עיצוב פנים ובטיחות. וולוו נחשבת כמכונית בטוחה , אבל ... תראו את לוח הפיקוד

boriska1

Member
1642221601010.png
אמנם יש כפתורים גדולים למזגן, לווליום של הרדיו, שאפשר למצוא אותם ע"י מישוש, מבלי להוריד את העיניים מהכביש.
אבל מפשיר אדים הוא אחד מ12 כפתורים קטנים. לך תמצא אותו במישוש. חייבים להוריד את העיניים מהכביש.
וזה עד מודל 2019. מ2019 זה לפטופ. לא יודע איך מסתדרים עם זה מבלי להוריד עיניים מהכביש.
וגם המראה מרכזית, לא משהו...
 
צפה בקובץ המצורף 40803
אמנם יש כפתורים גדולים למזגן, לווליום של הרדיו, שאפשר למצוא אותם ע"י מישוש, מבלי להוריד את העיניים מהכביש.
אבל מפשיר אדים הוא אחד מ12 כפתורים קטנים. לך תמצא אותו במישוש. חייבים להוריד את העיניים מהכביש.
וזה עד מודל 2019. מ2019 זה לפטופ. לא יודע איך מסתדרים עם זה מבלי להוריד עיניים מהכביש.
וגם המראה מרכזית, לא משהו...
הפשרת אדים זה לא משהו שמפעילים בתדירות גבוהה או דחופה במיוחד, ולכן זה יכול לחכות שניה או שתיים עד שאפשר להוריד עיניים מהכביש לרגע. מכיוון שהשטח שמוקצה לכפתורים מוגבל, המתכננים היו חייבים לקבוע סדרי עדיפויות - וסביר שמפשיר האדים נדחק מטה.
לגבי המכוניות עם ה-160 כ"ס - לא ברור מה רצית להגיד. וולוו ייצרה מכוניות עם יותר מ-160 כ"ס עוד בשנות התשעים, ואולי גם לפני (ל-240 היתה גרסת טורבו חזקה לזמנה - אבל לא זוכר מה היה ההספק שלה).
 
נערך לאחרונה ב:

boriska1

Member
הפשרת אדים זה לא משהו שמפעילים בתדירות גבוהה או דחופה במיוחד, ולכן זה יכול לחכות שניה או שתיים עד שאפשר להוריד עיניים מהכביש לרגע. מכיוון שהשטח שמוקצה לכפתורים מוגבל, המתכננים היו חייבים לקבוע סדרי עדיפויות - וסביר שמפשיר האדים נדחק מטה.
לגבי המכוניות עם ה-160 כ"ס - לא ברור מה רצית להגיד. וולוו ייצרה מכוניות עם יותר מ-160 כ"ס עוד בשנות התשעים, ואולי גם לפני (ל-240 היתה גרסת טורבו חזקה לזמנה - אבל לא זוכר מה היה ההספק שלה).
לא כל כך מסכים אתך , כפי שאתה יכול לשער לא כתבתי את זה כמומחה לעיצוב רכב, אלא בבעיות שנתקלתי. נסעתי בעומס תנועה בכביש 6 ובכביש 4, במהירות
60- 80 קמ"ש, הרבה שניות אתה לא יכול להוריד עיניים מהכביש. בינתיים הזכוכית הקדמית מזיעה כהוגן. ואתה צריך לחזור על פעולה זו כמה פעמים במהלך הנסיעה.
בסוף יודעים בערך .... לוחצים עד שמצליחים.
יכול לתת טיפ חינם לוולוו, במקום כפתור הרדיו, שבין כה נשלט מההגה, לשים את מפשיר האדים.
באשר למראה מרכזית, לדעתי פשוט לא חשבו עד הסוף. אחרת אין הסבר. פיצוי על כך, מראות צד מצויינות, עם 3 זכרונות לנהגים שונים.

באשר למכוניות באותו דגם עם מנועים בעלי עוצמה שונה, נגע בזה בעקיפין EM. מנסיוני של פעמיים: פעם מישהו הסב את תשומת לבי על מחיר נמוך של סונטה.
הוא קנה עם מנוע 2000, עשיתי סיבוב, הרגשתי שאין מספיק עוצמה למנוע. מצאתי דגם עם מנוע V ששה צילינדרים, נפח מעל 2600. אחלה אוטו. עשיתי עליו כ250 אלף ק"מ והבן שלי עשה עוד מעל ל50 אלף. המעניין הוא ששוק המשומשות תמחר את שתי המכוניות אותו הדבר, בגלל שהראשון היה חסכוני יותר בדלק.
נסיון אחר, זה וולוו. כאשר קניתי את שלי , עשיתי סיבוב על וולוו T4, S60. לזה מנוע עם 160 כ"ס. הרגשתי שאני נוסע בטנק, צריך זמן עד שמקבל תאוצה. מאוד
דומה לדגמי וולוו של שנות ה80. ה T5 , יש לה מנוע עם כ240 כ"ס. זה משהו אחר לגמרי. זריז מאוד, יציב מאוד. בפיתולים בירידה מירושלים, אני למעשה לא צריך
להאט, אלא אם התנועה מפריעה.

אכן זכותם של יצרנים להציע דגמים שונים, אבל....

בעוד זמן לא רב, נצטרך להתרגל לנהוג עם לפטופים. זה מה יש. אולי עם כל מערכות בטיחות, כגון קרוז קונטרול אדפטיבי, מערכת שמירת מסלול, לא יהיה נורא להוריד
את העיניים מהכביש לחלקיק שניה.
 
לא כל כך מסכים אתך , כפי שאתה יכול לשער לא כתבתי את זה כמומחה לעיצוב רכב, אלא בבעיות שנתקלתי. נסעתי בעומס תנועה בכביש 6 ובכביש 4, במהירות
60- 80 קמ"ש, הרבה שניות אתה לא יכול להוריד עיניים מהכביש. בינתיים הזכוכית הקדמית מזיעה כהוגן. ואתה צריך לחזור על פעולה זו כמה פעמים במהלך הנסיעה.
בסוף יודעים בערך .... לוחצים עד שמצליחים.
יכול לתת טיפ חינם לוולוו, במקום כפתור הרדיו, שבין כה נשלט מההגה, לשים את מפשיר האדים.
באשר למראה מרכזית, לדעתי פשוט לא חשבו עד הסוף. אחרת אין הסבר. פיצוי על כך, מראות צד מצויינות, עם 3 זכרונות לנהגים שונים.

באשר למכוניות באותו דגם עם מנועים בעלי עוצמה שונה, נגע בזה בעקיפין EM. מנסיוני של פעמיים: פעם מישהו הסב את תשומת לבי על מחיר נמוך של סונטה.
הוא קנה עם מנוע 2000, עשיתי סיבוב, הרגשתי שאין מספיק עוצמה למנוע. מצאתי דגם עם מנוע V ששה צילינדרים, נפח מעל 2600. אחלה אוטו. עשיתי עליו כ250 אלף ק"מ והבן שלי עשה עוד מעל ל50 אלף. המעניין הוא ששוק המשומשות תמחר את שתי המכוניות אותו הדבר, בגלל שהראשון היה חסכוני יותר בדלק.
נסיון אחר, זה וולוו. כאשר קניתי את שלי , עשיתי סיבוב על וולוו T4, S60. לזה מנוע עם 160 כ"ס. הרגשתי שאני נוסע בטנק, צריך זמן עד שמקבל תאוצה. מאוד
דומה לדגמי וולוו של שנות ה80. ה T5 , יש לה מנוע עם כ240 כ"ס. זה משהו אחר לגמרי. זריז מאוד, יציב מאוד. בפיתולים בירידה מירושלים, אני למעשה לא צריך
להאט, אלא אם התנועה מפריעה.

אכן זכותם של יצרנים להציע דגמים שונים, אבל....

בעוד זמן לא רב, נצטרך להתרגל לנהוג עם לפטופים. זה מה יש. אולי עם כל מערכות בטיחות, כגון קרוז קונטרול אדפטיבי, מערכת שמירת מסלול, לא יהיה נורא להוריד
את העיניים מהכביש לחלקיק שניה.
היית עם מזגן דולק והצטברו אדים? מוזר. לא חושב שקרה לי אי פעם - בחורף מצטברים לי אדים רק כשאני מכבה מזגן. בכל מקרה, אם אתה לא יכול להוריד מבט מהכביש לחצי שניה למצוא את הכפתור, אתה כנראה נוהג לחוץ מדי. אז פשוט תדליק את הפשרת האדים ותשאיר על המצב הזה, ושחק רק עם עוצמת המזגן אם הרעש מפריע לך.
לגבי הסונטה שהיתה לך - היא היתה 2.7 ל'. מנוע ששירת הרבה דגמים, ומה שמדהים הוא שבכולם הוא השיג בדיוק אותה צריכת דלק - בסונטה, בקופה, בטוסון או בסנטה פה... והוא היה חתיכת שתיין. לכן המחיר היה בהתאם.
לוולוו T4 היו 180 כ"ס בתקופה הזו, למיטב זכרוני, ומכיוון שזה הספק נפוץ מאוד במכוניות אירופאיות, אני נוטה להאמין שיש איזו מגבלה רגולטורית שדוחפת יצרנים להציע מכוניות בהספק הזה - עלויות אגרה/ביטוח נמוכות יותר או משהו בסגנון. באופן כללי, מפתיע אולי לגלות שבאירופה נפוצות מכוניות עם הספקים נמוכים יותר מהמקובל בארץ, בעיקר בצרפת וספרד. אתה רואה שם מכוניות עם מנועים ברמת הספק נמוכה יותר ממה שמוצע בארץ, נגיד מכוניות מנהלים עם מנועי 1.6 ל' (בימים שלפני הטורבו, כשהנפח עדיין היה משמעותי) או מכוניות קומפקטיות עם מנועי 1.1 ל' (ה-306, למשל) וכן הלאה. כנראה בגלל קהל שנוסע רק בעיר או רק באזורים כפריים, ובמילא מוגבל מאוד במהירות, אז מעדיף לחסוך כסף על המנוע.
 

boriska1

Member
היית עם מזגן דולק והצטברו אדים? מוזר. לא חושב שקרה לי אי פעם - בחורף מצטברים לי אדים רק כשאני מכבה מזגן. בכל מקרה, אם אתה לא יכול להוריד מבט מהכביש לחצי שניה למצוא את הכפתור, אתה כנראה נוהג לחוץ מדי. אז פשוט תדליק את הפשרת האדים ותשאיר על המצב הזה, ושחק רק עם עוצמת המזגן אם הרעש מפריע לך.
לגבי הסונטה שהיתה לך - היא היתה 2.7 ל'. מנוע ששירת הרבה דגמים, ומה שמדהים הוא שבכולם הוא השיג בדיוק אותה צריכת דלק - בסונטה, בקופה, בטוסון או בסנטה פה... והוא היה חתיכת שתיין. לכן המחיר היה בהתאם.
לוולוו T4 היו 180 כ"ס בתקופה הזו, למיטב זכרוני, ומכיוון שזה הספק נפוץ מאוד במכוניות אירופאיות, אני נוטה להאמין שיש איזו מגבלה רגולטורית שדוחפת יצרנים להציע מכוניות בהספק הזה - עלויות אגרה/ביטוח נמוכות יותר או משהו בסגנון. באופן כללי, מפתיע אולי לגלות שבאירופה נפוצות מכוניות עם הספקים נמוכים יותר מהמקובל בארץ, בעיקר בצרפת וספרד. אתה רואה שם מכוניות עם מנועים ברמת הספק נמוכה יותר ממה שמוצע בארץ, נגיד מכוניות מנהלים עם מנועי 1.6 ל' (בימים שלפני הטורבו, כשהנפח עדיין היה משמעותי) או מכוניות קומפקטיות עם מנועי 1.1 ל' (ה-306, למשל) וכן הלאה. כנראה בגלל קהל שנוסע רק בעיר או רק באזורים כפריים, ובמילא מוגבל מאוד במהירות, אז מעדיף לחסוך כסף על המנוע.
לאוטו יש בקרת אקלים. לכן לא נוגע בכפתו AC. רק מכוון את הטמפרטורה, כל השאר אוטומטי. כמובן בחורף הוא מחמם. לא ניתן לנסוע עם מפשיר אדים, זה זרם חזק מאוד, גם מרעיש וגם
מחמם לך את הפנים. הייתרון: תוך 3-4 שניות מנקה את האדים.
אני לא נוהג לחוץ. בקורס נהיגה מונעת למדתי כמה דברים, חלקם אני מיישם וזה עושה את הנהיגה שלי בטוחה יותר. הדבר הרלוונטי לעניינינו זה להעריך את ה"פרטנרים" שלך על הכביש. זה משמש אותי בעקיפות וגם בנסיעות בשיירה צפופה. לדוגמא: כאשר אני עוקף, אני מעריך את הנהג הנעקף אם הוא נוהג יציב, אם שומר על המסלול. במידה ויש צורך , נותן ציפצוף קצר. כך גם נסיעה בשיירה צפופה. בכביש 4 וגם בכביש 6, אם אאיט קצת , ייווצר פער של 6-7 מטר, בנוסף למרחק שאני שומר. בהסתברות גבוהה מאוד מישהו ינסה לחתוך אותי בבריונות ויסכן אותי. ככה זה. (למה להאיט? כי זה טבעו של נהג בעל חושים בריאים, תמיד שיש בעיה, הוא מאיט אינטואיטיבית).
אכן הסונטה צרכה הרבה דלק. אבל בתמורה קיבלתי אוטו מפואר, עם פיצ"רים המתקדמים לאותה עת,זריז מאוד. אני מניח שתסכים אתי, דלק זו לא ההוצאה הגדולה ביותר
באחזקת אוטו. איבוד ערך, לפעמים זו ההוצאה הגדולה ביותר. לכן אני תמיד (כמעט) קונה מכונית משומשת. תוך חישוב זהיר, איבוד ערך עלה לי כ800 ש"ח לחודש.
וזה אחלה. הלוואי על האוטו הנוכחי שלי. עוד אציין, אמנם זה יותר מזל משכל, פרט להחלפת רדיאטור לא היו תיקונים משמעותיים.
ובשוליים:
האוטו שלי מודל 2015, דגם מאוחר(באותה שנה וולוו יצרה שני דגמים). קניתי אותו ב2019,עם 75,000 ק"מ. אין שום הבדל בין מודל 2015 למודל 2019.
המחיר היה פחות משליש ממחיר חדש. כולו מה שאני דורש ממנו, שיסע עד 250,000 ק"מ ואז למכור אותו בלירה ישראלית אחת.
 
לאוטו יש בקרת אקלים. לכן לא נוגע בכפתו AC. רק מכוון את הטמפרטורה, כל השאר אוטומטי. כמובן בחורף הוא מחמם. לא ניתן לנסוע עם מפשיר אדים, זה זרם חזק מאוד, גם מרעיש וגם
מחמם לך את הפנים. הייתרון: תוך 3-4 שניות מנקה את האדים.
אני לא נוהג לחוץ. בקורס נהיגה מונעת למדתי כמה דברים, חלקם אני מיישם וזה עושה את הנהיגה שלי בטוחה יותר. הדבר הרלוונטי לעניינינו זה להעריך את ה"פרטנרים" שלך על הכביש. זה משמש אותי בעקיפות וגם בנסיעות בשיירה צפופה. לדוגמא: כאשר אני עוקף, אני מעריך את הנהג הנעקף אם הוא נוהג יציב, אם שומר על המסלול. במידה ויש צורך , נותן ציפצוף קצר. כך גם נסיעה בשיירה צפופה. בכביש 4 וגם בכביש 6, אם אאיט קצת , ייווצר פער של 6-7 מטר, בנוסף למרחק שאני שומר. בהסתברות גבוהה מאוד מישהו ינסה לחתוך אותי בבריונות ויסכן אותי. ככה זה. (למה להאיט? כי זה טבעו של נהג בעל חושים בריאים, תמיד שיש בעיה, הוא מאיט אינטואיטיבית).
אכן הסונטה צרכה הרבה דלק. אבל בתמורה קיבלתי אוטו מפואר, עם פיצ"רים המתקדמים לאותה עת,זריז מאוד. אני מניח שתסכים אתי, דלק זו לא ההוצאה הגדולה ביותר
באחזקת אוטו. איבוד ערך, לפעמים זו ההוצאה הגדולה ביותר. לכן אני תמיד (כמעט) קונה מכונית משומשת. תוך חישוב זהיר, איבוד ערך עלה לי כ800 ש"ח לחודש.
וזה אחלה. הלוואי על האוטו הנוכחי שלי. עוד אציין, אמנם זה יותר מזל משכל, פרט להחלפת רדיאטור לא היו תיקונים משמעותיים.
ובשוליים:
האוטו שלי מודל 2015, דגם מאוחר(באותה שנה וולוו יצרה שני דגמים). קניתי אותו ב2019,עם 75,000 ק"מ. אין שום הבדל בין מודל 2015 למודל 2019.
המחיר היה פחות משליש ממחיר חדש. כולו מה שאני דורש ממנו, שיסע עד 250,000 ק"מ ואז למכור אותו בלירה ישראלית אחת.
בספק גדול שלא היה הבדל בין מודל 2015 ל-2019. מתיחת פנים מבוצעת בדרך כלל כל שלוש שנים, לפעמים ארבע. ובאמצע יש בדרך כלל עדכונים של רמות האבזור. אולי ברמת המפרט לא ראית הבדלים בולטים, אבל קרוב לוודאי שהיו. משמעותיים או לא - זו כבר שאלה אחרת.
במצב בקרת אקלים המזגן בדרך כלל עובד, גם במצב חימום, ולכן מוזר לי שהצטברו לך אדים. לא קרה לי מעולם שהצטברו אדים כשהמזגן עובד. אבל יכול להיות שזה תלוי באנשים ברכב.
ולגבי הדלק וההוצאות ברכב - לא משנה בכלל אם זו ההוצאה הגדולה ביותר או לא. תלוי כמה זה תורם להוצאה הכללית. ההבדל בין רכב שעושה 1:7 (זה התחום שהמנוע הזה השיג, בנהיגה עדינה, ממה שאני זוכר) לבין רכב שעושה 1:10 (זה מה שהשגתי עם C5 מאותן שנים, מנוע 2 ל'. אפילו 10.5 בממוצע) מסתכם בהרבה אלפי שקלים בשנה אם נוסעים הרבה. בנסועה של 25,000 ק"מ בשנה, למשל, ההבדל הוא בין כ-3500 ל' לכ-2500 ל' - משמע בערך 6500 ש"ח במחירי הבנזין היום. ירידת הערך היא סעיף הוצאות נוסף, זה נכון, אבל זה לא שיש קורלציה - שרכב עם צריכת דלק גבוהה יותר יורד פחות בערך.
 

boriska1

Member
בספק גדול שלא היה הבדל בין מודל 2015 ל-2019. מתיחת פנים מבוצעת בדרך כלל כל שלוש שנים, לפעמים ארבע. ובאמצע יש בדרך כלל עדכונים של רמות האבזור. אולי ברמת המפרט לא ראית הבדלים בולטים, אבל קרוב לוודאי שהיו. משמעותיים או לא - זו כבר שאלה אחרת.
במצב בקרת אקלים המזגן בדרך כלל עובד, גם במצב חימום, ולכן מוזר לי שהצטברו לך אדים. לא קרה לי מעולם שהצטברו אדים כשהמזגן עובד. אבל יכול להיות שזה תלוי באנשים ברכב.
ולגבי הדלק וההוצאות ברכב - לא משנה בכלל אם זו ההוצאה הגדולה ביותר או לא. תלוי כמה זה תורם להוצאה הכללית. ההבדל בין רכב שעושה 1:7 (זה התחום שהמנוע הזה השיג, בנהיגה עדינה, ממה שאני זוכר) לבין רכב שעושה 1:10 (זה מה שהשגתי עם C5 מאותן שנים, מנוע 2 ל'. אפילו 10.5 בממוצע) מסתכם בהרבה אלפי שקלים בשנה אם נוסעים הרבה. בנסועה של 25,000 ק"מ בשנה, למשל, ההבדל הוא בין כ-3500 ל' לכ-2500 ל' - משמע בערך 6500 ש"ח במחירי הבנזין היום. ירידת הערך היא סעיף הוצאות נוסף, זה נכון, אבל זה לא שיש קורלציה - שרכב עם צריכת דלק גבוהה יותר יורד פחות בערך.
לוולוו יש דגם בסיסי ועל כל שכלול, על כל פיצ"ר לוקחים הרבה כסף. ככה זה.
למשל, כבר בדגם 2015 המאוחר, תמורת תשלום נאות, יכולת להתקין : חניה אוטומטית, בקרת סטייה מנתיב, צבעים מסויימים תמורת תשלום וכד".

תהליך רכישת הרכב שלי נמשך כמה שבועות, בליווי אינטנסיבי של חכמי אתר מכובד זה. זה עזר לי מאוד בהחלטה. ועל כך אני מודה להם.
הכרתי כל אוטו רלוונטי מ"יד 2". על כמה מהם אפילו ניהלתי משא ומתן. את המכונית שלי קניתי אחרי שהייתה פחות מ4 שנים על הכביש, עם 75.000 ק"מ. בסט מסמכים שהעביר לי הבעלים הקודמים הייתה חשבונית רכישה, האוטו עלה כ245 K. לא צריך להתאמץ ולעשות חשבון מה הייתה ההוצאה הגדולה על הרכב.
הכלל הוא די פשוט: ככל שהאוטו יקר יותר, כך הוא מאבד ערך יותר גם באחוזים. (אולי יש אחד יוצא מהכלל, טויוטה קמרי. כמובן ממכוניות מקבוצה הרלוונטית).
אחת המכוניות שבדקתי, דגם 2016 עם כל השכלולים, כולל חניה אוטומטית. אפילו לדעת המוכר, החניה האוטומטית לא עבדה טוב והוא לא השתמש בה.

באשר לחישוב צריכת הדלק, תרשה לי לחלוק עליך. בעת הזו, רוב הנסיעות שלי מחוץ לעיר. אף פעם לא טרחתי לחשב במדוייק את צריכת הדלק, אבל בכל
זאת יש לי הערכה מבוססת היטב, כ10.5 ק"מ לליטר. ייתכן שבעיר אכן מגיע לכ7.5 ק"מ לליטר.


תוך עיון לא מעמיק בתמונות הרשת, ככל הנראה שהיו שני דגמים בשנת 2019, אחד עם לוח פיקוד לפטופ ואחד רגיל כמו בתמונה מעלה. לחילופין הלפטופ הייתה אופציה תמורת הרבה מאוד כסף. לא התעמקתי. בכל אופן המנוע אותו מנוע, גיר אותו גיר, שלדה אותה שלדה. אולי שיפרו את השלט? לא יודע.

מעניין מה שאתה כותב: המזגן פועל גם כאשר בקרת האקלים האוטומטית מחממת. מה הרציו? חימום וקירור באותו זמן? לא ביזבוז?
אמנם אין לזה שימוש מעשי: אני יכול לכוון מעלות חום בנפרד לשמאל ולימין. יכול להיווצר מצב שבצד אחד הוא מחמם ובצד הנגדי מקרר?
בכל אופן, עכשיו חורף וכמובן האוטו על חימום. כאשר אני מצליח להדליק את מפשיר העדים, הוא מוציא אוויר חם. בדרך כלל הוונטילטור
אצלי על מינימום, לכן אולי השמשות מזיעות.
 
נערך לאחרונה ב:
לוולוו יש דגם בסיסי ועל כל שכלול, על כל פיצ"ר לוקחים הרבה כסף. ככה זה.
למשל, כבר בדגם 2015 המאוחר, תמורת תשלום נאות, יכולת להתקין : חניה אוטומטית, בקרת סטייה מנתיב, צבעים מסויימים תמורת תשלום וכד".

תהליך רכישת הרכב שלי נמשך כמה שבועות, בליווי אינטנסיבי של חכמי אתר מכובד זה. זה עזר לי מאוד בהחלטה. ועל כך אני מודה להם.
הכרתי כל אוטו רלוונטי מ"יד 2". על כמה מהם אפילו ניהלתי משא ומתן. את המכונית שלי קניתי אחרי שהייתה פחות מ4 שנים על הכביש, עם 75.000 ק"מ. בסט מסמכים שהעביר לי הבעלים הקודמים הייתה חשבונית רכישה, האוטו עלה כ245 K. לא צריך להתאמץ ולעשות חשבון מה הייתה ההוצאה הגדולה על הרכב.
הכלל הוא די פשוט: ככל שהאוטו יקר יותר, כך הוא מאבד ערך יותר גם באחוזים. (אולי יש אחד יוצא מהכלל, טויוטה קמרי. כמובן ממכוניות מקבוצה הרלוונטית).
אחת המכוניות שבדקתי, דגם 2016 עם כל השכלולים, כולל חניה אוטומטית. אפילו לדעת המוכר, החניה האוטומטית לא עבדה טוב והוא לא השתמש בה.

באשר לחישוב צריכת הדלק, תרשה לי לחלוק עליך. בעת הזו, רוב הנסיעות שלי מחוץ לעיר. אף פעם לא טרחתי לחשב במדוייק את צריכת הדלק, אבל בכל
זאת יש לי הערכה מבוססת היטב, כ10.5 ק"מ לליטר. ייתכן שבעיר אכן מגיע לכ7.5 ק"מ לליטר.


תוך עיון לא מעמיק בתמונות הרשת, ככל הנראה שהיו שני דגמים בשנת 2019, אחד עם לוח פיקוד לפטופ ואחד רגיל כמו בתמונה מעלה. לחילופין הלפטופ הייתה אופציה תמורת הרבה מאוד כסף. לא התעמקתי. בכל אופן המנוע אותו מנוע, גיר אותו גיר, שלדה אותה שלדה. אולי שיפרו את השלט? לא יודע.

מעניין מה שאתה כותב: המזגן פועל גם כאשר בקרת האקלים האוטומטית מחממת. מה הרציו? חימום וקירור באותו זמן? לא ביזבוז?
אמנם אין לזה שימוש מעשי: אני יכול לכוון מעלות חום בנפרד לשמאל ולימין. יכול להיווצר מצב שבצד אחד הוא מחמם ובצד הנגדי מקרר?
בכל אופן, עכשיו חורף וכמובן האוטו על חימום. כאשר אני מצליח להדליק את מפשיר העדים, הוא מוציא אוויר חם. בדרך כלל הוונטילטור
אצלי על מינימום, לכן אולי השמשות מזיעות.
הקונסולה עם הטאבלט היא בדגם החדש של ה-S60 ששונה לגמרי מזה שיש לך. והיתה לי הרגשה שכשאתה אומר "אותו רכב בדיוק" אתה מסתכל רק על המנוע והגיר (אגב, באחד השנתונים, נדמה לי שיותר מוקדם משלך, עברו ממנוע אחד לאחר - אותו הספק, אבל בכל זאת מדובר במנוע אחר לגמרי. לא תמיד קל לזהות את השינוי מהמפרט). כדי להבין מה היו ההבדלים צריך להתעמק בכל רשימת האבזור, ולעקוב אחר כתבות על עדכוני גרסאות. יש הבדלים לאורך ארבע שנים, בוודאות - גם אם לא תמיד הם לטובה דווקא.
לגבי צריכת הדלק - דיברתי על הסונטה V6 שהזכרת, שלא הבנת למה הגרסה החזקה עלתה כמו החלשה יותר. והסיבה היא שההבדל בצריכת הדלק מגיע לאלפי שקלים בשנה עבור צרכן ממוצע. וזה מחיר שלא כולם ששים לשלם.
 

boriska1

Member
הקונסולה עם הטאבלט היא בדגם החדש של ה-S60 ששונה לגמרי מזה שיש לך. והיתה לי הרגשה שכשאתה אומר "אותו רכב בדיוק" אתה מסתכל רק על המנוע והגיר (אגב, באחד השנתונים, נדמה לי שיותר מוקדם משלך, עברו ממנוע אחד לאחר - אותו הספק, אבל בכל זאת מדובר במנוע אחר לגמרי. לא תמיד קל לזהות את השינוי מהמפרט). כדי להבין מה היו ההבדלים צריך להתעמק בכל רשימת האבזור, ולעקוב אחר כתבות על עדכוני גרסאות. יש הבדלים לאורך ארבע שנים, בוודאות - גם אם לא תמיד הם לטובה דווקא.
לגבי צריכת הדלק - דיברתי על הסונטה V6 שהזכרת, שלא הבנת למה הגרסה החזקה עלתה כמו החלשה יותר. והסיבה היא שההבדל בצריכת הדלק מגיע לאלפי שקלים בשנה עבור צרכן ממוצע. וזה מחיר שלא כולם ששים לשלם.
אכן, בזכות חכמי האתר, בעת רכישת הרכב, הייתי ער להחלפת המנוע. זה באמת קרה ב2014/2015 . קודם היה מנוע פורד המשמש גם את מונדאו.
לזכרוני בדגם המוקדם של 2015 היה עדיין אותו מנוע פורד. מבלי התייעצות עם חכמי הפורום, הייתי מפספס נקודה זו.
ככל הנראה ב2019 יוצרו שתי גרסאות. זו בלי הלפטופ זהה לדגם 2015 המאוחר. נקווה ששינו את השלט ואת המראה המרכזית.

כן, מסכים אתך שלוקסוס עולה כסף. יש גם טעם אישי. מכיר יותר מאדם אחד שלא מוכנים לקנות אוטו שמישהו אחר נסע בו. מוכנים לקחת הלוואות, תשלומים,
לפגוע בהון המשפחה באופן משמעותי, לפגוע ברמת חיים וכד" . כולנו שונים ואין לי ביקורת על אף אחד.
 

em28

Active member
בשנות ה-80 העליזות היתה השוואה בין הוולבו 240 לאאודי 80 או 100.
השורה התחתונה היתה: וולבו זו המכונית שתשרוד התנגשות בקיר שקופץ לכביש, עם האאודי תצליח להתחמק מהקיר.
 

boriska1

Member
המעניין שוולוו ייצרה , עד שנת 2019 לפחות, מכוניות עם כ160 כחות סוס. מרגיש כמו בטנק. עשיתי על כזאת סיבוב לפני כשנתיים.
בסוף שנות ה80 הייתה לי וולוו כזאת.
אבל מכוניות עם מנוע 2000 טורבו, כ240 כ"ס, זו "אופרה אחרת".
 

Kiapicanto1000

Active member
תלמד לנהוג משוחרר בורקה.
אתה ברכב אוטומטי ולא מסתדר עם מפשיר האדים?

תלמד לנהוג ביד אחת. כל יום יד אחרת.
האם הדלקת 4 ווינקרים כשהיית כסומא באפלה מחפש את כפתור ההפשרה?
 
נערך לאחרונה ב:

boriska1

Member
פיקנטו
אני מנסה ללמוד :) לפעמים אפילו מצליח

זה בכלל לא משחק תפקיד אם האוטו על חימום או קירור, שכן עוצמת הזרם על החלון כה חזקה, תוך שניות מעטות החלון מופשר.

כפתור AC תמיד דלוק, אני רק מכוון את מעלות החום שאני רוצה. וזה עובד מצויין, מן הסתם בחורף זה חימום.
גם ווישרים אני שם על אוטומט, עובד מצויין, מתאים את עצמו לעוצמת הגשם, למעשה יש לו אינסוף מהירויות, שלא כרגיל 2-3 מהירויות. בקיצור,
כל מה שאני יכול לשים על אוטומט, אני שם.


ואל תשכח שאנחנו בארץ ישראל, אם אתה נוסע בכביש עמוס, כל האטה גורמת לכך, שמישהו ינסה לנצל את הרווח שנוצר בינך לבין
האוטו שלפניך ויחתוך אותך בבריונות.

הביקורת שלי על הכפתורים ועל המראה לא "מצוצה מהאצבע" , תוך ריפרוף באתרים של הגויים, יש אותה ביקורת. זאת בנוסף לביקורת
על השלט.
ובשוליים:
על הכביש, יש כל מני נהגים, המשותף ביניהם שכולם עברו טסט. יש גם כאלה שיודעים לנהוג.
ללא ספק, כפתור הפשרת אדים , הוא חלק מבטיחות הרכב וצריך להיות זמין. רדיו הוא לא חלק מבטיחות הרכב, ואם יש משהו שמעצבן אותך, אתה יכול
להשתיק אותו מההגה.
 
נערך לאחרונה ב:

Kiapicanto1000

Active member
"ואל תשכח שאנחנו בארץ ישראל, אם אתה נוסע בכביש עמוס, כל האטה גורמת לכך, שמישהו ינסה לנצל את הרווח שנוצר בינך לבין
האוטו שלפניך ויחתוך אותך בבריונות."

מה איכפת לך מזה שמישהו יעקוף אותך? העיקר שאתה תמצא את כפתור ההפשרה של השימשה האחורית ושל מראות הצד. כי את כפתור המזגן קל לך למצוא והוא מפשיר שימשה קדמית וצידיות
 
למעלה