על גינות כלבים ואנשים

theyael78

New member
היום שוקי היה ה"תוקף" וגם תשובות

דווקא היום רציתי לספר על מקרה שקרה לנו בגינת הכלבים שלנו.
בגינה יש פחות או יותר כלבים קבועים, כולם יודעים מי מסתדר עם מי, מי לא ואיך לטפל בזה.
לרוב הכל בסדר וכמו שכתבו כאן, אם מישהו תוקף אז הבעלים מייד מטפל, מתנצל וכו'.
אבל יש אצלינו כלב אחד לא מסורס, הוא בדיוק הגיע כנראה לגיל שאפשר להתחיל ונהיה ממש אגרסיבי. כמובן שבעלת הכלב מסרבת להכיר בזה או לסרס אותו.
הכלב שלה כבר הותקף כמה פעמים ע"י כלבים אחרים (שהוצאו מהגינה כולל התנצלות ואפילו תשלום על הטיפול הרפואי אם נדרש). הבעיה היא שהגברת יושבת לה איזה 3 שעות בגינה ולא מוכנה להכיר בזה שגם לכלב שלה יש יצר ולא פעם המריבות הן בעצם בגללו. פשוט אין עם מי לדבר כי הכלב שלה "עדין, ביישן וחמוד"
היום כשהגענו לפארק הכלב שלה היה שם ולא יודעת בדיוק מה קרה אבל שוקי חשף לו שיניים (פעם ראשונה ששוקי חושף למישהו/משהו שיניים). היא כמובן התחילה לצעוק ששוקי תקף לה את הכלב ויצאה מהגינה.. לא לפני שהיא הזהירה את כל הבאים ששוקי היום תוקף.
בהמשך היא נאותה לחזור והכלב שלה התחיל לעלות על כלבים אחרים (לא אפרט אבל בואו נגיד שכל מיני איברים יצאו מכל מיני מקומות) וכמובן שהכלבים הגיבו אז היא שוב החליטה שהכלבים תוקפים לה את הכלב.
בדיוק תהיהתי מה עושים בכזה מקרה? היא מסרבת לשמוע על כך שחלק מהבעיות הן מתוך העובדה שהכלב שלה התבגר והיצר שלו כנראה יוצא לאור...

ובעניין השרשור. דווקא זה שהאיש ניגש לכלב ו"טיפל " בו מעיד בעיני שלא מדובר בכלב בעייתי בצורה קיצונית. כל בעל כלב בר דעת יגש ויפריד אם הכלב שלו תוקף או נמצא בתגרה. אגב, אצלינו בגן לפעמים אנחנו מפרידים גם כלבים שהם לא שלנו כימישהו נמצא יותר קרוב מבעל הכלב באותו רגע.
אני לא בטוחה שהכלב ניגש אליה לתקוף. כמו שאמרו כאן, כלבים מראים מי בעל הבית ומי רק הגיע והשפה שלהם היא שפה כזו. לרוב זה נגמר בנביחות, קצת חשיפת שיניים וכו' ולא בנשיכות שגורמות נזק. אגב, הם לפעמים גם משחקים מאוד באלימות ונושכים אחד את השני (בלי לגרום נזק) תוך כדי משחק וממש לא מבינים מה אנחנו רוצים מהם כשאנחנו קופצים להפריד.
דבר שאני שמתי לב אליו אצלינו בגינה זה שבעלים שהם יותר מדי מגוננים ("חמודי בוא לכאן, מי נבח עלייך?" "אוי חמודי אתה מפחד בוא שב לידי" " חמודי הכלבים מפחדים אותך, בוא נלך") הם גם אלו שתמיד הכלבים שלהם מעורבים בתגרה. נראה לי שהלחץ עובר לכלבים ...
בעניין הנקבה, אני אספר שאני מכירה כמה וכמה נקבות מעוקרות וחמודות לבני אדם שרואות נקבה אטחרת והפיוזים שלהן עולים....
נראה לי שבסך הכל כמו עם בני אדם.. גם לכלבים יש ימים ויש ימים וגם להם יש כלבים שבאים להם בטוב וכאלה שפחות
 
כמה הערות

ראשית אני מסכים לגמרי, לא תמיד הכלב התוקפן הוא מי שנראה לנו במבט ראשון תוקפן.
לפעמים אני רואה סיטואציה בה שני כלבים נפגשים כלב אחד מנסה להראות דומיננטיות על השני ולפעמים לעלות עליו, השני נעלב ומחטיף לו קצת.
במקרה הזה ה"תוקפן" הוא דוקא הכלב הראשון.

לעתים מגיעים לגינה כלבים ברצועה, בעיקר קטנים שנוהמים ומקללים את הכלבים שבגינה.
גם כאן כלב גדול יכול להגיע ולהגיב לתוקפנות הזאת באגרסיביות כדי "ללמד את החוצפן לקח".

בשתי הסיטואציות, ברוב המקרים הכלבים יסתדרו היטב בינם לבין עצמם.

ולמרות מה שכתבתי קודם, כלב שעולה על כלב אחר זה לא חייב להיות אקט אגרסיבי או אפילו דומיננטיות אלא סתם משחק.
 

2המרפא

New member
שמתי לב שעליות לרוב זה על כלבים שלא יחזירו

וכלבים קולטים את זה. לא קשור לגודל או התנהגות אלא נטו לאם הם יגיבו על זה או לא. גוגל הוא הכלב הכי חזק בגינה כלבים או בכמעט כל מקום שהוא יגיע אליו וכל כלב עולה עליו. היה מצב שחמש כלבים עלו עליו במקביל, נקבות, זכרים, גורים זה פשוט לא מזיז לו, הוא אדיש לזה לחלוטין. ואם זה לא בא לו בטוב אז הוא פשוט מנער את הכלב ממנו והולך. אבל הוא בחיים לא יצא על כלב בגלל זה.
 
אני מצאתי שיש כלבים שפשוט מושכים כלבים אחרים

יש לנו בקבוצה ויסלה צעיר בשם לואי.
יש כמה כלבים (כולם זכרים) שפשוט מאוהבים בו, הם לעולם לא ינסו לעלות על קימי, אבל פשוט ירדפו אחריו עם חיוך מטומטם על הפרצוף וינסו לעלות עליו. אחד מהם, לברדור שמן בדרך כלל לא בקטע של משחקים אבל כשלואי בשטח הוא ירוץ אחריו עד שיפול מהרגליים כולו מתנשף.

בהתאם לתאוריה שלך הוא באמת לא מחזיר אבל נראה לי שיש ברדיפה אחריו עוד משהו שמושך כלבים אחרים.

אגב, ראיתי כלבים שהחזירו באלימות כשעלו עליהם, כנראה שהם מבינים מה ההבדל בין כלב שעולה עליהם בקטע רומנטי/משחק לבין דומיננטיות.
 

C H 4

New member
אני משערת שחלק מהסערה שלה מגיעה ממך

אתה חסר מנוחה והכלבה מגיבה גם לתחושות שלך. לפני הפעם הראשונה שלי בגינת כלבים הזכירו לי שוב ושוב ושוב ושוב שהכי חשוב לא להכנס להיסטריות. לא כל הכלבים בעולם מסתדרים, ולא כל הכלבים בעולם משחקים אותו הדבר וזה בסדר.
נשמע דווקא שהבעלים של הכלב התוקפן היה בסדר גמור, ניסה להפסיק את ההתנהגות של הכלב וכשזה לא עבד יצא מהגינה. גם לי קרה שהייתי צריכה להרגיע את הכלב 3 פעמים (רק שהגאון התקיף רוע"ג) וכשזה לא עבד חזרנו הביתה.
וכלל שאני מנסה לעבוד עליו לחיים- אני משתדלת לא להכניס לאנשים מילים לפה. אולי האיש והכלב נשארו ליד הגינה כי האיש חשב שזה אקט חינוכי. אולי הוא שיער שבקרוב אתם תעזבו והוא יוכל להכנס לגינה. אם הוא לא אמר לך כלום אז אין יותר מידי שאתה צריך לפרש או לעשות בנידון, אם היה אומר/שואל אז אפשר לנהל שיחה וגם לדעת מה הוא חושב.

כלב שמפחד בגינת כלבים לא יכול להנות בה יותר מידי, לא הייתי מגיעה בזמנים שיש הרבה כלבים כדי שיתחיל בלהתרגל לשחק עם כלבים. כשעשרה כלבים זרים משתוללים סביבך זה לא הכי נוח בעולם להתחיל להכיר וגם כלבים שבבית שלהם הם מלכי הגינה ומשחקים עם כולם לא ימהרו לשחק עם כלבים בגינה זרה בסיטואציה כזו.
 

ztrapper

New member
תודה לכולם,

מניח שהצטיירתי מהטקסט שלי לא כפי שאני באמת. אני ממש ממש לא אובר-פרוטקטיב עם הגברת. כל המטרה שלי בהגעה לגינת כלבים זה שהיא תלמד להכיר כלבים אחרים ולהתנהג עם סוגים שונים של כאלה. אני אמנם עדיין נשאר איתה בתוך הגינה ולא יוצא לשבת בספספלים שמחוץ לה, אבל גם זה משהו שאני אתחיל לעשות עוד יומיים-שלושה כשהיא תתרגל לעניין.

ב"רגיל" (עד כמה שאני יכול לקרוא לשני ביקורים ורבע רגיל) אני לא נותן לה שם יותר מדי תשומת לב. היא נכנסת, בהתחלה אולי מפחדת מתשומת הלב, אני מלטף קצת את הכלבים האחרים ואז הולך לשבת בספסל בצד. היא באה ומתיישבת בדר"כ לרגליי או מאחוריי. אני מלטף אותה כרגיל ובשלב מסויים או נותן לה לשבת בלי לתת לה יותר תשומת לב, או הולך מצד אחד של הגינה כדי לנסות לקרב אותה לכלבים האחרים. ממש לא נכנס ללחץ אם אחד מהם מתקרב אליה, מרחרח אותה או מנסה להתחיל לשחק איתה, אפילו אם באגרסיביות יחסית. שוב - המקרה היום היה יוצא דופן גם ביחס לפעמים הקודמות, הן מבחינת חשיפת השיניים והנהמות של הכלב וגם בגלל התגובה של הבעלים שלו (שמלכתחילה שאל "זה זכר או נקבה" ומאוד נלחץ בעצמו כשראה את כלבו תוקף). למרות זאת, סביר שאם הבעלים של הכלב השני לא היה מתערב גם אני לא הייתי מתערב אלא אם הייתי רואה שמדובר ממש במטרה ברורה ומיידית לפגוע, ונותן לעניינים להתגלגל לבד.

בפעם הבאה שזה יקרה, אם זה יקרה, אתחשב בעצות ואתן לה פחות יחס אחרי, כדי שתרגע לבדה ותבין שזה לא סוף העולם.

חשוב לי גם לציין שאני מבין שגינות כלבים זה לא תחליף לטיולים. דיפסי מקבלת טיולים ארוכים בלי קשר, והכוונה היא לצאת איתה להליכות ארוכות אפילו יותר ברגע שהיא תלך טוב יותר עם הרצועה. הגינה זה בנוסף, כאמור במטרה לחשוף אותה בגיל צעיר לפעילויות שונות וכלבים שונים. הגברת ואני רק בתחילת הקשר שלנו (עדיין לא שבוע וחצי!), אנחנו נחשפים ביחד לעולם הגדול ולומדים יחדיו כיצד להתנהל בצורה הנכונה גם לי אבל בעיקר לה.

שוב תודה!
 

theyael78

New member
לא נבדק מדעית אבל

אני שמתי לב שכששני כלבים לא מסתדרים והבעלים כן... הם כאילו רואים שהבעלים מסתדרים ושכנראה גם הם יצטרכו להיסתדר.
לא תמיד זו אהבה אבל בדרך כלל זה לפחות שלום קר
במקרה של שוקי ולייקה זו אהבה אמיתית. בפעם הראשונה שלייקה ניסתה לטרוף (כן כן..) את שוקי, היא חטפה כאלה צרחות מאמא שלה, והמשכנו להסתובב עם 2 הכלבים ביחד עד שהיום הם bff's .. פשוט כי קבענו להם עובדה
 

2המרפא

New member
אין סיבה שזה יהפוך לריטואל קבוע

וכן צריך נימוסים בגינת כלבים ודווקא נשמע שהבעלים של הכלב הגדול היה בסדר.
כעקרון אם אתה ממש רוצה שהם יסתדרו תדבר עם הבעלים שתצאו לטיול רצועות משותף לרוב זה מקרב בין כלבים וזה בטיחותי יותר.
לגבי הנימוסים זה לרוב עובד ככה, אם יש כלבים שלא מסתדרים בינם לא מכניסים אותם ביחד וזה עובד על עקרון הקודם תופס, לגוגל יש בעיות עם זכרים לא מסורסים הוא רוצה ומסוגל לעשות סירוס בכפייה לכל כלב. אז אם ישנו זכר לא מסורס בגינה הוא לא נכנס ואם הוא בגינה, זכרים לא מסורסים לא נכנסים. פשוט סוגרים עם הבעלים שיחזרו עוד X זמן ואז אתה יוצא או ההפך.
כמו כן כמו שאמרו פה הגינת כלבים לא מיועדת לכל הכלבים אין מה לעשות, כלבים תוקפניים בשום מצב שלא, כלבים חסרי בטחון ופחדנים בשום מצב שלא, זכרים לא מסורסים עדיף שלא, אם הגינה מפוצצת בכלבים גדולים וצעירים לא להכניס כלבים ממש קטנים זה עלול להגמר באסון. כלב פחדן בגינת כלבים מלאה זה רעיון מאוד רע כי אם יבואו לשחק איתו ולהציק לו קצת הוא עלול להגיב בתוקפנות פחד, הכלב לא אשם הוא פשוט מפחד אבל זה עלול לעורר תגובת תקיפה מצד הכלב השני ואם מדובר על כלב גדול וחזק זה יכול להגמר רע.
סתם כמה טיפים בתור אחד שמחזיק כלב שלא ניתן להכניס אותו לגינה עם כולם.
 

wolfeyes30

New member
לא בהכרח שהתוקף חייב לצאת

לפעמים הטריגר לתקיפה זה פחד של הכלב המותקף
הוא זה שמייצר אנרגיה לא טובה, לדעתי הוא זה שצריך לצאת

בקשר לליטוף, כשהכלב שלי היה מבוהל הייתי מנסה להשרות בו בטחון גם בליטופים
היום כשהוא חש מאוים או חסר ביטחון הוא בורח אלי, אני, מבחינתו, זה מקום בטוח...
 

2המרפא

New member
מסכים, לפעמים יש כלבים שפשוט משרים וייב רע

בתוך הגינה וגורמים לכלבים אחרים לסטרס.
אם יש כלב פחדן וניורוטי בתוך הגינה הוא ישרה אווירה רעה בתוך הגינה והוא זה שצריך ללכת משם כי יתקפו אותו גם הכלבים האחרים.
 

theyael78

New member
דורשת תמונה!

אני מתה על פיטבולים ואתה מתאר אותו כמו אחד מרשים במיוחד.
תפורסם התמונה לאלתר! (אפשר גם של אישתו)
 

2המרפא

New member
אין לי תמונות חדשות אבל יש בפורום עשרות

רבות של תמונות שלו.
 

2המרפא

New member
תכנסי לשרשורפלצת מתחת להודעה הזאת

יש שם את ההודעות שלי ביחד עם קצת תמונות של גוגל
 

עמית184

New member
מה, את באמת מעולם לא ראית תמונות של גוגל?!


אם יש פה אבא שמשוויץ ללא הרף בתמונות של התינוק המגודל שלו, ושמפזר פה תמונות שלו כאילו אין מחר, הרי זה אבא של גוגל.

אין מצב שפיספסת (אלא אם כן היית מורחקת מהפורום הזה בשנה האחרונה...
)
 

theyael78

New member
אכן

כשחזרתי אחורה באמת נזכרתי שראיתי מלא תמונות.
ועדיין.. מה שהוא עישן.. אני רוצה גם
 
למעלה