עיריית אשדוד, משרד התחבורה ואפיקים מציגים:איך לעצבן את הנוסעים

connex

Active member
אז אחרי שבינואר הושקה ברוב פאר והדר "הרפורמה" בתחבורה הציבורית באשדוד שגרמה לבלאגן אדיר, ניתוק רבעים ומסלולים לא הגיוניים, ב10/6 פעימת תיקונים. השינויים הבולטים ביטול קו 6,.שינוי מספר קו 8 ל35 , הוספת קווים חדשים 16 ו29
הארכת קווים אחרים והפיכת קו 1 לסיבובי.
הערכתי,.גם השינויים האלה לא יעברו בשקט כי שוב מפרסמים מפות.במקום לפרסם רשימת תחנות ולהרגיל את הציבור אל המסלולים והקווים החדשים.

 

connex

Active member
+ הפחתת תדירות הקו, עד שהגיע לאשדוד קו סטייל 101 ז"ל (כיום קו 4 של סופרבוס) באו להרוס אותו
חוץ מזה הפחיתו במספר הקווים שנכנסים לאזור התעשייה לרבות ניתוק רובע ט' ממנו. עד היום קו 12 היה נוסע לשם. לפי המפות אם הצלחתי לקרוא אותן נכון, קו 12 לא יעבור כבר בט' והקווים החדשים 16,29בכלל לא אמורים להגיע לאזור התעשיה. ואילו קו 7 שהיה מגיע לאזור תעשיה לאחר סיבוב בחצי עיר מקצר את המסלול ולא מגיע לשם. כפיים למתכננים, אם מישהו מהם נוסע בתחבורה ציבורית אז כנראה הוא היה אינטרסנט למקומות שאליהם הוא נוסע
 

DAVIDADATO

Well-known member
חוץ מזה הפחיתו במספר הקווים שנכנסים לאזור התעשייה לרבות ניתוק רובע ט' ממנו. עד היום קו 12 היה נוסע לשם. לפי המפות אם הצלחתי לקרוא אותן נכון, קו 12 לא יעבור כבר בט' והקווים החדשים 16,29בכלל לא אמורים להגיע לאזור התעשיה. ואילו קו 7 שהיה מגיע לאזור תעשיה לאחר סיבוב בחצי עיר מקצר את המסלול ולא מגיע לשם. כפיים למתכננים, אם מישהו מהם נוסע בתחבורה ציבורית אז כנראה הוא היה אינטרסנט למקומות שאליהם הוא נוסע
אל תדאג יהיו עוד תלונות מצד התושבים, גם עקרונית שינויים של קווים צריך לעשות במחושב ולא בפזיזות ויגרום לניתוק שכונות (באשדוד יותר נכון רובעים)
 

שלום 202

Active member
חוץ מזה הפחיתו במספר הקווים שנכנסים לאזור התעשייה לרבות ניתוק רובע ט' ממנו. עד היום קו 12 היה נוסע לשם. לפי המפות אם הצלחתי לקרוא אותן נכון, קו 12 לא יעבור כבר בט' והקווים החדשים 16,29בכלל לא אמורים להגיע לאזור התעשיה. ואילו קו 7 שהיה מגיע לאזור תעשיה לאחר סיבוב בחצי עיר מקצר את המסלול ולא מגיע לשם. כפיים למתכננים, אם מישהו מהם נוסע בתחבורה ציבורית אז כנראה הוא היה אינטרסנט למקומות שאליהם הוא נוסע
קו 12 ימשיך לעבור ברובע ט'.
הורידו לו את המקטע של רחוב ראשל"צ.
במקום להיכנס לרובע מרחוב ראש פינה,
הוא יכנס מרחוב המשנה.
 

EHP12

Active member
+ הפחתת תדירות הקו, עד שהגיע לאשדוד קו סטייל 101 ז"ל (כיום קו 4 של סופרבוס) באו להרוס אותו
כמויות הנוסעים ב-1 של אשדוד היו כל כך נמוכות, שלא מצאו הצדקה להשאיר את התדירות הנוכחית שלו.
 

connex

Active member
כמויות הנוסעים ב-1 של אשדוד היו כל כך נמוכות, שלא מצאו הצדקה להשאיר את התדירות הנוכחית שלו.
וברור שיהיו נמוכות שבחלק מהנסיעות גם קו 23 עושה את אותו המסלול מהרכבת לתחנה מרכזית ושני הקווים אף יוצאים באותו זמן. לרוב 23 מגיע קודם לוקח את הנוסעים
 
+ הפחתת תדירות הקו, עד שהגיע לאשדוד קו סטייל 101 ז"ל (כיום קו 4 של סופרבוס) באו להרוס א
קו 1 באשדוד הוא פשוט דוגמה לתכנון לא נכון.
קו באורך 3 ק"מ בלבד, בתדירות מטורפת לאורך ציר עירוני עורקי (בלי מספיק חזיתות שמופנות אליו), זה בעצם קו שאטל מהרכבת למרכזית. זה נקרא קו מתמחה, והצרה עם קווים מתמחים זה שמספר המשתמשים הפוטנציאליים שלהם מאד מוגבל, בניגוד לקווים עורקיים ארוכים יותר שמצליחים לספק כמה וכמה צרכים לאורך מסלולם ולכן נהנים מתחלופה גבוהה.
אורך קו עירוני רגיל הוא בסביבות 10-11 ק"צ וקו עירוני עורקי (סטייל המטרונית) יכול להיות אפילו ארוך יותר. מספיק שקו 1 היה עושה את כל ה"ר" של ההעדפה ולא מסתיים במרכזית והוא היה הרבה יותר מוצלח, גם אם בתדירות קטנה יותר.
ההחלטה להפוך אותו לסיבובי היא סתם עוד טעות שנגזרת מהטעות הראשונה, הוא נשאר קו שאטל מעאפאן, רק עכשיו עם פחות אמינות (לא קריטית כי הוא קצר). לכאורה ממוצע הנוסעים לנסיעה יעלה אבל זה מלאכותי לחלוטין.
 

connex

Active member
קו 1 באשדוד הוא פשוט דוגמה לתכנון לא נכון.
קו באורך 3 ק"מ בלבד, בתדירות מטורפת לאורך ציר עירוני עורקי (בלי מספיק חזיתות שמופנות אליו), זה בעצם קו שאטל מהרכבת למרכזית. זה נקרא קו מתמחה, והצרה עם קווים מתמחים זה שמספר המשתמשים הפוטנציאליים שלהם מאד מוגבל, בניגוד לקווים עורקיים ארוכים יותר שמצליחים לספק כמה וכמה צרכים לאורך מסלולם ולכן נהנים מתחלופה גבוהה.
אורך קו עירוני רגיל הוא בסביבות 10-11 ק"צ וקו עירוני עורקי (סטייל המטרונית) יכול להיות אפילו ארוך יותר. מספיק שקו 1 היה עושה את כל ה"ר" של ההעדפה ולא מסתיים במרכזית והוא היה הרבה יותר מוצלח, גם אם בתדירות קטנה יותר.
ההחלטה להפוך אותו לסיבובי היא סתם עוד טעות שנגזרת מהטעות הראשונה, הוא נשאר קו שאטל מעאפאן, רק עכשיו עם פחות אמינות (לא קריטית כי הוא קצר). לכאורה ממוצע הנוסעים לנסיעה יעלה אבל זה מלאכותי לחלוטין.
התדירות תעלה לא בגלל הסיבה של צמצום תדירויות אלא בגלל שקו 23 שהיה חופף לו בכל המסלול מהרכבת לתחנה מרכזית ישנה את המסלול וייסע דרך משה סנה ולא דרך בגין. אגב שבוע וקצת נשארו לכניסת השינויים לתוקף ואיך שום חוברת הסברים או מידע מלבד המפות המקושקשות. שזה היה בעיקר רוב הביקורת על התוכנית. מפות לא אומרות כלום, רשימת תחנות במסלול אומרות הרבה יותר ואת זה בעירייה ובאפיקים מסרבים להפנים
 

Ccyclist

Well-known member
התדירות תעלה לא בגלל הסיבה של צמצום תדירויות אלא בגלל שקו 23 שהיה חופף לו בכל המסלול מהרכבת לתחנה מרכזית ישנה את המסלול וייסע דרך משה סנה ולא דרך בגין. אגב שבוע וקצת נשארו לכניסת השינויים לתוקף ואיך שום חוברת הסברים או מידע מלבד המפות המקושקשות. שזה היה בעיקר רוב הביקורת על התוכנית. מפות לא אומרות כלום, רשימת תחנות במסלול אומרות הרבה יותר ואת זה בעירייה ובאפיקים מסרבים להפנים

החוברת זמינה ברשת ? אם כן אפשר לנסות לעשות תהליך ידני של ריכוז הקווים על מפה או מפות ייעודיות. בזמנו ריכזתי את קווי הרפורמה הירושלמית של פתיחת הרק"ל למפה אחת.
 

connex

Active member

connex

Active member
אז אחרי שבינואר הושקה ברוב פאר והדר "הרפורמה" בתחבורה הציבורית באשדוד שגרמה לבלאגן אדיר, ניתוק רבעים ומסלולים לא הגיוניים, ב10/6 פעימת תיקונים. השינויים הבולטים ביטול קו 6,.שינוי מספר קו 8 ל35 , הוספת קווים חדשים 16 ו29
הארכת קווים אחרים והפיכת קו 1 לסיבובי.
הערכתי,.גם השינויים האלה לא יעברו בשקט כי שוב מפרסמים מפות.במקום לפרסם רשימת תחנות ולהרגיל את הציבור אל המסלולים והקווים החדשים.

וזה לא נגמר. אתמול (רביעי) החליפו שלטים בתחנות לקווים החדשים. לא יטרחו לרשום שם שזה בתוקף מיום שישי והיום בבוקר מישהי חיכתה לקו 4 בתחנה שלי ופשוט הייתה אובדת עצות. הרגעתי אותה שהוא עדיין עובר שם היום.
בזיון כזה עדיין לא נראה באף חברה לדעתי. לקחו משהו שעובד ובמקום להוסיף קוים חדשים בנוסף לקיים הרסו הכל. הוגשה כבר תלונה למשרד התחבורה. אפיקים אפילו לא טורחים להגיב בפניות הציבור וכנראה שהשלב הבא זה לבקש ממשרד התחבורה מכרז חדש. ולדעתי יש קייס אם התנאים השתנו כי אפיקים זכתה במכרז, לא אלקטרה. חברי בעבר כשאפיקים רכשה את פעילות ויאוליה נעשו מכרזים בכל האזורים של ויאוליה: אשדוד יבנה בו זכתה לבסוף אפיקים, אשכול טבריה כחלק מאשכול העמקים בו זכתה סופרבוס ואשכול לוד תל אביב כחלק מחשמונאים בו זכתה קווים אז מדוע לא לעשות מכרז חדש על אשדוד עירוני?
 

Ccyclist

Well-known member
וזה לא נגמר. אתמול (רביעי) החליפו שלטים בתחנות לקווים החדשים. לא יטרחו לרשום שם שזה בתוקף מיום שישי והיום בבוקר מישהי חיכתה לקו 4 בתחנה שלי ופשוט הייתה אובדת עצות. הרגעתי אותה שהוא עדיין עובר שם היום.
בזיון כזה עדיין לא נראה באף חברה לדעתי. לקחו משהו שעובד ובמקום להוסיף קוים חדשים בנוסף לקיים הרסו הכל. הוגשה כבר תלונה למשרד התחבורה. אפיקים אפילו לא טורחים להגיב בפניות הציבור וכנראה שהשלב הבא זה לבקש ממשרד התחבורה מכרז חדש. ולדעתי יש קייס אם התנאים השתנו כי אפיקים זכתה במכרז, לא אלקטרה. חברי בעבר כשאפיקים רכשה את פעילות ויאוליה נעשו מכרזים בכל האזורים של ויאוליה: אשדוד יבנה בו זכתה לבסוף אפיקים, אשכול טבריה כחלק מאשכול העמקים בו זכתה סופרבוס ואשכול לוד תל אביב כחלק מחשמונאים בו זכתה קווים אז מדוע לא לעשות מכרז חדש על אשדוד עירוני?

להבנתי המפעילות מבצעות קווים שנקבעו מלמעלה במשרד התחבורה בירושלים. אפשר להאשים את המפעילה או העירייה בשילוט המטעה, אבל לא בשינויי הקווים. לגבי ההסברה הלקוייה - האשמה כנראה מתחלקת שווה בשווה בין הגורמים השונים ויחסם לנוסעים התח"צ כלקוחות שבויים חסרי ברירה.
 

connex

Active member
אז אחרי שבינואר הושקה ברוב פאר והדר "הרפורמה" בתחבורה הציבורית באשדוד שגרמה לבלאגן אדיר, ניתוק רבעים ומסלולים לא הגיוניים, ב10/6 פעימת תיקונים. השינויים הבולטים ביטול קו 6,.שינוי מספר קו 8 ל35 , הוספת קווים חדשים 16 ו29
הארכת קווים אחרים והפיכת קו 1 לסיבובי.
הערכתי,.גם השינויים האלה לא יעברו בשקט כי שוב מפרסמים מפות.במקום לפרסם רשימת תחנות ולהרגיל את הציבור אל המסלולים והקווים החדשים.

דברים שראיתי בשטח אתמול: התחנות החכמות (וגם הטפשות) לא מעודכנות בשינויים. למשל על קו 11 היה רשום שיעדו מסוף בני ברית בזמן שהמסלול הוארך לאזור התעשיה. בכל תחנה היו שני דיילים. חוץ מלהסב את תשומת ליבם לזה הם לא יכלו לעשות הרבה חוץ מלהגיד שאני צודק וזה יתוקן במהלך השבוע הבא. היה גם תאקל עם נהג שלא עצר בתחנה שהיה אמור לעצור בה. היו גם נוסעים שפתאום גילו שהקו שלהם נעלם (קו 2 לנמל שהיה עובר בתחנה המרכזית בנתצ הרצל כבר לא עובר שם ולא בתחנה מרכזית בכלל) המסוף העירוני בתחנה המרכזית גם עלוב. יש תחנות שבכלל לא פעילות ויש תחנות שהמידע עליהם לא השתנה מינואר למרות שהשילוט הצהוב מכיל מספר קו אחר, השילוט בדופן התחנה של הקווים הישנים שפעלו בה עוד לפני ינואר. בחלק נכבד מהתחנות שמו מידע על השינויים אבל כמובן שרק בעברית. ביקשתי מיו"ר ועד הבית שלנו שאולי תפרסם בלוח מודעות ברוסית לטובת תושבי הבניין שלי על השינויים כי מאפיקים לא תבוא הישועה. חוץ מהתלונות שלי על הרעת השירות מסתבר שגם תחנת האוטובוס בסמוך למתנ"ס "נהנית" עכשיו רק מקו אחד שמגיע אליה לעומת 3 קודם. דבר אחרון שאני רוצה להתייחס אליו זה שלא כל אחד משתמש בחופשי יומי. לו היה הסדר כמו בגוש דן של עליה מהירה מאחור ואפשרות להחלפה ללא תשלום תוך שעה וחצי אז אולי חלק מהביקורת הייתה מתמתנת. כרגע המציאות שכדי להתנייד בעיר אני צריך לפחות 2 אוטובוסים להגיע לכל יעד ובתדירות של קו פעם בעשרים דקות במקום להגיע יותר מהר ממקום למקום אני רק מתעכב ואלו גם דברים שצריכים לפתור עכשיו ולא לקבע אותם למכרז הבא
 

connex

Active member
קו 12 ימשיך לעבור ברובע ט'.
הורידו לו את המקטע של רחוב ראשל"צ.
במקום להיכנס לרובע מרחוב ראש פינה,
הוא יכנס מרחוב המשנה.
וזה מה שמעצבן. קו 12 גם לפני השינויים עבר שם ובמילא אפשר להגיע לאזור התעשיה מרחובות, רש"י ופתח תקווה באמצעות קו 26 אז למה שחצי רובע יהיה מכוסה בשני קווים וחצי רובע לא יהיה מכוסה בכלל? חוץ מזה שחוץ מקו 16 החדש לא נראה לי שיהיו עוד קווים שיעברו בתחנה של הרב משאש נס ציונה (אם לפני השינויים היו קווים 18,12,66 בצד אחד ואחר כך 24 שהחליף את 66 ובצד השני היו 8,12,חלופה של 34, 66/24 ו326, אחרי השינוי בצד אחד נשארו 12,4 ובצד השני 12,4,326 לפי המפות עכשיו נראה שבצד אחד יהיה רק קו 16 ובצד השני 16,326) אם זאת לא הרעת שירות אז מה כן? אני גם מוכן להתערב שהתדירות של קו 16 תהיה לפחות כל עשרים דקות ולא פחות מזה. מה שבטוח שלדעתי עדיין לא נאמרה המילה האחרונה ותהיה עוד פעימת תיקונים
 

שלום 202

Active member
וזה מה שמעצבן. קו 12 גם לפני השינויים עבר שם ובמילא אפשר להגיע לאזור התעשיה מרחובות, רש"י ופתח תקווה באמצעות קו 26 אז למה שחצי רובע יהיה מכוסה בשני קווים וחצי רובע לא יהיה מכוסה בכלל? חוץ מזה שחוץ מקו 16 החדש לא נראה לי שיהיו עוד קווים שיעברו בתחנה של הרב משאש נס ציונה (אם לפני השינויים היו קווים 18,12,66 בצד אחד ואחר כך 24 שהחליף את 66 ובצד השני היו 8,12,חלופה של 34, 66/24 ו326, אחרי השינוי בצד אחד נשארו 12,4 ובצד השני 12,4,326 לפי המפות עכשיו נראה שבצד אחד יהיה רק קו 16 ובצד השני 16,326) אם זאת לא הרעת שירות אז מה כן? אני גם מוכן להתערב שהתדירות של קו 16 תהיה לפחות כל עשרים דקות ולא פחות מזה. מה שבטוח שלדעתי עדיין לא נאמרה המילה האחרונה ותהיה עוד פעימת תיקונים
כי לרכבת צד אחד מכוסה ב-26 והצד השני ב-4.
 

connex

Active member
כי לרכבת צד אחד מכוסה ב-26 והצד השני ב-4.
אבל בשינויים שיהיו קו 4 כבר לא יעבור בט'. לפי המפה מהרכבת הוא יכנס לאסותא, אחר כך לאלטלנה ומשם שמאלה לח' ואחר כך לו',ז', המשך מסלול רגיל עד הסיטי ומשם לתחנה מרכזית
 

שלום 202

Active member
אבל בשינויים שיהיו קו 4 כבר לא יעבור בט'. לפי המפה מהרכבת הוא יכנס לאסותא, אחר כך לאלטלנה ומשם שמאלה לח' ואחר כך לו',ז', המשך מסלול רגיל עד הסיטי ומשם לתחנה מרכזית
יהיה במקומו קו חדש 29.
 
למעלה