עליה לקברו (הישן) של ג'ימי

eytcor

New member
עליה לקברו (הישן) של ג'ימי

נכנסתי במקרה לפורום ונזכרתי שיש לי איזה סיפור לתרום לפורום. מקווה שתהנו. לפני כשנתיים גרתי בסיטאל עם משפחתי. באחד מסופי השבוע לנסנעו לבקר במוזיאון המוזיקה אשר בדאון טאון. מוזיאון נחמד שבא להציג את הסגנונות הרווחים כיום במוזיקה, מקורותיהם ויוצריהם. במוזיאון ישנו ביתן מיוחד שמוקדש לג'ימי הנדריקס מאחר והנ"ל הוא בן המקום (למרות שבעשר שנות חייו הקצרים לא ביקר במקום אפילו פעם אחת. יתרה מזאת ביום שעזב את סיאטל לא חזר אף ליום אחד למקום). בביתן ניתן למצוא את איפורמציה על המקומות בסיאטל בהם ג'ימי התחיל לנגן, שרדי הגיטרה המפורספת אותה העלה באש באחת ההופאות והבגדים איתם הופיע בוודסטוק (בדגים ורודים אם אני לא טועה). או.קי. אז גימי יליד המקום. מה עושים? פונים לאתר ה-City Guide של סיאטל לראות אם יש עוד אתרים הקשורים לג'ימי: אולי הביתו שהפך גם הוא למוזיאון או משהו דומה. בכל זאת באותה תקופה אביו חיי עדיין בעיר ועשה הכל להנציח את בנו. מקישים Jimi Hendrix ומה מקבלים: אתר אחד בלבד. ומהו? Jimi Hendrix Grave. איפה? בבית קברות בעיר רנטון ליד יציאה מס' 6 בכביש 405. מאחר ועבדתי בבנין משרדים על יציאה 10 על אותו כביש זה ממש קרוב ומצריך ביקור. יום חורף אחד בהפסקת הצהרים יצאתי עם עוד חבר להשתטח על הקבר. מגיעים מצוידים במצלמות לבית הקברות. למי שלא יודע ביתי הקברות מזכירים יותר את פארק יהושע ולא בית קברות ישראלי ממוצע. דשא והרבה דשא, ועל הדשא פלטות קטנות שמבהירות לך שאתה בעצם הולך על קברים. התחלנו ללכת ולחפש ברזיה ליד עץ גדול שם נמצא הקבר. פנינו לאחד הגננים במקום ולפני ששאלו אותו משהו הוא ישאר הסביר תלכו ככה וככה ותגיעו לקבר (בכל זאת מי מגיע לבית קברות מצוייד במצלמות). הגענו, די התרגשנו והגלגלנו מצחוק. למה? אני לא יודע, יכול להיות שהיה לנו טוב. המקום מאד פשוט ואינו שונה משאר הקברים למעט שני דברים מאד בולטים: מלא פרחים ודיסקים מונחים על הפלטה והדשא מסביב מזמן נהרס מרוב דריכה וקרוב לודאי לא יצליח אי פעם להתאושש. צלמנו, צחקנו וחזרנו לעבודה. באותה תקופה, אביו של ג'ימי קיבל את הזכויות של השירים וזכה קצת לרווחה כלכלית בערוב ימיו. היתה אז מחשבה לשנות את פני הקבר, דבר שגרם די לתגובות שליליות. היום עד כמה שידוע לי שונה הקבר ומבנה קטן נבנה מעליו. אביו של גימי קבור לידו. מקווה שנהנתם
 

eytcor

New member
תמונה מס. 4

זאת תמונה כדי להוכיח שהינו שם ולא הורדתי את התמונות מהאינטרנט.
 

eytcor

New member
אפשר, אבל לא בטוח שיצא לך משהו מזה

מהתמונות אפשר לראות שהקבר לא סובל מפיצוץ של מבקרים (בניגוד לקברו של גים מוריסון בפריז, שם שמעתי שיש הגבלה של מספר הדקות בהם אתה יכול לעמוד מול הקבר). בכל זאת בזמן שאנו הינו הגיע לשם בחור צעיר (להערכתי לכל היותר בן 16) הוא ממש התרגש. הבחור התכופף ופשוט נגע ביד בפלטה. אולי הוא ביקש שמשהו משם ידבק בו. הבחור הגיע עם מצלמה והתחיל לצלם. שאלו אותו אם הוא רוצה שנצלם אותו על רקע הקבר והוא ענה בקול חנוק שאין צורך. עזבנו אותו, כי חשבנו שהבחור יתעלף עוד דקה שתיים אם נמשיך לדבר איתו. נסה למצוא אותו, אולי אם תגע בו יכול להיות שתספוג משהו ממנו. ממני לא בטוח שיצא משהו.
 

eytcor

New member
תסביר לבחור קשיש כמוני למה רצית...

לגעת בי. ועוד במלא הרצינות. אולי לא הבנתי אותך.
 

ThePiper

New member
למה באמת לא הלכתי לקבר של מוריסון

כשהייתי בפריז? אוףףףף
 

Wonder goat

New member
בוא אני יסביר לך זה מין סלנג

אתמול אכלתי בננה נדירה "וואי אפשר לגעת בך " יש מבין?
 

LadyG

New member
הקבר של ג'ימי מוריסון

בפר לאשז בפאריז, בית הקברות היפהפה בו הוא נח על משכבו עם מירב ומיטב הסופרים, הקומפוזיטורים ושאר אושיות פריסאיות כבר מזמן אינו מפוצץ במבקרים. אפשר בקלות למצוא מקום טוב באמצע. יש תנועה במשך כל היום לקבר ותמיד נראים לידו אנשים עם מפת בית הקברות בידם. ולמי שמגיע לפאריז, לא להחמיץ בשום פנים ואופן.
 

גדי שבת

New member
בפעם הראשונה

שנכנסתי לפורום הזה נתקלתי בהודעה מקסימה שלך על הקבר של מוריסון. הזכירה לי את הפעם הראשונה שנכנסתי אני לבית הקברות וחיפשתי את הקבר של ג'ים. כשראיתי היום בבוקר את ההודעה של הקבר של הנדריקס, נזכרתי בהודעה שלך, חיפשתי ולא מצאתי – התחשק לי לקרוא אותה שוב. אני מקווה שאני לא טועה וזו באמת היתה הודעה שלך.
 

HelterSkelter1

New member
אגב, הגיטרה השרופה

נמצאת כיום בבעלותו של הבן של פראנק זאפה. הוא ניגן עליה (הבן של) בתוכנית שהייתה לפני יותר מחצי שנה בתוכנית בסי.אן.אן. היא במצב טוב יחסית, רק טיפה שרופה.
 

קרימזון

New member
אי דיוק קל מצד שניכם.

1. הגיטרה הש"שעברה בגיא צלמוות" היא לא זו הנמצאת במוזיאון, אלא הגיטרה המפורסמת שלו בצבע בז' שהוא ניגן עליה הפוך. הראשונה הייתה בבעלות דוויזיל זאפה (בנו של פרנק) עד לפני כחודש חודש וחצי והוא מכר אותה (אררג!) בסכום של $600K כדי לשפץ את האולפן שזאפה בנה. היא קיבלה את התואר הגיטרה היקרה בכל הזמנים.
 
למעלה