על התמכרויות, שאיפות, ידידויות ואגו

adaeast

New member
על התמכרויות, שאיפות, ידידויות ואגו

לאדם יש התמכרויות שונות כמו: עישון, סמים, מזון, ממתקים, וכן גם ריקודים. אם ניקח בחשבון את ההתמכרות לסמים לדוגמא, המכור יעשה הכול על מנת להגיע לספק, למצוא חן בעיניו, אולי יעשה לו הנחה, לתמוך בו ולהיות גם נאמן אליו, שלא יגיעו חלילה לעוצרו... כלומר יש כאן סימביוטה בין מכור לממוכר...(מתמכר). בריקודים מצאתי שיש מכורים לריקודים שאף הם עושים הכול לעיל ידם על מנת למצוא חן בספק (ספקים) מתחנפים אליו, מחייכים אליו, רוצים את מגעו, את חיבוקו, את תשומת ליבו ושואפים עד מאד לעדכן אותו באינפורמציה, לפעמים גם להלשין על חברים, להגיע אליו בכל דרך אם בחיוב ואם בשלילה. איך מגיעים לספק? יש הרבה מאד דרכים. לדוגמא: אם בתחביב ריקודי עם עסקינן, אז להתמיד, לרקוד וללכת אחריו לכל מקום וחוג שהוא מפעיל, לשלוט בריקודים שלו, להחמיא לו בכל דרך, לטפוח לו על האגו, ללכת לאולפן להכשרת מדריכים, להיות מדריך, להתבלט, להצטיין, להגיע לבסוף לארגון המדריכים, להגיע אל הטופ אל השיא. ואז- וואו איזו אכזבה. אם המכור הולך איתו עם הספק הראשי - הכול בסדר, אבל אם הוא מתנגד, הוא שם אותך בפינה - כאבן שאין לה הופכין. לפעמים אתה גם שומע את המכור או המכורה - מצהירים על הידידות הזאת עם הספק, הם מתהווים לזכות בהכרה - בכל דרך, נדמה להם שאם הם יכתבו, יציינו או יגידו שהם ידידים שאל הספק אז - הערך של עצמם יעלה. והספק - ממשיך בדרכו, הוא לא תמיד "שם עליהם" ורבים במשך הזמן טועמים מן הטעם הרע הזה, שהם שיחקו ב"נידמה לי" וחשבו שהם אכן ידידיו, הוא לתומו לא ראה את זה כך.... ובשעת כושר פנה מהם והלאה - וואו כמה מיקרים שאני שמעתי על ספקים שכאלה... כמה אכזבות... אני מוצאת שחייבת אנוכי לכתוב כאן את הדברים, סתם אולי כדי להכניס כאן כמה לפרופורציות, למען ימים יבואו, מי יודע, להמתיק את הגזירה, להשקיט את הסערה והיא בוא תגיע, השאלה רק מתי? ושוב, מה שמנהל את החיים -זה אותו האגו של כל אחד ואחד הנמצא בתוכינו. ללא אגו זה כולנו היינו יותר נחמדים. כל אחד רוצה להתבלט, לשאוף, להגיע, לזכות בהכרה. אתם חושבים שאם אתם משמשים כמנהלים - לא משנה באיזה תפקיד, זה מה שיבליט אתכם, יעשה אתכם "גדולים" יותר מכל אחד אחר. טעות בידכם - כולנו נולדנו שווים - כולנו שווים - כולנו נמות שווים - לא משנה כמה חוכמה, השכלה, כשרונות ועוד יש לכל אחד מאיתנו. ניהול לא עושה אותך יותר גבוה מן האחר - לפעמים דוקא אלה שכותבים או פעילים בכל דרך שהיא - הם המובלטים - "הפופולריים" - ואולי יותר טוב להוריד פרופיל כי מצאתי שדוקא אלה הבולטים או המתבלטים - הם הכי שנואים לבסוף מתוך כלל החברה. השקטים - המים שקטים החודרים עמוק - הם אלה השורדים. לתשומת לבכם. ואל תקחו יותר מדי ללב - שום דבר באמת לא שווה את המחיר, כל כעס - רוגז - וויכוח מקצר במקצת את החיים והם עוברים ואף אחד לא שם לב באיזו מהירות.
 

adaeast

New member
../images/Emo208.gif

אין לאף מכור/ה מה להגיד?
 

אליק 31

New member
עדה חמודה, כמה יפים דברייך, העלית

בצורה מקיפה את החיזיון הנורא הזה של התבטלות האגו החלש בפני ה"ספק", שמח על המונח החדש. אכן, מסתובבים בקרבנו, הרוקדים, למרבה צערי, אנשים עם אופי חלש, ודרך אחת שלהם להבליט את ערכם בעיני עצמם, אנשים חיוורים ושגורים בדרך כלל, היא להיות על ידי המרקיד הגדול, ליהנות מצלו, להסתופף בחסדו, הם באים אליו בנישוקים, בחביבויות, בציחקוקים בהתפרצויות שמחה ( מה לשמחה זו עושה? מה קרה? הם נשואים, הם מאוהבים, הם בני משפחה שנפרדו זה מזה לפני כמה עשורים, ועכשיו לראשונה מתראים? הם זכו בלוטו)? לא! כולה הם רוקדים אפורים, שרוצים להסתופף בהילה של המרקיד הכריזמטי, אם הם ידברו איתו, יחליפו עמו מלה, הם קיימים, מעתה הם לא סתם אנשים בלתי נראים, דהויים, מנהלי אורח חיים אפרפר, לא! מעכשיו הם הידידים הקרובים של האליל הנערץ, הוא הביט לכיוון שלהם, הוא דיבר איתם, אז הם חברים. עכיו הם יכולים לחזור הביתה לספר לחברה כי המרקיד המהולל אמר לה כי הוא שמח לראות אותה. חבריי לתחביב, אתם שהולכים לשבור לנו את המחאה, נא הבינו אותנו ואל תקלקלו לנו, יש עוד מקומות אחרים לרקוד.
 

adaeast

New member
אליק, טוב שאחד מסוגל להתמודד

עם אמת שהיא לא תמיד נעימה. לזה תוסיף בכל תחום בוס/מזכירה, מורה/תלמיד שר/עוזרת שר (מזכירה) ועוד ועוד... וכאן על רחבת הריקודים מרקיד/רוקדת... ובגדול זה היחס הסימביוטי בין המנהיג למונהג. אין מה לעשות המונהל שואף להגיע אל המנהיג. המנהיג שואף מכך כוח והגברת האגו העצמי. שים לב כמה אנשים מציינים את הידידות או החברות הקרובה עם מרקיד מסויים. אני יודעת, כי גם אני הייתי בסרט הזה...לצערי הרב, בלי להרגיש בכלל כמה מושך הדבר הזה...להגיע, לחוש, להיות ליד, לעשות למען... ולמה? ריבונו של עולם? מה זה נותן? לא פעם שאלתי את עצמי עד שהבנתי. זה נותן לערך שלך להעצים על יד... שמתם לב? על יד! והכול חארטה (סליחה על הביטוי) זאת אשליה! אין בה אמת. ולא שאני מזלזלת בידידות בין בני אדם, וודאי שיש, אך הידידות בין רוקד/ד למרקיד/ה הינה שיטחית - לא מעמיקה ולא ממש אמת. למה הדבר דומה? בדיוק לידידויות שנרקמות בין חברי הפורום כאן או חברים להרקדה, או כפי שאמי נהגה לומר, "חברות לגינה" - כאשר מזדקנים, אף אחד ממש לא מזמין האחד את השני הביתה. חברים לגינה. יושבים, צוחקים, משוחחים כאילו חברים וכל אחד הולך הביתה לבד. אבל למה אנשים נוהגים לחדד זאת אצלינו? שוב - כי זה מעלה את הערך בעיני עצמם והם רוצים שגם אנחנו נכיר בכך. אם הוא או היא ידידים של המדריך - וכולם רואים את זה...כנראה שאותו רוקד/ת שווה. אוי ואבוי אם השווי שלנו כבני אדם נמדדים בזה. גם אני הבנתי את זה קצת מאוחר, אבל הבנתי את זה לבסוף. לכן, הכול רבותי בע"מ. טוב, איך אומרת פרפרית - "הרצאות עולות כסף" אז אסיים בזה, שאני לא למדתי ולא השקעתי בלימודים כמו הרבה אחרים, אצלי זה בה מבפנים (או שיש את זה או שאין). והכול בצחוק, אני לעולם לא הייתי לוקחת על כך כסף (אצלי זה בחינם)
 
למעלה