על חישמול הרכבת

מצב
הנושא נעול.

amirv

New member
על חישמול הרכבת

על חישמול הרכבת
פוסט מבית הרוכב לאוטובוסים.

בנוסף אני פותח את הרוכב לאוטובוסים לפוסטים אורחים.
לאחר חמישה וחצי חודשי הפעלה ומעל 12,000 צפיות דף (ממוצע של 70 ביום) אני מרגיש בטוח מספיק להגדיל את הבמה לעוד כותבים.

כך שאם בוער לכם לכתוב משהו, אבל חסרה לכם הבמה למשהו בפורמט של "כתבה". ומנגד לא בא לכם להתעסק עם פתיחת בלוג משלכם, אשמח להשאיל לכם מקום.

עלות = 0 (גם שלי)
רווחים = 0 (גם שלי)

למעוניינים שלחו אליי מסר אם מייל.
 

amirv

New member
אם=עם

על חישמול הרכבת
פוסט מבית הרוכב לאוטובוסים.

בנוסף אני פותח את הרוכב לאוטובוסים לפוסטים אורחים.
לאחר חמישה וחצי חודשי הפעלה ומעל 12,000 צפיות דף (ממוצע של 70 ביום) אני מרגיש בטוח מספיק להגדיל את הבמה לעוד כותבים.

כך שאם בוער לכם לכתוב משהו, אבל חסרה לכם הבמה למשהו בפורמט של "כתבה". ומנגד לא בא לכם להתעסק עם פתיחת בלוג משלכם, אשמח להשאיל לכם מקום.

עלות = 0 (גם שלי)
רווחים = 0 (גם שלי)

למעוניינים שלחו אליי מסר אם מייל.
אם=עם
מסר עם מייל
 

amit1270

New member
תודה רבה על הפוסט החשוב. כמה הערות ותוספות:

על חישמול הרכבת
פוסט מבית הרוכב לאוטובוסים.

בנוסף אני פותח את הרוכב לאוטובוסים לפוסטים אורחים.
לאחר חמישה וחצי חודשי הפעלה ומעל 12,000 צפיות דף (ממוצע של 70 ביום) אני מרגיש בטוח מספיק להגדיל את הבמה לעוד כותבים.

כך שאם בוער לכם לכתוב משהו, אבל חסרה לכם הבמה למשהו בפורמט של "כתבה". ומנגד לא בא לכם להתעסק עם פתיחת בלוג משלכם, אשמח להשאיל לכם מקום.

עלות = 0 (גם שלי)
רווחים = 0 (גם שלי)

למעוניינים שלחו אליי מסר אם מייל.
תודה רבה על הפוסט החשוב. כמה הערות ותוספות:
1. זיהום: לא רק שרכבת חשמלית מזהמת פחות (גם אם לוקחים בחשבון זיהום מתחנות כוח), הזיהום ממנועי דיזל הוא גורם מסרטן עפ"י ארגון הבריאות העולמי (בניגוד לקרינה לא מייננת, שעדיין לא הוכרה ככזו וספק אם תוכר), מה שמגביר את הבעייתיות בשל קרבתם של נוסעים ותושבים למקור הזיהום בתחנות וליד המסילות. בנוסף, רכבת חשמלית היא חסכונית יותר בשל העובדה שכוח מוחזר לרשת בעת בלימה. זה גם משפיע על ביצועי הרכבת בכלל.

4. הרכבת יותר מהירה: קטרי חשמל חזקים הרבה יותר מקטרי דיזל, שהם למעשה גנרטורים על גלגלים שמפעילים מנוע חשמלי, כך שמשקל הקטר צריך להתחלק בין המנוע, הגנרטור ומכל הדלק והתוצאה היא קטר חלש בהרבה ותאוצה פחותה (כפי שציינת בצדק). אאל"ט היחס בין הספק של קטר חשמלי לקטר דיזל במשקל דומה הוא בסביבות 1:2 עד 1:3.

בנוסף לכל מה שכתבת, חשוב לציין שבכל העולם ארגוני סביבה נאבקים למען חישמול מסילות רכבת. לפני כמה חודשים חיפשתי ברשת מאבק מקביל לזה שאצלנו ולא הצלחתי למצוא כזה דבר. גם מתנגדי החשמול אצלנו לא הביאו עד כה אף דוגה אחת למאבק כזה, ואני בטוח שאם הם היו מוצאים הם היו עטים עליו כמוצאי שלל רב. המסקנה ברורה - ארגונים שקוראים לעצמם "ירוקים" ומתנגדים לחשמול מועלים בתפקידם.
 

amit1270

New member
*דוגה=דוגמה

תודה רבה על הפוסט החשוב. כמה הערות ותוספות:
1. זיהום: לא רק שרכבת חשמלית מזהמת פחות (גם אם לוקחים בחשבון זיהום מתחנות כוח), הזיהום ממנועי דיזל הוא גורם מסרטן עפ"י ארגון הבריאות העולמי (בניגוד לקרינה לא מייננת, שעדיין לא הוכרה ככזו וספק אם תוכר), מה שמגביר את הבעייתיות בשל קרבתם של נוסעים ותושבים למקור הזיהום בתחנות וליד המסילות. בנוסף, רכבת חשמלית היא חסכונית יותר בשל העובדה שכוח מוחזר לרשת בעת בלימה. זה גם משפיע על ביצועי הרכבת בכלל.

4. הרכבת יותר מהירה: קטרי חשמל חזקים הרבה יותר מקטרי דיזל, שהם למעשה גנרטורים על גלגלים שמפעילים מנוע חשמלי, כך שמשקל הקטר צריך להתחלק בין המנוע, הגנרטור ומכל הדלק והתוצאה היא קטר חלש בהרבה ותאוצה פחותה (כפי שציינת בצדק). אאל"ט היחס בין הספק של קטר חשמלי לקטר דיזל במשקל דומה הוא בסביבות 1:2 עד 1:3.

בנוסף לכל מה שכתבת, חשוב לציין שבכל העולם ארגוני סביבה נאבקים למען חישמול מסילות רכבת. לפני כמה חודשים חיפשתי ברשת מאבק מקביל לזה שאצלנו ולא הצלחתי למצוא כזה דבר. גם מתנגדי החשמול אצלנו לא הביאו עד כה אף דוגה אחת למאבק כזה, ואני בטוח שאם הם היו מוצאים הם היו עטים עליו כמוצאי שלל רב. המסקנה ברורה - ארגונים שקוראים לעצמם "ירוקים" ומתנגדים לחשמול מועלים בתפקידם.
*דוגה=דוגמה
 

amirv

New member
תודה על ההערות

תודה רבה על הפוסט החשוב. כמה הערות ותוספות:
1. זיהום: לא רק שרכבת חשמלית מזהמת פחות (גם אם לוקחים בחשבון זיהום מתחנות כוח), הזיהום ממנועי דיזל הוא גורם מסרטן עפ"י ארגון הבריאות העולמי (בניגוד לקרינה לא מייננת, שעדיין לא הוכרה ככזו וספק אם תוכר), מה שמגביר את הבעייתיות בשל קרבתם של נוסעים ותושבים למקור הזיהום בתחנות וליד המסילות. בנוסף, רכבת חשמלית היא חסכונית יותר בשל העובדה שכוח מוחזר לרשת בעת בלימה. זה גם משפיע על ביצועי הרכבת בכלל.

4. הרכבת יותר מהירה: קטרי חשמל חזקים הרבה יותר מקטרי דיזל, שהם למעשה גנרטורים על גלגלים שמפעילים מנוע חשמלי, כך שמשקל הקטר צריך להתחלק בין המנוע, הגנרטור ומכל הדלק והתוצאה היא קטר חלש בהרבה ותאוצה פחותה (כפי שציינת בצדק). אאל"ט היחס בין הספק של קטר חשמלי לקטר דיזל במשקל דומה הוא בסביבות 1:2 עד 1:3.

בנוסף לכל מה שכתבת, חשוב לציין שבכל העולם ארגוני סביבה נאבקים למען חישמול מסילות רכבת. לפני כמה חודשים חיפשתי ברשת מאבק מקביל לזה שאצלנו ולא הצלחתי למצוא כזה דבר. גם מתנגדי החשמול אצלנו לא הביאו עד כה אף דוגה אחת למאבק כזה, ואני בטוח שאם הם היו מוצאים הם היו עטים עליו כמוצאי שלל רב. המסקנה ברורה - ארגונים שקוראים לעצמם "ירוקים" ומתנגדים לחשמול מועלים בתפקידם.
תודה על ההערות
אני מטמיע אותם בפוסט .... עכשיו.
 

amit1270

New member


תודה על ההערות
אני מטמיע אותם בפוסט .... עכשיו.
 

Ccyclist

Well-known member
"טעות" בקשר לחוטים: הם נעלמים במרחק.

על חישמול הרכבת
פוסט מבית הרוכב לאוטובוסים.

בנוסף אני פותח את הרוכב לאוטובוסים לפוסטים אורחים.
לאחר חמישה וחצי חודשי הפעלה ומעל 12,000 צפיות דף (ממוצע של 70 ביום) אני מרגיש בטוח מספיק להגדיל את הבמה לעוד כותבים.

כך שאם בוער לכם לכתוב משהו, אבל חסרה לכם הבמה למשהו בפורמט של "כתבה". ומנגד לא בא לכם להתעסק עם פתיחת בלוג משלכם, אשמח להשאיל לכם מקום.

עלות = 0 (גם שלי)
רווחים = 0 (גם שלי)

למעוניינים שלחו אליי מסר אם מייל.
"טעות" בקשר לחוטים: הם נעלמים במרחק.
משום שהרפרנס הוא ל"צינורות החשמל" בהדמייה הידועה לשימצה של עיריית חיפה צריך לציין שעוביים של כבלי החישמול העילי האמיתיים הוא צר פי כמה וכמה מזה שבהדמייה, ושבניגוד להדמיית "החומה האדומה" כמעט ואי אפשר לראות את הכבלים האלו ממרחק 100 מטר.

אני בתחילת שירשור שוויץ, אך אני מרשה לחבר לינק לתמונות מהשירשורים הקודמים שלי שמראים את המסילות והנופים שם. בשירשור קודם שבו עלה הוויכוח שמתי תמונה של תחנה בעלת חישמול עילי ל7 מסילות לפחות (ישנן 2 מסילות עיתוק שיתכן שהן אינן מחושמלות אבל אי אפשר לדעת מהתמונה או מהתמונות בגוגל).

כדי להבין עד כמה כבלי חישמול עילי הם נפוצים ועד כמה הם לא מפריעים לא לנוף ולא לבריאות אפשר לעשות בשלב כלשהו שירשור תמונות גוגל מרחבי אירופה וארה"ב (אני חושב לעשות משהו כזה בקרוב, ויש לי נושא...). כפי שנאמר במאמר ובצדק -

לגבי תמונות שמראות את הרכבת הראטית או רכבת מאטהורן-גוטארד - אלו רכבות מסילה צרה (קצת יותר ממטר, כנהוג בדרא"פ) אך אין לבלבל אותן עם "רכבות קלות", מדובר ברשת שאורך הקו הראשי בה כ250 ק"מ.
 

raminec

New member
מצויין, תודה על הקישור


על חישמול הרכבת
פוסט מבית הרוכב לאוטובוסים.

בנוסף אני פותח את הרוכב לאוטובוסים לפוסטים אורחים.
לאחר חמישה וחצי חודשי הפעלה ומעל 12,000 צפיות דף (ממוצע של 70 ביום) אני מרגיש בטוח מספיק להגדיל את הבמה לעוד כותבים.

כך שאם בוער לכם לכתוב משהו, אבל חסרה לכם הבמה למשהו בפורמט של "כתבה". ומנגד לא בא לכם להתעסק עם פתיחת בלוג משלכם, אשמח להשאיל לכם מקום.

עלות = 0 (גם שלי)
רווחים = 0 (גם שלי)

למעוניינים שלחו אליי מסר אם מייל.
מצויין, תודה על הקישור
 

טשאפק 2

New member
מעולה! האם יש סיכוי גם

על חישמול הרכבת
פוסט מבית הרוכב לאוטובוסים.

בנוסף אני פותח את הרוכב לאוטובוסים לפוסטים אורחים.
לאחר חמישה וחצי חודשי הפעלה ומעל 12,000 צפיות דף (ממוצע של 70 ביום) אני מרגיש בטוח מספיק להגדיל את הבמה לעוד כותבים.

כך שאם בוער לכם לכתוב משהו, אבל חסרה לכם הבמה למשהו בפורמט של "כתבה". ומנגד לא בא לכם להתעסק עם פתיחת בלוג משלכם, אשמח להשאיל לכם מקום.

עלות = 0 (גם שלי)
רווחים = 0 (גם שלי)

למעוניינים שלחו אליי מסר אם מייל.
מעולה! האם יש סיכוי גם
להפצת מאמר דעה דומה לכלי תקשורת? מדור הדעות בווינט למשל?

לא שאני מזלזל בתפוצתו של הרוכב...
 

amirv

New member
מבחינתי אין בעיה

מעולה! האם יש סיכוי גם
להפצת מאמר דעה דומה לכלי תקשורת? מדור הדעות בווינט למשל?

לא שאני מזלזל בתפוצתו של הרוכב...
מבחינתי אין בעיה
בעבר כבר פנו אלי גם עידן יוסף מNEWS1 וגם מאתרים שונים (J14, בחדרי חרדים) בבקשה לפרסם את הפוסטים במקומות אחרים באינטרנט ונעניתי בחיוב, אינני רואה חשיבות רבה לזכויות יוצרים למעט הדרישה הצנועה לפרסם לינק לבלוג שבו זה פורסם לראשונה, כך שכל מי שרוצה מוזמן להעביר זאת הלאה. לאתרים רלוונטיים אחרים.

אם למישהו יש גישה לYNET דעות הוא מוזמן לשלוח להם את הפוסט.
 

jarondl

New member
הות"ל אישר את תוכנית החשמול

על חישמול הרכבת
פוסט מבית הרוכב לאוטובוסים.

בנוסף אני פותח את הרוכב לאוטובוסים לפוסטים אורחים.
לאחר חמישה וחצי חודשי הפעלה ומעל 12,000 צפיות דף (ממוצע של 70 ביום) אני מרגיש בטוח מספיק להגדיל את הבמה לעוד כותבים.

כך שאם בוער לכם לכתוב משהו, אבל חסרה לכם הבמה למשהו בפורמט של "כתבה". ומנגד לא בא לכם להתעסק עם פתיחת בלוג משלכם, אשמח להשאיל לכם מקום.

עלות = 0 (גם שלי)
רווחים = 0 (גם שלי)

למעוניינים שלחו אליי מסר אם מייל.
הות"ל אישר את תוכנית החשמול
לפי הודעת דובר משרד התחבורה, הועדה לתשתיות לאומיות אישרה אתמול בערב את פרויקט החשמול.
אומרים שם שפרסום המכרז צפוי להתרחש ברבעון הראשון של 2014,
ושהקווים הראשונים לחשמול (כמו שצוין פעמים רבות בעבר) יהיו עכו-כרמיאל והוק החדש לירושלים (A1)
 

Ccyclist

Well-known member
מכרז? שיביאו את רכבת החישמול של סימנס וחסל!

הות"ל אישר את תוכנית החשמול
לפי הודעת דובר משרד התחבורה, הועדה לתשתיות לאומיות אישרה אתמול בערב את פרויקט החשמול.
אומרים שם שפרסום המכרז צפוי להתרחש ברבעון הראשון של 2014,
ושהקווים הראשונים לחשמול (כמו שצוין פעמים רבות בעבר) יהיו עכו-כרמיאל והוק החדש לירושלים (A1)
מכרז? שיביאו את רכבת החישמול של סימנס וחסל!
למה צריך להסתבך עם "מכרז" כאשר לסימנס, ספקית של ר"י, יש רכבת מיוחדת שיכולה להתקין חישמולת עילית לקילומטר וחצי של מסילה כל יום ?!?!

בשנה וחצי עד שנתיים אפשר לחשמל את רשת קווי הנוסעים כולם. מכרז יעכב את התהליך בחצי שנה עד שנה, שבסופה עלולה לזכות חברה ישראלית ללא ניסיון כלשהו בתחום (ע"ע סיטיפס) שתציע הצעה זולה על בסיס שיטת עבודה ידנית שתיקח 4-5 שנים במקרה הטוב.

סימנס תוכל לעשות את זה ברבע מהזמן הדרוש ל"מכרז" ו"חברה ישראלית".

אבל טוב שהוועדה הבינה שמה שטוב לכל העולם המערבי טוב לישראל.
 

Ccyclist

Well-known member
ושכחתי את הדמיית היוטיוב:

מכרז? שיביאו את רכבת החישמול של סימנס וחסל!
למה צריך להסתבך עם "מכרז" כאשר לסימנס, ספקית של ר"י, יש רכבת מיוחדת שיכולה להתקין חישמולת עילית לקילומטר וחצי של מסילה כל יום ?!?!

בשנה וחצי עד שנתיים אפשר לחשמל את רשת קווי הנוסעים כולם. מכרז יעכב את התהליך בחצי שנה עד שנה, שבסופה עלולה לזכות חברה ישראלית ללא ניסיון כלשהו בתחום (ע"ע סיטיפס) שתציע הצעה זולה על בסיס שיטת עבודה ידנית שתיקח 4-5 שנים במקרה הטוב.

סימנס תוכל לעשות את זה ברבע מהזמן הדרוש ל"מכרז" ו"חברה ישראלית".

אבל טוב שהוועדה הבינה שמה שטוב לכל העולם המערבי טוב לישראל.
ושכחתי את הדמיית היוטיוב:
הרכבת: https://www.youtube.com/watch?v=xFg0EOUJNrc

יש להדגיש שהחוטים בהדמייה עבים מהמציאות כי צריך להראות אותם, ואם הם היו בעובי האמיתי היה קשה להבחין בהם (ע"ע שירשורי שוויץ..)
 

מענדי

New member
ולהסתכן שמשהו יעבוד בפעם הראשונה?

מכרז? שיביאו את רכבת החישמול של סימנס וחסל!
למה צריך להסתבך עם "מכרז" כאשר לסימנס, ספקית של ר"י, יש רכבת מיוחדת שיכולה להתקין חישמולת עילית לקילומטר וחצי של מסילה כל יום ?!?!

בשנה וחצי עד שנתיים אפשר לחשמל את רשת קווי הנוסעים כולם. מכרז יעכב את התהליך בחצי שנה עד שנה, שבסופה עלולה לזכות חברה ישראלית ללא ניסיון כלשהו בתחום (ע"ע סיטיפס) שתציע הצעה זולה על בסיס שיטת עבודה ידנית שתיקח 4-5 שנים במקרה הטוב.

סימנס תוכל לעשות את זה ברבע מהזמן הדרוש ל"מכרז" ו"חברה ישראלית".

אבל טוב שהוועדה הבינה שמה שטוב לכל העולם המערבי טוב לישראל.
ולהסתכן שמשהו יעבוד בפעם הראשונה?
חוץ מזה אם לא יהיה מכרז, איך ינפחו את עלות הפרוייקט לאחר המכרז?

[ציניות]
 

easylivin

New member
הועדה ידעה את זה מזמן. אבל המתנגדים

מכרז? שיביאו את רכבת החישמול של סימנס וחסל!
למה צריך להסתבך עם "מכרז" כאשר לסימנס, ספקית של ר"י, יש רכבת מיוחדת שיכולה להתקין חישמולת עילית לקילומטר וחצי של מסילה כל יום ?!?!

בשנה וחצי עד שנתיים אפשר לחשמל את רשת קווי הנוסעים כולם. מכרז יעכב את התהליך בחצי שנה עד שנה, שבסופה עלולה לזכות חברה ישראלית ללא ניסיון כלשהו בתחום (ע"ע סיטיפס) שתציע הצעה זולה על בסיס שיטת עבודה ידנית שתיקח 4-5 שנים במקרה הטוב.

סימנס תוכל לעשות את זה ברבע מהזמן הדרוש ל"מכרז" ו"חברה ישראלית".

אבל טוב שהוועדה הבינה שמה שטוב לכל העולם המערבי טוב לישראל.
הועדה ידעה את זה מזמן. אבל המתנגדים
ימשיכו להתנגד, ככה זה כשמדובר בהתנגדות פוליטית גרידא. גם אם בג"ץ יוריד אותם מהמדרגות, עדיין אפשר יהיה להחתים על עצומות, לארגן הפגנות וכו' וזה לא ייגמר עד שזה לא ייגמר. כלומר, עד שאי אפשר יהיה להפיק מזה יותר רווח פוליטי. נכון להיום, נראה שעדיין אפשר.
 

easylivin

New member
עוד "התקדמות" על הנייר הפרוייקט החשמול

על חישמול הרכבת
פוסט מבית הרוכב לאוטובוסים.

בנוסף אני פותח את הרוכב לאוטובוסים לפוסטים אורחים.
לאחר חמישה וחצי חודשי הפעלה ומעל 12,000 צפיות דף (ממוצע של 70 ביום) אני מרגיש בטוח מספיק להגדיל את הבמה לעוד כותבים.

כך שאם בוער לכם לכתוב משהו, אבל חסרה לכם הבמה למשהו בפורמט של "כתבה". ומנגד לא בא לכם להתעסק עם פתיחת בלוג משלכם, אשמח להשאיל לכם מקום.

עלות = 0 (גם שלי)
רווחים = 0 (גם שלי)

למעוניינים שלחו אליי מסר אם מייל.
עוד "התקדמות" על הנייר הפרוייקט החשמול
משרד התחבורה מודיע חגיגית על אישור הפרוייקט בות"ל.
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=2796

אבל כמו שכתבתי, אין לדעתי כרגע שום טעם לדון בנושא. כל עוד לא אראה את מערך החשמול בהקמה אקטיבית בשטח, לא אאמין. יש עוד אינספור מכשולים בדרך, גם אלף אישורים לא יעזרו כי כפי שהמערכת הישראלית מתנהלת, שום דבר לא סופי גם כשזה "סופי". בכל רגע אפשר לבטל, "להקפיא" או לארגן הפגנות כדי שהממשלה "תיאלץ להישמע לקולו של הציבור" (באנחת רווחה).
 

easylivin

New member
על הכפילות.

עוד "התקדמות" על הנייר הפרוייקט החשמול
משרד התחבורה מודיע חגיגית על אישור הפרוייקט בות"ל.
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=2796

אבל כמו שכתבתי, אין לדעתי כרגע שום טעם לדון בנושא. כל עוד לא אראה את מערך החשמול בהקמה אקטיבית בשטח, לא אאמין. יש עוד אינספור מכשולים בדרך, גם אלף אישורים לא יעזרו כי כפי שהמערכת הישראלית מתנהלת, שום דבר לא סופי גם כשזה "סופי". בכל רגע אפשר לבטל, "להקפיא" או לארגן הפגנות כדי שהממשלה "תיאלץ להישמע לקולו של הציבור" (באנחת רווחה).
על הכפילות.
 

david80

Member
ובכל זאת

עוד "התקדמות" על הנייר הפרוייקט החשמול
משרד התחבורה מודיע חגיגית על אישור הפרוייקט בות"ל.
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=2796

אבל כמו שכתבתי, אין לדעתי כרגע שום טעם לדון בנושא. כל עוד לא אראה את מערך החשמול בהקמה אקטיבית בשטח, לא אאמין. יש עוד אינספור מכשולים בדרך, גם אלף אישורים לא יעזרו כי כפי שהמערכת הישראלית מתנהלת, שום דבר לא סופי גם כשזה "סופי". בכל רגע אפשר לבטל, "להקפיא" או לארגן הפגנות כדי שהממשלה "תיאלץ להישמע לקולו של הציבור" (באנחת רווחה).
ובכל זאת
ניתן אולי לתלות תקוות בנחישות של השר כץ!
 
הבעיה אינה הנחישות הפוליטית

ובכל זאת
ניתן אולי לתלות תקוות בנחישות של השר כץ!
הבעיה אינה הנחישות הפוליטית
הבעיה היא מערכות התכנון והמשפט, שכל אדם (לא משנה מה האינטרסים שלו) יכול באמצעותן לתקוע פרוייקט לאומי במשך עשור. תמיד יש עוד ערכאה, עוד בקשה, עוד ערעור, עוד צו מניעה, עוד עיכוב הליכים... כך עשו ה"ירוקים" המזוייפים שעיכבו את A1 בגלל נחל יתלה. גנב אחד שהשתלט במרמה על שטח ציבורי עיכב את מחלף גלילות מערב במשך שלוש שנים. גנב אחר עיכב את מחלף מורשה זמן כה רב, שבינתיים הפרוייקט קוצץ והוקפא (שנים רבות לאחר שאפשר היה לסיימו אלמלא הגנב).

מאחר שקווי רכבת חדשים מסויימים תלויים בחישמול לשם עצם הקמתם, טקטיקות ההשהיה של האינטרסנטים עלולות לעכב פתיחת קווים אלה ובאפקט דומינו גם להזיק לקווים אחרים (שלא תלויים בחישמול). עדיין מחכים לראות מה יעשו טווידל די וטווידל דם (יונה יהב השקרן הסדרתי והחברה להגנת הטבע שמועלת בשמה) כדי לעכב את הפרוייקט עם הטענות המגוחכות שלהם לגבי חיפה, שלא לדבר על גורמים "ירוקים" שיסתמו את מערכת המשפט עם תביעות על "קרינה מסרטנת" (ויגישו חוות דעת של מדענים שרלטנים כדי לתמוך בהן).

לצערי השופטים פועלים כחותמת גומי של האינטרסנטים והסחטנים ומוציאים צווי מניעה אינסופיים לכל דכפין. המדינה כולה משלמת על כך - ולא במיליארדים אלא בטריליונים.
 

amit1270

New member
בדיוק בגלל המקרים האלה הקימו את הות"ל

הבעיה אינה הנחישות הפוליטית
הבעיה היא מערכות התכנון והמשפט, שכל אדם (לא משנה מה האינטרסים שלו) יכול באמצעותן לתקוע פרוייקט לאומי במשך עשור. תמיד יש עוד ערכאה, עוד בקשה, עוד ערעור, עוד צו מניעה, עוד עיכוב הליכים... כך עשו ה"ירוקים" המזוייפים שעיכבו את A1 בגלל נחל יתלה. גנב אחד שהשתלט במרמה על שטח ציבורי עיכב את מחלף גלילות מערב במשך שלוש שנים. גנב אחר עיכב את מחלף מורשה זמן כה רב, שבינתיים הפרוייקט קוצץ והוקפא (שנים רבות לאחר שאפשר היה לסיימו אלמלא הגנב).

מאחר שקווי רכבת חדשים מסויימים תלויים בחישמול לשם עצם הקמתם, טקטיקות ההשהיה של האינטרסנטים עלולות לעכב פתיחת קווים אלה ובאפקט דומינו גם להזיק לקווים אחרים (שלא תלויים בחישמול). עדיין מחכים לראות מה יעשו טווידל די וטווידל דם (יונה יהב השקרן הסדרתי והחברה להגנת הטבע שמועלת בשמה) כדי לעכב את הפרוייקט עם הטענות המגוחכות שלהם לגבי חיפה, שלא לדבר על גורמים "ירוקים" שיסתמו את מערכת המשפט עם תביעות על "קרינה מסרטנת" (ויגישו חוות דעת של מדענים שרלטנים כדי לתמוך בהן).

לצערי השופטים פועלים כחותמת גומי של האינטרסנטים והסחטנים ומוציאים צווי מניעה אינסופיים לכל דכפין. המדינה כולה משלמת על כך - ולא במיליארדים אלא בטריליונים.
בדיוק בגלל המקרים האלה הקימו את הות"ל
ופרויקטים שמוכרים כתשתיות לאומיות מקודמים במסלול מיוחד עם הרבה פחות מכשולים (אתה יכול לשאול את בועז).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה