עכשיו זה הגיוני, תחנת רכבת נוספת

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
עכשיו זה הגיוני, תחנת רכבת נוספת

עכשיו זה הגיוני, תחנת רכבת נוספת
בבאר שבע לצד מסוף אוטובוסים שמתכוננן להיות בסמוך לתחנת הרכבת או במתחמה.

אני מדבר על תחנת הרכבת שנשמר עבורה שטח בכניסה הצפונית לבאר שבע. השטח שמדברים עליו בכתבה, כמעט ללא צל של ספק יהיה השטח של הבסיס הנטוש בכניסה הצפונית של באר שבע. מעניין תוך כמה זמן יקימו את השכונה המדוברת ותוך כמה זמן יקימו תשתיות תח"צ מתאימות באיזור.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4507663,00.html
 

Ofekalef1

New member
מאיפה המידע על תחנת הרכבת ומסוף האוטובוסים?

עכשיו זה הגיוני, תחנת רכבת נוספת
בבאר שבע לצד מסוף אוטובוסים שמתכוננן להיות בסמוך לתחנת הרכבת או במתחמה.

אני מדבר על תחנת הרכבת שנשמר עבורה שטח בכניסה הצפונית לבאר שבע. השטח שמדברים עליו בכתבה, כמעט ללא צל של ספק יהיה השטח של הבסיס הנטוש בכניסה הצפונית של באר שבע. מעניין תוך כמה זמן יקימו את השכונה המדוברת ותוך כמה זמן יקימו תשתיות תח"צ מתאימות באיזור.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4507663,00.html
מאיפה המידע על תחנת הרכבת ומסוף האוטובוסים?
לא ראיתי בכתבה עצמה.
ואיפה נשמר לה מקום?
 

olli3

New member
מנהל
תשובות>>>

מאיפה המידע על תחנת הרכבת ומסוף האוטובוסים?
לא ראיתי בכתבה עצמה.
ואיפה נשמר לה מקום?
תשובות>>>
תחנת רכבת שתוקם, אני לא זוכר היכן דובר על כך אבל זה היה גורם רשמי. המיקום שנשמר לתחנה זו הוא בין תחנות הדלק שביציאה מהעיר לבין השכונה עצמה.
&nbsp
מסוף אוטובוסים, בהכנת תוכנית תחבורה בת קיימא עבור עיריית באר שבע, יהיו בעיר 8 מסופים (כולל הקיימים) ואחד מהם יהיה בכניסה לעיר. זו תוכנית שלא בטוח שתצא לפועל כמו תחנת הרכבת שזה בטוח יותר. במידה ואכן תקום תחנת רכבת, אז במתחמה כבר יהיה ברור שיוקם מסוף אוטובוסים או שאוטובוסים יעברו בסמוך לתחנת הרכבת.
&nbsp
דר"א, היום שר התחבורה נפגש עם ראש העיר לגבי מה עושים עם שדרות רגר. האם יקום שם BRT? האם יבצעו נת"צ רגיל (נתיב ימיני), האם סתם הכביש יורחב ל4 נתיבים לכל כיוון? אין לי מושג מה התגבש בפגישה הזאת אבל אנסה לברר זאת.
 

Juvy

New member
מחכה לעדכון!


תשובות>>>
תחנת רכבת שתוקם, אני לא זוכר היכן דובר על כך אבל זה היה גורם רשמי. המיקום שנשמר לתחנה זו הוא בין תחנות הדלק שביציאה מהעיר לבין השכונה עצמה.
&nbsp
מסוף אוטובוסים, בהכנת תוכנית תחבורה בת קיימא עבור עיריית באר שבע, יהיו בעיר 8 מסופים (כולל הקיימים) ואחד מהם יהיה בכניסה לעיר. זו תוכנית שלא בטוח שתצא לפועל כמו תחנת הרכבת שזה בטוח יותר. במידה ואכן תקום תחנת רכבת, אז במתחמה כבר יהיה ברור שיוקם מסוף אוטובוסים או שאוטובוסים יעברו בסמוך לתחנת הרכבת.
&nbsp
דר"א, היום שר התחבורה נפגש עם ראש העיר לגבי מה עושים עם שדרות רגר. האם יקום שם BRT? האם יבצעו נת"צ רגיל (נתיב ימיני), האם סתם הכביש יורחב ל4 נתיבים לכל כיוון? אין לי מושג מה התגבש בפגישה הזאת אבל אנסה לברר זאת.
מחכה לעדכון!
 

בועז ל

New member
מה, עדיין לא סימנת את מיקום התחנה

עכשיו זה הגיוני, תחנת רכבת נוספת
בבאר שבע לצד מסוף אוטובוסים שמתכוננן להיות בסמוך לתחנת הרכבת או במתחמה.

אני מדבר על תחנת הרכבת שנשמר עבורה שטח בכניסה הצפונית לבאר שבע. השטח שמדברים עליו בכתבה, כמעט ללא צל של ספק יהיה השטח של הבסיס הנטוש בכניסה הצפונית של באר שבע. מעניין תוך כמה זמן יקימו את השכונה המדוברת ותוך כמה זמן יקימו תשתיות תח"צ מתאימות באיזור.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4507663,00.html
מה, עדיין לא סימנת את מיקום התחנה
ואת השטח במיועד להקמת השכונה?

ו


 

zahipan10

New member
זו תחנת רכבת שאני כבר שנים מדבר...

עכשיו זה הגיוני, תחנת רכבת נוספת
בבאר שבע לצד מסוף אוטובוסים שמתכוננן להיות בסמוך לתחנת הרכבת או במתחמה.

אני מדבר על תחנת הרכבת שנשמר עבורה שטח בכניסה הצפונית לבאר שבע. השטח שמדברים עליו בכתבה, כמעט ללא צל של ספק יהיה השטח של הבסיס הנטוש בכניסה הצפונית של באר שבע. מעניין תוך כמה זמן יקימו את השכונה המדוברת ותוך כמה זמן יקימו תשתיות תח"צ מתאימות באיזור.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4507663,00.html
זו תחנת רכבת שאני כבר שנים מדבר...
עליה.
זה כל כך מתבקש כי היא נמצאת במיקום מרכזי והיא הולכת לשרת עשרות אלפי אנשים (וגם היא קרובה יחסית לקריית הספורט ולאצטדיון החדש) ולדעתי היא תהיה הרבה יותר פופולארית מתחנת האוניברסיטה, ואם יהיה קישור טוב בתחבורה ציבורית היא תגנוב גם לתחנת ב״ש מרכז הרבה נוסעים.
 

olli3

New member
מנהל
הבעיה היא שאתה מדבר ומדבר ולא מקשיב.

זו תחנת רכבת שאני כבר שנים מדבר...
עליה.
זה כל כך מתבקש כי היא נמצאת במיקום מרכזי והיא הולכת לשרת עשרות אלפי אנשים (וגם היא קרובה יחסית לקריית הספורט ולאצטדיון החדש) ולדעתי היא תהיה הרבה יותר פופולארית מתחנת האוניברסיטה, ואם יהיה קישור טוב בתחבורה ציבורית היא תגנוב גם לתחנת ב״ש מרכז הרבה נוסעים.
הבעיה היא שאתה מדבר ומדבר ולא מקשיב.
אחרת היית שם לב שרשמתי את הדברים האלו כבר לפני שנה כאן בפורום וגם בתוך שרשורים שבהם כתבת על הצורך בתחנת רכבת שכזאת. כולל למנהר רכבת מתחת לשדרות רגר איכשהו.
&nbsp
בכל מקרה, כרגע פתיחת תחנת רכבת במקום תרע עם יותר נוסעים מאשר תטיב, במיוחד עקב הארכת זמן הנסיעה.
 

zahipan10

New member
אני ראיתי שרשמת את זה

הבעיה היא שאתה מדבר ומדבר ולא מקשיב.
אחרת היית שם לב שרשמתי את הדברים האלו כבר לפני שנה כאן בפורום וגם בתוך שרשורים שבהם כתבת על הצורך בתחנת רכבת שכזאת. כולל למנהר רכבת מתחת לשדרות רגר איכשהו.
&nbsp
בכל מקרה, כרגע פתיחת תחנת רכבת במקום תרע עם יותר נוסעים מאשר תטיב, במיוחד עקב הארכת זמן הנסיעה.
אני ראיתי שרשמת את זה
וחוץ מזה זכותי לדבר כמה שאני רוצה, ולהגיד שאני לא מקשיב זה לא נכון, כל השנה וחצי האחרונים אני רק קורא בפורום וכמעט לא רושם דברים.

והמנהרה מתחת לרגר היא הגיונית מאוד. הצעתי להקים קו ראשון של תחבורת המונים מהכניסה לעיר ועד עמק שרה שתכלול מנהרה מתחת לרגר ותחנות רכבת קלה כל 700-800 מטר, ושלוש תחנות רכבת כבדה (בכניסה לעיר, במרכז העיר, בפארק ב״ש/עמק שרה) זהו פרוייקט הגיוני מאוד כי הוא מבטל את הסיבוב לרכבת הכבדה ומאפשר לה לחצות את העיר, כך רכבת מתל אביב תוכל להסתיים בדימונה/ערד ללא דילוג על ב״ש מרכז. ועם השאיפות של ממשלת ישראל להפוך את באר שבע לעיר מטרופולין, אני חושב שבעוד 15-20 שנה תהיה לזה היתכנות כלכלית, כך שזהו פרוייקט עתידי והגיוני מאוד.

לנושא שלנו, אני לא מסכים שתחנת רכבת נוספת תרע את המצב. היא תטיב עם כל תושבי השכונות הצפוניות ואני מאמין שהיא לא תוסיף כלל לזמני הנסיעה מכיוון שהארכת הזמנים של הרכבת היא מלאכותית.
 

olli3

New member
מנהל
זכותך, אבל את דבריי כתבתי לטובתך.

אני ראיתי שרשמת את זה
וחוץ מזה זכותי לדבר כמה שאני רוצה, ולהגיד שאני לא מקשיב זה לא נכון, כל השנה וחצי האחרונים אני רק קורא בפורום וכמעט לא רושם דברים.

והמנהרה מתחת לרגר היא הגיונית מאוד. הצעתי להקים קו ראשון של תחבורת המונים מהכניסה לעיר ועד עמק שרה שתכלול מנהרה מתחת לרגר ותחנות רכבת קלה כל 700-800 מטר, ושלוש תחנות רכבת כבדה (בכניסה לעיר, במרכז העיר, בפארק ב״ש/עמק שרה) זהו פרוייקט הגיוני מאוד כי הוא מבטל את הסיבוב לרכבת הכבדה ומאפשר לה לחצות את העיר, כך רכבת מתל אביב תוכל להסתיים בדימונה/ערד ללא דילוג על ב״ש מרכז. ועם השאיפות של ממשלת ישראל להפוך את באר שבע לעיר מטרופולין, אני חושב שבעוד 15-20 שנה תהיה לזה היתכנות כלכלית, כך שזהו פרוייקט עתידי והגיוני מאוד.

לנושא שלנו, אני לא מסכים שתחנת רכבת נוספת תרע את המצב. היא תטיב עם כל תושבי השכונות הצפוניות ואני מאמין שהיא לא תוסיף כלל לזמני הנסיעה מכיוון שהארכת הזמנים של הרכבת היא מלאכותית.
זכותך, אבל את דבריי כתבתי לטובתך.
כי מה שמשתמע מהדברים אותם אתה כותב הם שאינך מקשיב. כשאתה רק מקדם את הרעיון של כמה זה חשוב שתהיה שם תחנת רכבת למרות שיש תכנון לתחנת רכבת כזאת, זה סוג של להילחם בטחנות רוח.
&nbsp
זה כמו שאני וכל אחד אחר בפורום נגיד שמערכת הקווים העירוניים בבאר שבע צריכים שינוי מהשורש. זה יקרה, במכרז הקרוב.
&nbsp
יש כאן גם עניינים פוליטיים. גם אם תקים תחנת רכבת חדשה, איך יגיעו אליה? ברכב פרטי. יש שם אומנם שטח גדול, אבל טעות לדורות היא הקמת חניון גדול לרכב פרטי ואי השארת מקום לתח"צ, מה שבוודאות יקרה במידה ולא יחשבו על תח"צ כי אין שם באמת תח"צ.
&nbsp
מעבר לכך, שגם כיום יש פרקטיות והקלה בהגעה של נוסעים אל תחנת רכבת שכזאת, עדיין אין מספיק נוסעים שהדבר ייטיב איתם כל כך.
&nbsp
רכבת כבסה במנהרה זה נחמד, אפילו יותר מנחמד אבל המנהרה תצטרך להיות עמוקה, מאד. ואיך הרכבת תצא מהמנהרה? היכן? לשם כך יצטרכו אולי לבטל חלק מהמסוף העירוני כדי שהרכבת תצא שם מהאדמה לקרקע או שחשבת על רציף שיהיה מתחת לתחנת הרכבת הקיימת?
&nbsp
זו השקעה אדירה, לא רק מבחינה כספית. אני מניח שהיא אפשרית, כמעט כל דבר אפשרי, אבל לי זה קצת מרגיש כמו מאוחר מידי.
 

Ofekalef1

New member
מעניין כמה זמן יעבור עד שהיא תתחיל לפעול

עכשיו זה הגיוני, תחנת רכבת נוספת
בבאר שבע לצד מסוף אוטובוסים שמתכוננן להיות בסמוך לתחנת הרכבת או במתחמה.

אני מדבר על תחנת הרכבת שנשמר עבורה שטח בכניסה הצפונית לבאר שבע. השטח שמדברים עליו בכתבה, כמעט ללא צל של ספק יהיה השטח של הבסיס הנטוש בכניסה הצפונית של באר שבע. מעניין תוך כמה זמן יקימו את השכונה המדוברת ותוך כמה זמן יקימו תשתיות תח"צ מתאימות באיזור.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4507663,00.html
מעניין כמה זמן יעבור עד שהיא תתחיל לפעול
יש הערכות כלשהן?
 

Ofekalef1

New member
סבבה, אז כנראה שזה לא ייצא לפועל לפני החשמול

אין, זה לא במסגרת תוכנית החומש.
&nbsp
סבבה, אז כנראה שזה לא ייצא לפועל לפני החשמול
ואז לפי כמה אנשים כאן בפורום זה לא באמת יפגע בזמן הנסיעה (אולי דקה). דווקא תוכנית טובה לדעתי.
 

נוסע23

New member
אני רואה שלא למדו בבאר שבע מטעויות העבר

עכשיו זה הגיוני, תחנת רכבת נוספת
בבאר שבע לצד מסוף אוטובוסים שמתכוננן להיות בסמוך לתחנת הרכבת או במתחמה.

אני מדבר על תחנת הרכבת שנשמר עבורה שטח בכניסה הצפונית לבאר שבע. השטח שמדברים עליו בכתבה, כמעט ללא צל של ספק יהיה השטח של הבסיס הנטוש בכניסה הצפונית של באר שבע. מעניין תוך כמה זמן יקימו את השכונה המדוברת ותוך כמה זמן יקימו תשתיות תח"צ מתאימות באיזור.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4507663,00.html
אני רואה שלא למדו בבאר שבע מטעויות העבר
בעיה מאד בולטת בבאר שבע היא שהשכונות שנמצאות יותר במרכז (ב' ג' ד' וכו') בנויות ברובן משיכונים מכוערים ומתפוררים. במקום לשקם אותן, למשל על ידי בינוי-פינוי, המדיניות היא לבנות שכונות חדשות בשולי העיר ולהבריח אליהן את האוכלוסיה החזקה יותר. התוצאה היא לב עיר חלש ולא נעים.
התפיסה ש"איכות חיים" משמעותה בית צמוד קרקע עם חצר בשכונה משעממת שאין מה לעשות בה מנותקת מהמציאות, ולראיה העובדה שאנשים בוחרים להצטופף בתל אביב. זה ודאי נכון כשמדובר באנשים צעירים מיחידות סייבר ומודיעין, עם אופי הייטקיסטי. מי שיש לו מספיק כסף ומה שהוא רוצה זה לגור בווילה יעדיף את עומר, להבים או מיתר - באר שבע לא יכולה להתחרות בישובים האלה מהבחינה הזו.
עדיף שהעיריה תשאל את עצמה מה אנשים מוצאים בתל אביב, ותנסה להבין מה חסר בבאר שבע (רמז: לא בתים צמודי קרקע).
 

olli3

New member
מנהל
רוביק דוגל בבניינים גבוהים (סביב ה30 קומות).

אני רואה שלא למדו בבאר שבע מטעויות העבר
בעיה מאד בולטת בבאר שבע היא שהשכונות שנמצאות יותר במרכז (ב' ג' ד' וכו') בנויות ברובן משיכונים מכוערים ומתפוררים. במקום לשקם אותן, למשל על ידי בינוי-פינוי, המדיניות היא לבנות שכונות חדשות בשולי העיר ולהבריח אליהן את האוכלוסיה החזקה יותר. התוצאה היא לב עיר חלש ולא נעים.
התפיסה ש"איכות חיים" משמעותה בית צמוד קרקע עם חצר בשכונה משעממת שאין מה לעשות בה מנותקת מהמציאות, ולראיה העובדה שאנשים בוחרים להצטופף בתל אביב. זה ודאי נכון כשמדובר באנשים צעירים מיחידות סייבר ומודיעין, עם אופי הייטקיסטי. מי שיש לו מספיק כסף ומה שהוא רוצה זה לגור בווילה יעדיף את עומר, להבים או מיתר - באר שבע לא יכולה להתחרות בישובים האלה מהבחינה הזו.
עדיף שהעיריה תשאל את עצמה מה אנשים מוצאים בתל אביב, ותנסה להבין מה חסר בבאר שבע (רמז: לא בתים צמודי קרקע).
רוביק דוגל בבניינים גבוהים (סביב ה30 קומות).
את שדרות רגר בקטע שבין העיריה לדרך מצדה - זה מה שכבר בנו שם וממשיכים לבנות, כמה בניינים כבר מאוכלסים.
&nbsp
המטרה בתוכנית העירונית היא להקים שדרת בניינים גבוהים לכל אורך שדרות רגר. לא יודע איך זה יצא לפועל מהאוניברסיטה וצפונה אבל את הריבוע של שלמה המלך - יצחק אבינו - יעקב אבינו בשכונה ד' מייעדים לבניית בניינים גבוהים, לרבות מעונות לסטודנטים. כל הריבוע הזה הולך לפינוי בינוי למרות שלאחרונה שיפצו וחידשו את כל רחוב שלמה המלך (זה היה מתבקש אחרי שנים של אי נגיעה בו).
&nbsp
במרכז אורן, צפויים להרוס את קולנוע אורן ולבנות במקומו מגדל מגורים של קצת יותר מ20 קומות.
&nbsp
Cשכונה ג' הרסו ממש לאחרונה את בתי האבן הדו קומתיים על מנת לבנות פרוייקט של בנייני מגורים גבוהים. מדובר על בתי האבן ברחוב גוש עציון, הבאים בתור שרובם כבר נהרסו נמצאים בווינגייט פינת גולומב.
&nbsp
בשכונה ב' בונים בסמוך לאיצטדיון רבי קומות, לרבות בנייני 20+ קומות. כשיפונה מתחם וסרמיל, השטח ישמש לבניית בנייני מגורים.
&nbsp
התוכנית העיקרית היא דווקא לצופף את השכונות שבמרכז העיר ומסביב לבנות את צמודי הקרקע - בקצוות. בארשבעים רבים התרגלו לכך שיש עתודות קרקע גדולות ואוהבים את הסגנון של צמודי הקרקע או בניינים נמוכים. רבי מהוותיקים לא אוהבים את כל הבניינים הגבוהים.
&nbsp
יש דבר נוסף שרבים שוכחים. בניינים גבוהים, חוסמים את הרוח, פשוט כך. בבאר שבע יש רוח טובה ואם יש ליד ביתך בניין שחוסם את כיוון הרוח - אכלת אותה. כמה פעמים שמעתי משכנים ומאנשים שבנו לידם בניין את התלונה - הרסו לנו את הרוח :)
&nbsp
נכון, זה לא משהו שנחשב הורס איכות חיים או משהו כזה, אבל עבור תושבים וותיקים שרגילים, זה כן עניין והם מקטרים על כך בכל יום חם ולא חסר ימים כאלו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה