על הבחירה החופשית בעיצוב העצמי

Thanateros

New member
אינסוף הוא לא פרמטר

כל מצב לא "מאפשר" סידורים חדשים, מכיוון שהמצבים נמצאים בשטף מתמיד לקראת תוצאה מסויימת. מצב הוא בסך הכל הקפאה של רגע בזמן ובחינה של הסידור הפנימי של המערכת. הזמן לא עוצר בכל רגע אינפיניטיסימלי ומחכה שנעשה החלטה או שילך לכיוון אחר. הסידור אליו תשתנה מערכת מסידור קודם הוא תלוי ומוגדר באופן חד ערכי ביחס לסידור הקודם (כלומר, לכל סידור יש תוצאה אחת, לכל תוצאה יש כמה סידורים אפשריים). מן הסתם דטרמיניזם הוא אינסופי, מכיוון שהוא חובק כל, מתחילת היקום (אירוע דטרמיניסטי בעצמו) ועד סופו (התוצר הסופי של התחלתו). החלק המעניין הוא באמצע. מכיוון שאנחנו לא מבינים את מה שאנחנו רואים אנחנו מאמינים בוודו הזה שאנחנו יכולים לשנות משהו. אנחנו לא משנים כלום, גם השינוי שאנו עושים לכאורה הוא רק תוצר של עצם העובדה שאנחנו קיימים, שהיא תוצר של העובדה שהיקום קיים. הכל חלק מהיקום והכל מוכל בו, שום דבר הוא לא חדש או הפתעה. מהבחינה הזו הכל "נקבע מראש", רק שאין לנו שום דרך לצפות את מה שנקבע (למרות שאנחנו יכולים להעריך הערכות גסות, לדוגמא, אם נפיל את הכדור הוא יגיע לקרקע, אם נרביץ למישהו הוא יכעס), כך שמבחינת משתתפים חסרי ידע מספיק המציאות נראית בעינינו כאקראית במקרה הטוב, כמאפשרת בחירה במקרה הרע.
 

LiLiLiy

New member
זה הכל תלוי

תלוי מי הבנאדם מה הגזע שלו,מה התפקיד שלו בחיים וגורלו .. לאדם יש יכולת לעצב את עצמו לפי מחשבותיו /הרגשתו ומעשיו י אם הוא מחליט דבר מסויים הוא מודע לכך הוא יודע מה התוצאות לפעמים כי בחיים גם טועים לפעמים בקיצור יש בזה ענין לוגי אבל אין להתייחס רק ללוגיקה ולנסות למצוא את הנכון..כי לפעמים זה לא קיים..אתה הרי לא יכול לדעת מתי תתרגש מתי תתאהב וכו אז לדעתי זה גם תלוי באדם ומה הוא מחליט וגם בתנאים שהוצבו לו..
 
אז זה לפי

גזע תפקיד גורל מחשבות רגשות חיזוי התוצאות טעות לוגיקה למצוא את הנכון תנאים שהוצבו לו איפה הבחירה ?
 
בחירה

בחירה מותנית בשקלול של פרמטרים- האם, לטעמך, עובדת הימצאותם של פרמטרים בתהליך הבחירה, מפקיעה ממנו את היותו תהליך של בחירה? אם כן,מהי בחירה, להגדרתך? יום נעים, גילת
 
הגדרה של בחירה

בחירה היא החלטה על דבר אחד מתוך שתי אפשרויות או יותר, כאשר אני קובע, ולא משהו אחר. הבעיה היא במושג "אני", כי הוא מורכב ממה שקובע. אם מדברים על "מציאת הדבר הנכון", הרי שלעולם לא נבחר בדבר שאנחנו חושבים שהוא פחות נכון, לכן יש אפשרות אחת בלבד, ולכן זו לא בחירה. זה שהגדרנו מהי בחירה, לא אומר שהיא קיימת. עיצוב העצמי הוא דבר שאנחנו עושים לפי מה שהכי מתאים, ולכן המושג בחירה חופשית לא כ"כ רלוונטי. האם זה משנה אם יש בחירה או אין ? האם אחת האפשרויות אומרת שאנחנו מעצבים עצמנו פחות טוב מהשניה ?
 

Thanateros

New member
הבחירה לא קיימת

הדבר לו אנו קוראים "בחירה" הוא שכלול של מתחים ומסרים בתוך המוח. שום דבר מיסטי, כמו קיום של "אני" או "מודעות". כפועל יוצא מכך "עיצוב עצמי" לא קיים כי כל פעולה שאדם יבחר לעשות לא תהיה פעולה שבחר למעשה, לכן עדיף שיפסיק לתהות כיצד לעצב עצמו, כי זה מבזבז זמן, וילך לעצב את עצמו.
 

LiLiLiy

New member
מי אמר שאין בחירה?

מי אמר שהבחירה לא קיימת? יש דברים שאינך יכול בחור כמו הורים שלך.. אבל את החברים שלך אתה בוחר.. אתה בוחר באיזה מקצוע ללמוד.. אתה בוחר איזה מוזיקה לשמוע וכו' איך להגיב לסרטון סרט /מסויים קיצר אתה לא יכול לעצב את עצמך בצורה "מושלמת" וגם אין צורך..עדיף להסתפק במחשבות חיוביות נכונות.. לפרוק לפעמים אם יש צורך ולהיות רגוע אתה יכול לעצב תסטייל שלך הגישה שלך להתייחס לדברים בדרך זו או אחרת לבחור את תחומי העניין שלך וכו' .
 
סמנטיקה

לפי מה בוחרים חברים, מקצוע, מוזיקה, תגובה, סרטון, סרט, עיצוב ? כמו שכתב Thanateros, בחירה היא שקלול/תוצאה של מסרים במוח. ניתן לקרא לזה אלגוריתם, אם נרצה. כפי הנראה, "בחירה לא קיימת" נאמר על הגדרה אחרת של בחירה.
 

Thanateros

New member
לא

המוח שלך מחווט בצורה X. אם ננסח פונקציה של תגובה f, נגלה שלכל x f של X נותנת ערך אחד לכל מצב, כלומר, אין לך בחירה איך להגיב לשום דבר, את מכונת input\output, זה משהו שקשה לקבל פסיכולוגית, זה הכל.
 
מיסטיקה?!

מהיכן אתה שואב את הרעיון שמושגים אידאים כמו "עצמי" ("אני") או "מודעות" שייכות לתחום המיסטיקה?! בהקשר הזה- טעות בידך! תהיות אודות עיצוב העצמי הן טובות ומועילות, כאשר גוררות בעקבותיהן גם מעשה- עיצוב עצמי הלכה למעשה. מסכימה אתך כי תהיות והרהורים בפני עצמם, שאינם מובילים לכדי מעשה בפועל, הן פעולה עקרה. ערב נעים, גילת
 

Thanateros

New member
לא מיסטיקה

אבל מיסטיים לחלוטין. במקרה הכי טוב לתחום האפרורי באפיסטמולוגיה.
 

tapoz20101

New member
הבחירה והעצמי

החכם מכיר באפשרות הבחירה ובשונות בעולמנו, עליו להניח שקיימת אפשרות נוספת לעיתים גם ה"בלתי הגיונית" אשר לרוב דוקא היא מתממשת לנגד עינינו המשתאות. ולכל הטיעונים בעד ונגד אוסיף את זה אשר אינני יודע. ועוד משהו - הסולטן שאל את ג'וחא בעת שהיו בחמאם "כמה הייתי משלם עבורי אם הייתי עבד ולא סולטאן ?" ענה ג'וחא : "עשרה דינר". אמר הסולטאן : "אבל רק הסנדלים שלרגלי עלו 10 דינר". השיב ג'וחא:"זהו בדיוק". בעז ( :
 
../images/Emo6.gif

אהבתי את ה"משהו" הנחמד שהוספת...
יום יפה בועז, גילת
 

efratta

New member
החופש להיות

פעמים רבות אנו נדהמים כיצד אדם שילדותו עברה עליו ועל משפחתו בתנאים קשים , הצליח להשתחרר מהכבלים ולפרוץ קדימה אל חיים אחרים "מוצלחים" יותר. ישנם אנשים, אני ביניהם, שהתפיסה כי אתה אדון לבחירותייך, מובילה אותם בחיי היומיום ממש. אם אתה עושה משהו - עשה אותו בלב שלם ושמח. אם ניסית דבר מה והסתבר לך שהוא לא בשבילך - עזוב וחפש דבר אחר. תמיד יהיה משהו אחר..... באופן זה, ניתן למזער את "מחלת הקטרת" הנפוצה כ"כ בחברתנו המערבית/ ישראלית ולהיות אדם מרוצה יותר. חשוב להנחיל את זה לילדים כבר בגיל צעיר מאוד - זה כמו קידוד מערכות!
 
ברוכה הבאה, אפרתי יקרה ../images/Emo140.gif

איזה כיף שאת כאן
אנשים משתחררים מ"כבלים" שהיו עשויים, באופן דטרמיניסטי למדי, לעכב בעדם מלהצליח בחיים. פעמים רבות אנו רואים הצלחות (ולפעמים גם ההיפך) שהם בניגוד ל"מצופה"- דהיינו בניגוד למסלול הדטרמיניסטי הצפוי והמתבקש. בחירה. במשמעות הכי פשוטה והכי משמעותית של המילה- האדם הוא האחראי על עיצוב עצמו ועל עיצוב חייו. ואני מאמינה, כמוך, שזהו קוד חשוב מאד בחינוך. ואוסיף כעת עוד קטע, הפעם משל ניטשה, על הבחירה ועיצוב העצמי. יום נפלא לך, יקירה, ואת מוזמנת להכות אצלנו יתד
גילת
 

Gorgon1

New member
שלום לכולם

בחירה היא עדיין דטרמיניסטית. א. "המסלול המצופה" הוא אינו דטרמיניזם בהגדרתו, הוא אינו אלא נגזרת לוגית של הדטרמיניזם. את מדברת על מונח שנקרא "יכולת ניבוי" או "חיזוי". ב. אם כל הפרמטרים היו ידועים, היה אפשר לדעת איך בדיוק יתרחשו דברים. זה שהם לא ידועים, לא אומר שיש לנו 'בחירה חופשית'. למעשה, ה'מסלול המצופה' הוא תמיד ה'מסלול המצופה' - זה ניסוי מחשבתי פשוט. אם X ו-Y נפגשו על גשר, זה כנראה נקבע לפני 500 שנה. דטרמיניזם פשוט אומר שכל בחירה שאנחנו עושים - תלויה בנסיבות קודמות. ולכן, אין אדם שיוצר מתוך עצמו דבר שלא יכול להתקיים מחוץ למסגרת התבניתית אליה הובילוהו הנסיבות והגנטיקה. אני לא מבין אותך. אנחנו עושים בדטרמיניזם שימוש יומיומי. רק מעצם השאלות "למה?", "מאיפה?" ו"איך?" - אנחנו מחפשים 'סיבה'. דטרמיניזם טהור. גם כשיש דטרמיניזם, האדם הוא עדיין הוויה וישות אותנטית, משום שאינו זהה לאנשים אחרים. בכל מעשה שייקח, הוא עדיין מבצע הפעולה ואמון על מעשיו - כל עוד הוא מודע אליהם (כן, המונח אחריות הוא דטרמיניסטי לחלוטין). הדרך הנבונה ביותר, היא להסביר לאדם כיצד מעשיו כשלו והפכוהו לייצור שאינו מסופק ואינו מרוצה - ובדרך הזו, יכול האדם להתעלות ולהתמנף.
 

hiilarion

New member
בתור אומנית

בתור אומנית קל לי מאוד להזדהות עם הדברים של סארטר שהיעתקת כי יצירת האומנות הכי גדולה שלנו היא עצמנו. אבל אם נגלה יום אחד שאין לנו את החופש ליצירה הזאת מה יהיה אז?
 
למעלה