עיריית חיפה ומלחמתה הקרבה ברכבת

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
עיריית חיפה ומלחמתה הקרבה ברכבת

עיריית חיפה ומלחמתה הקרבה ברכבת
מבין ההצעות שבכתבה, יש רק אחת שנראת לי הגיונית והיא כריעת מנהרה בתוואי הקיים בחפירה וקירוי. יתכן שיש מקום לבצע זאת בקטעים מסויימים (לא לאורך כל הקו בבת אחת), ובייחוד באיזורים בהם אפשר להעלות את ערכי הנדל"ן באופן משמעותי. גיוס הכספים לביצוע פרויקט כזה צריך ליפול על העירייה -- אם היא בטוחה בערך הנדל"ני של פרוייקט כזה, היא תוכל לגייס כספים לפרוייקט באמצעות אגרת חוב עירוני, כאשר ההחזר ימומן מהעליה הצפויה בארנונה שתנבע מעליית ערכי הנכסים.
 
שטות ../images/Emo6.gif

עיריית חיפה ומלחמתה הקרבה ברכבת
מבין ההצעות שבכתבה, יש רק אחת שנראת לי הגיונית והיא כריעת מנהרה בתוואי הקיים בחפירה וקירוי. יתכן שיש מקום לבצע זאת בקטעים מסויימים (לא לאורך כל הקו בבת אחת), ובייחוד באיזורים בהם אפשר להעלות את ערכי הנדל"ן באופן משמעותי. גיוס הכספים לביצוע פרויקט כזה צריך ליפול על העירייה -- אם היא בטוחה בערך הנדל"ני של פרוייקט כזה, היא תוכל לגייס כספים לפרוייקט באמצעות אגרת חוב עירוני, כאשר ההחזר ימומן מהעליה הצפויה בארנונה שתנבע מעליית ערכי הנכסים.
שטות

לא יהיה כדבר הזה.... לאחר השקעה כה גדולה בתשתית והקמת התחנות בחיפה.
 

mucool2

New member
לא צריך להתרגש מכל פלוץ

עיריית חיפה ומלחמתה הקרבה ברכבת
מבין ההצעות שבכתבה, יש רק אחת שנראת לי הגיונית והיא כריעת מנהרה בתוואי הקיים בחפירה וקירוי. יתכן שיש מקום לבצע זאת בקטעים מסויימים (לא לאורך כל הקו בבת אחת), ובייחוד באיזורים בהם אפשר להעלות את ערכי הנדל"ן באופן משמעותי. גיוס הכספים לביצוע פרויקט כזה צריך ליפול על העירייה -- אם היא בטוחה בערך הנדל"ני של פרוייקט כזה, היא תוכל לגייס כספים לפרוייקט באמצעות אגרת חוב עירוני, כאשר ההחזר ימומן מהעליה הצפויה בארנונה שתנבע מעליית ערכי הנכסים.
לא צריך להתרגש מכל פלוץ
של חבר מועצה בעיריית חיפה. אם יש להם פתרונות שיציגו אותם ויממנו. עד אז הכול דיבורים. רוב הדברים שהוא אמר גם לא נכונים. ואם כבר, מה מפריע יותר - הכביש בן 3-4 הנתיבים בכל כיוון או המסילה?
 

alantan

New member
../images/Emo45.gif לאחר מחשבה נוספת בעניין

לא צריך להתרגש מכל פלוץ
של חבר מועצה בעיריית חיפה. אם יש להם פתרונות שיציגו אותם ויממנו. עד אז הכול דיבורים. רוב הדברים שהוא אמר גם לא נכונים. ואם כבר, מה מפריע יותר - הכביש בן 3-4 הנתיבים בכל כיוון או המסילה?
לאחר מחשבה נוספת בעניין
גם הפתרון של מנהרה לבדה אינה מספקת, שכן הדבר יהווה פגיעה בתנועת רכבות המשא שגם בעתיד תהיינה מונעות בדיזל, ולא תוכל להשתמש במנהרות (ללא השקעות מסיביות באוורור מתאים). לסיכום, אם עיריית חיפה מעוניינת בתכנית כזו, עליה לממן אותה על חשבונה, ולא על חשבון רכבת ישראל, קרי משלם המיסים, שכן הדבר אינו משפר במאום את רשת רכבת ישראל. כמו כן, על התכנית להיות כזו שלא תפגע בשירות הרכבות, הן נוסעים והן משא. חלק מההצעות מזכירות את הטעות שנעשתה בשנת 1970 כשהוציאו את הרכבת מבית הדר והרחיקו אותה לתל אביב דרום. אגב, זה לא שאני מתרגש מהנפיחות שלו. פשוט ראיתי את הידיעה, וחשבתי גם שהיא יכולה להיות נושא מעניין לדיון!
 

mucool2

New member
הנושא הזה עלה כאן לא מזמן

לאחר מחשבה נוספת בעניין
גם הפתרון של מנהרה לבדה אינה מספקת, שכן הדבר יהווה פגיעה בתנועת רכבות המשא שגם בעתיד תהיינה מונעות בדיזל, ולא תוכל להשתמש במנהרות (ללא השקעות מסיביות באוורור מתאים). לסיכום, אם עיריית חיפה מעוניינת בתכנית כזו, עליה לממן אותה על חשבונה, ולא על חשבון רכבת ישראל, קרי משלם המיסים, שכן הדבר אינו משפר במאום את רשת רכבת ישראל. כמו כן, על התכנית להיות כזו שלא תפגע בשירות הרכבות, הן נוסעים והן משא. חלק מההצעות מזכירות את הטעות שנעשתה בשנת 1970 כשהוציאו את הרכבת מבית הדר והרחיקו אותה לתל אביב דרום. אגב, זה לא שאני מתרגש מהנפיחות שלו. פשוט ראיתי את הידיעה, וחשבתי גם שהיא יכולה להיות נושא מעניין לדיון!
הנושא הזה עלה כאן לא מזמן
אבל אני לא שטוח שהיה קישור למאמר. גם לי זה הזכיר מאוד את מה שעשו בתל אביב לפני 35 שנה. כאילו לא למדנו כלום מאז... בכל אופן, יש פתרונות יותר פשוטים וזולים ממנהור מלא ויותר חכמים מקטיעת הרצף המסילתי. אפשר לשקע את המסילה בקטעים מסוימים ולעשות קירוי חלקי עם שבילים לנוחות הולכי הרגל שרוצים להגיע אל החוף. בכל מקרה, זה לא צריך להיות על חשבון פרויקטים אחרים של הרכבת.
 

mucool2

New member
*שטוח = בטוח ../images/Emo6.gif

הנושא הזה עלה כאן לא מזמן
אבל אני לא שטוח שהיה קישור למאמר. גם לי זה הזכיר מאוד את מה שעשו בתל אביב לפני 35 שנה. כאילו לא למדנו כלום מאז... בכל אופן, יש פתרונות יותר פשוטים וזולים ממנהור מלא ויותר חכמים מקטיעת הרצף המסילתי. אפשר לשקע את המסילה בקטעים מסוימים ולעשות קירוי חלקי עם שבילים לנוחות הולכי הרגל שרוצים להגיע אל החוף. בכל מקרה, זה לא צריך להיות על חשבון פרויקטים אחרים של הרכבת.
*שטוח = בטוח
 

alantan

New member
../images/Emo45.gif רעיוות טובים

הנושא הזה עלה כאן לא מזמן
אבל אני לא שטוח שהיה קישור למאמר. גם לי זה הזכיר מאוד את מה שעשו בתל אביב לפני 35 שנה. כאילו לא למדנו כלום מאז... בכל אופן, יש פתרונות יותר פשוטים וזולים ממנהור מלא ויותר חכמים מקטיעת הרצף המסילתי. אפשר לשקע את המסילה בקטעים מסוימים ולעשות קירוי חלקי עם שבילים לנוחות הולכי הרגל שרוצים להגיע אל החוף. בכל מקרה, זה לא צריך להיות על חשבון פרויקטים אחרים של הרכבת.
רעיוות טובים
 

T281

New member
בראשלץ פתחו תחנות האכלה לחתולי רחוב

עיריית חיפה ומלחמתה הקרבה ברכבת
מבין ההצעות שבכתבה, יש רק אחת שנראת לי הגיונית והיא כריעת מנהרה בתוואי הקיים בחפירה וקירוי. יתכן שיש מקום לבצע זאת בקטעים מסויימים (לא לאורך כל הקו בבת אחת), ובייחוד באיזורים בהם אפשר להעלות את ערכי הנדל"ן באופן משמעותי. גיוס הכספים לביצוע פרויקט כזה צריך ליפול על העירייה -- אם היא בטוחה בערך הנדל"ני של פרוייקט כזה, היא תוכל לגייס כספים לפרוייקט באמצעות אגרת חוב עירוני, כאשר ההחזר ימומן מהעליה הצפויה בארנונה שתנבע מעליית ערכי הנכסים.
בראשלץ פתחו תחנות האכלה לחתולי רחוב
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה