על איזו מהירות שומר ATR72

baror

New member
על איזו מהירות שומר ATR72

במהלך ההקפה לנחיתה ובגישה הסופית ? האם זו אותה המהירות ?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תשובה

פקטור מהירות הטיסה הוא נגזרת של גורמים רבים. כמובן שבכל שלב בהקפה המהירות יורדת לאיטה עם הורדת מדפים, כני נסע, הורדת כוח דחף וכו'. בנוסף, המהירות תלויה במשקל, ברוחות, בגובה... לא ציינת גם איזו מהירות? קרקעית? מכשירית? אבל אם נתעלם לרגע מכל זה אפשר לומר ש- 145 קשרים תהיה מהירות טובה להתחלת גישה, אח"כ הורדת 15 מעלות מדפים אמור להביא אותנו ל- 130 קשרים. בפיינל כאשר אנו בתצורת נחיתה מלאה (מדפים, גלגלים וכו') נשמור על 120 קשר תוך הנמכה של 600 רגל לדקה. את הנחיתה נבצע במהירות של 115 קשרים.
 

baror

New member
אתה כמובן צודק - התכוונתי למכשירית

וענית תשובה מלאה יותר ממה שציפיתי. תודה. רק לגבי שיעור ההנמכה של 600 רגל לדקה אני מניח שאתה מתכוון להנמכה סטנדרטית ב-ILS של 3 מעלות.
 

XrayCharlie

New member
הנמכה זו הנמכה

זה לא חשוב אם זאת הנמכה מדוייקת על קרן ה-ILS או הנמכת ראייה. בגדול אתה לוקח את המהירות בקשרים, מכפיל ב-10, מחלק ב-2 ומקבל את שיעור ההנמכה ברגל לדקה. 120 קשר זה 600 רגל לדקה.
 
וואלה סקרנת אותי

אני יושב ומנסה להבין את המתמטיקה מאחורי המכפיל ב-10 ומחלק ב-2 אך ללא הצלחה... אני גם לא הצלחתי למצוא דרך לחשב מהירות אנכית מבלי להכניס מרחק כמשתנה... מה שהגעתי אליו זה שמהירות אנכית נדרשת = (גובה שצריך להנמיך X מהירות קרקעית) \ (מרחק אופקי במיילים X כפול 60) אשמח מאוד אם תוכל לפרט מה בדיוק המספרים האלו מייצגים ולמה דווקא הם?
 

XrayCharlie

New member
מכפילים ב-10 ומחלקים ב-2 כי זה יותר קל מאשר

להכפיל ב-5. הנה כל המתמטיקה: מטוס מבצע גישה סופית במהירות 60 קשר. 60 קשר זה 60 מייל ימי לשעה שזה מייל ימי אחד לדקה. מייל ימי אחד לדקה זה 1852 מטר בדקה. בנתיב גלישה של 3 מעלות אתה צריך לאבד 5.24 מטר גובה לכל 100 מטר אורך טיסה אופקית (בכביש שיפוע כזה מוגדר כ- 5.24%). למה? טריגונומטריה. 100 כפול טנגס 3. אם אתה צריך לאבד 5.24 מטר לכל 100 מטר ויש לך 1852 מטר, אתה מאבד באורך זה 97.0448 מטרים, או במילים אחרות, אתה יורד בקצב של 97 מטר בדקה. נחלק מספר זה ב-0.3048 ונקבל 318.38 רגל בדקה. הרבה יותר פשוט לקחת את ה-60 קשר, להכפיל ב-10 ולקבל 600 ולחלק ב-2 ולקבל 300 (שזה כמובן גם 60 כפול 5). 18 רגל הבדל לדקה זה זניח. בצורה זו אתה יכול לחשב במהירות את המהירות האנכית שאתה מצפה לה ברגע שחישבת את מהירות הגישה (במטוסים גדולים כמובן ששם בכל טיסה זה שונה בגלל מליון דברים שדוד כבר הזכיר).
 
הבנתי!

כתבתי כנוסחא את כל מה שהסברת כאן ובסוף יצא לי שלהכפיל את מהירות הגישה בקשרים ב-5.644896 נותן את הפתרון. תודה רבה לך על ההסבר המפורט.
 

XrayCharlie

New member
יש לך טעות באיזשהו מקום

בחישוב המדוייק קבלנו שעבור מהירות של 60 קשר יש לרדת בקצב של 318.38 רגל בדקה. "פקטור ההכפלה" הוא 5.3 ולא מה שקבלת (וזה כאמור עבור ירידה של 3 מעלות, לא משהו אחר).
 
בקטנה.

כנראה שאיפשהו בדרך עשיתי טעות כלשהי, אבל הבנתי איך להגיע לתשובה, וזה בסופו של דבר מה שעניין אותי.
 

tcu6

New member
יופי של הסבר. אשמח אם תוכל גם להאיר את עיני

(שוב) בחוק אצבע למידת התיקון הנדרש אל הרוח כתלות במהירות. גם שם אני זוכר שהמהירות הבסיסית היא 60 קשר.
 

XrayCharlie

New member
לא מדוייק.

אתה מחלק את הערך של רכיב הרוח הצולבת במהירות האמיתית שלך לדקה. כלומר, אם המהירות האמיתית שלך היא 120 קשר, אז המהירות שלך בדקה היא 2 קשר. אם הערך של רכיב הרוח הצולבת הוא 14 קשר, אז התיקון שלך הוא 7 מעלות (14 חלקי 2).
 

LLEM

New member
על מנת לפשט את ההסבר

הייתי נמנע מלהתעסק בהמרות לשיטה המטרית. מייל ימי זה 6080 רגל בקירוב.
 

almogi

New member
אהלן טל. טוב לראות אותך מבקר לפעמים...לשאלתך:

החישוב הוא הפוך. קצב ההנמכה לא נקבע לפי המרחק אלא ההפך: המרחק שבו מתחילים את ההנמכה יקבע לפי קצב ההנמכה של המטוס. כדי להקל על החישוב כלל האצבע הוא שהמרחק שבו מתחילים להנמיך (במיילים) שווה לגובה כפול 3 חלקי אלף. למשל - אם אתה בגובה של 10,000 רגל אתה צריך להתחיל הנמכה במרחק של כ 30 מייל מהשדה. נראה מוזר שהמרחק הזה אינו משתנה בין אם מדובר ב 777 או בצסנה 172. הסיבה לכך היא שקצב ההנמכה גדול יותר ככל שהמהירות האווירית גבוהה יותר (בדיוק לפי הכלל שנכתב פה). לכן 777 שטס במהירות אווירית (המהירות הקרקעית ממש לא שייכת לכאן) של 200 קשר צריך לרדת בקצב של 1000 רגל לדקה בעוד שהצסנה שמנמיך ב 80 קשר לריך לרדת בקצב של 400 רגל בדקה. אם תבדוק תראה שמגובה של 10,000 רגל שניהם יגיעו לשדה אם יתחילו להנמיך במרחק של 30 מייל ממנו (כמובן שחלא יגיעו באותו זמן...). כמובן שכל החישובים הללו הם קירובים שנועדו לתת לטייס כללי אצבע כיצד לנהוג. במציאות מקובל לקחת מקדמי בטחון ולקחת בחשבון שברוב המקרים ATC לר יאפשר לך להנמיך בקצב אחיד אלא במדרגות, אבל אני מקווה שהעקרון ברור.
 
טוב לבקר...

תודה על הפירוט רק דבר אחד - אני לא מסכים איתך שהמהירות הקרקעית לא שייכת. הרי בסופו של דבר המרחק שאתה עובר במהלך טיסה, בין אם אתה מנמיך או לא הוא מהירות קרקעית כפול זמן, ולא מהירות אווירית שהיא חלק ממערכת ייחוס אחרת - המטוס מול גוש אוויר ולא מול הקרקע.
 
שאלה לגבי ה-barorATR-72

היי אחי אני רוצה בבקשה לדעת מאיפה יש לך את המטוס ATR אשמח עם תחזור אלי.
 
שאלה לגבי ה atr

היי רציתי לברר מאיזה אתר הורדת את המטוס atrאשמח עם תחזור אלי תודה.
 
למעלה