עירית ת״א מערימה קשיים על פרוייקט המסילה הרביעית באיילון

luckydude

Active member
עירית ת״א מערימה קשיים על פרוייקט המסילה הרביעית באיילון

עירית ת״א מערימה קשיים על פרוייקט המסילה הרביעית באיילון
קישור:

https://www.news1.co.il/Archive/001-D-418580-00.html

העירייה מתנגדת לפרוייקט כל עוד אין תזוזה ממשית בפרוייקט נפרד אך קשור - הקמת מוביל ניקוז מי גשמים מדרום תל אביב אל הים.

לפי מה שאני מבין, יש שני חלקים לפרוייקט הניקוז הנוכחי - שהעבודה עליו אגב כבר החלה: הסכר ומאגר בחירייה ואזור נוסף שמיועד לקליטת מי הצפות על אדמות מקווה ישראל. המאגר (בשילוב עם הפארק) בחירייה הוא קבוע והמאגר שמוכשר למי הצפות על אדמות בית הספר הוא זמני עד שיבנה הצינור לים (ואז האדמות יוחזרו למקווה ישראל). לפי הכתבה השילוב הזה אמור להוריד את הפוטנציאל לאירועי הצפת נתיבי איילון מאחת ל-7 שנים לאחת ל-30 שנה.

עם זאת, עירית ת״א אינה מסתפקת בהליכי תכנון למוביל הניקוז לים (שכנראה יהיה ברובו תת-קרקעי ולכן יעלה בסביבות המיליארד שקל) אלא רוצה לראות עבודות עליו בשטח.
 

oshri1987sg

Active member
שיסגרו את נתיבי איילון לאחר השלמת הקו האדום

עירית ת״א מערימה קשיים על פרוייקט המסילה הרביעית באיילון
קישור:

https://www.news1.co.il/Archive/001-D-418580-00.html

העירייה מתנגדת לפרוייקט כל עוד אין תזוזה ממשית בפרוייקט נפרד אך קשור - הקמת מוביל ניקוז מי גשמים מדרום תל אביב אל הים.

לפי מה שאני מבין, יש שני חלקים לפרוייקט הניקוז הנוכחי - שהעבודה עליו אגב כבר החלה: הסכר ומאגר בחירייה ואזור נוסף שמיועד לקליטת מי הצפות על אדמות מקווה ישראל. המאגר (בשילוב עם הפארק) בחירייה הוא קבוע והמאגר שמוכשר למי הצפות על אדמות בית הספר הוא זמני עד שיבנה הצינור לים (ואז האדמות יוחזרו למקווה ישראל). לפי הכתבה השילוב הזה אמור להוריד את הפוטנציאל לאירועי הצפת נתיבי איילון מאחת ל-7 שנים לאחת ל-30 שנה.

עם זאת, עירית ת״א אינה מסתפקת בהליכי תכנון למוביל הניקוז לים (שכנראה יהיה ברובו תת-קרקעי ולכן יעלה בסביבות המיליארד שקל) אלא רוצה לראות עבודות עליו בשטח.
שיסגרו את נתיבי איילון לאחר השלמת הקו האדום
ויתקינו במקום,מסילה רביעית,חמישית ושישית,במקום להרוס עוד יותר את נחל איילון
 

darkshadow1

New member
אז תאסור שימוש ברכב פרטי וזהו- למה לא?

שום דבר לא הזוי במה שהגבתי
כבישים מהירים זה לעודד עוד רכב פרטי.
אז תאסור שימוש ברכב פרטי וזהו- למה לא?
גם אחרי פתיחת הקו האדום- לרוב המוחלט של תושבי גוש דן לא תהיה גישה לתחבורה ציבורית סבירה.
 

matrix200200

Active member
בכנות, זאת גם לא המטרה של הקו האדום.

אז תאסור שימוש ברכב פרטי וזהו- למה לא?
גם אחרי פתיחת הקו האדום- לרוב המוחלט של תושבי גוש דן לא תהיה גישה לתחבורה ציבורית סבירה.
בכנות, זאת גם לא המטרה של הקו האדום.
הקו האדום בעיקר מיועד לתושבי פתח תקווה, בת ים וחולון ומספק להם גישה מהירה למרכזי תעסוקה בתל אביב ורמת גן.
גישה נוחה כמו איזור BBC בבני ברק.
קווי ירוק וסגול, יהיו הקווים שיעזרו גם לתל אביבים עצמם ולא רק לתושבי גוש דן הגדולה.
הקו האדום יתרום בצורה עקיפה, כשתושבי אותם ערים שציינתי יעברו בחלקם להשתמש בו והרכבים שלהם לא ימלאו כבישי גישה לתל אביב ורחובות בתל אביב עצמה.
ובכל מקרה, גם אם היתה מערכת מושלמת של תחבורה ציבורית, עדיין היה צורך בכבישים מהירים, כי חוץ מאנשים רגילים שנוסעים לעבודה, יש גם רכבים מסחריים ומשאיות שצריכים כבישים.
וגם כי מערכת הסעת המונים, טובה ככל שתהיה, עדיין לא תספק צרכים של כל התושבים.
גם בערים עם מערכת הסעת המונים מוצלחת כמו מוסקווה וניו יורק, עדיין יש מאות אלפי אנשים שבוחרים לנסוע ברכב הפרטי וזאת כמובן זכותם המלאה.
 

Ccyclist

Well-known member
מבחינתי כבר סגור, אין לי כוונה לנהוג בו.

טוב, שכנעת
יאללה, לסגור את איילון
מבחינתי כבר סגור, אין לי כוונה לנהוג בו.
כחלק מהכנה לביקור לא תח"צי בארץ אני עוקב מדי פעם אחרי מצב התנועה במפות גוגל והמצב באיילון תמיד גרוע למעט באמצע הלילה. אישית אצמד לכביש 6 כשאסע דרומה מהשרון. גם אם אגיח לתל אביב בשבת כנראה שעדיף לעשות את זה מנמיר.
&nbsp
העובדה שיש תחנת רכבת בחור כמו כפר חב"ד ואין תחנה בשפירים היא בושה למדיניות התיכנון. לדעתי תחנות רכבת על חנה וסע בכפר דניאל (כבישים 1,6) רישפון (20, 2) ושיפור החיבור בין ראש העין צפון ומחלף קסם (6) וחנה וסע ליד רשל"צ דיין יכולים לתת מענה לתנועת יוממים ממחוץ לגוש דן.
 

matrix200200

Active member
לצערי הרב, הם לא.

מבחינתי כבר סגור, אין לי כוונה לנהוג בו.
כחלק מהכנה לביקור לא תח"צי בארץ אני עוקב מדי פעם אחרי מצב התנועה במפות גוגל והמצב באיילון תמיד גרוע למעט באמצע הלילה. אישית אצמד לכביש 6 כשאסע דרומה מהשרון. גם אם אגיח לתל אביב בשבת כנראה שעדיף לעשות את זה מנמיר.
&nbsp
העובדה שיש תחנת רכבת בחור כמו כפר חב"ד ואין תחנה בשפירים היא בושה למדיניות התיכנון. לדעתי תחנות רכבת על חנה וסע בכפר דניאל (כבישים 1,6) רישפון (20, 2) ושיפור החיבור בין ראש העין צפון ומחלף קסם (6) וחנה וסע ליד רשל"צ דיין יכולים לתת מענה לתנועת יוממים ממחוץ לגוש דן.
לצערי הרב, הם לא.
גם בגלל שגם ככה רכבות מפוצצות בשעות הבוקר וערב כשיוממים עושים את דרכם לעבודה וממנה.
וגם בגלל שרכבת עדיין לא נגישה מספיק בהרבה ערים וגם כי תדירותה, לא גבוה מספיק.
 

Ccyclist

Well-known member
עם החישמול קיבולת האיילון תגדל.

לצערי הרב, הם לא.
גם בגלל שגם ככה רכבות מפוצצות בשעות הבוקר וערב כשיוממים עושים את דרכם לעבודה וממנה.
וגם בגלל שרכבת עדיין לא נגישה מספיק בהרבה ערים וגם כי תדירותה, לא גבוה מספיק.
עם החישמול קיבולת האיילון תגדל.
חישמול הזוג המערבי יאפשר עד 24 רכבות בכיוון בשעה או 28 אם סופרים את המסילה הבודדת. כיום יש כ16 רכבות לשעה באיילון.
&nbsp
התחנות שאני טוען שיש להקים או לשפר יתנו לרכבים מכל רחבי הארץ נקודות גישה פרבריות עתירות חנייה לרשת המסילתית וגישה מהירה וחסינת פקקים לתל אביב.
&nbsp
הרכב הפרטי יכול לצאת לכל יעד בכל זמן שתחליט, אך ככל שתגיע לאזור עמוס יותר כך תעמוד ביותר פקקים. באזורי באנגליה יש ערים שאני מגיע למחלף הגישה שלהם בדיוק לפי ההערכה במהירות ויעילות, אבל כביש הגישה לעיר עצמה עלול לקחת חצי שעה של פקקים במקום 10 דקות של נסיעה בתקופות לא עמוסות. באנגליה הכבישים והרכבות חופפים רק תאורטית או שתחנות רכבת פרבריות נמצאות בלב עיירות יוממים ואין איפה לחנות לידן אז אי אפשר לרדת מהרכב ולהשתמש ברכבת. באזורי באנגליה האוטובוסים בקווים הרווחיים נוסעים כולם על הציר הראשי ורק קו מסובסד מגיע אלי פעם בשעה. אם אני לא רוצה להכנס למרכז העירוני עם החנייה היקרה יותר אני יכול לחנות במגרש חנייה חינמי של פארק מסחר ולקחת את אחד הקווים התדירים למרכז. באזורי בספרד יש קניון ענק עם חנייה בחינם ותחנת רכבת ממש מחוץ למאלאגה ואפשר לוותר על התענוג של הפקקים בכניסה לעיר והחניונים בתשלום שצרים מדי לרכב (אפילו שזה הדגם הזול זה רכב אמריקאי ענקי עם בסיס גלגלים ארוך מדי ומעגל פנייה ענקי). בדוגמה אחרת כתייר יש מספר ערים היסטוריות באנגליה (באת', אוקספורד, יורק) שמוקפות בטבעת של חניוני חנה וסע. אלו ערים קטנות יחסית - 50-150 אלף (יש בהן קתדרלות אז הן ערים) ואם כל מניוני התיירים המבקרים בהן היו נכנסים ברכב זה היה בלתי נסבל. שירות האוטובוסים לחניונים הוא תדיר ויעיל כי הרשויות מבינות שזה מוציא רכבים ממרכזי הערים.
&nbsp
היתרון בשילוב הוא שיש לך את כל החופש של הרכב הפרטי במרחב הבינעירוני והפרברי שבנוי עבורו, אבל כשאתה צריך להגיע למקום עמוס מדי שלא מתאים לרכב הפרטי אתה יכול להחליף לקווים ראשיים ותדירים. בניגוד לנוסע שעושה את כל הדרך בתח"צ אפשר לבחור בתחנת חנה וסע עדיפה עליך אישית (דודה שלי שיש תחנת תחתית 5 דקות הליכה מביתה מעדיפה להקפיץ לתחנות אחרות, האחת על קו אחר והשניה בהצטלבות מסילות) וזמן הנסיעה בחלקים הדחוקים ביותר במערכת קצר יותר מזה של הנוסע התח"צי המלא.
 

matrix200200

Active member
זה נחמד שהקיבולת תגדל, אבל האם זה יהיה מספיק?

עם החישמול קיבולת האיילון תגדל.
חישמול הזוג המערבי יאפשר עד 24 רכבות בכיוון בשעה או 28 אם סופרים את המסילה הבודדת. כיום יש כ16 רכבות לשעה באיילון.
&nbsp
התחנות שאני טוען שיש להקים או לשפר יתנו לרכבים מכל רחבי הארץ נקודות גישה פרבריות עתירות חנייה לרשת המסילתית וגישה מהירה וחסינת פקקים לתל אביב.
&nbsp
הרכב הפרטי יכול לצאת לכל יעד בכל זמן שתחליט, אך ככל שתגיע לאזור עמוס יותר כך תעמוד ביותר פקקים. באזורי באנגליה יש ערים שאני מגיע למחלף הגישה שלהם בדיוק לפי ההערכה במהירות ויעילות, אבל כביש הגישה לעיר עצמה עלול לקחת חצי שעה של פקקים במקום 10 דקות של נסיעה בתקופות לא עמוסות. באנגליה הכבישים והרכבות חופפים רק תאורטית או שתחנות רכבת פרבריות נמצאות בלב עיירות יוממים ואין איפה לחנות לידן אז אי אפשר לרדת מהרכב ולהשתמש ברכבת. באזורי באנגליה האוטובוסים בקווים הרווחיים נוסעים כולם על הציר הראשי ורק קו מסובסד מגיע אלי פעם בשעה. אם אני לא רוצה להכנס למרכז העירוני עם החנייה היקרה יותר אני יכול לחנות במגרש חנייה חינמי של פארק מסחר ולקחת את אחד הקווים התדירים למרכז. באזורי בספרד יש קניון ענק עם חנייה בחינם ותחנת רכבת ממש מחוץ למאלאגה ואפשר לוותר על התענוג של הפקקים בכניסה לעיר והחניונים בתשלום שצרים מדי לרכב (אפילו שזה הדגם הזול זה רכב אמריקאי ענקי עם בסיס גלגלים ארוך מדי ומעגל פנייה ענקי). בדוגמה אחרת כתייר יש מספר ערים היסטוריות באנגליה (באת', אוקספורד, יורק) שמוקפות בטבעת של חניוני חנה וסע. אלו ערים קטנות יחסית - 50-150 אלף (יש בהן קתדרלות אז הן ערים) ואם כל מניוני התיירים המבקרים בהן היו נכנסים ברכב זה היה בלתי נסבל. שירות האוטובוסים לחניונים הוא תדיר ויעיל כי הרשויות מבינות שזה מוציא רכבים ממרכזי הערים.
&nbsp
היתרון בשילוב הוא שיש לך את כל החופש של הרכב הפרטי במרחב הבינעירוני והפרברי שבנוי עבורו, אבל כשאתה צריך להגיע למקום עמוס מדי שלא מתאים לרכב הפרטי אתה יכול להחליף לקווים ראשיים ותדירים. בניגוד לנוסע שעושה את כל הדרך בתח"צ אפשר לבחור בתחנת חנה וסע עדיפה עליך אישית (דודה שלי שיש תחנת תחתית 5 דקות הליכה מביתה מעדיפה להקפיץ לתחנות אחרות, האחת על קו אחר והשניה בהצטלבות מסילות) וזמן הנסיעה בחלקים הדחוקים ביותר במערכת קצר יותר מזה של הנוסע התח"צי המלא.
זה נחמד שהקיבולת תגדל, אבל האם זה יהיה מספיק?
לדעתי, לא.
ברחובות, בשעות בין 6 ל7 יש לך שלושה רכבות.
כל הרכבות האלה יוצאות עמוסות מאוד.
נניח שזה יוסיף עוד רכבת אחת?
זה יהיה לא רע, אבל עדיין לא יספק את הצורך של יוממים מרחובות להגיע לתל אביב.
שלא תבין לא נכון, אני בעד התחנות האלה שאתה מציע (אחרי שנעבור לחשמל, כי אחרת זה יפגע בזמן נסיעה בצורה לא מידתית לדעתי).
 

darkshadow1

New member
לנסוע לתל אביב דרך נמיר בשבת? אתה מעניש את עצמך?

מבחינתי כבר סגור, אין לי כוונה לנהוג בו.
כחלק מהכנה לביקור לא תח"צי בארץ אני עוקב מדי פעם אחרי מצב התנועה במפות גוגל והמצב באיילון תמיד גרוע למעט באמצע הלילה. אישית אצמד לכביש 6 כשאסע דרומה מהשרון. גם אם אגיח לתל אביב בשבת כנראה שעדיף לעשות את זה מנמיר.
&nbsp
העובדה שיש תחנת רכבת בחור כמו כפר חב"ד ואין תחנה בשפירים היא בושה למדיניות התיכנון. לדעתי תחנות רכבת על חנה וסע בכפר דניאל (כבישים 1,6) רישפון (20, 2) ושיפור החיבור בין ראש העין צפון ומחלף קסם (6) וחנה וסע ליד רשל"צ דיין יכולים לתת מענה לתנועת יוממים ממחוץ לגוש דן.
לנסוע לתל אביב דרך נמיר בשבת? אתה מעניש את עצמך?
כביש 20 הוא כביש מעולה כשהוא לא פקוק- ונדיר שיש בו עומסי תנועה בשבת.
 

Ccyclist

Well-known member
הכוונה בצפון ת"א עד רוקח והנמל.

לנסוע לתל אביב דרך נמיר בשבת? אתה מעניש את עצמך?
כביש 20 הוא כביש מעולה כשהוא לא פקוק- ונדיר שיש בו עומסי תנועה בשבת.
הכוונה בצפון ת"א עד רוקח והנמל.
יתכן שאחזור באיילון, אבל בשביל חימום של נסיעה בינונית שניה בארץ אני חושב שבריגדה + נמיר זה פחות מאתגר.
&nbsp
&nbsp
 

darkshadow1

New member
נמיר יותר מאתגר מאיילון, לדעתי לפחות.

הכוונה בצפון ת"א עד רוקח והנמל.
יתכן שאחזור באיילון, אבל בשביל חימום של נסיעה בינונית שניה בארץ אני חושב שבריגדה + נמיר זה פחות מאתגר.
&nbsp
&nbsp
נמיר יותר מאתגר מאיילון, לדעתי לפחות.
יש רמזורים ויש נת"צ שלא תמיד ברור באיזה שעות הוא פעיל. איילון זה כביש מהיר וזהו. ברומא התנהג כרומאי- ובישראל פשוט שים וייז ותעשה מה שהוא אומר, בשבת כנראה שהוא יקח אותך דרך כביש 20.
 

darkshadow1

New member
האדמות של מקווה ישראל הן בזבוז אדיר.

עירית ת״א מערימה קשיים על פרוייקט המסילה הרביעית באיילון
קישור:

https://www.news1.co.il/Archive/001-D-418580-00.html

העירייה מתנגדת לפרוייקט כל עוד אין תזוזה ממשית בפרוייקט נפרד אך קשור - הקמת מוביל ניקוז מי גשמים מדרום תל אביב אל הים.

לפי מה שאני מבין, יש שני חלקים לפרוייקט הניקוז הנוכחי - שהעבודה עליו אגב כבר החלה: הסכר ומאגר בחירייה ואזור נוסף שמיועד לקליטת מי הצפות על אדמות מקווה ישראל. המאגר (בשילוב עם הפארק) בחירייה הוא קבוע והמאגר שמוכשר למי הצפות על אדמות בית הספר הוא זמני עד שיבנה הצינור לים (ואז האדמות יוחזרו למקווה ישראל). לפי הכתבה השילוב הזה אמור להוריד את הפוטנציאל לאירועי הצפת נתיבי איילון מאחת ל-7 שנים לאחת ל-30 שנה.

עם זאת, עירית ת״א אינה מסתפקת בהליכי תכנון למוביל הניקוז לים (שכנראה יהיה ברובו תת-קרקעי ולכן יעלה בסביבות המיליארד שקל) אלא רוצה לראות עבודות עליו בשטח.
האדמות של מקווה ישראל הן בזבוז אדיר.
מאות דונמים של קרקע באזור ביקוש שמשמשים לכלום ושום דבר. אין שום היגיון בתיחזוק שטחים חקלאיים כ"כ קרוב למרכז המטרופולין- צריך להפשיר אותם לבנייה, וכמה שיותר מהר יותר טוב. עם המיליארדים שהמדינה תכניס ממכירת הקרקעות אפשר לממן את פתרון הניקוז המדובר.
 

luckydude

Active member
מסכים איתך

האדמות של מקווה ישראל הן בזבוז אדיר.
מאות דונמים של קרקע באזור ביקוש שמשמשים לכלום ושום דבר. אין שום היגיון בתיחזוק שטחים חקלאיים כ"כ קרוב למרכז המטרופולין- צריך להפשיר אותם לבנייה, וכמה שיותר מהר יותר טוב. עם המיליארדים שהמדינה תכניס ממכירת הקרקעות אפשר לממן את פתרון הניקוז המדובר.
מסכים איתך
אבל אתה יודע איזה מלחמת עולם היתה רק כדי לקבל אישור להפקעה הזמנית של שטחי ההצפות המוגבלים והזמניים? נראה מה יהיה אם ינסו להפקיע את כל השטחים שלהם לצמיתות...
 
הפוך, זה שטח חשוב שיכול לשמש כפנינה ירוקה, קירור העיר

האדמות של מקווה ישראל הן בזבוז אדיר.
מאות דונמים של קרקע באזור ביקוש שמשמשים לכלום ושום דבר. אין שום היגיון בתיחזוק שטחים חקלאיים כ"כ קרוב למרכז המטרופולין- צריך להפשיר אותם לבנייה, וכמה שיותר מהר יותר טוב. עם המיליארדים שהמדינה תכניס ממכירת הקרקעות אפשר לממן את פתרון הניקוז המדובר.
הפוך, זה שטח חשוב שיכול לשמש כפנינה ירוקה, קירור העיר
ואגירת מי גשמים. כבר כיום תל אביב חמה מסביבתה ביותר ממעלה, אין שטחים לאגירת מים, וחסר נוף ירוק, מה שמשפיע לטובה על אנשים.
צריך גם טבע בעיר, זה משתלם בסופו של דבר אפילו לנדל"ן.
 

matrix200200

Active member
אם טמפרטורה בתל אביב גדולה מסביבתה רק במעלה אחת

הפוך, זה שטח חשוב שיכול לשמש כפנינה ירוקה, קירור העיר
ואגירת מי גשמים. כבר כיום תל אביב חמה מסביבתה ביותר ממעלה, אין שטחים לאגירת מים, וחסר נוף ירוק, מה שמשפיע לטובה על אנשים.
צריך גם טבע בעיר, זה משתלם בסופו של דבר אפילו לנדל"ן.
אם טמפרטורה בתל אביב גדולה מסביבתה רק במעלה אחת
הרי שמדובר במצב טוב.
תל אביב, כמו כל עיר גדולה, היא אי של חום אורבני, בדרך כלל, ההבדל הוא יותר גדול ממעלה בלבד (תלוי בתקופה ובשעת היום כמובן).
ובכל מקרה שדות הם לא "טבע" ובוודאי לא יתרמו להורדת הטמפרטורה.
אם אנחנו מאמינים, למדענים, הרי שהתפשטות השדות שמחליפים את היער, האלבדו של שדות נמוך יותר מזה של יער.
אם אתה רוצה, משהו שיקרר את העיר ויביא קצת "טבע", עדיין צריך להפקיע את השטח מהחקלאים ולהפוך אותו לפארק עם עצים (אם אפשר גם עם גופי מים).
השארת השטח כמו שהיא היום, לא תורמת כלום ושום דבר לשיפור חיי התושבים.
אפרופו, בישראל אוהבים לדבר על עולם מפותח מול מדינות של עולם שלישי, כידוע שדות חקלאיים בתוך העיר, זה תופעה שנפוצה דווקא במדינות לא מפותחות, שתושביהן עדיין לא עברו תהליך של אורבניזציה ועדיין מנהלים חיי חקלאות.
זה גם לא תורם לחקלאות, כי זה לא דבר הכי בריא בעולם, לצרוך פירות וירקות שגדלו במרחק של דקות ספורות מעיר עם כבישים שיש בהם הרבה תנועה של כלי רכב וזיהום אוויר.
עדיף גם לעיר וגם לחקלאים שיתרחקו אחד מהשני ולא יתערבבו.
 
מעלה 1 בממוצע, כמובן שיש שעות וימים שזה יותר

אם טמפרטורה בתל אביב גדולה מסביבתה רק במעלה אחת
הרי שמדובר במצב טוב.
תל אביב, כמו כל עיר גדולה, היא אי של חום אורבני, בדרך כלל, ההבדל הוא יותר גדול ממעלה בלבד (תלוי בתקופה ובשעת היום כמובן).
ובכל מקרה שדות הם לא "טבע" ובוודאי לא יתרמו להורדת הטמפרטורה.
אם אנחנו מאמינים, למדענים, הרי שהתפשטות השדות שמחליפים את היער, האלבדו של שדות נמוך יותר מזה של יער.
אם אתה רוצה, משהו שיקרר את העיר ויביא קצת "טבע", עדיין צריך להפקיע את השטח מהחקלאים ולהפוך אותו לפארק עם עצים (אם אפשר גם עם גופי מים).
השארת השטח כמו שהיא היום, לא תורמת כלום ושום דבר לשיפור חיי התושבים.
אפרופו, בישראל אוהבים לדבר על עולם מפותח מול מדינות של עולם שלישי, כידוע שדות חקלאיים בתוך העיר, זה תופעה שנפוצה דווקא במדינות לא מפותחות, שתושביהן עדיין לא עברו תהליך של אורבניזציה ועדיין מנהלים חיי חקלאות.
זה גם לא תורם לחקלאות, כי זה לא דבר הכי בריא בעולם, לצרוך פירות וירקות שגדלו במרחק של דקות ספורות מעיר עם כבישים שיש בהם הרבה תנועה של כלי רכב וזיהום אוויר.
עדיף גם לעיר וגם לחקלאים שיתרחקו אחד מהשני ולא יתערבבו.
מעלה 1 בממוצע, כמובן שיש שעות וימים שזה יותר
תבדוק טמפ בשדות מסביב לגוש דן ותראה שהם מתקררים יותר בקלות,
בנוסף לאגירת מים, ויסות שטפונות, והקלה בזיהום.
 
למעלה