עירית ראשון מפרסמת שהיא מקדמת קו רכבת בין הראשונים למשה דיין

  • פותח הנושא lklk2
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

lklk2

New member
עירית ראשון מפרסמת שהיא מקדמת קו רכבת בין הראשונים למשה דיין

עירית ראשון מפרסמת שהיא מקדמת קו רכבת בין הראשונים למשה דיין
מישהו מכיר או שמע על הפרויקט הזה?אולי צריכים לשאול את ישראל קץ כי זה נראה לי רחוק מהמציאות.
מתי הוא צפוי לקום?-
האם יש גם חיבור מראשונים למודיעין?
קישור לכתבה:
http://www.rishonet.com/Mobile/article/43951
 

darkshadow1

New member
כרגיל, עיריית ראשל"צ מחריבה כל דבר טוב.

עירית ראשון מפרסמת שהיא מקדמת קו רכבת בין הראשונים למשה דיין
מישהו מכיר או שמע על הפרויקט הזה?אולי צריכים לשאול את ישראל קץ כי זה נראה לי רחוק מהמציאות.
מתי הוא צפוי לקום?-
האם יש גם חיבור מראשונים למודיעין?
קישור לכתבה:
http://www.rishonet.com/Mobile/article/43951
כרגיל, עיריית ראשל"צ מחריבה כל דבר טוב.
יש כבר תכניות קיימות למסילה שתמשיך מערבה מתחנת הראשונים בין הנתיבים של 431 (השאירו שם מקום למסילה), תפנה צפונה במחלף עין הקורא, משם מזרחה באזור שער ראשון (עם תחנה בשער ראשון) וממשיכה לכיוון מזרח עד למסילה הקיימת בנתיבי איילון (הקימו מנהרה מתחת לנתיבי איילון בדיוק בשביל זה)- עם תחנה נוספת במכללה למנהל.
זאת חלופה יחסית מאושרת מבחינה תכנונית (כך שלתושבים בבניינים שיסבלו מהרעש יהיה קשה לטרפד אותה), עם שתי תחנות במיקומים מצוינים. החלופה שעיריית ראשל"צ מנסה לקדם (כנראה כתוצאה מלחץ של התושבים שיסבלו קצת מהרעש ומשנאה כללית של כל תחבורה ציבורית) לא מאושרת בשום צורה (פרט למסילה עד עין הקורא), כוללת תחנה במיקום גרוע (צמודה לאזור תעשייה לא צפוף עם קישוריות טובה לכבישים מהירים לא פקוקים וקישוריות זוועתית לתח"צ שבכל מקרה לרוב העובדים בו יש רכב ליסינג צמוד) ולא תתרום במאומה לעיר ולתושביה.
אני מקווה מאוד שמשרד התחבורה לא יפול למלכודת של בחירת החלופה הקלה והגרועה, על פני החלופה האופטימלית שישום שלה ידרוש קצת להילחם עם ה-Nimbys המקומיים.
 

lklk2

New member
תודה רבה-לפי מה שאני מבין ממך מדובר על 10 שנים

כרגיל, עיריית ראשל"צ מחריבה כל דבר טוב.
יש כבר תכניות קיימות למסילה שתמשיך מערבה מתחנת הראשונים בין הנתיבים של 431 (השאירו שם מקום למסילה), תפנה צפונה במחלף עין הקורא, משם מזרחה באזור שער ראשון (עם תחנה בשער ראשון) וממשיכה לכיוון מזרח עד למסילה הקיימת בנתיבי איילון (הקימו מנהרה מתחת לנתיבי איילון בדיוק בשביל זה)- עם תחנה נוספת במכללה למנהל.
זאת חלופה יחסית מאושרת מבחינה תכנונית (כך שלתושבים בבניינים שיסבלו מהרעש יהיה קשה לטרפד אותה), עם שתי תחנות במיקומים מצוינים. החלופה שעיריית ראשל"צ מנסה לקדם (כנראה כתוצאה מלחץ של התושבים שיסבלו קצת מהרעש ומשנאה כללית של כל תחבורה ציבורית) לא מאושרת בשום צורה (פרט למסילה עד עין הקורא), כוללת תחנה במיקום גרוע (צמודה לאזור תעשייה לא צפוף עם קישוריות טובה לכבישים מהירים לא פקוקים וקישוריות זוועתית לתח"צ שבכל מקרה לרוב העובדים בו יש רכב ליסינג צמוד) ולא תתרום במאומה לעיר ולתושביה.
אני מקווה מאוד שמשרד התחבורה לא יפול למלכודת של בחירת החלופה הקלה והגרועה, על פני החלופה האופטימלית שישום שלה ידרוש קצת להילחם עם ה-Nimbys המקומיים.
תודה רבה-לפי מה שאני מבין ממך מדובר על 10 שנים
אם תיהיה איזה התקדמות בכלל.
&nbsp
שבוע נפלא
 
התכוונת מערבה ולא מזרחה

כרגיל, עיריית ראשל"צ מחריבה כל דבר טוב.
יש כבר תכניות קיימות למסילה שתמשיך מערבה מתחנת הראשונים בין הנתיבים של 431 (השאירו שם מקום למסילה), תפנה צפונה במחלף עין הקורא, משם מזרחה באזור שער ראשון (עם תחנה בשער ראשון) וממשיכה לכיוון מזרח עד למסילה הקיימת בנתיבי איילון (הקימו מנהרה מתחת לנתיבי איילון בדיוק בשביל זה)- עם תחנה נוספת במכללה למנהל.
זאת חלופה יחסית מאושרת מבחינה תכנונית (כך שלתושבים בבניינים שיסבלו מהרעש יהיה קשה לטרפד אותה), עם שתי תחנות במיקומים מצוינים. החלופה שעיריית ראשל"צ מנסה לקדם (כנראה כתוצאה מלחץ של התושבים שיסבלו קצת מהרעש ומשנאה כללית של כל תחבורה ציבורית) לא מאושרת בשום צורה (פרט למסילה עד עין הקורא), כוללת תחנה במיקום גרוע (צמודה לאזור תעשייה לא צפוף עם קישוריות טובה לכבישים מהירים לא פקוקים וקישוריות זוועתית לתח"צ שבכל מקרה לרוב העובדים בו יש רכב ליסינג צמוד) ולא תתרום במאומה לעיר ולתושביה.
אני מקווה מאוד שמשרד התחבורה לא יפול למלכודת של בחירת החלופה הקלה והגרועה, על פני החלופה האופטימלית שישום שלה ידרוש קצת להילחם עם ה-Nimbys המקומיים.
התכוונת מערבה ולא מזרחה
ומשרד התחבורה כנראה כבר נפל למלכודת - שר התחבורה כבר הסכים לדרישה של עיריית ראשון לציון.
 
לא הבנתי למה צריך לחבר? אז אולי שיחברו גם את יבנה מערב למזרח

התכוונת מערבה ולא מזרחה
ומשרד התחבורה כנראה כבר נפל למלכודת - שר התחבורה כבר הסכים לדרישה של עיריית ראשון לציון.
לא הבנתי למה צריך לחבר? אז אולי שיחברו גם את יבנה מערב למזרח
?, ואולי גם יעשו חיבור בין תחנת מלחה לתחנת בניני האומה ? מה ההגיון לחבר?
 
על חיבור בין מלחה לבניני האומה נכתב רבות בפורום

לא הבנתי למה צריך לחבר? אז אולי שיחברו גם את יבנה מערב למזרח
?, ואולי גם יעשו חיבור בין תחנת מלחה לתחנת בניני האומה ? מה ההגיון לחבר?
על חיבור בין מלחה לבניני האומה נכתב רבות בפורום
אי אפשר להשוות את תחנות ראשון לציון לתחנות יבנה.
ראשון לציון היא עיר גדולה. יבנה עיר קטנה.
תחנת הראשונים היא תחנה בשלוחה שבמצב הנוכחי גם לא זוכה לשירות ראוי וגם מבזבזת לרכבת משאבים בגלל הצורך להפעיל אליה רכבות נפרדות.
חיבור של תחנות משה דיין והראשונים יאפשר חיבורים רחבים יותר בעתיד - של ערי דרום גוש דן לירושלים ולמודיעין.
חיבור כזה יאפשר להפעיל קו לולאת 8 שיכסה את רוב מטרופולין תל אביב.
וחיבור כזה יאפשר גמישות תפעולית.
כל זה מבלי לדבר על הוספת תחנות בין הראשונים למשה דיין. תוספת תחנות גם תשפר את הנגישות למוקדי עניין לא מעטים שיש בראשון לציון ואת השירות לתושבי ראשון לציון. בהקשר הזה התוואי שתוכנן טוב בהרבה מהתוואי שרוצה עיריית ראשון לציון, אבל יש מספיק סיבות שמצדיקות את החיבור הזה בכל תוואי.
לעומת זאת אין צורך לחבר את תחנות יבנה חיבור מסילתי. לחיבור כזה אין פוטנציאל לשרת קווים חדשים ותחנות חדשות. ושתי התחנות של יבנה אינן נמצאות בשלוחות ונכללות בקווים עיקריים של הרכבת.
 
אז תעשה כבר רכבת קלה ולא כבדה בתוך העיר

על חיבור בין מלחה לבניני האומה נכתב רבות בפורום
אי אפשר להשוות את תחנות ראשון לציון לתחנות יבנה.
ראשון לציון היא עיר גדולה. יבנה עיר קטנה.
תחנת הראשונים היא תחנה בשלוחה שבמצב הנוכחי גם לא זוכה לשירות ראוי וגם מבזבזת לרכבת משאבים בגלל הצורך להפעיל אליה רכבות נפרדות.
חיבור של תחנות משה דיין והראשונים יאפשר חיבורים רחבים יותר בעתיד - של ערי דרום גוש דן לירושלים ולמודיעין.
חיבור כזה יאפשר להפעיל קו לולאת 8 שיכסה את רוב מטרופולין תל אביב.
וחיבור כזה יאפשר גמישות תפעולית.
כל זה מבלי לדבר על הוספת תחנות בין הראשונים למשה דיין. תוספת תחנות גם תשפר את הנגישות למוקדי עניין לא מעטים שיש בראשון לציון ואת השירות לתושבי ראשון לציון. בהקשר הזה התוואי שתוכנן טוב בהרבה מהתוואי שרוצה עיריית ראשון לציון, אבל יש מספיק סיבות שמצדיקות את החיבור הזה בכל תוואי.
לעומת זאת אין צורך לחבר את תחנות יבנה חיבור מסילתי. לחיבור כזה אין פוטנציאל לשרת קווים חדשים ותחנות חדשות. ושתי התחנות של יבנה אינן נמצאות בשלוחות ונכללות בקווים עיקריים של הרכבת.
אז תעשה כבר רכבת קלה ולא כבדה בתוך העיר
השאלה כמה באמת נוסעים יהו בתוך ראשון לראשון שישיקעו על זה על רכבת הכבדה.
 
שאלת למה צריך לחבר. כתבתי סיבות לחיבור.

אז תעשה כבר רכבת קלה ולא כבדה בתוך העיר
השאלה כמה באמת נוסעים יהו בתוך ראשון לראשון שישיקעו על זה על רכבת הכבדה.
שאלת למה צריך לחבר. כתבתי סיבות לחיבור.
השאלה באיזה תוואי יהיה החיבור זו שאלה אחרת.
לי אין עמדה חד-משמעית בנושא.
אבל חיבור מסילתי בין שתי תחנות הרכבת הכבדה בראשון לציון צריך להיות.
ועובדה שגם עיריית ראשון לציון מעוניינת בחיבור כזה.
הקו החום זה אחת הסיבות לכך שעיריית ראשון לציון כנראה הצליחה לשכנע את שר התחבורה להסכים לדרישתה להזיז את תוואי הרכבת הכבדה לתוואי כביש 431 והעירייה אף הביעה עניין לקחת חלק פעיל בקו החום. אבל הקו החום, גם לדעת עיריית ראשון לציון, לא מבטל את הצורך לחבר במסילה עבור רכבת כבדה את שתי תחנות הרכבת הכבדה בעיר.
 

amit1270

New member
המסילה הזאת לא מיועדת בהכרח לנסיעות פנים-עירוניות

אז תעשה כבר רכבת קלה ולא כבדה בתוך העיר
השאלה כמה באמת נוסעים יהו בתוך ראשון לראשון שישיקעו על זה על רכבת הכבדה.
המסילה הזאת לא מיועדת בהכרח לנסיעות פנים-עירוניות
 

darkshadow1

New member
אלפי נוסעים ביום- בלי ספק.

אז תעשה כבר רכבת קלה ולא כבדה בתוך העיר
השאלה כמה באמת נוסעים יהו בתוך ראשון לראשון שישיקעו על זה על רכבת הכבדה.
אלפי נוסעים ביום- בלי ספק.
כאמור, שתי התחנות המתוכננות ישרתו את המכללה למנהל על 9000 הסטודנטים שלה, אלפי תושבים שגרים במרחק הליכה מהתחנות, אלפים נוספים שיעדיפו לעלות על רכבת בתחנה המרכזית החדשה ואלפים נוספים שישתמשו בשתי התחנות כתחנות החלפה לקו החום של הרק"ל.
&nbsp
אם המסילה הזאת הייתה רעיון חדש- ברור שהיה עדיף להקים אותה מחוץ לעיר, כי היו צריכים להפקיע קרקעות בתוך העיר (או להשתמש בפתרונות הנדסיים יקרים כמו מנהרות) ולפצות את תושבי הבניינים הסמוכים למסילה בסכומי כסף אדירים (עשרות או אפילו מאות מיליוני שקלים). כשהמחיר כ"כ גבוה- עדיף לבחור בחלופה העדיפה פחות, משיקולים כספיים ומשיקולי ביורוקרטיה.
במציאות- המסילה הזאת כבר קיימת בכל התכניות הרלוונטיות. לכן, הפיצויים לתושבים יהיו נמוכים בהרבה (אם בכלל מגיעים להם פיצויים), וכמעט ולא צריכים להפקיע קרקעות (כי השאירו קרקע פנויה למסילה) ולכן גם ההקמה תהיה פשוטה בהרבה.
 

ofirg4

New member
הקו החום

התכוונת מערבה ולא מזרחה
ומשרד התחבורה כנראה כבר נפל למלכודת - שר התחבורה כבר הסכים לדרישה של עיריית ראשון לציון.
הקו החום
נראה שיש חפיפה בין התוואי של התוכנית המקורית שכנראה נגנזה כבר, לקו החום בשדרות יצחק רבין בין המכללה למינהל לתחנה המרכזית החדשה. היה מקום שם להקים את שניהם אחד לצד השני?
 

Rubim88

New member
רעש? עד שהיא תקום ינועו על הרשת קרונועים חשמליים מודרנים

כרגיל, עיריית ראשל"צ מחריבה כל דבר טוב.
יש כבר תכניות קיימות למסילה שתמשיך מערבה מתחנת הראשונים בין הנתיבים של 431 (השאירו שם מקום למסילה), תפנה צפונה במחלף עין הקורא, משם מזרחה באזור שער ראשון (עם תחנה בשער ראשון) וממשיכה לכיוון מזרח עד למסילה הקיימת בנתיבי איילון (הקימו מנהרה מתחת לנתיבי איילון בדיוק בשביל זה)- עם תחנה נוספת במכללה למנהל.
זאת חלופה יחסית מאושרת מבחינה תכנונית (כך שלתושבים בבניינים שיסבלו מהרעש יהיה קשה לטרפד אותה), עם שתי תחנות במיקומים מצוינים. החלופה שעיריית ראשל"צ מנסה לקדם (כנראה כתוצאה מלחץ של התושבים שיסבלו קצת מהרעש ומשנאה כללית של כל תחבורה ציבורית) לא מאושרת בשום צורה (פרט למסילה עד עין הקורא), כוללת תחנה במיקום גרוע (צמודה לאזור תעשייה לא צפוף עם קישוריות טובה לכבישים מהירים לא פקוקים וקישוריות זוועתית לתח"צ שבכל מקרה לרוב העובדים בו יש רכב ליסינג צמוד) ולא תתרום במאומה לעיר ולתושביה.
אני מקווה מאוד שמשרד התחבורה לא יפול למלכודת של בחירת החלופה הקלה והגרועה, על פני החלופה האופטימלית שישום שלה ידרוש קצת להילחם עם ה-Nimbys המקומיים.
רעש? עד שהיא תקום ינועו על הרשת קרונועים חשמליים מודרנים
ואז התנועה בכבישים תהיה רועשת יותר ובכלל לא ישמעו את הרכבות..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה