עכשיו חזרה הבת שלי מתוצאות

מצב
הנושא נעול.

nomi12

New member
עכשיו חזרה הבת שלי מתוצאות

עכשיו חזרה הבת שלי מתוצאות
האבחון, היא ביקשה להיות הראשונה לשמוע: אני הבנתי שבסך הכל היא לא, אבל נאמר שהיו לה תוצאות מאוד גבוהות שאני לא מבינה את המשמעות שלהן למשל בבחינה אחת היא קיבלה 180 בבחינה אחרת 150 ובבחינה שלישית 130 והיו גם 120 ו-110 - ה-180 היה ב- למצוא את המשותף בין דברים, ה-150 - בצורות ו- ה-130 במשהו חסר, אבל במתמטיקה היא קיבלה............90 אז תסבירו לי את התוצאות האלה???? מחר לנו, ההורים יש שיחה............
 

nomi12

New member
בעצם היא אומרת שהיא קיבלה 180

עכשיו חזרה הבת שלי מתוצאות
האבחון, היא ביקשה להיות הראשונה לשמוע: אני הבנתי שבסך הכל היא לא, אבל נאמר שהיו לה תוצאות מאוד גבוהות שאני לא מבינה את המשמעות שלהן למשל בבחינה אחת היא קיבלה 180 בבחינה אחרת 150 ובבחינה שלישית 130 והיו גם 120 ו-110 - ה-180 היה ב- למצוא את המשותף בין דברים, ה-150 - בצורות ו- ה-130 במשהו חסר, אבל במתמטיקה היא קיבלה............90 אז תסבירו לי את התוצאות האלה???? מחר לנו, ההורים יש שיחה............
בעצם היא אומרת שהיא קיבלה 180
בצד שווה : מה זה?
 
אני משערת שבשיחה יסבירו לכם יותר

עכשיו חזרה הבת שלי מתוצאות
האבחון, היא ביקשה להיות הראשונה לשמוע: אני הבנתי שבסך הכל היא לא, אבל נאמר שהיו לה תוצאות מאוד גבוהות שאני לא מבינה את המשמעות שלהן למשל בבחינה אחת היא קיבלה 180 בבחינה אחרת 150 ובבחינה שלישית 130 והיו גם 120 ו-110 - ה-180 היה ב- למצוא את המשותף בין דברים, ה-150 - בצורות ו- ה-130 במשהו חסר, אבל במתמטיקה היא קיבלה............90 אז תסבירו לי את התוצאות האלה???? מחר לנו, ההורים יש שיחה............
אני משערת שבשיחה יסבירו לכם יותר
בינתיים זה נראה שיש שונויות מאוד גדולות, יתכן שזה מעיד על לקות למידה זו או אחרת.
 

nomi12

New member
היא אמרה לי בשיחה טלפונית שאין.

אני משערת שבשיחה יסבירו לכם יותר
בינתיים זה נראה שיש שונויות מאוד גדולות, יתכן שזה מעיד על לקות למידה זו או אחרת.
היא אמרה לי בשיחה טלפונית שאין.
זה כנראה כתוצאה מלחץ העניין עם המתמטיקה, אבל שוב מה שזה הצד שווה הזה?
 

MelodicTruth

New member
באיזה מבחן מדובר?

עכשיו חזרה הבת שלי מתוצאות
האבחון, היא ביקשה להיות הראשונה לשמוע: אני הבנתי שבסך הכל היא לא, אבל נאמר שהיו לה תוצאות מאוד גבוהות שאני לא מבינה את המשמעות שלהן למשל בבחינה אחת היא קיבלה 180 בבחינה אחרת 150 ובבחינה שלישית 130 והיו גם 120 ו-110 - ה-180 היה ב- למצוא את המשותף בין דברים, ה-150 - בצורות ו- ה-130 במשהו חסר, אבל במתמטיקה היא קיבלה............90 אז תסבירו לי את התוצאות האלה???? מחר לנו, ההורים יש שיחה............
באיזה מבחן מדובר?
אגב, כבר שמעתי על מבוגרים שטווח הציונים שלהם במבחני אינטליגנציה נע בין 120 ל-170 (SD=16).
 

nomi12

New member
וקסלר. היא בעוד חודש בת 14. על כל

באיזה מבחן מדובר?
אגב, כבר שמעתי על מבוגרים שטווח הציונים שלהם במבחני אינטליגנציה נע בין 120 ל-170 (SD=16).
וקסלר. היא בעוד חודש בת 14. על כל
פנים הנושא של ציור וצורות הוא חריג אני מוסיפה ציור שלה ותבינו על מה מדובר.
 

MelodicTruth

New member
WISC או WAIS?

וקסלר. היא בעוד חודש בת 14. על כל
פנים הנושא של ציור וצורות הוא חריג אני מוסיפה ציור שלה ותבינו על מה מדובר.
WISC או WAIS?
כידוע, לא מומלץ שילדים בגיל 14-15 יקחו את ה-WISC, ועדיף שיחכו שנתיים, כך שיוכלו לנסות את ה-WAIS ולקבל תוצאות מדוייקות. אם היא עשתה את ה-WISC, אם אני לא טועה, הוא מורכב מארבעה תת-מבחנים. בנוסף להם, קיים גם ציון כללי. הבעיה היא שאני לא יודע אם הוא מודד "RATIO IQ" גם בגיל 14. אם היא עשתה את ה-WAIS, זה משנה לגמרי את התמונה. בכל מקרה, הסיכוי שאדם ממוצע יוציא ציון של 180 נמוך בהרבה מהסיכוי שאדם מחונן יוציא ציון ממוצע. כמעט בלתי אפשרי לעקוף בצורה משמעותית את הציון שלך, לעומת זאת, כדי לקבל ציון נמוך, מספיק להיות לחוץ, לא לישון מספיק, לא להרגיש טוב וכו'... בכל מקרה, עם יכולת ציור כמו של הבת שלך, הדבר האחרון שיעניין אותי הוא מבחן אינטליגנציה.
 

nomi12

New member
מה זאת אומרת "הדבר האחרון שיעניין

WISC או WAIS?
כידוע, לא מומלץ שילדים בגיל 14-15 יקחו את ה-WISC, ועדיף שיחכו שנתיים, כך שיוכלו לנסות את ה-WAIS ולקבל תוצאות מדוייקות. אם היא עשתה את ה-WISC, אם אני לא טועה, הוא מורכב מארבעה תת-מבחנים. בנוסף להם, קיים גם ציון כללי. הבעיה היא שאני לא יודע אם הוא מודד "RATIO IQ" גם בגיל 14. אם היא עשתה את ה-WAIS, זה משנה לגמרי את התמונה. בכל מקרה, הסיכוי שאדם ממוצע יוציא ציון של 180 נמוך בהרבה מהסיכוי שאדם מחונן יוציא ציון ממוצע. כמעט בלתי אפשרי לעקוף בצורה משמעותית את הציון שלך, לעומת זאת, כדי לקבל ציון נמוך, מספיק להיות לחוץ, לא לישון מספיק, לא להרגיש טוב וכו'... בכל מקרה, עם יכולת ציור כמו של הבת שלך, הדבר האחרון שיעניין אותי הוא מבחן אינטליגנציה.
מה זאת אומרת "הדבר האחרון שיעניין
אותי הוא מבחן אינטליגנציה"? זה היה חלק מאיבחון כללי. מה שאתה אומר הוא בעצם שלא יתכן שאדם שהוציא בחלק מהמבחנים כאלה ציונים גבוהים, יקבל 90 במתטמטיקה, אני לא מבינה מהו הציון 180, או 18...
 

MelodicTruth

New member
כנראה שלא הבנת אותי.

מה זאת אומרת "הדבר האחרון שיעניין
אותי הוא מבחן אינטליגנציה"? זה היה חלק מאיבחון כללי. מה שאתה אומר הוא בעצם שלא יתכן שאדם שהוציא בחלק מהמבחנים כאלה ציונים גבוהים, יקבל 90 במתטמטיקה, אני לא מבינה מהו הציון 180, או 18...
כנראה שלא הבנת אותי.
התכוונתי שאם הבת שלך מראה יכולת יוצאת דופן בציור, וזה מה שהיא אוהבת, במילים אחרות, אם היא כבר ממצה את עצמה בדרכה שלה, אין טעם לדאוג יותר מדי ממבחן שאמור למדוד פוטנציאל (שלא תמיד בא לידי ביטוי). "מה שאתה אומר הוא בעצם שלא יתכן שאדם שהוציא בחלק מהמבחנים כאלה ציונים גבוהים, יקבל 90 במתטמטיקה" בעצם, אמרתי בדיוק את ההיפך. יחד עם זאת, יש להתייחס לציונים הגבוהים כאינדיקציה ליכולות שלה יותר מהציונים הנמוכים (מהסיבות שכבר ציינתי).
 

nomi12

New member
זה היה חלק מאבחון שנעשה בגלל

כנראה שלא הבנת אותי.
התכוונתי שאם הבת שלך מראה יכולת יוצאת דופן בציור, וזה מה שהיא אוהבת, במילים אחרות, אם היא כבר ממצה את עצמה בדרכה שלה, אין טעם לדאוג יותר מדי ממבחן שאמור למדוד פוטנציאל (שלא תמיד בא לידי ביטוי). "מה שאתה אומר הוא בעצם שלא יתכן שאדם שהוציא בחלק מהמבחנים כאלה ציונים גבוהים, יקבל 90 במתטמטיקה" בעצם, אמרתי בדיוק את ההיפך. יחד עם זאת, יש להתייחס לציונים הגבוהים כאינדיקציה ליכולות שלה יותר מהציונים הנמוכים (מהסיבות שכבר ציינתי).
זה היה חלק מאבחון שנעשה בגלל
שרצו להבין אם יש לה כאבי בטן בגלל לחץ או בגלל בעייה של ליקויי למידה. היא לא עברה את מבחן המחוננים הראשון, זה מראה כמה המבחנים האלה תואמים. היא כן נשלחה לחוגים של מחוננים למרות זאת, לפי החלטת בית הספר, ומבלי שביקשתי, האמת שהופתעתי שהיא לא עברה את הראשון, אך לא מצאתי כל טעם להתעסק עם זה יותר מידי, כי מה זה חשוב. תמיד ידעתי על החריגות שלה בעניין צורות, מחר אני אבין טוב יותר את העניין. על כל פנים תודה רבה על הרצון הטוב.
 

nomi12

New member
יש מישהו שיכול להסביר לי מה זה

זה היה חלק מאבחון שנעשה בגלל
שרצו להבין אם יש לה כאבי בטן בגלל לחץ או בגלל בעייה של ליקויי למידה. היא לא עברה את מבחן המחוננים הראשון, זה מראה כמה המבחנים האלה תואמים. היא כן נשלחה לחוגים של מחוננים למרות זאת, לפי החלטת בית הספר, ומבלי שביקשתי, האמת שהופתעתי שהיא לא עברה את הראשון, אך לא מצאתי כל טעם להתעסק עם זה יותר מידי, כי מה זה חשוב. תמיד ידעתי על החריגות שלה בעניין צורות, מחר אני אבין טוב יותר את העניין. על כל פנים תודה רבה על הרצון הטוב.
יש מישהו שיכול להסביר לי מה זה
צד שווה, סתם אין לי סבלנות לחכות עד הערב.......
 

גרא.

New member
nomi12,כמה תיקונים והסבר לגבי המבחן

יש מישהו שיכול להסביר לי מה זה
צד שווה, סתם אין לי סבלנות לחכות עד הערב.......
nomi12,כמה תיקונים והסבר לגבי המבחן
הפסיכולוגי שבתך עברה,שהוא כנראה ויסק R95 המתאים לילדים עד כמעט 14.8 ש' הציונים ניתנים בציוני תקן שהמקסימום של כל ציון בכל תת מבחן הוא 19 נקודות, ולא 180 או כל ציון אחר.והם משקפים את ההשג של הילד/ה בתחומים השונים ביחס לבני גילה.צר לי לומר שהוטעית,מן הסתם שלא בכוונה לגבי המידע שנכתב כאן על מבחן הויסק,ולכן החלטתי להסביר מעט. מאחר ולא פרטת באיזזה תחומים היו ההישגים של בתך,ממה שכתבת,לכן כמובן לא ברור גם אם היא עברה בחינה מלאה,או חלקית. והיכן אם בכלל מופיע ציון ה-IQ .תת המבחן המכונה "צד שווה",בודק את יכולת ההמשגה או החשיבה המופשטת,הכוללת כישורי הבחנה והכללה.כמו כן מבחן בודק את ההבנה המילולית של הילדה ויכולת ההבעה הלשונית שלה.השג בגובה של צ.ת.18 שהוא כמעט המקסימאלי (19), הוא כמובן השג מעולה ביותר.מאידך תת מבחן החשבון,נבדקים כישורי הקשב והרכוז של הילדהף.הוא בודק גם את כושר הזכירה השמיעתית קצרת הטווח וארוכת הטווח ומאפשר להעריך את מידת שליטתה בפעולות החשבון הבסיסיות,ויכולתה לפתור בעיות חשבון.ההשג שהילדה הגיעה אליו צ.ת. 9 הוא נמוך אם כי לא בצורה ובהקת מתחת לציון התקן הממוצע שהוא 10.והוא משקף כנראה קשיים באותם פרמטרים שהוא בודק.קשה להתייחס למשמעות ההבדלים באופן כולל שכן לכך יש צורך במידע על כל המבחנים, על התנהגותה במהלך הבדיקה וכדומה.ברור שציון גבוה ביותר,אינו מקרי,אלא מלמד על פוטנציאל אינטלקטואלי גבוה מאד, ואילו השג נמוך מציון התקן הממוצע (10),משקף קשיים כפי שצויין.ולבסוף,העובדה שהילדה מציירת כפי שבא לידי ביטוי בציורים שצרפת,וודאי מעידה על יכולת העתקה מעולה ביותר, שאין בינה לבין היכולת האינטלקטואלית קשר מתאמי. גרא שכטר פסיכולוג חינוכי מומחה-מדריך פסיכולוג התפתחותי. מנהל פורום "ייעוץ חינוכי".
 

nomi12

New member
תודה גרא. אני ממש שמחה כי התבלבלתי

nomi12,כמה תיקונים והסבר לגבי המבחן
הפסיכולוגי שבתך עברה,שהוא כנראה ויסק R95 המתאים לילדים עד כמעט 14.8 ש' הציונים ניתנים בציוני תקן שהמקסימום של כל ציון בכל תת מבחן הוא 19 נקודות, ולא 180 או כל ציון אחר.והם משקפים את ההשג של הילד/ה בתחומים השונים ביחס לבני גילה.צר לי לומר שהוטעית,מן הסתם שלא בכוונה לגבי המידע שנכתב כאן על מבחן הויסק,ולכן החלטתי להסביר מעט. מאחר ולא פרטת באיזזה תחומים היו ההישגים של בתך,ממה שכתבת,לכן כמובן לא ברור גם אם היא עברה בחינה מלאה,או חלקית. והיכן אם בכלל מופיע ציון ה-IQ .תת המבחן המכונה "צד שווה",בודק את יכולת ההמשגה או החשיבה המופשטת,הכוללת כישורי הבחנה והכללה.כמו כן מבחן בודק את ההבנה המילולית של הילדה ויכולת ההבעה הלשונית שלה.השג בגובה של צ.ת.18 שהוא כמעט המקסימאלי (19), הוא כמובן השג מעולה ביותר.מאידך תת מבחן החשבון,נבדקים כישורי הקשב והרכוז של הילדהף.הוא בודק גם את כושר הזכירה השמיעתית קצרת הטווח וארוכת הטווח ומאפשר להעריך את מידת שליטתה בפעולות החשבון הבסיסיות,ויכולתה לפתור בעיות חשבון.ההשג שהילדה הגיעה אליו צ.ת. 9 הוא נמוך אם כי לא בצורה ובהקת מתחת לציון התקן הממוצע שהוא 10.והוא משקף כנראה קשיים באותם פרמטרים שהוא בודק.קשה להתייחס למשמעות ההבדלים באופן כולל שכן לכך יש צורך במידע על כל המבחנים, על התנהגותה במהלך הבדיקה וכדומה.ברור שציון גבוה ביותר,אינו מקרי,אלא מלמד על פוטנציאל אינטלקטואלי גבוה מאד, ואילו השג נמוך מציון התקן הממוצע (10),משקף קשיים כפי שצויין.ולבסוף,העובדה שהילדה מציירת כפי שבא לידי ביטוי בציורים שצרפת,וודאי מעידה על יכולת העתקה מעולה ביותר, שאין בינה לבין היכולת האינטלקטואלית קשר מתאמי. גרא שכטר פסיכולוג חינוכי מומחה-מדריך פסיכולוג התפתחותי. מנהל פורום "ייעוץ חינוכי".
תודה גרא. אני ממש שמחה כי התבלבלתי
לחלוטין. היא קודם דיברה עם הילדה. היא קיבלה 18 מ- בצד שווה היא קיבלה 15 - בקוביות היא קיבלה 13 - בצורות היא קיבלה 13 - בעוד משהו בזיכרון - 12 בחשבון - 9 מילולי - 12 משהו כזה. הילדה לא רשמה את הכל היא אמרה מה שהיא זוכרת. על כל פנים היא הגדירה אותה כנבונה מאוד, אך לא מחוננת, היא גם אמרה שהיא לא נותנת מספרים לכן נדהמתי שהילדה הגיעה עם המספרים. אפשר לקבל הסבר גרא?
 

nomi12

New member
אני יודעת שהיו לה כמה הברקות למשל:

תודה גרא. אני ממש שמחה כי התבלבלתי
לחלוטין. היא קודם דיברה עם הילדה. היא קיבלה 18 מ- בצד שווה היא קיבלה 15 - בקוביות היא קיבלה 13 - בצורות היא קיבלה 13 - בעוד משהו בזיכרון - 12 בחשבון - 9 מילולי - 12 משהו כזה. הילדה לא רשמה את הכל היא אמרה מה שהיא זוכרת. על כל פנים היא הגדירה אותה כנבונה מאוד, אך לא מחוננת, היא גם אמרה שהיא לא נותנת מספרים לכן נדהמתי שהילדה הגיעה עם המספרים. אפשר לקבל הסבר גרא?
אני יודעת שהיו לה כמה הברקות למשל:
במה חסר : בקלף האחרון היו מצויירים בית, ילד, ועוד משהו וכששאלה אותה מה חסר היא אמרה למשל : צל של הבית?....
 

גרא.

New member
nomi12,אולי כדאי לך להמתין מעט

תודה גרא. אני ממש שמחה כי התבלבלתי
לחלוטין. היא קודם דיברה עם הילדה. היא קיבלה 18 מ- בצד שווה היא קיבלה 15 - בקוביות היא קיבלה 13 - בצורות היא קיבלה 13 - בעוד משהו בזיכרון - 12 בחשבון - 9 מילולי - 12 משהו כזה. הילדה לא רשמה את הכל היא אמרה מה שהיא זוכרת. על כל פנים היא הגדירה אותה כנבונה מאוד, אך לא מחוננת, היא גם אמרה שהיא לא נותנת מספרים לכן נדהמתי שהילדה הגיעה עם המספרים. אפשר לקבל הסבר גרא?
nomi12,אולי כדאי לך להמתין מעט
עד שתקבלי מהפסיכולוגית שבדקה את כל ההישגים בכל תחום. זוהי זכותך המלאה כולל לקבל הסבר לגבי המשמעות של הציונים הללו.לא ידוע לי מצב שבו אחרי הבחינה ,נאמר לנבדקים מהו ההשג המספרי שלהם בכל תחום. מה גם,יש צורך מסויים בזמן בכדי לסכם את ההישגים הללו. אלא אם כן זה נעשה בנוכחות הילדה כאשר היתה לה אפשרות להציץ בסיכומים של הפסיכולוגית..לעניות דעתי,נעשה כאן איזה שהיא טעות ע"י הפסיכולוגית,שאפשרה כנראה לילדה לראות את הסיכומים שלה, שכן קשה לי להאמין, שהיא ,הפסיכולוגית, דיווחה לילדה אחרי הבחינה על הישגיה,בלא שדברה תחילה איתכם ההורים. גרא שכטר פסיכולוג חינוכי מומחה-בכיר פסיכולוג התפתחתי מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי"
 

nomi12

New member
גרא מן הסתם לא קראת את כל השרשור.

nomi12,אולי כדאי לך להמתין מעט
עד שתקבלי מהפסיכולוגית שבדקה את כל ההישגים בכל תחום. זוהי זכותך המלאה כולל לקבל הסבר לגבי המשמעות של הציונים הללו.לא ידוע לי מצב שבו אחרי הבחינה ,נאמר לנבדקים מהו ההשג המספרי שלהם בכל תחום. מה גם,יש צורך מסויים בזמן בכדי לסכם את ההישגים הללו. אלא אם כן זה נעשה בנוכחות הילדה כאשר היתה לה אפשרות להציץ בסיכומים של הפסיכולוגית..לעניות דעתי,נעשה כאן איזה שהיא טעות ע"י הפסיכולוגית,שאפשרה כנראה לילדה לראות את הסיכומים שלה, שכן קשה לי להאמין, שהיא ,הפסיכולוגית, דיווחה לילדה אחרי הבחינה על הישגיה,בלא שדברה תחילה איתכם ההורים. גרא שכטר פסיכולוג חינוכי מומחה-בכיר פסיכולוג התפתחתי מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי"
גרא מן הסתם לא קראת את כל השרשור.
הפגישה אתמול עם הילדה נעשתה לפי בקשת הילדה כשבועיים או שבוע וחצי לאחר האבחון. כלומר, הילדה ביקשה לשמוע ראשונה את תוצאות המבחן והפסיכולוגית כיבדה את רצונה. אני שוחחתי עם הפסיכולוגית בטלפון, והיא בשום פנים לא היתה מוכנה לומר לי לפני הילדה.... וזימנה אותנו להיום בערב.היא אמרה שמה שמשמעותי זה התפקודים שלה ולא הציון הסופי. ברור שהתוצאות שנמסרו כרגע הן מפי הילדה לאחר שיחה שהפסיכולוגית עשתה עמה. לי זה קצת משונה שהפסיכולוגית מצאה לנכון לדבר עם הילדה לפי בקשתה לפניי, אך הסכמתי.מה דעתך בעניין?
 

גרא.

New member
nomi12,אם אכן זו היתה הסיטואציה

גרא מן הסתם לא קראת את כל השרשור.
הפגישה אתמול עם הילדה נעשתה לפי בקשת הילדה כשבועיים או שבוע וחצי לאחר האבחון. כלומר, הילדה ביקשה לשמוע ראשונה את תוצאות המבחן והפסיכולוגית כיבדה את רצונה. אני שוחחתי עם הפסיכולוגית בטלפון, והיא בשום פנים לא היתה מוכנה לומר לי לפני הילדה.... וזימנה אותנו להיום בערב.היא אמרה שמה שמשמעותי זה התפקודים שלה ולא הציון הסופי. ברור שהתוצאות שנמסרו כרגע הן מפי הילדה לאחר שיחה שהפסיכולוגית עשתה עמה. לי זה קצת משונה שהפסיכולוגית מצאה לנכון לדבר עם הילדה לפי בקשתה לפניי, אך הסכמתי.מה דעתך בעניין?
nomi12,אם אכן זו היתה הסיטואציה
כאשר הפסיכולוגית ספרה לבתך על השגיה, מבלי להסביר לה מה המשמעות שלהם, ובוודאי בלא ששוחחה איתכם קודם לכן,זה מעשה המעורר יותר מתמיהה..אם כי יכול להיות שזה סגנון העבודה שלה..אלא שאז אולה השאלה, מה היא אומרת לילד שהשגיו, נניח,מאד נמוכים? כפי שציינתי, זה לא מקובל,וכפי שאת מרגישה, הכניס את הילדה ואותכם ההורים למתח מיותר. זה לא היה במקום, וחבל שכך נעשה.אגב,אם אתפ נפגשים איתה הערב, אפשר לדבר על זה,כמובן בלא להזכיר את ההתייחסות שלי. מה שיתברר כנראה שהילדה היתה כל כך סקרנית ורצתה לדעת שהפסיכולוגית כנראה לא עמדה בלחץ,וחבל.
 

nomi12

New member
הילדה יצאה מאוד מרוצה, והרגישה

nomi12,אם אכן זו היתה הסיטואציה
כאשר הפסיכולוגית ספרה לבתך על השגיה, מבלי להסביר לה מה המשמעות שלהם, ובוודאי בלא ששוחחה איתכם קודם לכן,זה מעשה המעורר יותר מתמיהה..אם כי יכול להיות שזה סגנון העבודה שלה..אלא שאז אולה השאלה, מה היא אומרת לילד שהשגיו, נניח,מאד נמוכים? כפי שציינתי, זה לא מקובל,וכפי שאת מרגישה, הכניס את הילדה ואותכם ההורים למתח מיותר. זה לא היה במקום, וחבל שכך נעשה.אגב,אם אתפ נפגשים איתה הערב, אפשר לדבר על זה,כמובן בלא להזכיר את ההתייחסות שלי. מה שיתברר כנראה שהילדה היתה כל כך סקרנית ורצתה לדעת שהפסיכולוגית כנראה לא עמדה בלחץ,וחבל.
הילדה יצאה מאוד מרוצה, והרגישה
ממש גאונית... לדעתי גם היא עשתה טעות, נו אז טוב שיש אותך כאן. לפי הבנתי יש מבחן מגיל 6 עד 16, ויש מבחן עד גיל 13 ככה כתוב באינטרנט.... אבל אני מניחה שאתה יודע יותר טוב ממני.
 

אגוזים1

New member
הציור מדהים../images/Emo2.gif

וקסלר. היא בעוד חודש בת 14. על כל
פנים הנושא של ציור וצורות הוא חריג אני מוסיפה ציור שלה ותבינו על מה מדובר.
הציור מדהים

אני ממש לא מבינה בתוצאות המבחנים שציינת אבל הציור שלה פשוט מדהים!!! וברור שמדובר כאן בכישרון נדיר. נראה לי לכן שציון כזה או אחר במקצוע בודד לחלוטין לא רלוונטי על מנת לקבוע שהילדה מחוננת!!! מה גם שנראה לי (כמו שכבר אמרו כאן) הרבה יותר הגיוני שילד, עקב התרגשות לדוגמא, יוציא ציון פחות טוב מהיכולות האמיתיות שלו מאשר שיצליח להוציא תחת ידיו יצירה כזו "בטעות"
... אגב, האם היא ציירה את עצמה? אם אני לא טועה הבנתי, משרשור אחר שלך, שמטרת האבחון הייתה (בין השאר) על מנת להתקבל לפנימיה של המחוננים בירושלים באומנויות ומדעים. אין לי ספק שילדתך תוכל (או לפחות צריכה) להתקבל לכל מקום בו תחפוץ להתקבל על מנת לקדם את כשרונה המיוחד!
 

nomi12

New member
לא. היא ציירה את ליב טיילור מתוך

הציור מדהים

אני ממש לא מבינה בתוצאות המבחנים שציינת אבל הציור שלה פשוט מדהים!!! וברור שמדובר כאן בכישרון נדיר. נראה לי לכן שציון כזה או אחר במקצוע בודד לחלוטין לא רלוונטי על מנת לקבוע שהילדה מחוננת!!! מה גם שנראה לי (כמו שכבר אמרו כאן) הרבה יותר הגיוני שילד, עקב התרגשות לדוגמא, יוציא ציון פחות טוב מהיכולות האמיתיות שלו מאשר שיצליח להוציא תחת ידיו יצירה כזו "בטעות"
... אגב, האם היא ציירה את עצמה? אם אני לא טועה הבנתי, משרשור אחר שלך, שמטרת האבחון הייתה (בין השאר) על מנת להתקבל לפנימיה של המחוננים בירושלים באומנויות ומדעים. אין לי ספק שילדתך תוכל (או לפחות צריכה) להתקבל לכל מקום בו תחפוץ להתקבל על מנת לקדם את כשרונה המיוחד!
לא. היא ציירה את ליב טיילור מתוך
רפרנס. לא מטרת האבחון היתה לגלות מדוע יש לה כאבי בטן, לפני מבחנים למשל, או לפני נסיעות רחוקות. בשיחה הראשונה עם הפסיכולוגית עלו כל מיני טיעונים שלנו, הוריה, והפסיכולוגית רצתה להבין מהיכן נובעת הבעיה שלה, אם לא היתה עולה הבעיה הזאת לא הייתי עושה אבחון, לשם מה? כהורה ידעתי שיש לה שטחים בהם היא חזקה מאוד למשל בגיל 1 וחצי או משהו כזה היא כבר ידעה להבחין בין משולש מעויין פירמידה וכל מיני צורות גאומטריות, אבל בהחלט לא הראתה לפני כיתה א' למשל יכולת לימוד קריאה עצמית, אף פעם לא דחפתי אותה יותר מידי, ואמנם בכיתה ג' אף לא עברה את המיון הראשון, למרות שידעתי שבשטחים מסויימים היא חריגה, אני מניחה שפשוט המבחן אינו בוחן את השטחים האחרים האלה. בהנדסה היא אף פעם לא היתה צריכה ללמוד למבחנים, זה כאילו שהיא ידעה דברים בלי ללמוד. אני מאמינה שמדובר במחוננות בתחום ספציפי ולא בהכל. לגבי בית ספר לאומנויות בירושלים, אז אם בית הספר הזה בודק ראשית יכולות כמו מתמטיקה שבו היא הוציאה 90 - (הפסיכולוגית אמרה שזה מלחץ נפשי) אז אני מניחה שלמרות הכישורים שלה לא נראה לי שאם היא היתה עושה את אותו מבחן היתה מתקבלת, כי הסינון הראשוני לא בודק את הכשרון אלא את היכולות הקוגנטיביות, שבחלקן יש לה גבוה מאוד ובמתמטיקה... לפי מה שהיא סיפרה אתמול פחות מהממוצע...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה