עלויות מחיה ביום שאחרי

המערך הממוסד הזה הוא קרן סיוע שהמחלקה שלנו פתחה
ואנחנו (כלומר ועדה שהקמנו) אלה שמקבלים את הבקשות ומחליטים למי לתת את המענק. מעבר לכספים שנחתכים ממקומות אחרים בתקציב המחלקה מאד מקובל שחברי סגל (כולל ראש המחלקה והדיקן) תורמים משהו לקרנות כאלו.
 
לא בדיוק
כן, יש קבלת בקשות. כן, יש ועדה שמטפלת בהן ומחליטה. חברי הועדה לא מקבלים תשלום עבור זה וכנ"ל אנשי הצוות המנהלי שעוזרים בעניין. זה חלק מהתפקיד: יש לנו מישהי בצוות המנהלי שזה חלק גדול מהתפקיד שלה: היא מטפלת כל הזמן בבקשות למלגות ופרסים- חלקם כאלו שהמחלקה מחלקת וחלקם חיצוניים שהמחלקה בוחרת להגיש אליהם מועמדים. ישנם דברים סטנדרטיים עם מועדי הגשה קבועים אבל יש גם כאלו שנוספים/ יורדים.ומדי פעם ישנם דברים מיוחדים כמו זה.
לגבי חברי סגל אקדמי: שירות הוא 20% מהתפקיד, בהגדרה (שאר ה 80% כוללים מחקר והוראה) ואצל נושאי תפקידים אדמיניסטרטיביים חלק השירות גדול יותר. יש צורות שונות של שירות וישיבה בוועדות שבוחרות מועמדים למלגות היא אחת מהן (התפקיד האדמיניסטרטיבי החדש שלי כולל להיות יו"ר של הרבה מהוועדות האלו, והשנה כחלק מההכנה לתפקיד ישבתי כבר ב 4 ועדות ובתחילת מאי תהיה עוד אחת).
וחוץ מזה, להזכירך: חברי סגל אקדמי מקבלים משכורת 12 חודשים בשנה והמשכורת הזו לא נפגעה. אבל הרבה חברי סגל לא מלמדים בסמסטר אביב וקיץ אלא מקדישים אותם למחקר. כרגע, חלק גדול מהמחקר מוקפא, כנסים שלרוב מתקיימים בקיץ בוטלו וכנ"ל נסיעות לצורך שיתופי פעולה מחקריים. אז בזמן הזה יש אנשים שיכולים להוסיף שירות כמו להיות חלק מוועדת מלגות (בנוסף לכתיבת מאמרים, הצעות מחקר, הנחיית סטודנטים שעדיין נמשכת, והכנת הקורסים לסתיו). זה חלק מהעבודה שעליה הם מקבלים שכר גם בתקופה הנוכחית. אם לא נעשה את הדברים האלו, אז מיכאל צודק- אין הצדקה לתנאים של המגזר הציבורי (או לפחות האקדמיה הציבורית).
ולא, זה לא כמה חברי סגל שהחליטו לתרום. ראש המחלקה החליטה וביחד עם המנהל האדמיניסטרטיבי מצאו דרך להקצות חלק מתקציב המחלקה לטובת סיוע נוסף לסטודנטים, ע"ח רזרוות תקציביות וקיצוץ מסויים בתקציב לדברים אחרים. בנוסף, חברי סגל ועובדים מוזמנים לתרום כראות עינם (המנגנון לגיוס תרומות כבר קיים. לא צריך להמציא שום דבר חדש- רק לעדכן כדי שהתרומה תנותב למקום הנכון)

בקיצור, יש תוספת עבודה, אבל הכל מתבסס על מנגנונים קיימים ואנשים שזה חלק מהתפקיד שלהם. וכולם מבינים את חשיבות העניין עבור הסטודנטים שנפגעו מהמצב- למשל יש סטודנטים שתלויים בעבודת קיץ כדי לממן את שנת הלימודים הבאה וכרגע קשה למצוא עבודות. וכאמור רוב המחקר שלנו מוקפא כרגע. המשמעות היא שישנם מסטרנטים ודוקטורנטים שיצטרכו להאריך את הלימודים מעבר לתקופה של מלגת הקיום שלהם. האוניברסיטה אולי תעניק פטור משכר לימוד לתקופה הנוספת (זו תהיה החלטה מרכזית של הנהלת האוניברסיטה), אבל הסטודנטים צריכים גם לחיות ממשהו.

ואגב, אני לא רואה בזה עניין של טוב לב אלא הגינות בסיסית: בזמן שהרבה סטודנטים סובלים מקושי כלכלי, יש משהו לא ראוי בזה שאני, שעובד במגזר הציבור ומקבל משכורת נאה ותנאים סוציאליים טובים, ולא נפגעתי מהמשבר, אקבל תוספת שכר (תחשבי ממשלה שמחליטה בתקופה הזאת לתת תוספת שכר לשרים). אני עדיין שוקל את העניין בגלל חוסר הוודאות לגבי העבודה של אשתי. אם ניאלץ לרדת למשכורת אחת התוספת הזאת לשכר שלי תהיה משמעותית.
 
 

Natikola

New member
עלויות מחיה ביום שאחרי
איך מתכוננים לעלויות המחיה הגבוהות ממילא שהולכות לעלות עוד יותר בקנדה? המיסים בטוח יעלו יותר למעמד הביניים.
אני ומשפחתי לא אוכלים יותר בחוץ בעתיד הקרוב והרחוק, לא קונים מה שרוצים, רק מה שמוכרחים.
איך אתם מתכוננים?
 

SupermanZW

Well-known member
מתכונן להקטין הוצאות היכן שניתן
לדחות החלפת רכב במספר שנים, לדחות מעבר מקום מגורים עד לאחר הפנסיה ואז לעבור לRural area, לבחור בבתי מלון שני כוכבים במקום חמישה בחופשות, לבחור בTake Away במקום משלוחים. להחליף את הWater Heater בדגם Tankless.
 

Natikola

New member
כמעט כל מה שאנחנו עושים, חוץ מהעניין של הדוד מים
הבנתי שחוץ מהעלות המאוד גבוהה הראשונית, הוא אמנם חסכוני לטווח ארוך אבל להחליף חלקים מאוד יקר
 
כרגע, עלויות המחיה שלנו נמוכות
כי אין הוצאות על דלק (המיכל נשאר על פול מאמצע מרץ) ונסיעות בתחבורה ציבורית. גם לא אוכלים בחוץ (זה דווקא משהו שאני חושב שנעשה אולי קצת יותר מבד"כ כשיהיה אפשר- כדי לעזור לבעלי העסקים הקטנים שנפגעו מהמצב). למזלנו, המשכורות שלנו לא נפגעו ושנינו ממשיכים לעבוד מהבית. אז מנסים לחסוך עכשיו קצת יותר ממה שבד"כ.

ביולי אני אמור להתחיל תפקיד אדמיניסטרטיבי שבצידו תוספת שכר מסויימת (האמת היא שהיתה כוונה להכפיל את התוספת הזאת ממה שקיים עכשיו, אבל אני שוקל להציע שיעבירו את הסכום הנוסף למלגות סיוע לסטודנטים שנפגעו).

סימן השאלה אצלנו הוא העבודה של אשתי כיון שהיא עובדת על חוזים מתחדשים כל חצי שנה. בינתיים יש לה עבודה עד דצמבר אבל לא ברור מה יקרה אח"כ- מה עוד שלאחרונה התגלתה אצלה בעיה בריאותית שעלולה בעתיד לגרום לשיבושים ביכולת לעבוד לתקופות מסויימות.
 

Natikola

New member
העניין עם לאכול בחוץ הוא ההרגל אבל לא רק
מודעות להיגיינה תגיע לשיא בשנים הקרובות לפחות ואני לא רוצה לקחת סיכון אפילו קלוש שהקופאי נוגע בכרטיס אשראי ואחר כך נוגע לי באוכל
 
למעלה