עלילות הסושי והפרובינציה.....

שיר26

New member
עלילות הסושי והפרובינציה.....

שלום לכולם. כולי מלאת אכזבה..... אני אצל ההורים החג ובמלא הההתלהבות עשיתי לכולם שני מגשי סושי ניגרי וסשימי. ידעתי מראש כי ה"קהל" שלי קצת שמרן ולכן הכנתי רולים גם עם סלומון מעושן וטונה מקופסא (כן כן מודה באשמה....) ע"מ שלא יהיו תירוצים של "דג נא....זה לא נראה לי...." ואפילו הכנתי כמה אופציות לאחותי הצימחונית. אך אבוי, לאחר כל הכוונה הטובה והטרחה הרבה התגובות היו: ".......איככככככס ........מה זה?????" (אמא שלי) ".......לא אני לא יכולה לטעום, יש לזה ריח מגעיל....." (אחותי) ".......מה? אני לא מבין מה פה הביג דיל???...." (אבא שלי) ".....מעניין....." (גיסי - אבל הוא סתם היה מנומס....) ורק בן זוגי שיחיה (מי אמר שאנו לא שיוויוניות????) אמר : "יופי! ככה ישאר לי יותר!!! " וזלל מלא רולים בהנאה. יש לציין שלמרות האכזבה הסכמתי עם אישי והצטרפתי גם אני לזלילה.... היה גם טעים!!!! מה אני אשמה שהם לא מבינים....???? אם אחרי כל הסיפור הזה מישהו רוצה איזשהו מתכון מהספר "בישול יפני במטבח ישראלי " אז רק תגידו..... חג שמח שיר
 

Iris G

New member
לקחתי את חמותי למסעדת סושי

בהתחלה היא התנהגה כאילו הסושי יוכל אותה ולא להפך בשבילה הזמנו כמה סוגים מבושלים, בנהם צלופח ("תגידי לי מה זה שאני לא אוכל") הסושי הגיע, לפני שהספקתי להדריך מה זה מה, נכנס צלופח לפה, בעלי ואני הסתכלנו אחד על השני ולא אמרנו מילה. אמרתי לה מה הם המבושלים, והיא התחילה לאכול, לבסוף ניסתה גם נא אחד ("כי הוא כול כך יפה") ושאלה תוך הצבעה על הצלופח "מה זה, כי הוא הכי טעים." וכול זה הקדמה להגיד לך, כן, אני רוצה כמה מרשמים מהספר היפני תודה
 

שיר26

New member
אני בדיוק יוצאת לרוץ.....

אני מבטיחה עוד שעה לתת כמה מתכונים נבחרים.... ביי שיר
 

אורקה

New member
אתמול, הייתי בפעם הראשונה בחיי...

במסעדה יפאנית, לרגל יום הולדתי. דוקא (ולמרות הספקות הרבים) מאד נהנתי. כן, גם אני מעוניינת במתכונים.
 
לפני כמה שבועות ... ../images/Emo72.gif

היינו זוגתי (שתחיה, והמהדרין יאמרו - "עד 120") ועבדכם הנאמן בארוחת ערב אצל חברים. היה שם סושי. מודה - היה לי אומץ לאכול את הסושי הראשון, האחרון והבילתי טעים היחיד בחיי... אבל כמו שנאמר בגוף השם - זה היה גם האחרון... עקרונית - גם אני מודה ומתוודה - לא אוהב הרבה שינויים במרכיבי קיבתי העדינה
מקסימום - איזה רוטב חדש לסטייק הנא שלי LOL אבל... כל הכבוד על התעוזה
עמיר
 

שיר26

New member
חזרתי מהריצה עם המתכונים.....

טוב אני מודה שעברו כמה שעות (רצתי ממש לאט כנראה.....LOL)
 

שיר26

New member
אורז בסיסי לניגרי וסושי

אורז בסיסי לניגרי וסושי החומרים: 1 כוס אורז עגול (ריזוטו) 1.5 כוסות מים אופן ההכנה: שוטפים היטב את האורז מספר פעמים תחת מים זורמים. מייבשים את האורז במסננת למשך כשעה. מעבירים את האורז והמים לסיר , מכסים ומביאים לרתיחה על אש גדולה. מנמיכים את האש למינימום וממשיכים לבשל בסיר מכוסה חלקית, עד שכל המים נספגים (כ5-10 דקות) מכבים את האש ומשאירים את האורז מכוסה למשך 10 דקות נוספות. מוסיפים את החומץ אורז ומערבבים היטב. נותנים לאורז להתקרר לטמפרטורת החדר.
 

שיר26

New member
כף חומץ אורז על כל כוס אורז

וסליחה ששכחתי..... תשים
לשעה שבה העברתי את המתכונים......
 

שיר26

New member
כדורי אורז בשומשום עם "הפתעה"

כדורי אורז בשומשום עם "הפתעה" החומרים: אורז בסיסי לסושי מוכן (לפי המתכון הקודם) 2 כפות גרגירי שומשום "הפתעה" - חתיכות דג כלשהו סלמון/טונה/בס או ירק מלפפון/אבוקדו/גזר/גמבה. אופן ההכנה: קולים במחבת טפלון את זרעי השומשום כמה דקות עד שהם ישחימו מעט. חותכים את ההפתעה לחתיכות קטנות של כס"מ על ס"מ. מרטיבים את הידיים, לוקחים חתיכת הפתעה ועוטפים אותה באורז. יוצרים מהאורז כדורים מהודקים היטב. מגלגלים כל כדור במעט שומשום. מגישים עם קערית רוטב סויה בצד. הערה: ככל שהשומשום קלוי יותר, כך טעמו נהייה יותר דומננטי. לכן יש להקפיד לא לצפות את כדורי האורז ביותר מידי שומשום.
 

שיר26

New member
נגירי

נגירי החומרים: אורז בסיסי לסושי מוכן (לפי המתכון הקודם) דג כבוש, שרימפס או דג נא מכל סוג שהוא -אופצייה לצימחוניים חביתה מטוגנת בחמאה אופן ההכנה: חותכים את הדגים לרצועות בגודל 2.5*6 ס"מ ובעובי 0.5 ס"מ יוצרים מהאורז מספר זהה של מלבנים בגודל 2*2*5 ס"מ ומהדקים היטב בידים. מניחים על כל מלבן פרוסת דג ומהדקים ביד. מגישים עם קערית רוטב סויה בצד.
 

שיר26

New member
פוטומאקי (סושי מגולגל באצות)

פוטומאקי (סושי מגולגל באצות) החומרים: אורז בסיסי לסושי מוכן (לפי המתכון הקודם) 3-4 אצות נורי 2 ביצים טרופות 1 מלפפון גדול (עם הקליפה) 50 גר´ דגים כבושים בשמן או מומלחים מעט חמאה מלח , פלפל אופן ההכנה: מטגנים את הביצים לחביתה במעט חמאה. ממליחים ומפלפלים לפי הטעם. מסננים את הדגים מהשמן. פורסים את החביתה, הדגים והמלפפון לרצועות. מניחים אצה אחת על מחצלת קש. משטחים אורז בשכבה דקה ככל האפשר על העצה ומשירים ס"מ אחד ללא אורז בחלק העליון כשוליים. בקצה אחד של האצה מסדרים זו לצד זו רצועת דג, רצועת חביתה ורצועת מלפפון. מגלגלים בעזרת המחצלת את האצה על הרצועות וממשיכים לגלגל את האצה, עד שתיווצר גלילת אצה ממולאת. מהדקים היטב את הגלילה ופורסים בסכין חדה ל8 יחידות. מגישים עם קערית רוטב סויה בצד.
 

שיר26

New member
../images/Emo91.gif טיפים חשובים:

טיפים: 1) אין צורך להשתמש באורז יפני מיוחד, הוא סתם יקר. להכנת סוגים שונים של סושי ניתן להסתפק באורז ריזוטו עגול. 2) היחס בין האורז למים הוא 1:1.5 האורז צריך לצאת דביק ולא אחד-אחד. 3) אסור לגעת באצות בידים רטובות, הן מיד מתכווצות. יש לשמור על ידיים יבשות כשמטפלים באצות ולא להתפתות להדביק את קצוות האצה בעזרת מים. 4) אפשר ורצוי להשתמש במגוון הירקות הבאים לגיוון לסושי: מלפפונים, פטריות טריות, אבוקדו, גמבות בכל מיני צבעים, גזר, סלרי וכו´. 5) ניתן להחליף במתכוני הסושי את הדג בנקניק יבש, קבנוס, חזה הודו מעושן או בקר מעושן (אין להחליף את הדג בבשר נא) 6) היות ואת רוב המטעמים מגישים עם רוטב סויה אשר ידוע במליחותו הרבה, אין להזדרז להוסיף מלח למתכון (למשל לחביתה) משום שבמרבית המקרים מליחות הסויה מספיקה.
 

שיר26

New member
מקור המתכונים: בישול יפני במטבח ישר

מקור המתכונים: בישול יפני במטבח ישראלי מתכונים נוספים (שטרם ניסיתי....) דגים: פילה בקלה באצות ים סלמון אפוי בעגבניות פילה בקלה מאודה המבורגר סרדין פילה בקלה מטוגן מקרל בתנור פילה בקלה ברוטב קינשאו פילה דג מטוגן עם ירקות מקרל מוחמץ שרימפס בסגנון יפני בשר: חזה הודו בטעם אנשובי עוף וכרובית בקארי גלילת בקר גלילת עוף ביצה מטוגנת בבשר וירקות ביצים מאודות בפטריות ועוף ביצים מאודות בתרד וכבד שומיי עוף טאריאקי ניוקמן-בשר במעטפת בצק עוף או בקר חמוץ מתוק בקר ברוטב ברביקיו בקר ברוטב בנוסח אוסקה פילה בקר בנוסח קיושו פלפל ירוק מטוגן עם בשר ירקות עם בשר בטעם מיסו בשר ברוטב הוקיאדו תערובת ירקות עם בשר בשר בקני במבוק מרק גיוזה גיוזה בבשר וירקות גזר מטוען עם בשר אטריות מטוגנות בבשר טחון.
 

שיר26

New member
זהו...התעייפתי.... ../images/Emo1.gif

אם תרצו (אין זו אגדה) המשך יבוא מחר.... לילה טוב
שיר
 
למעלה