עכשיו בגל"צ - דרור גנון מעודד מוניות שירות.

מצב
הנושא נעול.

benshap2

New member
גם מי שרוצה להיכנס לנמל ברגל, צריך ללכת מהכני

אבל בתצורה הנוכחית של התחנות בצומת אל-על
לא יהיה מעבר נוח. זה לא יהיה שונה מהמעבר בין הקווים הארוכים לבין קו 5.
פתרון כזה יש כבר היום והוא לא מוצלח במיוחד.
צריך מסוף מסודר עם מעבר נוח בין הקווים לבין השאטל, כשצריך לכלול את הבידוק הבטחוני במעבר ולכן עדיף שהשאטל יהיה מהצד הפנימי של הנמל ולא ייצא אל מחוץ לנמל.
גם מי שרוצה להיכנס לנמל ברגל, צריך ללכת מהכני
מהכניסה לנמל עד לטרמינל 1 , מרחק רב עם מזוודות, כדי לעלות לשאטל.

לעניין מסוף מסודר - אני מסכים, אנשים צריכים לרדת באותו מקום שבו הם עולים, או לחלופין ללכת ברגל מרחק מינימלי.
 
יותר פשוט להגדיל את התדירות של קו 5

לדעתי צריך להכניס לשם את 950
בעיקר כשהוא הולך להחליף את 947,לפי התכנונים.אני נוסע קבוע בקו בשנים האחרונות,ובאמת לא אכפת לי שיתווספו עוד 5 דקות נסיעה.אפשר גם להסתכל בצורה חיובית- אולי הכנסת הקו לשם תוסיף לו גם נסיעות לילה כדי לקשר בין ירושלים לטיסות הלילה בנתב''ג.
יותר פשוט להגדיל את התדירות של קו 5
לכל 10-15 דקות ואז הנוסעים יחכו פחות לקו 5.
 
ולדאוג לוויסות בינו לבין האוטובוס

יותר פשוט להגדיל את התדירות של קו 5
לכל 10-15 דקות ואז הנוסעים יחכו פחות לקו 5.
ולדאוג לוויסות בינו לבין האוטובוס
הרבה פעמים 947 עומד ברמזור מכיוון ירושלים וקו 5 מגיע,עוצר ונוסע,עוד לפני שהספקת להגיד ג'ק רובינסון. מסכנים הנוסעים לנתב''ג...
 

olli3

New member
מנהל
יותר פשוט לנסוע ברכבת למודיעין ומשם עם

ולדאוג לוויסות בינו לבין האוטובוס
הרבה פעמים 947 עומד ברמזור מכיוון ירושלים וקו 5 מגיע,עוצר ונוסע,עוד לפני שהספקת להגיד ג'ק רובינסון. מסכנים הנוסעים לנתב''ג...
יותר פשוט לנסוע ברכבת למודיעין ומשם עם
קו 110 לירושלים. יש לוחות זמנים לרכבת ויש לוחות זמנים לקו 110 וזו הדרך היותר שפוייה לנסוע מנתבג לירושלים.

בכיוון ההפוך הנסיעה דרך צומת אל על נוחה יותר וגם אתה יודע בדיוק מתי יוצא האוטובוס מירושלים.
 

londonisrael

New member
השידור נולד מהפורום

עכשיו בגל"צ - דרור גנון מעודד מוניות שירות.
מיכל מנור יצאה לבדוק איך נוסעים מירושלים לנתב"ג, דרור גנון מפנה למוניות שירות. לטענתו ממש אין צורך באוטובוסים.

דרור גנון טוען שבעבר לא נסעו נוסעים באוטובוסים בין נתב"ג לירושלים. מילים שלו: "אפס כלום".

כשתשתחרר הקלטה, אני אעלה לכאן קישור.

הזוי, פשוט הזוי!!
השידור נולד מהפורום
והוא הבטיח לעשות משהו בעניין.
אעלה מאוחר יותר את התגובה שהוא שלח לי.
 

olli3

New member
מנהל
מעולה, הייתי בקשב במקרה, לא שמעתי את השידור

השידור נולד מהפורום
והוא הבטיח לעשות משהו בעניין.
אעלה מאוחר יותר את התגובה שהוא שלח לי.
מעולה, הייתי בקשב במקרה, לא שמעתי את השידור
מתחילתו.
 

londonisrael

New member
תגובתו של דרור גונן

עכשיו בגל"צ - דרור גנון מעודד מוניות שירות.
מיכל מנור יצאה לבדוק איך נוסעים מירושלים לנתב"ג, דרור גנון מפנה למוניות שירות. לטענתו ממש אין צורך באוטובוסים.

דרור גנון טוען שבעבר לא נסעו נוסעים באוטובוסים בין נתב"ג לירושלים. מילים שלו: "אפס כלום".

כשתשתחרר הקלטה, אני אעלה לכאן קישור.

הזוי, פשוט הזוי!!
תגובתו של דרור גונן
שנשלחה אלי אתמול
 

olli3

New member
מנהל
בקיצור, עוד כחצי שנה פלוס מינוס אולי יפעל

תגובתו של דרור גונן
שנשלחה אלי אתמול
בקיצור, עוד כחצי שנה פלוס מינוס אולי יפעל
קו אוטובוס שכזה.

לא נראה לי שמוניות נשר יתנו למהלך כזה לקרות כל כך מהר גם ככה.
 

mister K

New member
מי שואל אותם בכלל?

בקיצור, עוד כחצי שנה פלוס מינוס אולי יפעל
קו אוטובוס שכזה.

לא נראה לי שמוניות נשר יתנו למהלך כזה לקרות כל כך מהר גם ככה.
מי שואל אותם בכלל?
ו-41 שקלים זה מחיר זוועתי לקטע נסיעה שכזה.
זה הזוי לחלוטין שאין קו אוטובוס מטרמינל 3 לירושלים. קו כזה שיפעל 24 שעות ביממה ייסע מלא בוודאות.
 

olli3

New member
מנהל
מסתבר שמשרד התחבורה ומאיר חן שמוניות שירות

מי שואל אותם בכלל?
ו-41 שקלים זה מחיר זוועתי לקטע נסיעה שכזה.
זה הזוי לחלוטין שאין קו אוטובוס מטרמינל 3 לירושלים. קו כזה שיפעל 24 שעות ביממה ייסע מלא בוודאות.
מסתבר שמשרד התחבורה ומאיר חן שמוניות שירות
הפכו להיות התחבורה הציבורית שהם בוחרים לקדם בהתלהבות כפתרון לכל מקום בו הם לא יכולים מסיבות שונות (ששמורות להם) ליצור שירות אוטובוסים נורמלי.

רכבת אשדוד למשל...
 

mister K

New member
זה משום שהם לא רוצים לסבסד שירות נורמלי

מסתבר שמשרד התחבורה ומאיר חן שמוניות שירות
הפכו להיות התחבורה הציבורית שהם בוחרים לקדם בהתלהבות כפתרון לכל מקום בו הם לא יכולים מסיבות שונות (ששמורות להם) ליצור שירות אוטובוסים נורמלי.

רכבת אשדוד למשל...
זה משום שהם לא רוצים לסבסד שירות נורמלי
 

alantan

New member
לזכותו יאמר שהוא מודה בפגם שבמצב הקיים

תגובתו של דרור גונן
שנשלחה אלי אתמול
לזכותו יאמר שהוא מודה בפגם שבמצב הקיים
האמת, לא ידוע לי עד כמה גרוע השירות שניתן על ידי מוניות השרות ב"קו" מנתב"ג לירושלים.

מי שמכיר אותי יודע שאיני מחסידי השרות, אבל אפילו לי נדמה שבמקרה ספציפי זה הן פועלות בצורה סדירה למדי וללא המתנות ארוכות מאוד לאיסוף נוסעים.

עם זאת, זה בדיוק סוג הקווים שבו לא תזיק מעט תחרות בין שנים או יותר מפעילים. הכוונה לקווים בינעירוניים עם כמות נכבדת של נוסעים ממסוף למסוף וללא תחנות בדרכים עצמן. גם הצורך בכרטוס משותף עם אמצעים אחרים אינו מהותי מדי בקו כזה.
 

olli3

New member
מנהל
ומה לגבי המחיר? 41 ש"ח ביום חול זה לא זול.

לזכותו יאמר שהוא מודה בפגם שבמצב הקיים
האמת, לא ידוע לי עד כמה גרוע השירות שניתן על ידי מוניות השרות ב"קו" מנתב"ג לירושלים.

מי שמכיר אותי יודע שאיני מחסידי השרות, אבל אפילו לי נדמה שבמקרה ספציפי זה הן פועלות בצורה סדירה למדי וללא המתנות ארוכות מאוד לאיסוף נוסעים.

עם זאת, זה בדיוק סוג הקווים שבו לא תזיק מעט תחרות בין שנים או יותר מפעילים. הכוונה לקווים בינעירוניים עם כמות נכבדת של נוסעים ממסוף למסוף וללא תחנות בדרכים עצמן. גם הצורך בכרטוס משותף עם אמצעים אחרים אינו מהותי מדי בקו כזה.
ומה לגבי המחיר? 41 ש"ח ביום חול זה לא זול.
זה קצת יותר מפי שניים מת"א לירושלים ואפילו עוד יקר בקו משפירים לירושלים. וזה קצת פחות מפי שניים בקו מצומת אל על לירושלים.
 

alantan

New member
לעומת זאת, די נהוג לגבות פרמייה בקווי נסיעה

ומה לגבי המחיר? 41 ש"ח ביום חול זה לא זול.
זה קצת יותר מפי שניים מת"א לירושלים ואפילו עוד יקר בקו משפירים לירושלים. וזה קצת פחות מפי שניים בקו מצומת אל על לירושלים.
לעומת זאת, די נהוג לגבות פרמייה בקווי נסיעה
מנמלי תעופה בינלאומיים, לפחות בבריטניה, ארה"ב והונג קונג ולא אתפלא אם במקומות רבים אחרים. 41 ש"ח איננו מחיר אסטרונומי עבור נסיעה של כחצי שעה מנמל תעופה ודומה למחירי קאוץ' במקומות הללו.
 

טשאפק 2

New member
מה, בעצם, ההצדקה לכך?

לעומת זאת, די נהוג לגבות פרמייה בקווי נסיעה
מנמלי תעופה בינלאומיים, לפחות בבריטניה, ארה"ב והונג קונג ולא אתפלא אם במקומות רבים אחרים. 41 ש"ח איננו מחיר אסטרונומי עבור נסיעה של כחצי שעה מנמל תעופה ודומה למחירי קאוץ' במקומות הללו.
מה, בעצם, ההצדקה לכך?
ההנחה שציבור הנוסעים אמיד יותר? זה לא אמור לשנות.
 

alantan

New member
ההצדקה היא כנראה שמי שמשתמש בשירות כבר משלם

מה, בעצם, ההצדקה לכך?
ההנחה שציבור הנוסעים אמיד יותר? זה לא אמור לשנות.
ההצדקה היא כנראה שמי שמשתמש בשירות כבר משלם
על טיסה ולכן אין הצדקה חברתית לסבסד לו את הנסיעה בתחבורה ציבורית. כמו כן, הרבה נמלי תעופה גובים תשלום מהמובילים עצמם על הזכות להשתמש בתשתית ולאסוף שם נוסעים (בדומה לאגרה שגובה רש"ת מחברות המוניות).

עם זאת, רבים צריכים להגיע לנמל התעופה כחלק מעבודתם - דיילים, טייסים, פקחים, וכו', ועבורם זה באמת אינו הוגן לגבות פרמייה.
 

טשאפק 2

New member
לגבי השיקול החברתי, אין זה כך במקומות אחרים

ההצדקה היא כנראה שמי שמשתמש בשירות כבר משלם
על טיסה ולכן אין הצדקה חברתית לסבסד לו את הנסיעה בתחבורה ציבורית. כמו כן, הרבה נמלי תעופה גובים תשלום מהמובילים עצמם על הזכות להשתמש בתשתית ולאסוף שם נוסעים (בדומה לאגרה שגובה רש"ת מחברות המוניות).

עם זאת, רבים צריכים להגיע לנמל התעופה כחלק מעבודתם - דיילים, טייסים, פקחים, וכו', ועבורם זה באמת אינו הוגן לגבות פרמייה.
לגבי השיקול החברתי, אין זה כך במקומות אחרים
נסיעת אוטובוס בשכונות יוקרה בצפון ת"א עולה כמו נסיעה בנווה שאנן. אני מניח ששיקולים סוציאלים נכנסים פה ושם בתכנון קווי תחבורה, אבל המחיר לרוב אינו תלוי רמה סוציו-אקונומית (עצם קיום הקווים מותאם לביקוש , שתלוי ברמה הסוציו-אקונומית). ייתכן סבסוד-יתר לאיזורי עוני אבל לא להיפך.

כמו כן, בימינו טיסות אינן רק נחלת המעמד הגבוה.

אם יש תשלום לשדה התעופה אז מוצדק שהנוסעים ישלמו יותר.
 

טשאפק 2

New member
ועוד אוסיף שעידוד התחבורה הציבורית

לגבי השיקול החברתי, אין זה כך במקומות אחרים
נסיעת אוטובוס בשכונות יוקרה בצפון ת"א עולה כמו נסיעה בנווה שאנן. אני מניח ששיקולים סוציאלים נכנסים פה ושם בתכנון קווי תחבורה, אבל המחיר לרוב אינו תלוי רמה סוציו-אקונומית (עצם קיום הקווים מותאם לביקוש , שתלוי ברמה הסוציו-אקונומית). ייתכן סבסוד-יתר לאיזורי עוני אבל לא להיפך.

כמו כן, בימינו טיסות אינן רק נחלת המעמד הגבוה.

אם יש תשלום לשדה התעופה אז מוצדק שהנוסעים ישלמו יותר.
ועוד אוסיף שעידוד התחבורה הציבורית
אינו עניין סוציאלי שביסודו תמיכה בשכבות החלשות, אלא הוא אינטרס של הציבור כולו - הפחתת פקקים, שטחי חנייה, תאונות וזיהום אוויר. לכן יש הצדקה למשל להשקיע בקווי רכבת ואוטובוס לאיזורי תעסוקה של היי-טקיסטים.
 

alantan

New member
מדובר בכל זאת בלוקסוס - אף אחד אינו "חייב"

ועוד אוסיף שעידוד התחבורה הציבורית
אינו עניין סוציאלי שביסודו תמיכה בשכבות החלשות, אלא הוא אינטרס של הציבור כולו - הפחתת פקקים, שטחי חנייה, תאונות וזיהום אוויר. לכן יש הצדקה למשל להשקיע בקווי רכבת ואוטובוס לאיזורי תעסוקה של היי-טקיסטים.
מדובר בכל זאת בלוקסוס - אף אחד אינו "חייב"
לטוס לחופשה בחו"ל, וזה כנראה ההבדל בתפיסה. מדינת הרווחה מושתת על עקרונות אוניברסליים - לפיכך גם לשכונות יוקרה מגיע תחבורה ציבורית באותו המחיר.

לגבי מוצרים ושירותים שאינם הכרחיים, השיקולים לא יהיו זהים לאלו עבור מוצרי יסוד. זאת גם הסיבה להבדלים בשיעורי מע"מ בין מוצרים שונים.

אני לא פוסל את מה שאתה כותב, אבל אני חושב שהתפיסה שכתבתי היא זו שמכתיבה את אי-הסבסוד בשילוב התשלום לנמל התעופה עצמו. למשל בלונדון הרכבת ה"מהירה" להית'רו ממומן על ידי נמל התעופה עצמו ולכן המחיר בהתאם.
 
מצד שני הן אוספות עד הבית.

ומה לגבי המחיר? 41 ש"ח ביום חול זה לא זול.
זה קצת יותר מפי שניים מת"א לירושלים ואפילו עוד יקר בקו משפירים לירושלים. וזה קצת פחות מפי שניים בקו מצומת אל על לירושלים.
מצד שני הן אוספות עד הבית.
בנוסף בהשוואה למחיר הטיסה ההפרש זעום.
27 שקלים זה המחיר של האוטובוסים לירושלים ובתוכה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה