלת. זאת, מכיוון שהגורמים העיקריים שיפגעו ממנו יהיו נהגי מוניות קשיי יום שגם כך מתקשים להתפרנס.
נהגי המוניות אלו עומדים תחת רגולציה קפדנית ויקרה, שכוללת הכשרה נרחבת, בדיקות רפואיות, אישור משטרתי, דורשת שימוש בכלי רכב שעומדים בתנאי תקינות וביטוח מחמירים ומכפיפה את הפעילות השוטפת של הנהגים למשרד התעבורה. נהגי אובר X, מנגד, נדרשים לעמוד רק בתנאי סף מינימליים.

התוצאה תהיה אולי שירות זול יותר, אך גם כזה שהוא בטוח ובטיחותי הרבה פחות, שבדרך יפגע בפרנסתם של אלפי נהגי מוניות שגם כך מתקשים להשתכר בצורה ראויה. במקביל ייווצר מעמד חדש של נהגי אובר X, שגם הם בתורם לא צפויים להשתכר שכר ראוי - לפי דיווחים בחו"ל שכר הנטו שלהם עלול להיות נמוך משכר המינימום - ושכתוצאה עלולים לספק שירות גרוע במיוחד.
אין זה פלא, לכן ששירות אוברX זכה לקיתונות ביקורת בארה"ב ובאירופה ואף נאסר לשימוש במספר מדינות. זאת, משום שאובר נמנעת מלהגדיר את נהגי אוברX בתור עובדיה ולא אוכפת נהלי התנהגות בעת הסעת לקוחות. בנוסף, אירעו מקרים רבים שבהם נהגי השירות, שעוברים בדיקות רקע מינימליות בלבד, תקפו או הטרידו מינית נוסעים, ולכאורה אף חטפו או ניסו לחטוף נוסעים. זכור במיוחד מקרה שבו נהג אובר X נמלט מרשויות החוק והזניק מרדף מכוניות כשברכבו ישובים נוסעים.

[URL]http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3644711,00.html[/URL]

 

ebi83

New member
אני מתנגד להכנסת חאפריות מעוגנת לעולם הזה.

חייבים רגולציה כשמדובר בנותני שירותי הסעות
 

ג רפאל

New member
באירופה חלק ניכר 'מחדר להשכיר' זה חדר או שניים

אצל משפחה. וגם הצימרים הפזורים בכל מיני פינות.
גם מנהג החלפת הדירות קיים [לרב כולל גם את השימוש ברכב]
 

ג רפאל

New member
קיים בשדות התעופה של רומא ושל פריז

וגם בשירותים שמוצעים עי בתי המלון לאורחיהם.
ברובם מחיר קבוע מראש ללא טקסימטר שרות אדיב מאוד ודייקנות.אם כי פעם אחת 'נפלתי' עי נהג מרצדס ענקית עם באר וטלביזיה מאחור [מיותר מבחינתי] שגבה מחיר גבוה - אבל נתן לי את כרטיסו לשלם חצי מחיר בדרך חזרה. אבל לא התקשרתי.


השאלה אם נקבל זאת גם בארץ.
אני נוסע תמיד במוניות מאותה תחנה.
 
למעלה