על אכיפה, קופים ופסים,

the jango

New member
אפשר?

ברמה הסוציולגית נוטים חוקרים לחלק את התנהגות הישראלי הממוצע לשנים. הרובד הראשון,הוא היחסים הבינאישים.כאן ידוע הישראלי כטיפוס חם,ידידותי,שניתן להגיע איתו לקרבה אינטימית וחברות אותה קשה למצוא בחברות אחרות. הרובד השני,שיותר רלוונטי לטור האורך,הוא מה שמכונה-המרחב הציבורי.כאן מתגלה הישראלי כעוין (!),אגרסיבי,שמונע על ידי חששו "שלא יצא פראייר".. כל האמור לעיל מקובע במחקרים. הכביש הוא כמובן מרחב ציבורי. מכאן נגזרת התנהגות הנהג הישראלי כפי שפורטה על ידי האורך וכפי שמכונה בדיפלומטיות על ידי הרשויות "הגורם האנושי"..תודו שזה נשמע יותר טוב מ"הישראלי המכוער"..כאילו והבעיה היא כלל עולמית,צרת רבים נחמת שוטים... לגבי הגורמים להתנהגות הישראלי כפי שפורטה בתחילה,כאן אין נתונים מובהקים,אבל הגישה הרווחת היא שההתנהגות הזו צמחה מתוך המרחב הגיאופוליטי וההסטורי שלנו...רוצה לומר,ישראל/הציונות החלה את קיומה על בסיס ערכים מרדניים,על ידי קבוצות מהגרים שהלכו ועשו את הבלתי אפשרי ומרדו במוסכמות של אז.כל זאת בוצע במרחב עוין,אקלימית,ומדינית תוך כדי תחושה כי המאבק ההישרדותי לא תם עד היום....כך נוצרות אגריסביות,עוינות,מצד אחד, ומצד שני (החיובי של המטבע) יכולת אילתור,כושר המצאה,עצמאות...
 

guygo

New member
עוד לא יצא לי

לקרוא או להתקל בניסוח כזה מוצלח לבעית ההתנהגות... "כך נוצרות אגריסביות,עוינות,מצד אחד, ומצד שני (החיובי של המטבע) יכולת אילתור,כושר המצאה,עצמאות... " ממש אהבתי , אבל ממש. ג´אנגו -
עלי בפעם הבאה. תרשום.
 
איך, איך אסמן לעצמי כדי להיזכר....

במקור ה"ישראליות"....- הציונות! בפעם הבאה שאתקל בהומוספיאן לא מפותח במכשיר העצמה מדומה (קריא:מכונית), רגע לפני לחיצה על הצופר, או חלילה, רגע אחרי .... האם יהיה לי די זמן להריץ מול עיניי את תמונות "המרחב העוין...המאבק ההישרדותי..."שלא תם עד היום"? מאבק של מי? שלנו - לחיות... או שלו - לא לאפשר לנו...? ג´אנגו, ג´אנגו האופטימי.....
 

the jango

New member
הג´נגו מקפיד על אופטימיות

בטח! למה לא? כמו שבפעם הבאה שתבלום עם האופנוע תריץ בראש את אפקט הג´ירסקופ... חוצמזה,אל תשכחו נשמות טהורות שלי,אתה אומר מה שאתה מרגיש ומרגיש מה שאתה אומר..
 
אפקט הג´ירו?....אתה חושב?

או שאתה עדיין מרגיש? הרומנטיקה הזו...עוד תעלה לי לראש.... החיפוש אחר המופלא מתחיל כשאתה מחליט ואינו מסתיים לעולם.
 
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

1.להשיג את כל מספרי הפקס של משרדי הממשלה/עיתונות שמטפלים בנושא. 2.להדפיס את הכתבה. 3.לפקסס כל יום במשך שנה בתדירות של דף לדקה למשרדים הנמצאים בסעיף מס´1. מה שלא נכנס דרך הראש יכנס (סליחה כרובי) דרך התחת!!!
 

נתן.ל

New member
מדהים נכון ובעיקר עצוב ../images/Emo4.gif

חבל שאין שם מערכת תגובות. טל, אתה כמובן מקבל
ואת השר ה"חכם" אפשר לשלוח לגלות במיקרונזיה, אולי הוא יצליח לתפוס חמור ספורט על מהירות
 

gray

New member
נתקלתי במחקר

שבוצע בארץ לגבי הרגלי השינה של הישראלי. ישראלים ישנים בממוצע הכי מעט מכל תושבי העולם המערבי. לפי המחקר ישראלים משלימים שעות שינה על ההגה, לא רק בהירדמות מלאה אלה יותר ב "ניקור" ואז מקבלים את ירידת תשומת הלב והאטת מהירות התגובה "לא ראיתי" "לא הספקתי" וכו´. לפי המחקר ב 72% מהתאונות מעורב גורם חוסר השינה כגורם עיקרי או משני. כמעט כולנו מכירים מקרה של נהג פחנוע שהתרסק כשנרדם על ההגה אבל זה רק הפינה הבולטת של העיניין. אני בטוח שהמשך המחקר יגלה למשל שחלק גדול מהעצבנות נובע מאותה סיבה. ברור שתוספת שעות שינה לנהגים לא תפתור את בעיית תאונות הדרכים אבל בכל זאת מדובר במחקר מקיף בשילוב עם גורמים בין לאומיים, אז אולי בכל זאת יש בזה משהו.
 

R750-Girl

New member
ללא ספק - צודק.

תת התרבות שהיא כל כך מושרשת בארץ, היא הגורם המכריע.
 

סקניה

New member
כמובן שבוודאי!

ויש כאלו שיודעים לנסח את זה טוב יותר מאחרים. הרבה יותר. לפני מספר חודשים התווכחנו ,מקסמקס ואנכי, בעניין תרבות מוטורית. בקישור למטה תמצא את אותם דברים שכתבת רק בלי כשרון הכתיבה. ההממ...לתבוע זכויות יוצרים?
לגבי מיליוני השקלים, זה בעצם ברור לכולם. אני לא חושב שיש מישהו שבאמת מאמין שפירסומת\קמפיין תפסיק את הקטל בדרכים. אבל השר חייב להראות שעשה משהו.דשנו כבר בנושא. שר. כל שר . הוא שר ל-4 שנים. אחרי אותן שנים הוא ,גם אם יבחר שוב , יקבל תיק אחר. אך כדי להיבחר שוב הוא חייב להראות שעשה משהו חוץ מלדחוף אצבע למקומות אפלים ולחים. לכן יוזם השר ביזבוז מיליוני דולרים על קמפיינים, מצלמות וניידות. כך אי אפשר לומר שלא עשה כלום. לא משנה שכל הצעדים הללו לא ממש אפקטיבים במלחמה בתאונות הדרכים. הוא עשה משהו. רגע, אתם אומרים.למה שלא יעשה משהו אפקטיבי? נכון.למה שלא ילחם באמת בתאונות הדרכים. כי זה לוקח יותר מ-4 שנים
מחוץ לתוחלת חייו במשרד. מה זה מעניין אותו?למה לו לעשות את העבודה ליורשיו? מה, הוא פראייר? הדג מסריח מהראש,רבותיי. תסמונת ה"אני לא פראייר" התחילה אצל ראשי העם וחילחלה לרחוב.לא ההפך! לסיכום ,טל. מזכיר נשכחות.אי אז בימים כשהיינו צעירים ויפים .(טוב,רק צעירים). התגעגעתי, אבל היה שווה לחכות...
 

guygo

New member
אפשר להוסיף../images/Emo35.gif

קודם כל טל, |ח"ח עצבני| על הכתיבה, לא שזה חדש לנו.. שימו לב , פורסם ב-YNET לא מזמן - פסים פס.
 
למעלה