על אפשרות הבחירה בהתקדמות במשחק

ailag

New member
על אפשרות הבחירה בהתקדמות במשחק

הידיד שהביא אותי למשחק פרסם בבלוג שלו פוסט בנושא http://thedavehuston.com/?p=81 גם ספציפית בקשר לקרב עם מליגוס ב WOTLK (שאישית עוד לא הגעתי אליו) שבו המשחק מכריח אתכם לחשוב שהוא לא בסדר, וגם בכלל. מה דעתכם?
 

Mabina

New member
לא רוצה להיות קטנוני..

אבל אם הוא לא רוצה להרוג את מליגוס, שלא יהרוג.. לא חייבים להרוג אותו בשביל "להתקדם" במשחק. עובדה.
 

ailag

New member
ממה שהבנתי זה הכרחי, לא?

להמשך הסיפור / להגיע ל 80
 

ArilouLaLeeLay

New member
אם כן אז אני חוזר בי

למיטב ידיעתי אין לי מושג - אני ברמה 36 בינתיים.
 

ailag

New member
אני לא יודעת אבל

הבנאדם ספץ על בWOW. אם הוא אומר "אם אני רוצה לקדם את הדמות שלי לרמות הכי גבוהות של המשחק אני חייב להרוג את מאליגוס" אני מאמינה לו. (תקרא את הפוסט שלו..)
 

Sharoman

New member
אני הגעתי ל 80 ולא הרגתי אף אחד

אם כבר אז ההיגיון צריך להיות הפוך.... רק כמגיעים לרמה 80 וצוברים ציוד "קצת" יותר טוב אפשר באמת ללכת ולהרוג uberbosses.
 

Mabina

New member
Malygos

הוא דרקון שעושים ברייד ברמה 80. אפשר לעשות אותו עם 10 אנשים או 25 אנשים. נכון, יש לו ציוד טוב, אבל לא חייבים להוריד אותו.. אני לא הורדתי אותו בשום מצב ויש לי ציוד מעולה.. וחוץ מזה עוד מעט מגיע Ulduar והציוד שם יהיה יותר טוב ממליגוס. אז לא, לא חייבים להוריד אותו.
 

JaneLame

New member
הוא לא התכוון לעלילה. הוא התכוון ל-PVE

יש כמה "מסלולים" ב-WOW לשחקנים שהגיעו לרמה המקסימלית, כיום 80. אפשר לבחור אחד ולהתמקד בו, אפשר יותר מאחד (אבל יהיה קשה לפעמים לשלב בין השניים בלי לבזבז זמן וכסף). 1. מסלול PVE - שחקנים שבוחרים להילחם בקבוצות גדולות וקבועות - כמו נבחרות ספורט מגובשות - מול אוייבים שהם NPCs, ללא שחקן. יש לזה ציוד רלוונטי, כישרונות רלוונטיים ומיומנויות שחקנים ספציפיות ("לא לעמוד בתוך אש" - זה הכי מפורסם). אם הידיד שלך מעוניין להתמקצע בתחום הזה, הריגת מאליגוס היא צעד טבעי והכרחי. היתרון הוא שעושים מבוכים מאתגרים, רואים אתרים היסטוריים, דמויות משפיעות וכו'. קפצתי ראש פעם עם עוד 24 איש מהפסגה של נורדרסיל, כדי להתאמן בשימוש בדמעות הריחוף של טיראנדה. נהפכתי לגוש קרח בנשיפה של הדרקון הכחול סאפירון, שהנסיך ארת'אס הרים לתחיייה מהמתים. פגשת פעם את פנדרל סטגהלם, המנהיג המריר של הסנריון בדרנסוס? הבן שלו נלעס למוות כנגד עיניו במפגן כוח של הגנרל רג'אקס, חרק אימתני ואכזר - אני סייעתי לכסח את הג'וק המניאק הזה! 2. מסלול PVP - לחימה מול שחקנים אחרים. דורש זריזות ידיים, ציוד מאוד ספציפי, דגש על הישרדות והרבה HP. משחקים בקבוצות קטנות של 2-5 איש או עם זרים מוחלטים ואנאלפביתים ב-BG. התקדמות ב-PVP אומרת להביע את קבוצת הארינה שלך לניקוד גבוה מה שיותר, וזה נמדד במספר הנצחונות שהקבוצה משיגה ביחס לקבוצות אחרות (לא מכירה את הנוסחה המתמטית). כמעט ולא הורגים בוסים ב-PVP. יש קלאסים שנחשבים טובים יותר ל-PVP אבל אומרים שכל מי שיש לו כישרון ומשקיע זמן יכול להצטיין בזה. ויש גם אנשים שמשחקים אחרת. ראיתי כאלו שמקדמים דמות מכל קלאס עד לרמה 80 ועוברים מיד לדמות הבאה, בלי לנסות למצות את ה-end game. ויש אנשים שאוהבים RP ועסוקים באירגון ארועים חברתיים עם שחקנים אחרים, שלא כוללים לחימה. יש אנשים שעושים טווינקינג - מגדלים דמות עד רמה 19 או 29, מציידים אותה בציוד הכי טוב לרמה הספציפית הזו ונתקעים ברמה הנמוכה בכוונה כדי לנצל את הציוד הזה ואת העליונות שהוא נותן ב-BG. לסיכום, הריגת בוס כזה או אחר היא לא חובה. כל אחד בוחר מה מעניין אותו והולך על זה. אני מאוד אוהבת PVE כי רציתי לפגוש מקרוב את הדמויות המיתולוגיות שקראתי עליהן. בפעם הראשונה זה באמת מגניב, אבל אחרי זה באים חודשיים שבהם הורגים דרקון מפורסם פעם בשבוע סתם בשביל הציוד ולא בשביל הריגוש.
 

JaneLame

New member
קשה מאוד לספר סיפור בתוך WoW

MMOs בשונה ממשחקים לשחקן יחיד הם מאוד מאוד בלתי לינאריים. הדרך היחידה של בליז לספר סיפור היא שרשראות קווסטים ארוכות וממושכות, ואלו בדרך כלל אנקדוטות ספציפיות ולא עיקר ה-lore. מי שחולה על lore קורא ב-WOWWIKI הרבה, אבל מלהרוג את מאליגוס לא למדתי כלום על The Nexsus War. למעשה, בקרב הבוס עצמו אין פרטי עלילה. הריגת בוסים חיונית למטרה אחת ויחידה: הריגת עוד בוסים. מי שהורג את מאליגוס מקבל שלל וציוד טוב שיעזור לו במבוך הבא, אולדואר. בעבר היה מקובל שמי שלא הצליח להרוג בוסים בדרגה T4 לא יכול היה להרוג בוסים בדרגות T5 ו-T6. זה היה איזשהו סולם. אבל אני יכולה לומר לך שבתור אחת שמשחקת בשרת RP דיי מפותח: יש המון המון אנשים שלא עושים ריידים ולא הורגים בוסים קשים, אבל מתעניינים ומכירים את ההיסטוריה של וורקראפט, יודעים להגיד לך מי נלחם בכל אחת מהמלחמות ובקיאים בגאוגרפיה של אזורים נידחים שלא נכללו ב-WOW עצמו. הייתה בשרת הקודם שלי קבוצה ששיחקה את צי המלחים של kul'tiras, והם לא היו מסוגלים להרוג אפילו את Hogger. למעשה, הייתי מרחיקה לכת ואומרת שרוב האנשים שאני מכירה שמבינים בהיסטוריה של אזארות' הם ממש לא שחקני PVE ברמות הגבוהות, אלא חובבי משחקי תפקידים.
 

ailag

New member
אבל יש הבדל גדול בין

לקרוא על הסיפור ובין לחוות אותו בעצמך. היו לי שרשראות קווסטים עם עלילות בנאליות שהיו מעניינות בגלל שהייתי חלק מהן.. אז אם בסוף מאליגוס סתם מקבלים XP ניחא. אבל אם באמת יש סיפור שתלוי בהריגה שלו או שאי אפשר להמשיך בגלל מה שאמרת על הציוד, אז אין בחירה פה, ההקרבה מבחינת המשחק גדולה מדי. (ואני חייבת להגיד שכל הפעמים שאומרים "בעבר היה במשחק.." גורמות לי להרגיש לא בסדר עם זה שנכנסתי למשחק כ"כ מאוחר. בגלל שאני מתקדמת לאט - כי ככה כיף לי זה למה - יש מצב שאני ארוץ בחומר של BC בשביל להדביק את הגילדה, או אפתח DK וארוץ איתו.. וגם אם לא, לא אמצא אנשים לעשות איתם קווי עלילה של פחות מ80. הדאנג'ן הכי גבוה שעשיתי היה ל 20+ ואני עוד מעט ב50. מרגישים ממה שותיקים מספרים שמפסידים פה הרבה בזה שהדגש הוא יותר על הסוף ופחות על האמצע..) (סליחה על הסטת הנושא, אפשר לחזור לנושא המקורי :p )
 

Kingeh

New member
זה לא בדיוק נכון...

אולי במשחק המקורי היה מצב שמי שלא משיג T1 וציוד של FR לא היה יכול להתקדם לBWL בשום פנים ואופן... אני זוכר שגם לפני שיצא BC שהיינו מסיימים את MC עם 21 שחקנים במקום 40, היה לנו הרבה יותר קשה בBWL אם אנשים לא היו מצויידים טוב. בBC הם שינו את זה.. הם הוסיפו ציוד תגים ושברו את הרצף בכך שבעצם היה אפשר להשיג תגים ולדלג על בוסים. מגת'רידון למשל היה בוס שרוב הגילדות דילגו עליו כי למרות הציוד שהוא היה מפיל, היה יותר קל להשיג ציוד ברמה יותר גבוהה. ואז הציוד לא תאם את הרמה של הבוס עצמו. בסוף BC אנשים היו נכנסים למקומות כמו BT עם ציוד מלא של תגים בלי להתאמץ בכלל. כמובן בגלל שלל נרפים למינהם ומאמץ להפוך את המשחק לפשוט יותר. אין משהו לא בסדר בזה שנכנסת עכשיו למשחק... אבל זו לגמרי בחירה שלך אם להכנס או לא להכנס לאינסטנסים, BG וכדומה... עם כל דמות שלי אני עובר באינסטנסים ומשתדל לא לדלג הרבה למרות שאני עשיתי את כל הנמוכים אולי מליון פעמים.
 

ArilouLaLeeLay

New member
אני יודע שאני עדיין לא הצלחתי למצוא PUG אחד

אני ברמה 34 ועשיתי רק אינסטנס אחד, וגם זה בבוסט. אני כל הזמן ב LFG אבל פשוט לא מוצא.
 

JaneLame

New member
על מליגוס לא מקבלים XP

קשה לי להסביר את זה, אבל ההשתתפות בקרב בוס עם קבוצת ריידים לא ממש מקדמת את העלילה באופן ישיר. אולי פעם זה היה ככה יותר: ב-TBC היו שרשראות קווסטים ארוכות (הן היו חובה) שהיית צריכה לעבור כדי להיכנס למבוכים שבהם ישבו בוסים רמי מעלה כמו אילידאן או קלת'אס. אז אולי באמת היה עניין של עלילה. כדי להיכנס ל-UBRS הייתה שרשרת קווסטים מדהימה ונהדרת שהייתה גם מעין מבוא לעלילה של BWL. כדי להיכנס למאורה של אוניקסיה היית צריכה לחלץ את מרשל ווינדזור מהכלא וללוות אותו עד הקרב בתוך מצודת סטורמווינד. עכשיו אין את זה, בליזארד רוצה ש-WOW יתאים גם לשחקנים לא כבדים, אז העיפו את כל ה-attunements. מי שאוהב סיפורים טובים עדיין יכול לעשות את הקווסטים האלו, אבל לא חייבים. בעבר הידיד שלך היה צודק, עכשיו זה לא ככה. להגיד שהרווחנו מזה שכל אחד יכול להגיע לכל בוס בקלות? ממש לא. רמה 50 זה אחלה!!! אני מתגעגעת לזה. קחי גריפון וטוסי ל-Chillwind ברגע שתגיעי ל-50 עגול (סביר שתקבלי שליחות לנסוע לשם מה-Courier באחת הערים הגדולות). יש שם כמה מהקווסטים הכי מעניינים ב-WOW! אני ממליצה להלחים מפתח לסקולומאנס, זה אחלה של דבר.
 

ailag

New member
ואם בכלל לסטות מהנושא המקורי

(+ אזהרת ספוילרים) כשדיברת על השרשרת ב searing gorge התכוונת לזו שהחלק האחרון הוא להצית ארבעה מגדלי שמירה? היא היתה נחמדה, אבל עשיתי אותה רגע אחרי שסיימתי את זאת של myzrael אז די ציפיתי לסוף כזה :) שאר הקווסטים שם היו סתם להרוג 10 אויבים אז כבר לא היה לי כוח לקחת אותם.
 

JaneLame

New member
המממ לא נראה לי שזה זה.

לגבי מיזארל: לא רע, אבל לא מדהים. יש שרשראות יותר טובות. בסירינג גורג' יש NPC בשם kalaran windblade שהוא - טוב, אני לא אהרוס, אבל זה היה דיי מעניין ומותח. ואם הגעת לרמה 50 ומשהו, יש שרשרת קווסטים ממושכת וטובה שמספרת את תולדות משפחת Redpath מהכפר דארושייר, ההתמודדות שלהם עם המלחמה וכו'. אני חושבת שזה מתחיל ברוח רפאים בבית הקברות שליד Chillwind. אני דיי בטוחה שאת המפתח לסקולומנס אפשר להלחים כבר ב-50 ומשהו, וזה מאוד כייפי ומאתגר. השרשרת הכי טובה במשחק לדעתי מתחילה ב-Tirion Fordring שליד נהר ת'ונדוריל. אבל צריך להיות 57 לפחות בשבילה, אני חושבת. אבל הזיכרון שלי מטושטש ועשיתי את כל זה לפני שנה. כדאי להיעזר ב-WOWWIKI או WOWHEAD. אני מגלגלת עכשיו DK רק כדי לעשות את הקווסטים האלה מחדש, זה היה שווה את זה.
 

ailag

New member
כנראה שזה זה (שוב ספוילרים)

http://thottbot.com/q3454 http://thottbot.com/q3463 Set the North, South, East, and West Sentry Towers on fire by using the Torch of Retribution inside each of the buildings. הסוף על אותו קונספט - מי שסמכנו עליו ועזרנו לו כל השרשרת בעצם מרושע. רק שבסירינג גורג' המניאק לא הרג אותי פעמיים וגרם לי ללכת לבדלנדס רק כדי להשיג את הקווסט שוב. (אבל הראיתי למייזראל הזאת והבאתי ידיד ברמה 80 שיעזור לי להביס אותה. והצלחתי בקלות!)
 
למעלה