עכשו גם אתם עיצבנתם אותי!

  • פותח הנושא mars4
  • פורסם בתאריך

mars4

New member
עכשו גם אתם עיצבנתם אותי!

מה חוץ ממני אין אף אחד שהעובדהשהוחלט במסגרת הצעת התקציב 2007, לבטל את המענק לחילים משוחררים מקוממת אותו? מה, זה נראה לכם הגיוני? שדווקה אלה ששרתו, שמשרתים, שמשקיעים,. דווקה אלה ישלמו את המחיר לטימטום? שימו לב מה מוצע: 1. לבטל את המענק [כ-8,000 ש"ח] 2. להעלות את גיל הזכאות לדמי אבטלה מ-20 ל-28 3. להעלות את שכר הלימוד באוניברסיטאות. מה השתגענו או שזה רק אני?
 

oshiko

New member
אנחנו דווקא אוהבים לשלם שכר לימוד

שכר הלימוד ששילמו הורי חיילים עבור הסטאז' בביטחון שנעשה בלבנון II היה גבוה ביותר ובלתי נסבל, לטעמי ... בכל אופן, לגבי העלאת שכר הלימוד עד כמה ששמעתי הגזירה בוטלה. לגבי המענק לחיילים משוחררים, ממש לא הצלחתי להבין, אולי מישהו יתרגם לי את זה, מתוך Ynet: "יקוצצו המענקים לחיילים משוחררים. עוד סעיף שנוי במחלוקת שספק אם יאושר בממשלה. על פי הצעת האוצר החל מינואר הקרוב לא יינתנו עוד מענקים לחיילים משוחררים העובדים חצי שנה לפחות בתחנות דלק, בבתי מלאכה, במוסכים או באבטחת מוסדות חינוך." האם המענק יקוצץ לכולם, בלי קשר לסיפא של הידיעה, ובכמה? או שמא מדובר רק על קיצוץ מענק מוגדל יותר שניתן היום לעובדי תחנות דלק, אבטחה וכו', ולכל השאר זה ללא שינוי? או שמא פירוש רש"י אחר? התעצבנות לא חסרה לי בחודש וחצי האחרונים, והיא גם מוציאה אותי אל מול החלונות האטומים בגבעת רם מדי ערב; אבל לפני שאני מתעצבן גם על זה, אני רוצה להבין את כוונת המשורר.
 

סמדר בנ

New member
להירגע שם.....

אז ככה: זה לא מה שאני הבנתי ואני מצרפת כתבה בנושא. לא הוצע לבטל מענק שחרור אלא לקצץ מענקים לחיילים משוחררים - לפי מה שאני מבינה למה שנקרא היום עבודה מועדפת (תחנות דלק, בתי מלון , אבטחה). גם זה כתוב שספק אם יאושר. העלאת שכ"ל באוניסרסיטאות - ההצעה הזו כבר נגנזה מאתמול להיום. דמי אבטלה - העלאת גיל מינימום מ-20 ל-28, לא בטוחה שאני נגד.
 

oshiko

New member
אז ההבנה השנייה שהצעתי היא הנכונה?

ככה זה באמת נשמע.
 

mars4

New member
רגע ... עכשו תורי לא להבין

מה רע בזה שחייל משוחרר יקבל "צ'ופר" בצורת אפשרות עבודה בתחנת דלק [נניח] בתמורה למענק של 8,000 ש"ח? מה ... עבודה זה כל כך קל למצוא היום? אז עכשו יהיה יותר קשה למצוא עבודה כי המחיר יעלה [המענק היה מעין "סיבסוד" של הממשלה] וגם לא יהיה דמי אבטלה. ובכלל: חילים משוחררים הם טאבו. אסור לגעת בשום זכות המוקנת להם. נהפוך הוא! חייל משוחרר יהיה פטור משכר לימוד באוניברסיטה בכלל! יהיה פטור ממס הכנסה, ביטוח לאומי, מס בריאות ל-3 שנים לפחות. יש מספיק פרזיטים שישלמו!
 

oshiko

New member
אם חיילים היו משרתים לפי מה שמשתלם

היו בפורום "הורים לחיילים" פחות משתתפים מאלה שיש בפורום "ארבע ההסכמות" (נשבע לכם שיש פורום כזה. מספר המשתתפים בערך כמספר ההסכמות)
 
מסכימה עם מרס לחלוטין

תמיד כשיש קיצוצים כאלה ואחרים מי שמשלם הכי הרבה זה אותו אחד שאין לו. שיתחילו לשלם אלה שיש להם. לא יתכן שיש חברה שמשרתים 3 שנים את המדינה ובאותו זמן יש כאלה שמכל מיני סיבות משתמטים מהשירות ובשלש שנים האלה כבר גמרו לימודים ועבדו ועשו כסף. לחיילים משוחררים צריך לתת את אותה ההזדמנות וכמו שמרס אמר שלש שנים בחינם.
 

סמדר בנ

New member
בעיני אין טאבו

אני מנסה רגע להתנתק מזה שאני אם לחיילת. ראינו כבר מה קיצוצים בתקציב בטחון עושים למוכנות הצבא ללחימה. אם אני חושבת מה עדיף - שיקצצו במענק לעבודה מועדפת או למשל בשכפ"צים קרמיים אז ברור לי שאני מעדיפה שיקצצו את המענק. ונלך הלאה - סל הבריאות וכל האנשים החולים שמשוועים לתרופות, קיצוץ בעובדים סוציאלים, קיצוץ במערכת החינוך וכו' וכו' - והרשימה ארוכה.....כל נושא כמעט שאני חושבת שיקצצו אותו הוא בעייתי. אז אם יש צורך לקצץ, אין ברירה לפעמים לחתוך, וזה עוד נראה לי יחסית הרע במיעוטו. הפיקדון (בנוסף למענק) שמקבלים החיילים בשחרור מכסה אגב כמה שנות לימוד באוניברסיטה אולי מישהו יכול להסביר לי מדוע עבודה בתחנות דלק למשל היא עבודה מועדפת. למה? חברות הדלק לא מרווחות מספיק שהן צריכות שיסבסדו להן עובדים?
 

oshiko

New member
נראה לי הסבר הגיוני ...

העבודות הנחשבות למענק הן בעלות רגישות בטחונית. כדרכו של עולם, מכיוון שמדובר בעבודות לא מקצועיות, עם יחס נמוך של זמן/שכר, המתעניינים הפוטנציאליים בעבודות כאלה הם מהשכבות החלשות על כל גווניהן. שמירה על מוסדות היא כמובן עבודה בעלת רגישות בטחונית. עבודה בתחנת דלק כנראה גם נחשבת לכזו - מדובר במתקן רגיש עם פוטנציאל גבוה של פיגוע. לכן מעדיפים שחיילים משוחררים, שמטבע הדברים כבר מסוננים מבחינת מעמדם בנושא הביטחון, הם אלה שיעסקו בכך. זו דרך עדינה לסנן, בלי להיכנס לקיטריונים עם ריח של גזענות.
 

oshiko

New member
כי לתיירנים היה לובי יותר חזק ....

זה אותו היגיון של קריטריונים הנוהגים בביורוקרטיה כמו בשאלה המפורסמת על קבלת מועמדת לעבודה במשרד ממשלתי. כדי לבדוק את יושרה הניחו כאילו בטעות בתיקה מעטפה ובתוכה 1000 שקל. הראשונה השאירה את זה אצלה בלי לאמר דבר. השנייה הגיעה למחרת עם המעטפה, ואמרה שזה לא שלה ובוודאי מישהו מהמשרד שכח את זה שם. השלישית הודיעה שהשקיעה את הכסף, הרוויחה 2000, ביחד 3000, חצי מהכסף עבורכם וחצי לוקחת לעצמי. את מי קיבלו לעבודה? אני מניח שכולם מכירים ויודעים את התשובה.
 
לפי הבנתי ,ולפי דעתי

*הקיצוץ יחול רק על עבודה מועדפת. ורק אספר לכם שעירי "מפוצצת" בחיילים משוחררים העובדים כאן במלונאות אך ורק למען המענק. מרס, כל חייל מקבל מענק שחרור וזאת בשל ההפרש שמשרת בסך חצי שנה יותר. עפ"י חוק אורך השירות הוא שנתיים וחצי. המענק הוא למעשה עבור חצי השנה הנוספת. חיילים שגם עובדים בעבודה מועדפת מקבלים תוספת למענק. * לגבי דמי אבטלה - אני דווקא בעד.יש מקומות בארץ שיש לא מעט עבודה. צעיר שמעוניין לעבוד ימצא עבודה גם אם לא במקום מגוריו. הדוגמה הטובה של היא אילת. שיעור המובטלים הנמוך בארץ. * אונברסיטאות: לא להעלאת שכר לימוד ,אך גם לא בעד פטור גורף לחיילים משוחררים.
 

שויו

New member
מצידי אפשר כבר למקם אוהלים ליד המיל

המילואימניקים בגן הורדים..... המטרה נעלה, הדשא מזמין, האויר בשפע... הלוואי ויכולתי להיום שם כל יום.. מסכימה עם מארס שאסור לגעת בחיילים משוחררים... נאחד כוחותינו נגד האטימות .
 

כחלחל

New member
נהפוך הוא

מצד אחד: "צעיר שמעוניין לעבוד ימצא עבודה גם אם לא במקום מגוריו. הדוגמה הטובה של היא אילת. שיעור המובטלים הנמוך בארץ" והסיבה: "אספר לכם שעירי "מפוצצת" בחיילים משוחררים העובדים כאן במלונאות אך ורק למען המענק."
 

סמדר בנ

New member
יש גם מענק

למי שמשרת שנתיים (למשל בנות - רק שהוא יותר נמוך) - גובה המענק בהתאם לאורך השירות וללוחמים הוא מוגדל.
 

כחלחל

New member
ובנוסף לקיצוצים

ההוא מההסתדרות כבר מודיע שישבית את המשק........ אין צפון שצריך לשקם אין מובטלים שצריך לדאוג להם אין צבא שצריך לשקם הוא כבר מאיים בהשבתת המשק,,,, כמו שלמד מהאיש הקטן עם השפם ולחשוב שרק לפני חודשים ספורים לקחנו את מורו ורבו של ההוא מההסתדרות ועשינו אותו שר הבטחון (או כמו שנכון יותר לאיית: " סר הבטחון" )
 

oshiko

New member
מהתרשמות קצרה מהי"ר הנוכחי

מדובר באדם שבניגוד למשופם אין לו אג'נדה פוליטית. הוא לא רואה בהסתדרות קרש קפיצה לכנסת ולשילטון. הוא הרבה יותר צנוע. בראיונות המעטים ששמעתי הוא נשמע לי יו"ר שקול, שמחוייב כמובן להגן על השכירים אותם הוא מייצג, אך גם מודע לאיזונים הדרושים עם טובתו הכוללת של המשק. התרשמות בלבד.
 

MIMI40

New member
היכן את רואה את הדאגה לשכרים???

כולם דואגים לכסאות שלהם ולא מעבר. המוסג הסתדרות לא קים בעני מזמן אמא של חייל
 
למעלה